Урок математики 4 клас

Про матеріал
Авторський урок математики у 4 класі.Використані сучасні форми диференційованого навчання учнів початкових класів.
Перегляд файлу

Урок математики. 4 клас.

Тема:  Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв`язування задач на пропорційне ділення. Задачі на знаходження дробу від числа.

 

Мета:  Вчити учнів письмово множити багатоцифрові числа на круглі числа. Готувати дітей до розв`              язування задач на пропорційне ділення. Закріплювати вміння учнів розв`язувати задачі на знаходження дробу від числа.

 Розвивати обчислювальні навички, а також навички самостійної роботи.

 Виховувати інтерес до математики, бажання вчитися.

 

Обладнання: Указка.

 

 Демонстраційний матеріал: «чарівний потяг», малюнковий план уроку, опорна таблиця (алгоритм множення), ілюстрації до задачі, телевізор, цікаве завдання.

 Індивідуальний матеріал: сигнальні картки (червона, жовта, зелена), картки дій (плюс, мінус, помножити, поділити), помічник з математики Логачевської С.П., картки з додатковими завданнями, планшети.

 

Хід уроку.

 

І. Привітання. Вступне слово вчителя.

 

Дорогі діти! Я пропоную вам провести урок математики у вигляді уявної подорожі на казковому потязі до країни Числендії. Ви згодні?

 

   На казковому потязі

  Помандруємо ми

До країни Числендії.

Цифри там чарівні

 

Там цікаво і затишно

Чисел море кругом

Знаки множення й ділення

Повсідались на трон.

 

А девізом в країні тій

Є важливі слова:

«Думай швидко і правильно

Перемога твоя!»

 

Пропонуються такі зупинки на станціях:

 

  1. Перевірна                                                             Малюнковий
  2. Точна                                                                           план
  3. Дружна
  4. Задачна
  5. Цікава
  6. Уважна
  7. Кінцева

 

  1.              І так. У дорогу.

 

Перевірка таблиці множення на 7 у парах                   Діти у парах

змінного складу.

 

Хвилинка каліграфії.

 

Запишіть каліграфічно числа, визначте закономірність у розміщенні чисел у рядку і допишіть відповідно до цієї закономірності ще два числа.

1; 2; 4; 8; 16; 32; 64; 128.

     Телевізор

 

  1.              Мотивація навчальної діяльності.

 

На залізничній станції фермери завантажили 300 кг пшениці в один вагон. Скільки кг пшениці можна завантажити в 23 таких вагони?

 

                                                                                         Планшети

 

23             Треба 300*23, але щоб зручно виконати обчислення, можна

*300  переставити множники, тому що від перестановки співмножників  добуток не змінюється.

 

Для того, щоб всі могли розв`язати задачу про завантаження вагонів пшеницею, на цьому уроці ми всі навчимося розв`язати приклади даного виду. А для цього повторимо розв`язання прикладів, які допоможуть нам зрозуміти приклади нового виду.

 

Актуалізація опорних знань.

 

3. Допоможе нам в цьому « Мій помічник з               Помічники

математики » с. 11.

 

- Як множити на одиницю з нулями.

 

  • Щоб помножити на одиницю з нулями, треба дописати всі нулі.

 

Усно: №1            (по 2  приклади з кожного стовпчика),

       №2           (3 приклади),

 №3 ст.12 (по 2 приклади),

 №4

 

Вивчення нового матеріалу:

 

  1. Фронтальна робота.

 

«Мій помічник» с.12 №5 (усно).

 

Робота з підручником №710- письмово на дошці         Підручник

і в зошитах.

 

Використовуючи переставний і сполучний                    Учень

закони дії множення, знаходять добуток чисел              підготовл.

виду 24*300 усно. Для цього кругле число

300 подаємо у вигляді добутку одноцифрового

числа 3 і розрядного числа 100.

 

24*(3*100)=

 

Використовуємо сполучний закон дії множення:

 

(24*3)*100.

Одержимо 72*100=7200.

 

Під час письмового множення 24 на 300 кругле число підписують під першим множником так, щоб цифра, відмінна від нуля, була підписана під останньою цифрою першого множника

23

*    300

    7200

 

  1.                    Індивідуальна робота.

№712 записати на планшеті                                          Планшети

478

*      600

286800     

Виділення 1 варіанта.

 

1 етап

2 етап

3 етап

1в. №6 1(ст.)   с.13

№7 (по 2 пр. з кожного ст.) с.13

№ 10 с. 13

2в.   №6 с.12 1ряд

3в. з учителем

№6  (2 ст.)

 

№6  (2 ряд)

         с.12

з учителем

№7 (по 4, 5 прикладів) с.13

Перевірка 1хв

 

 

 

 

 

23*40

23*400

Виділення

2 варіанта

(планшети)

№6 (3 стовпчика) с.13

 

Перев. 1, 2, 3 варіанти

 

 

Спільне завдання

№713

 

1 варіант:  1 рядок                                               Самооцінювання

 

2 варіант:  2 рядок

 

 

 

 

          28                         345

          *60                       *  600             506 * 50 – 1500 = 23800

        1680                     207000          

                                                             506            25300

                                                              * 50           -1500

                                                           25300          23800

 

 

 

          87                     4107

          *400                     *90                 20000 – 173 * 80 = 13840

               34800               369630

                                                                    173

                                                                      *80

                                                                  13840

 

 

3. Станція «Уважна»                                                               Учень

 

Фізхвилинка на увагу.

 

Живі фігури:

 

4. Станція «Задачна».                                                           Підручник

 

Читання задачі №715 учнями.

 

Аналіз умови задачі у вигляді діалогу.

 

Вчитель:        Про що йдеться в задачі?

 

Учень:           Про поросят, які збирали жолуді?

 

З`ясуйте про які величини йдеться у задачі?

 

У задачі є такі величини: кількість мішків, загальна маса всіх мішків, маса  1 мішка, яку нам треба визначити.

 

Яка величина є однаковою?

 

 

Однакова величина – це маса мішка жолудів.

 

Запишемо задачу у вигляді таблиці.                       На дошці  

 

 

Маса 1 мішка

К-сть мішків

Заг. маса

Ніф – Ніф

Однакова

? кг

1

 

300 кг 

Наф – Наф

1

Нуф - Нуф

3

 

За коротким  записом поясніть числа задачі. Учні повторяють умову.

 

Нам необхідно знайти однакову величину – масу 1 мішка жолудів. Як?

 

Треба знайти 2 числових значення:

1. загальну масу мішків з жолудями, яку зібрали поросята (300 кг),

2. загальне значення кількості мішків (невідомо).

 

Яку арифметичну дію слід виконати на це запитання?

 

Дію ділення, тому що, щоб знайти масу одного мішка, треба загальну масу розділити на загальну кількість мішків.

 

Чи можемо відповісти на це запитання відразу?

 

Ні, не можна, тому що ми не знаємо загальну кількість мішків, які зібрали всі поросята.

 

Що потрібно знати, щоб знайти загальну кількість мішків?

 

Треба кількість мішків додати.

 

Складіть план розв`язання задачі.

 

Першою дією ми дізнаємося про загальну кількість мішків, що зібрали поросята.

 

Другою дією ми відповімо за запитання задачі – знайдемо масу жолудів в 1 мішку.

 

 

 

 

Схема

 

 

 

 

2)                                                   :

 

 

 

                                               1)                     +                     +

 

 

Запишіть розв`язок з поясненням в зошити.

 

1) 1 + 1 + 3 = 5 (м) – зібрали поросята;

 

2) 300 : 5 = 60 (кг) – маса 1 мішка.

 

Складіть обернену задачу до даної так, щоб невидимою була загальна маса мішків з жолудями, яку зібрали поросята.

 

Троє поросят збирали жолуді в однакові мішки. Ніф – Ніф і Наф – Наф зібрали по 1 мішку жолудів, а Нуф – Нуф 3 мішки. Маса 1 мішка з жолудями 60 кг. Скільки кілограм жолудів у всіх мішках ?

 

  1. 1 + 1 + 3 = 5 (м) – зібрали поросята;                             
  2. 60 * 5 =  300 (кг) – загальна маса мішків.                    Оцінка

 

№716   4800 / 100 * 3 = 144 к =  1 грн.  44 к.

      4800 – 144 = 4656 к = 46 грн. 56 к.

 

  1.              Станція « Цікава ».  

Великі числа.

 

Про деякі великі числа всі, безумовно, чули,                         Учень        

але  є  й  такі,  що  трапляються  дуже  рідко,

навіть у математиці.

 

 

 

Мільярд або більон – 1.000.000.000.

Трильйон                 – 1.000.000.000.000.

Квадрильйон           – 1.000.000.000.000.000.

Квантильон             – 1.000.000.000.000.000.000.

Секстильйон           – 1.000.000.000.000.000.000.000.

Септильйон            – 1.000.000.000.000.000.000.000.000.

 

  1.              Станція « Кінцева ».

                                                                                                  Робота

Ось ми і досягли країни Числендії !                                    в групах

 

Естафета груп.

 

Замість відповідей учні записують букви, які відповідають

цьому числу на циферблаті годинника.

 

       Відповідь: м о л о д ц і.

 

324 : 54 =            168:28 =

144 : 12   =          96:8 =

800 : 80 =            200:20 =

126 : 14 =            117:13 =

171 : 57 =            186:62 =

96 : 12 =              200:25 =

98 : 14 =              91:13 =

 

Підсумок уроку.

 

Чому ми навчились, подорожуючі до країни Числендії?

 

Що вам найбільше сподобалось?

 

Ви молодці?

 

Д/з №717, 718.

 

Придумати подібну задачу до задачі

№717  з іншими числовими даними.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2501
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку