Урок математики. 3 клас Тема " Формула одночасного руху. Розв`язування задач на рух"

Про матеріал
Урок математики для 3 класу за освітньою технологією "Росток". Мета уроку. Формувати в учнів вміння застосовувати формули одночасного руху під час розв’язання задач на рух; закріплювати вміння розв’язувати задачі на одночасний рух; розвивати обчислювальні навички під час роботи з натуральними числами та дробами; готувати учнів до роботи з іменованими числами; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність, організованість, пізнавальний інтерес; виховувати бажання вивчати математику, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Математика

 4 клас

(за освітньою технологією «Росток»)

Тема. Формула одночасного руху. Розв’язування задач на рух.

Мета. Формувати в учнів вміння застосовувати формули  одночасного руху під час розв’язання задач на рух; закріплювати вміння розв’язувати задачі на одночасний рух; розвивати обчислювальні навички під час роботи з натуральними числами та дробами; готувати учнів до роботи з іменованими числами; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність, організованість, пізнавальний інтерес; виховувати бажання вивчати математику, любов до рідного краю.

Обладнання: ІКТ, опорні таблиці, атласи, картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Привітання

- Сьогодні у нас  на уроці математики присутні гості, привітайтеся з ними.

Встаньте, діти, всі рівненько,

                                             Посміхніться всі гарненько.

                                             Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день».

2. «Очікування» від уроку.

- Який сьогодні у вас настрій? (смайлики)

- Діти, а тепер скажіть, яким має бути наш урок?

- А якими повинні бути ви?

Урок має бути:                                                 Ми будемо:

  • творчим                                                     - дисциплінованими
  • веселим                                                      - уважними
  • цікавим                                                      - зібраними

-   навчальним                                                - активними

     -   загадковим                                                 - творчими

  • продуктивним                                           - вправними
  • захоплюючим                                           - наполегливими

- Отже, якщо ви будете саме такими, то ми разом проведемо цікавий, захоплюючий, продуктивний урок.

Слайд 1

ІІ. Підготовча частина

  1. Девіз уроку

- Сьогодні у нас незвичайний урок математики. Ми з вами спробуємо здійснити подорож. Для цього ви повинні продемонструвати свої знання і вміння   на уроці.

2. Робота в парах

Слайд 2

- А, щоб дізнатися, куди вас запрошують, вам потрібно прочитати телеграму, яку вам прислали. Прочитайте її. (деформований текст)

Любі друзі!

Запрошуємо вас здійснити подорож до нас у місто Київ. Ми вам проведемо екскурсію по місту.

Ваші однолітки, учні школи №1 м. Києва.

  • Куди вас запрошують ваші однолітки?
  • Отже, поїдемо до Києва?

Слайд 3

  • Але до Києва поїдуть лише ті діти, які сьогодні будуть працювати швидко, правильно, гарно.
  • Отже, сьогодні ми будемо працювати під девізом:
  • Слайд 4
  1. Робота з картою України.

Слайд 5

- Знайдіть відстань між нашим містом і Києвом, враховуючи масштаб карти.

- Яка відстань?

- Але це навпростець. Тому ми з вами додаємо ще 60 км до цієї відстані, тому що залізниця прокладена через населені пункти, які знаходяться між містами.

- Отже, яка відстань між Сумами і Києвом? 360 км

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

 Сьогодні ми з вами будемо закріплювати вміння використовувати формули одночасного руху для розв’язання задач на рух, продовжувати тренувати вміння розв’язувати задачі на рух; розвивати обчислювальні навички під час роботи з натуральними числами та дробами; готуватися до роботи з іменованими числами.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Слайд 6

  1. Гра «Розшифруй слово»
  •      Щоб дізнатися, на якому транспорті ми відправимося до столиці, потрібно обчислити вирази, подібні до виразів, які ви розв’язували вдома.

(картки на дошці)

  • А відповіді розташувати у порядку збільшення.
  • -Отже, ми з вами відправляємося на поїзді.

Слайд 7

  1. Цікава задача
  • Щоб потрапити на поїзд, потрібно придбати квитки. А щоб отримати квитки, потрібно розв’язати цікаву задачу.

Запишіть будь-яке двоцифрове число.

Додайте до нього наступне по порядку.

До цієї суми додати 9.

Розділити отримане число навпіл.

Від результату відняти задумане число.   Отримали 5.

Висновок! Із задачею ви справилися добре. Тому квитки ми зможемо отримати.

Слайд 8

  1. Хвилинка каліграфії

Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба почати!

  • Пропишемо цифру 5 каліграфічно і продовжемо ряд чисел. ЕКРАН
  • Яка відстань від Сум до Києва? Записати   360 ЕКРАН
  • Знайдіть суму цифр цього числа. Запишіть  9 ЕКРАН
  • Збільшіть це число у 10 разів. Запишіть    90 ЕКРАН
  • З60 км це відстань між містами. 90 км/год це швидкість поїзда Суми-Київ.
  • 9 год це час відправлення нашого поїзда.
  • О котрій годині ми з вами прибудемо до Києва?
  • Що нам потрібно для цього знати? (час який ми будемо в дорозі)
  • Як знайти час?   4
  • Тепер ви скажете, о котрій годині ми прибудемо до Києва? (13 год)

Як знайти час? Відстань? Швидкість? (карти з формулами на дошці)

Висновок! Під час проведення хвилинки каліграфії ми з вами повторили правильне написання цифр та правила знаходження відстані, часу, швидкості.

 

V. Перевірка домашнього завдання

-Ми вже з вами багато часу працюємо над розв’язанням задач на одночасний рух.

- Скільки видів одночасного руху ви знаєте?

Слайд 9

  • Чому дорівнює початкова відстань при зустрічному русі?
  • Як знайти швидкість зближення при зустрічному русі?
  • Як знайти час зустрічі?

Слайд  + таблиця 10

Задача №4

  • Яка відстань буде між пароплавами через 2 години? Як знайшли?

Слайд 11

  • Через який час вони зустрінуться?

Слайд 12

Висновок! Ви правильно розв’язали задачу. А значить добре знаєте формули одночасного руху і вправно їх використовуєте при розв’язанні.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота над зачачею
  • Розв’яжемо подібну задачу до домашньої.

Слайд 13

  1. Бліц-турнір

Слайд 14

  • Отже, ми з вами закріпили вміння розв’язувати задачі на рух, використовуючи формули одночасного руху.
  1. Домашнє завдання
  • Вдома вам потрібно буде розв’язати подібну задачу і знайти швидкість пішохода. Розв’язати задачу одним способом.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з іменованими числами

а) Розглянемо стрічку з одиницями вимірювання довжини

Слайд 15

б) Усні обчислення

Слайд 16

  1. Домашнє завдання №9

Висновок! Повторили одиниці вимірювання довжини.

Вдома вам потрібно виконати обчислення з іменованими числами.

 

  1. Робота з геометричним матеріалом
  • Які два прямокутника ми зможемо побудувати,  площа яких дорівнює 16 см²?

Слайд 17

  1. Завдання на логічне мислення
  • Знайди закономірність і встав пропущене число.

Слайд 18

VІІІ. Підсумок уроку

  • Зробимо останній крок, підсумуємо урок.
  • Чи здійснилися ваші очікування?
  • -Вам потрібно заповнити картки, щоб дізнатися, чи все вам сьогодні було зрозуміло.
  • Що ми з вами сьогодні вивчали?
  • З яким настроєм ви закінчили урок?
  • На яку сходинку ви «примчали»?
  • Намалюйте смайлик на сходинці, на якій ви зупинилися, засвоївши матеріал сьогоднішнього уроку.

Висновок! Ви працювали чудово. Засвоїли добре матеріал. Справилися з усіма завданнями. Тому я можу сказати, що ви сьогодні молодці. А, значить, ми з вами обов’язково на канікулах відвідаємо столицю нашої держави.

Слайд 19

А під час приїзду до Києва, всіх бажаючих здійснити екскурсію і нас теж, будуть зустрічати засновники Києва – брати Кий, Щек, Хорив та сестра Либідь. Вони під час зустрічі радіють, що на Україні підростає таке гарне молоде покоління. Любіть свою Батьківщину і збагачуйте її добрими справами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку