Математика
4 клас
(за освітньою технологією «Росток»)
Тема. Формула одночасного руху. Розв’язування задач на рух.
Мета. Формувати в учнів вміння застосовувати формули одночасного руху під час розв’язання задач на рух; закріплювати вміння розв’язувати задачі на одночасний рух; розвивати обчислювальні навички під час роботи з натуральними числами та дробами; готувати учнів до роботи з іменованими числами; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність, організованість, пізнавальний інтерес; виховувати бажання вивчати математику, любов до рідного краю.
Обладнання: ІКТ, опорні таблиці, атласи, картки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Привітання
- Сьогодні у нас на уроці математики присутні гості, привітайтеся з ними.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день».
2. «Очікування» від уроку.
- Який сьогодні у вас настрій? (смайлики)
- Діти, а тепер скажіть, яким має бути наш урок?
- А якими повинні бути ви?
Урок має бути: Ми будемо:
- навчальним - активними
- загадковим - творчими
- Отже, якщо ви будете саме такими, то ми разом проведемо цікавий, захоплюючий, продуктивний урок.
Слайд 1
ІІ. Підготовча частина
- Сьогодні у нас незвичайний урок математики. Ми з вами спробуємо здійснити подорож. Для цього ви повинні продемонструвати свої знання і вміння на уроці.
2. Робота в парах
Слайд 2
- А, щоб дізнатися, куди вас запрошують, вам потрібно прочитати телеграму, яку вам прислали. Прочитайте її. (деформований текст)
Любі друзі!
Запрошуємо вас здійснити подорож до нас у місто Київ. Ми вам проведемо екскурсію по місту.
Ваші однолітки, учні школи №1 м. Києва.
Слайд 3
Слайд 5
- Знайдіть відстань між нашим містом і Києвом, враховуючи масштаб карти.
- Яка відстань?
- Але це навпростець. Тому ми з вами додаємо ще 60 км до цієї відстані, тому що залізниця прокладена через населені пункти, які знаходяться між містами.
- Отже, яка відстань між Сумами і Києвом? 360 км
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами будемо закріплювати вміння використовувати формули одночасного руху для розв’язання задач на рух, продовжувати тренувати вміння розв’язувати задачі на рух; розвивати обчислювальні навички під час роботи з натуральними числами та дробами; готуватися до роботи з іменованими числами.
ІV. Актуалізація опорних знань
Слайд 6
(картки на дошці)
Слайд 7
Запишіть будь-яке двоцифрове число.
Додайте до нього наступне по порядку.
До цієї суми додати 9.
Розділити отримане число навпіл.
Від результату відняти задумане число. Отримали 5.
Висновок! Із задачею ви справилися добре. Тому квитки ми зможемо отримати.
Слайд 8
Щоб цифри правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба почати!
Як знайти час? Відстань? Швидкість? (карти з формулами на дошці)
Висновок! Під час проведення хвилинки каліграфії ми з вами повторили правильне написання цифр та правила знаходження відстані, часу, швидкості.
V. Перевірка домашнього завдання
-Ми вже з вами багато часу працюємо над розв’язанням задач на одночасний рух.
- Скільки видів одночасного руху ви знаєте?
Слайд 9
Слайд + таблиця 10
Задача №4
Слайд 11
Слайд 12
Висновок! Ви правильно розв’язали задачу. А значить добре знаєте формули одночасного руху і вправно їх використовуєте при розв’язанні.
VІ. Вивчення нового матеріалу
Слайд 13
Слайд 14
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу
а) Розглянемо стрічку з одиницями вимірювання довжини
Слайд 15
б) Усні обчислення
Слайд 16
Висновок! Повторили одиниці вимірювання довжини.
Вдома вам потрібно виконати обчислення з іменованими числами.
Слайд 17
Слайд 18
VІІІ. Підсумок уроку
Висновок! Ви працювали чудово. Засвоїли добре матеріал. Справилися з усіма завданнями. Тому я можу сказати, що ви сьогодні молодці. А, значить, ми з вами обов’язково на канікулах відвідаємо столицю нашої держави.
Слайд 19
А під час приїзду до Києва, всіх бажаючих здійснити екскурсію і нас теж, будуть зустрічати засновники Києва – брати Кий, Щек, Хорив та сестра Либідь. Вони під час зустрічі радіють, що на Україні підростає таке гарне молоде покоління. Любіть свою Батьківщину і збагачуйте її добрими справами.