Оленівська Гімназія
Могилів – Подільської міської ради
Вінницької області
МАТЕМАТИКА
5 клас
Вчитель Пухліченко Г.А.
2024/2025 н. р.
ТЕМА. Вправи на всі дії з натуральними числами.
Предметні компетентності:
учень/учениця
- пояснює зміст та властивості математичних понять;
- розв’язує математичні задачі на виконання всіх арифметичних дій;
- застосовує набуті знання і вміння при розв’язуванні навчально – пізнавальних і практико зорієнтованих математичних задач;
- пояснює, аналізує, класифікує математичні поняття;
- обгрунтовує вибір моделі розв’язку математичної ситуації.
Ключові компетентності:
комунікативна: - грамотно висловлює свою думку, робить висновки на основі математичної інформації, поданої в різних формах;
загальнонавчальна: - уміє організувати власну навчальну діяльність під час виконання завдань;
громадянська і соціальна: - уміння співпрацювати в команді.
підприємливість та фінансова грамотність: - розв'язування практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей,
Очікувані результати:
учень/учениця
- класифікує математичні вирази;
- розв’язує текстові задачі, рівняння, числові вирази на виконання всіх арифметичних дій;
- створює модель математичної ситуації;
- аналізує результати навчальної діяльності.
Форма проведення: урок – подорож Країною Математики.
Обладнання: підручник, сигнальні картки, роздатковий матеріал, ноутбук, малюнок валізи, банки, корзинки, кольорові смужки.
Схема уроку
І. Орг. момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Розвиток та перевірка набутих знань і вмінь.
1. Математична розминка. Гра «Так чи ні?».
( учні відповідь сигналізують картками).
- Вираз 315 + 56 – це різниця цих чисел?
- 2500: 50 = 50?
- 45 х 11 – це добуток чисел?
- Доданок, доданок, різниця?
- а х 40 = 480 Це рівняння?
- 8 вантажівок вистачить, щоб перевезти 45 т піску?
2. Повідомлення вчителя.
- Отже, ми розпочинаємо свою математичну подорож. Протягом подорожі ми з вами узагальнимо, систематизуємо, перевіримо свої знання та вміння …
3. Прийом « Незакінчене речення». ( учні продовжують тезу вчителя)
- Працювати ми будемо за девізом: «Не соромно не знати, а дуже соромно не хотіти знати!» Ми з вами зараз об’єднаємося в групи за кольоровими стрічками, які є у кожного з вас, і спробуємо потрапити на Острівець Безпеки.
3. Робота в групах. Вправа «Розсортуйте».
(у відповідну корзинку сортують: 1 гр. – числові вирази; 2 гр. – вирази зі змінною; 3 гр. – буквені вирази).
18 +Х 2а + 6в (120 – а) х 6 3Х – 94 30 х 7 – 156
(1755 – 100) : 25 709 – 17 + 103 х 6 (29 +48) :11 х 10 ав – с х + у – с
а +(в – с) mп + ху
- Чи є щось зайве? Чому?
4. Зупинка «Долина виразів». Робота з підручником (с. 92).
А) № 594 (усно моделювання порядку виконання дій у виразі).
- Що варто знати при виконанні дій різного ступеня; якщо є дужки?
Б) № 596 (самостійне виконання по групах: 1 гр. -1,3; 2 гр. – 2,5; 3 гр. – 4, 6).
В) Усна лічба.
- Давайте повторимо правила усної лічби, розв’язавши приклади.
а) (( 4444: 44 + 23): 62 + 128 ): 130 · 419 = 419 ;
б) (( 66 – 39 ): 27 · 77 +23 ): ( 53 +141: 3 ) = 1.
ХВИЛИНКА релаксу «Осіння мелодія»
5. Зупинка «Галявина Задач».
- А зараз ми попрацюємо із задачами.
- Погляньте на дошку і скажіть, що ви бачите.
( на дошці схеми задач).
- Якого виду ці задачі? Які величини з ними пов’язані?
Задача 1 (фронтально).
На благодійному ярмарку, який проводився в нашій Гімназії, учні 5 класу зібрали 4 813 грн, учні 6 класу – 2 400 грн, учні 7 класу – 3 900 грн. Яку загальну суму зібрали учні 5 – 7 класів? Чи вистачить цих коштів, щоб придбати дрона для ЗСУ, вартість якого 26 000 грн? Скільки не вистачає грошей?
Задача 2. Робота в групах.
Город прямокутної форми має розміри 12 м і 18 м. Скільки метрів сітки треба придбати, щоб обгородити город? Змоделюйте умову задачі з матеріалів, які є у вас на партах.
- Скільки потрібно згортків сітки, коли відомо, що в 1 згортку 12 м?
- Чи вистачить 800 грн, щоб придбати цю сітку, якщо ціна 1 згортка сітка 150 грн?
Задача 3 (усно).
- Президент України ініціював виплату 1000 грн кожному українцю.
- Скільки коштів могли б перерахувати усі , хто є сьогодні в нашому класі, на допомогу ЗСУ?
- Якою була б сума, якби свою 1000 перерахували 76 учнів нашої Гімназії?
- Скільки моноокулярів (прилад нічного бачення для воїнів ЗСУ) за ціною 13 000 могли б ми придбати?
- Отже, МАТЕМАТИКА – справа не тільки розуму, але й фантазії, творчості, порядку, а в нинішньому сьогоденні – ще й допомога в наближенні Перемоги.
Вправа «Математична заморочка».
Ой, іще, мабуть не все,
Ось дивіться: перед вами
Хтось писав тут на піску
Нам задачу ось таку.
Та водою позмивало
Цифр у прикладах чимало.
Швидше ж бо часу не гайте,
Цифри в приклади вставляйте.
а) б)
ІV. Д/з. Написати смс- повідомлення про враження від уроку ( на бліц-картках).
V. Рефлексія.
1. Самооцінювання за карткою.
2. Вправа «Валіза знань».
- Ідучи з уроку, я беру з собою:
Знання про….
Вміння …
Емоції …
Додаток до уроку
18 +Х 2а + 6в (120 – а) х 6 3Х – 94
30 х 7 – 156 (1755 – 100) : 25 709 – 17 + 103 х 6
(29 +48) :11 х 10 ав – с х + у – с
а +(в – с) mп + ху S=ab P=(a+b) х 2
18 +Х 2а + 6в (120 – а) х 6 3Х – 94
30 х 7 – 156 (1755 – 100) : 25 709 – 17 + 103 х 6
(29 +48) :11 х 10 ав – с х + у – с
а +(в – с) mп + ху S=ab P=(a+b) х 2
18 +Х 2а + 6в (120 – а) х 6 3Х – 94
30 х 7 – 156 (1755 – 100) : 25 709 – 17 + 103 х 6
(29 +48) :11 х 10 ав – с х + у – с
а +(в – с) mп + ху S=ab P=(a+b) х 2
ЧИСЛОВІ ВИРАЗИ БУКВЕНІ ВИРАЗИ
ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ
-