Урок математики 5 клас

Про матеріал
Урок – подорож Країною Математики. Очікувані результати: учень/учениця - класифікує математичні вирази; - розв’язує текстові задачі, рівняння, числові вирази на виконання всіх арифметичних дій; - створює модель математичної ситуації; - аналізує результати навчальної діяльності.
Перегляд файлу

Оленівська Гімназія

Могилів – Подільської міської ради

Вінницької області

 

 

МАТЕМАТИКА

5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Пухліченко Г.А.

 

2024/2025 н. р.

 

ТЕМА.  Вправи на всі дії з натуральними числами.

Предметні компетентності:

учень/учениця

- пояснює зміст та властивості математичних понять;

- розв’язує математичні задачі на виконання всіх арифметичних дій;

- застосовує набуті знання і вміння при розв’язуванні навчально – пізнавальних і практико зорієнтованих математичних задач;

- пояснює, аналізує, класифікує математичні поняття;

- обгрунтовує вибір моделі розв’язку математичної ситуації.

Ключові компетентності:

комунікативна:  - грамотно висловлює  свою думку, робить висновки на основі математичної інформації, поданої в різних формах;

загальнонавчальна: - уміє організувати власну навчальну діяльність під час виконання завдань;

громадянська і соціальна:  - уміння співпрацювати в команді.

підприємливість та фінансова грамотність: - розв'язування практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей,

Очікувані результати:

учень/учениця

- класифікує математичні вирази;

- розв’язує текстові задачі, рівняння, числові вирази на виконання всіх арифметичних дій;

- створює модель математичної ситуації;

- аналізує результати навчальної діяльності.

Форма проведення: урок – подорож Країною Математики.

Обладнання: підручник, сигнальні картки, роздатковий матеріал, ноутбук, малюнок валізи, банки, корзинки, кольорові смужки.

 

Схема уроку

І. Орг. момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Банка позитиву» (емоційне налаштування).
  2. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІІІ. Розвиток та  перевірка  набутих знань і вмінь.

1. Математична розминка. Гра «Так чи ні?».

( учні відповідь сигналізують картками).

- Вираз 315 + 56 – це різниця цих чисел?

- 2500: 50 = 50?

- 45 х 11 – це добуток чисел?

- Доданок, доданок, різниця?

- а х 40 = 480  Це рівняння?

- 8 вантажівок вистачить, щоб перевезти 45 т піску?

2. Повідомлення вчителя.

- Отже, ми розпочинаємо свою математичну подорож.  Протягом подорожі ми з вами узагальнимо, систематизуємо, перевіримо свої знання та вміння …

3. Прийом « Незакінчене речення». ( учні продовжують тезу вчителя)

- Працювати ми будемо за девізом: «Не соромно не знати, а дуже соромно не хотіти знати!»  Ми з вами зараз об’єднаємося в групи за кольоровими стрічками, які є у кожного з вас, і спробуємо потрапити на Острівець Безпеки.

3. Робота в групах. Вправа «Розсортуйте».

(у відповідну корзинку сортують: 1 гр. – числові вирази; 2 гр. – вирази зі змінною; 3 гр. – буквені вирази).

18 +Х           2а + 6в         (120 – а) х 6      3Х – 94       30 х 7 – 156 

(1755 – 100) : 25     709 – 17 + 103 х 6     (29 +48) :11 х 10    ав – с    х + у – с

а +(в – с)        mп + ху

- Чи є щось зайве?  Чому?

4. Зупинка «Долина виразів». Робота з підручником (с. 92).

  А) № 594  (усно моделювання порядку виконання дій у виразі).

- Що варто знати при виконанні дій різного ступеня; якщо є дужки?

Б) № 596 (самостійне виконання по групах: 1 гр. -1,3;   2 гр. – 2,5;   3 гр. – 4, 6).

В) Усна лічба.

 - Давайте  повторимо правила усної лічби, розв’язавши приклади.

 а) (( 4444: 44 + 23): 62 + 128 ): 130 · 419 = 419 ;

б) (( 66 – 39 ): 27 · 77 +23 ): ( 53 +141: 3 ) = 1.

ХВИЛИНКА релаксу «Осіння мелодія»

5. Зупинка «Галявина Задач».

- А зараз ми попрацюємо із задачами.

- Погляньте на дошку і скажіть, що ви бачите.

( на дошці схеми задач).

- Якого виду ці задачі? Які величини з ними пов’язані?

Задача 1 (фронтально).

На благодійному ярмарку, який проводився в нашій Гімназії,  учні 5 класу зібрали 4 813 грн, учні 6 класу – 2 400 грн, учні 7 класу – 3 900 грн. Яку загальну суму зібрали учні 5 – 7 класів? Чи вистачить цих коштів, щоб придбати дрона для ЗСУ, вартість якого 26 000 грн?  Скільки не вистачає грошей?

Задача 2. Робота в групах.

Город прямокутної форми має розміри 12 м і 18 м. Скільки метрів сітки треба придбати, щоб обгородити город?    Змоделюйте умову задачі з матеріалів, які є у вас на партах.

- Скільки потрібно згортків сітки, коли відомо, що в 1 згортку 12 м?

- Чи вистачить 800 грн, щоб придбати цю сітку, якщо ціна 1 згортка сітка 150 грн?

Задача 3 (усно).

- Президент України ініціював виплату 1000 грн кожному українцю.

- Скільки коштів могли б перерахувати усі , хто є сьогодні в нашому класі, на допомогу ЗСУ?

- Якою була б сума, якби свою 1000 перерахували 76 учнів нашої Гімназії?

- Скільки моноокулярів (прилад нічного бачення для воїнів ЗСУ) за ціною 13 000 могли б ми придбати?  

- Отже, МАТЕМАТИКА – справа не тільки розуму, але й фантазії, творчості, порядку, а в нинішньому сьогоденні – ще й допомога в наближенні Перемоги.

Вправа «Математична заморочка».

Ой, іще, мабуть не все,

Ось дивіться: перед вами

Хтось писав тут на піску

Нам задачу ось таку.

Та водою позмивало

Цифр у прикладах чимало.

Швидше ж бо часу не гайте,

Цифри в приклади вставляйте.

а)                                               б)

   

      

 

ІV.  Д/з. Написати смс- повідомлення про враження від уроку ( на бліц-картках).

V. Рефлексія.

1. Самооцінювання за карткою.

2. Вправа «Валіза знань».

- Ідучи з уроку, я беру з собою:

Знання про….

Вміння …

Емоції …

 

Додаток до уроку

18 +Х           2а + 6в         (120 – а) х 6      3Х – 94      

30 х 7 – 156      (1755 – 100) : 25     709 – 17 + 103 х 6    

(29 +48) :11 х 10       ав – с       х + у – с

а +(в – с)          mп + ху          S=ab            P=(a+b) х 2

 

 

18 +Х           2а + 6в         (120 – а) х 6      3Х – 94      

30 х 7 – 156      (1755 – 100) : 25     709 – 17 + 103 х 6    

(29 +48) :11 х 10       ав – с       х + у – с

а +(в – с)          mп + ху   S=ab            P=(a+b) х 2

 

 

18 +Х           2а + 6в         (120 – а) х 6      3Х – 94      

30 х 7 – 156      (1755 – 100) : 25     709 – 17 + 103 х 6    

(29 +48) :11 х 10       ав – с       х + у – с

а +(в – с)          mп + ху          S=ab            P=(a+b) х 2

 

ЧИСЛОВІ ВИРАЗИ            БУКВЕНІ ВИРАЗИ

 

ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ

 

 

 

 

 

-

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку