Урок математики 2 клас

Про матеріал
Додавання та віднімання одноцифрового числа виду 32 + 4, 28 - 5. Творча робота над задачею.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання та віднімання одноцифрового числа виду 32 + 4, 28 - 5. Творча робота над задачею.

Мета: формувати вміння учнів виконувати додавання та віднімання одноцифрового числа виду 32 + 4, 28 - 5; удосконалювати вміння читати різними способами вирази з дужками; розв'язувати задачі, використовуючи вираз з дужками; розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість.

Обладнання: картки для парної та групової роботи, конструктор, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

1. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.1. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:

Думати швидко,

Виконувати чітко,

Точно працювати

Каліграфічно писати!

1.2. Перевірка домашнього завдання (с. 49, № 283, 284)

1) № 283. Перевірка з використанням цеглинок конструктора.

— Складіть за відповідями кольорову доріжку з цеглинок.

Відповідь: 9 — блакитний, 14 — жовтий, 66 — червоний.

2) № 284.

— Як розв'язали задачу? Розкажіть, як розв'язати задачу виразом.

1.3. Усний рахунок «Допомога ЗСУ»

- Взаємоперевірка

1.4. Каліграфічна хвилинка. Логічна вправа

- Збільш кожне число на 10 і запиши відповіді.

3,2,5,4,7,6,8,1,10 – 13,12,15,14,17,18,11,20.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА

2.1. Формування вмінь виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа (с. 49, № 286)

• 32 + 4. Обчислюємо значення суми 32 і 4: 32 + 4 = 36. Перший доданок 32 подаємо у вигляді суми розрядних доданків 30 і 2; до суми 30 + 2 будемо додавати число 4; до 2 додаємо 4, бо одиниці додаємо до одиниць, буде 6; кількість десятків не змінюється, до числа 30 додаємо результат додавання одиниць — число 6, одержимо 36...

• 28 - 5. Обчислюємо значення різниці 28 і 5: 28 - 5 = 23. Зменшуване 28 подаємо у вигляді суми розрядних доданків 20 і 8; від суми 20 + 8 будемо віднімати число 5; 5 віднімаємо від 8, бо одиниці віднімаємо з одиниць, буде 3; кількість десятків не змінюється, до числа 20 додаємо результат віднімання одиниць — число 3, одержимо 23...

2.2. Первинне закріплення (с. 49, № 287). Розв'язування прикладів (усно) з коментуванням 1-2 стовпчик.

— Що спільного в прикладах? Яку закономірність помітили?

1.3. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки — раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два — присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати —

Може вже відпочивати.

Нахились уперед,

Нахились назад.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

2.4. Удосконалення обчислювальних навичок

1) Самостійна робота. Обчислення значення виразів з дужками (с. 49, № 285).

Перевірка правильності обчислення. Читання виразів з дужками різними способами.

2) Робота в парах (с. 50, № 287 3-4 стовпчик).

— Складіть вирази та обчисліть їхні значення.

2.5. Удосконалення вміння розв'язувати задачі

1) Творча робота (с. 50, № 289).

— Прочитайте задачу. Чи можливо її розв'язати? Чому? (Неможливо, бо не вистачає числових даних.)

— Прочитайте вираз, поданий до цієї задачі.

— Доповніть умову задачі так, щоб цей вираз був розв'язанням поданої задачі.

— Розв'яжіть задачу.

2) Самостійне виконання аналогічного завдання. Робота в парах.

Варіант 1. Доповніть умову задачі так, щоб цей вираз (40 + 8) - 5 був розв'язанням поданої задачі. Розв'яжіть задачу.

У магазин завезли __ кг апельсинів та ківі __ кг. За день продали 5 кг фруктів. Скільки кілограмів фруктів залишилося в магазині? ((41 + 6) - 5 = 42.)

Варіант 2. Доповніть умову задачі так, щоб цей вираз (32 + 7) - 6 був розв'язанням поданої задачі. Розв'яжіть задачу.

Мама зварила __ вареника з вишнями та 7 вареників із сиром. Славко з'їв __ вареників. Скільки вареників залишилося? ((32 + 7) - 6 = 33.)

2.6. Робота в парах «Перемога»

2.7. Вправа на розвиток уваги. Гра «Відтвори малюнок»

3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

3.1. Пояснення домашнього завдання (с. 49-50, № 291,292)

3.2. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Незакінчене речення»

· На уpоці я навчився(лася)...

· Ці знання мені допоможуть...

· Я знаю, як додати одноцифpове число до двоцифpового. Для цього слід...

· Я знаю, як відняти одноцифpове число від двоцифpового Для цього потppібно...

· Я легко виконував(ла) такі завдання...

· Потpібно було добpе подумати, коли...

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 січня
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку