Урок математики 2 клас
Тема: Усне додавання виду 45+27, обчислення значень виразів двома способами. Розв’язування задач.
Мета: ознайомити учнів з двома способами додавання виду 45 + 27; формувати обчислювальні навички; вчити розв'язувати складені задачі, що включають прості задачі на збільшення (зменшення) числа у непрямій формі; розвивати кмітливість, мислення, увагу, математичні вміння; виховувати пізнавальний інтерес.
Тип уроку: урок-подорож
Обладнання: карта, сигнальні картки, магнітна дошка.
ХІД УРОКУ
І. Організація початку уроку (корабель)
- Діти, до нас на урок завітали гості, привітайтеся, будь ласка.( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)
Станьте рівно, підтягніться,
Один одному всміхніться.
На урок старанність не забули взяти?
Сідайте рівненько, почнемо працювати.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок математики. Ми вирушаємо у подорож Математичним океаном на нашому кораблі. Тому, на уроці вам необхідно:
Міркувати — швидко!
Відповідати — правильно!
Рахувати— точно!
Писати — гарно!
– Під час подорожі ми будемо знаходити значення виразів, що містять дужки і розв’яжемо задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, найшвидше виконані завдання, будете отримувати фішки (кораблики) і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.
– Ось перед вами карта Математичного океану. Готові до подорожі? Вирушаймо! ( Звучить музичний супровід, гудок корабля)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1) Гра «Забий м'яч у кошик».
На дошці вивішуються малюнки з баскетбольними кошиками, на них числа — 54; 67; 76. Кожному ряду дається завдання скласти за певний час (5 хв) якомога більше прикладів з цією відповіддю на додавання.
Складання виразів на магнітній дошці.
2) Хвилинка каліграфії.
- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ». Молодці, підготували корабель, вирушаємо на острів Каліграфічний.
- Подивіться на ряд чисел і знайдіть закономірність побудови. Скажіть, яке число зайве? Чому?
2,4,6,7,8,10,12,…
( Зайве число 7, воно непарне. А всі решта – парні.)
– Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (14, 16, 18.)
– Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?
– Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7. Запишіть її каліграфічно.
Розминка для пальців
2. Усний рахунок (острів Усного рахунку)
34-43
67-80
49-57
3.Усна робота
Слухаємо задачу:
Найстаршій доньці морського царя 15 років, а наймолодшій, Русалоньці – на 5 років менше. Скільки років Русалоньці?
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми розглянемо два способи додавання двоцифрових чисел, будемо розв’язувати задачі та креслити геометричні фігури.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 61)
Завдання 382
1 варіант – 1 табличка
2 варіант – 2 табличка
2. Робота з дошкою (острів виразів)
Завдання 385. Письмове виконання завдання з коментуванням правил. Робота в групах.
15+38= 53
3. Задача 384
(острів задач)
- Прочитайте задачу. Запишіть коротку умову за зразком на екрані.
- Яких чисел не вистачає?
-
Фізкультпауза
4. Завдання 374
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. Учитель перевіряє.
5. Будування прямокутника № 375
- Що таке прямокутник?
- Як визначити периметр прямокутника?
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічних задач
• У квартирі були 3 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало в квартирі? (4 кімнати)
Задача 386
20 = 15 + 5
10 = 15-5
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ (острів знань)
Робота з сигнальними картками.