Урок математики. 4 клас. Тема "Обчислення площі прямокутника. Розв`язування задач, пов`язаних із площею прямокутника"

Про матеріал
Урок математики для 4 класу. Мета. Вчити учнів застосовувати формулу для знаходження площі прямокутника і квадрата, аналізувати і пояснювати свої дії під час обчислення площі; закріплювати вміння розв’язувати задачі на рух; розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність, пізнавальний інтерес; виховувати старанність у роботі.
Перегляд файлу

 

GERBУПРАВЛІННЯ ОСВІТИ  І НАУКИ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Комунальна установа  Сумська  спеціалізована   школа

   І-ІІІ  ступенів №1  імені  В.Стрельченка  

вул. Г.Кондратьєва, буд.136,   м. Суми,    40021, тел./факс (0542) 62-73-18

е-mail: sssh1-sumy@ukr.net

Код ЄДРПОУ  - 21127590

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Учитель вищої категорії

                                        старший учитель

Мирошниченко Світлана Іванівна

 

 

 

 

 

 

Суми 2016

 

Математика

 4 клас

за підручником М.В. Богданович, Г.П. Лишенко

Тема. Обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач, пов’язаних із  площею прямокутника.

Мета. Вчити учнів застосовувати формулу для знаходження площі  прямокутника і квадрата,  аналізувати і пояснювати свої дії під час обчислення площі; закріплювати вміння розв’язувати задачі на рух; розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність, пізнавальний інтерес; виховувати старанність у роботі.

Обладнання: ІКТ, опорні таблиці, картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Привітання

- Сьогодні у нас  на уроці математики присутні гості, привітайтеся з ними.

Ми вам раді, люди добрі,

                                             І вітаєм щиро вас,

                                             Та запрошуєм ласкаво

На урок в четвертий клас.

2. «Очікування» від уроку.

- Діти, а тепер скажіть, яким має бути наш урок?

- А якими повинні бути ви?

Урок має бути:                                                 Ми будемо:

  • творчим                                                     - дисциплінованими
  • веселим                                                      - уважними
  • цікавим                                                      - зібраними

-   навчальним                                                - активними

     -   загадковим                                                 - творчими

  • продуктивним                                           - вправними
  • захоплюючим                                           - наполегливими

- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом проведемо цікавий, захоплюючий, продуктивний урок.

3. Девіз уроку

- Сьогодні ми будемо працювати під девізом: (Слайд 1)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Урок почнемо без вагання

З перевірки домашнього завдання.

  1. Завдання №592

- Вам вдома потрібно було розв’язати рівняння.

А) - Зачитайте рівняння, у якому невідомий компонент дорівнює 48008.

     - Як називається невідомий компонент? (від’ємник)

     - Як знайти від’ємник?

Б)  - Зачитайте рівняння, у якому невідомий компонент дорівнює 216288.

     - Як називається невідомий компонент? (ділене)

     - Як знайти ділене?

Висновок.

- Ми з вами повторили правила на знаходження невідомого діленого та невідомого від’ємника.

     2. Завдання №593

- Що потрібно було знайти?

- Як знайти площу? (формула на дошці)    S = а • b

- Як знайти периметр прямокутника? (формула на дошці)   

Р = (а + b) • 2     Р = а • 2 + b • 2

- Чому дорівнює площа   прямокутника, периметр цього прямокутника?

- Яку іншу довжину і ширину може мати прямокутник з такою площею?

Висновок.

- Ми з вами перевірили домашнє завдання, всі справилися, ви, молодці,  і цим самим повторили правила на знаходження площі та периметра прямокутника.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми будемо з вами продовжувати вчитися розв’язувати задачі на знаходження площі та периметра, закріплювати вміння розв’язувати задачі на рух, будемо виконувати цікаві завдання, розвиватимемо навички усних обчислень, логічне мислення, увагу, самостійність. Знання з даної теми вам знадобляться в житті у майбутньому.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка каліграфії

    Урок продовжим без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

- Виконаємо цікаві завдання з цифрами. (Слайд 2)

- Пригадаємо як потрібно писати правильно, каліграфічно ці цифри.

- Назвіть найбільше п’ятицифрове число, яке можна скласти з цих цифр.

- Запишіть його.      98420   (запис числа на дошці)

- Скільки всього сотень у цьому числі?

- Назвіть сусідів цього числа?

- Зменшіть це число у 10 разів. 9842

-  Запишіть його у зошит.  (запис числа на дошці)

- Утворіть із цих цифр найменше п’ятицифрове число. Назвіть його і запишіть.  20489 

- Скільки всього десятків у цьому числі?

- Скільки всього одиниць тисяч?

- Збільшіть це число в 10 разів.

- Запишіть його. 204890   (запис числа на дошці)

Висновок.

Під час каліграфічної хвилинки ми з вами повторили нумерацію багатоцифрових чисел, правила множення та ділення на 10, а також пригадали правильне і каліграфічне написання цифр. Але я сподіваюся що ви будете правильно, каліграфічно пи­сати всю  класну роботу. (Слайд 3)

  1. Усний рахунок

А тепер прийшла пора –

                                              Є для вас цікава гра.

Гра «Зачаровані рівності» (Слайд 4)

 

 

- Вам потрібно знайти ключ для розв’язання «зачарованих» рівностей.

- Який вираз вам допоможе розпочати роботу?

- Що ви можете сказати про числа, які є відповідями цих виразів?

- Назвіть їх у порядку зростання. 90 130 150 190 240

- Яке число зайве? (90) Чому?

Висновок.

- Ми з вами розшифрували «зачаровані» рівності і цим самим розвивали обчислювальні навички, логічне мислення, а також повторили нумерацію чисел. (Слайд 5)

Фізкультхвилинка для очей

V. Вивчення нового матеріалу.

- А зараз ми з вами будемо безпосередньо працювати над темою нашого уроку. Будемо розв’язувати задачі на знаходження площі.

 

  1. Завдання на знаходження площі. (Слайд 6)

- Що потрібно знайти?

- Як знайти площу?

- Чому дорівнює площа прямокутників? (Слайд 7)

   2. Робота з підручником. Практичне завдання №594

- Що потрібно зробити?

- Що нам для цього потрібно?

- Як знайти площу прямокутника, периметр прямокутника?

- Накресліть самостійно прямокутник у зошиті.

- Запишіть розв’язання у зошиті.

- Подібне завдання ви виконаєте вдома (№489)

 3. Робота з підручником. №595

 

 

- Що потрібно зробити? (Слайд 8)

1 ряд знаходить площу жовтого прямокутника.

2 ряд знаходить площу рожевого прямокутника.

3 ряд знаходить площу блакитного прямокутника.

- Хто швидко справиться зі своїм завданням, то може додатково обчислити площу всього великого прямокутника.

Перевірка.

- Хто знайшов площу всього прямокутника? Як знайшли?

- А хто знає, як можна по іншому знайти площу всього прямокутника?

Висновок.

- Площу всього прямокутника можна знайти, зробивши вимірювання і помноживши довжину на ширину, або площу менших прямокутників додати. Такі задачі нам будуть зустрічатися на наступних уроках, де потрібно буде знаходити площу саду, городу і т. д.

- Скільки всього прямокутників зображено на малюнку? (5) (Слайд 8)

 

Фізкультхвилинка (Слайд 9)

А зараз зробимо зупинку

І проведем фізкультхвилинку.

 

Встали рівно біля парт

Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь.

Головою покрутили,

Потім разом всі присіли.

Піднялись, понагинались,

І здоровими зостались.

VІ. Розвиток математичних знань.

Важливі поняття для нас –

                                           Швидкість, відстань, час.

 Всі знають у нас назубок –

                                           Між ними існує зв'язок.

                                           Про нього слід пам’ятати,

                                           Щоб правильно і швидко

                                           Задачі розв’язати.

  1. Задачі на рух (усно)  (Слайд 10)

 

- Давайте пригадаємо, як знайти швидкість (формула на дошці), час (формула на дошці), відстань (формула на дошці).

- Чому дорівнює швидкість гепарда?

- Що цікавого ви знаєте про швидкість гепарда?

- Чому дорівнює час крокодила?

- Що цікавого ви знаєте про крокодила?

- Чому дорівнює відстань, яку пропливла гігантська акула? (Слайд 11)

   2. Робота з підручником. № 597

- Знання про знаходження швидкості, часу, відстані нам знадобляться при розв’язанні задачі.

- Складіть задачу за таблицею.

 (робота над задачею)

- Діти, хто з вас  знає як записати розв’язання задачі виразом, той самостійно записує розв’язання у зошит.

Перевірка. 48 : (180 : 60) = 16 км/год

Висновок.

- Ми з вами повторили правила на знаходження швидкості, часу, відстані, використовували їх при розв’язанні складеної задачі. А також дізналися цікаве про тварин.

   3. Самостійна робота 

 Робота з підручником. №599 (Розв’язання виразів на сумісні дії.)

- Щоб знайти значень виразів, потрібно пригадати правила на порядок дій.

 1 група – останній вираз

 2 група – третій вираз

Перевірка.

Висновок.

- При обчисленні виразів повторили порядок дій, розвивали обчислювальні навички, самостійність, уважність.

- Вдома ви розв’яжете всі інші приклади №599.

  4. Робота в парах (картки на парті)    (Слайд 1)

                                     Підходить кінець уроку вже в нас

                                     А втоми я не бачу у вас.

     Горить у очах лише вогник пізнання

                                    Тож маю для вас ще цікаве завдання.

Завдання на логічне мислення

- Розгляньте малюнки і оберіть правильну відповідь.

  1. Розглянь малюнки.

 

 

 

 

 

Яка фігура має площу 10 см2

  • Перша.
  • Друга.

Висновок.

- Ви добре засвоїли знання про площу, вмієте визначати площу прямокутника.

VІІ. Підсумок уроку.

Зробимо останній крок

                                               Підсумуємо урок.

- Що нового ви дізналися і навчилися  на уроці?

- Так як знайти площу прямокутника?

- Якими одиницями вимірювання ми сьогодні визначали площу прямокутника?

- Чи необхідні нам у житті знання про вимірювання площі? 

- Коли ми використовуємо ці знання? Доведіть.

- Дійсно, у звичайному житті ми зустрічаємося з поняттям «площа»  (Слайд 13, 14, 15, 16,17)

- Площа великих ділянок вимірюється в інших одиницях. Про це більше детальніше ми будемо говорити на наступному уроці.

- Отже, ми сьогодні на уроці:  (Слайд 18)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. маркова ілона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
17028
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку