Тема : Додавання і віднімання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею .
Мета : Продовжувати опрацьовувати матеріал про віднімання двоцифрових чисел . Вправляти учнів у визначенні відповідності заданого виразу змісту задачі ; розвивати логічне мислення , творчу уяву , увагу .
Хід уроку
I.Організаційний момент
Всі почули ви дзвінок
Він покликав на урок
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата ,
А за ними і хлоп´ ята .
Сіли рівно всі за парти
Це , звичайно, вам не жарти
Ручки , ніжки порівняли
Щоб всі гарно працювали.
Працюватимем старанно ,
Щоб почути у кінці ,
Що у нашім 1 класі
Діти просто – молодці !
II. Мотивація навчальної діяльності.
Але якось трапилася біда у казковому лісі . Пропала королева … Довго шукали і кликали її лісові мешканці , та все марно – королеву викрав злий і жадібний Гаргамель . Гірко плакали мешканці лісу , та нічого вдіяти не могли. Ось тоді і вирішили вони звернутися по допомогу до учнів 1 класу , щоб вони допомогли їм знайти їх королеву . Допоможемо смурфикам ?А щоб потрапити у казку нам потрібно проказати чарівні слова і дмухнути на чарівний порошок . Готові!
III. Актуалізація опорних знань.
впевнена , що у вас все вийде і ви зможете їм допомогти . А для цього..
1 .Каліграфічна хвилинка.
Запишемо каліграфічно цифру 8.
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати вправно
До роботи я берусь.
Я думаю ,що ви легко справитися із цім завданням і наша вісімка вийде бездоганною.
2.Чарівні ліхтарики.
Але у лісі без королеви стало темно і моторошно. Щоб освітити ліс нам потрібні ліхтарики. Щоб вони запалали , потрібно почистити їх , зняти з них павутину. Під павутиною захований приклад , який потрібно розв’ язати . По черзі виходимо і знімаємо ліхтарик.
(ліхтарики трьох кольорів ,діти вибирають який їм подобається)
Ось ліхтарики засвітилися на ваших партах і чарівний ліс ожив . Ми можемо вирушати на пошуки королеви Смурф .
3.Математичний диктант .
А ось якась хатинка . Хто ж в ній живе ?
Тут живе Бабуся – Ягуся. Вона дуже добра і любить багато читати . Вона згодна нам допомогти і показати куди поніс королеву Гаргамель. Але для цього нам потрібно пройти через «Вередливе болото». Щоб його подолати потрібно написати математичний диктант . Математичні диктанти ми з вами писали і на попередніх уроках . Тому я впевнена , що у вас все вийде і ви успішно справитесь із завданням .
Запишіть числа у яких:
1 десяток 3 одиниці;
1десяток 5 одиниць ;
2 десятки;
Число 15 збільшити на 1;
Число 16 зменшити на 16;
Запишіть різницю чисел 13 і 3;
Суму чисел 10 1 2.
Обміняйтесь зошитами. Подивіться на дошку і перевірте правильність написання диктанту.
(13,15,20,16,0,10,12)
4. «Ланцюжком»
- Молодці всі справилися із завданням і ми продовжуємо свою подоріж.
Рушаймо далі . Попереду пеньочок . А хто ж на ньому сидить? Це – Лісовичок. Він знає навіщо ми прийшли і допоможе нам тоді , коли ми визволимо звірів із пастки , яку зробив Гаргамель .
(діти «ланцюжком» з коробочки дістають звірів , розв’язують приклади і прикріплюють їх до дошки)
5. Кругові приклади.
- Молодці , ідемо далі . Попереду – місток «Круговий» . Він не дуже міцний і може не витримати нас всіх . Цей місток не простий , на кожній дощечці приклад . Ми вирахуємо кругові приклади і так по черзі перейдемо його . Першим піде учень на ліхтарику якого цифра 4 . А далі будьте уважні . Ваші ліхтарики чарівні , на зворотньому боці приклада – перепустки до нашого місточка .
(діти виконують кругові приклади)
40-5 60-35
80-44 25+25
45+35 50-5
35+25 40-7
36+4
IV. Фізкультфилинка.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Структура задачі.
Рушаємо далі – попереду озеро. Нам потрібно його перепливсти . Але на березі лише три маленькі човни .( човники трьох кольорів)
Нам потрібно розбитися на три групки .
Ми згрупуємося за кольорами наших ліхтариків : червоні ,
жовті , зелені . Всі розмістилися ? Але щоб наші човники попливли , нам потрібно пригадати , що ж таке задача і з яких частин вона складається ?
(умова , питання , роз’в язання, відповідь)
Ось ми і пливемо. Щоб нам не було страшно , візьмемося за руки і промовимо наш девіз групової роботи :
Думати – колективно,
Діяти – оперативно.
Сперечатися - доказово
Це для всіх обов язково.
2. Розв’ язування задач .
Ой хто ж це там попереду? Це Водяник . Він пропонує нам розв’ язати задачі . Групка ,яка швидше розв’ яже – зможе першою дістатися до берега.
- Навіть не сумніваюся , що завдання ви виконаєте правильно і кожна групка справиться із завданням .
(кожна групка отримує свою задачу)
№
Ось ми уже на березі біля замка Гаргамеля. Але ми не можемо ввійти , тому що чаклун зачарував двері і закрив на чарівні замки . Для того , щоб відкрити їх нам потрібні теж чари. Чарами будуть – наші знання. Гаргамель викинув ключі від замків у чарівний акваріум . Руками ці ключі витягнути не можливо. Їх можна зловити лише чарівною вудкою .(на кінці вудки магніт)
(на дні акваріума три ключі з прикладами)
55+8
86+9
7+27
VI.Рефлексія
Молодці , діти. Ви впорались із усіма завданнями , які принесли нам герої казки.
VII. Підсумок уроку.