Тема уроку. Рівняння
Мета уроку:
Систематизувати знання та вміння учнів з теми; закріпити в учнів вміння розв’язувати рівняння; формувати вміння аналізувати, застосовувати знання при розв’язуванні проблемних ситуацій.
Розвивати зацікавленність учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови.
Виховувати 1.Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.
2.Виховувати любов до малої батьківщини..
Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок засвоєння , узагальнення і систематизації знань
Форма проведення: урок-подорож
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи.
Всі бадьорі. Молодці!
Девіз уроку(слайд 2)
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
Вступне слово вчителя.
Діти 14 жовтня всі ми з вами відзначали День українського козацтва. Тому ми сьогодні з вами будемо подорожувати видатними місцями Петрівського району, які пов’язані з козацтвом, а ще ми з вами знаємо, що біля нас знаходиться місто Жовті Води, тому зупинка перша .
Саме тут у 1648 році отримало свою першу видатну перемогу козацьке військо під проводом Богдана Хмельницького, почався визвольний рух українського народу проти польських поневолювачів. А у 1895 році на цих героїчних землях з початком розробок залізної руди було закладено основи майбутнього шахтарського міста.
І щоб нам відвідати пам’ятник Богдана Хмельницького в Жовтих Водах ми повинні зупинитися і перевірити домашнє завдання.(слайд 3)
II. Перевірка домашнього завдання
1. Помінялися с сусідом по парті зошитами і перевірили правильність виконання домашнього завдання. (слайд 4)
2.Мозковий штурм (слайд 5)
Моє улюблене число
938507102
Розкажіть, що ви знаєте про це число? ( Число натуральне, називають розряди,говорять, що його можна розкласти на розрядні доданки, скласти з нього найменше натуральне число – 100235789, можна скласти найбільше натуральне число – 987532100 і т.д)
III. Повідомлення теми уроку.
Другою зупинкою буде у нас наш районний центр смт Петрове( слайд 6 )
Згідно переказів осадчим села Петрове був запорожець Петрик, котрий сидів спочатку на річці Зеленій, а згодом перейшов до Інгульця і сів хутором на місці сучасного селища. Інгулець тоді був глибоким і рибним, на його берегах росли ліси, в яких було багато дичини. Тому це місце було зручним для поселення, і на нього почали селитися вихідці з Запоріжжя.
Поселення вже мало церкву в 1774 році. На 1887 рік в церкві зберігалося немало речей запорозького походження, серед яких ікона Прес.Трійці в золоченій рамі, на звороті якої був напис: « Сію ікону куплено в церкву січову отаманом Корсунським Павлом Кудлею за гроші покійного Сорокопуда. Року 1765 місяця грудня 15.»
Також існує переказ, що жителі села часто брали участь в військових походах козаків і брали в полон татар, яких тримали в своїх хатах до моменту обміну полоненими.
Щоб нам побувати в Петровому потрібно за допомогою ребуса ( слайд 7 ) відгадати тему уроку і записати її у зошиті.
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Третя зупинка на могилі козака Сави Самодриги с.Іскрівка( слайд 8)
Однією з найвизначніших памяток козацької доби нашого краю є могила старшини Славного Війська Запорозького низового Сави Чалого- Самодриги 1783 року, яка знаходиться в околицях села Іскрівки Петрівського району Кіроградської області.
Від покоління до покоління передається легенда, що Сава Самодрига нібито передбачив свою смерть. Він остерігався, проте поляки його перехитрили. Вони замаскувалися та під виглядом кущів підібралися до нього та вбили. Розповідали й про те, що Сава Самодрига був великим розбійником, наховав багато золота по Україні, тільки нікому не вдавалося його дістати. Хто намагався якось відзнайти козацькі скарби – той поплатився життям.
А щоб відвідати село Іскрівка нам потрібно згадати , що ми знаємо про дії додавання ,віднімання, множення , а також розв’яжемо рівняння.
Запитання до класу
Як знайти невідомий доданок?
Щоб знайти невідоме зменшуване, треба…
Як знайти невідомий дільник?
Якщо я від зменшуваного відніму різницю, що я знайду?
Що треба зробити, щоб знайти невідомий множник?
Якщо до різниці додати від`ємник, що знайдемо?
Що ти знайдеш, коли добуток поділиш на відомий множник?
Який елемент отримаємо, якщо від суми віднімемо доданок?
Учень ділене поділив на дільник, що він знайшов?
А інший учень добуток поділив на множник, що він знайшов?
А що знайду я , коли поділю ділене на частку?
Користуючись данними знаннями ми з вами
Виконавши вправу, бачимо, що склалося слово -РІВНЯННЯ.
У хлопчика і дівчинки разом 84 цукерки. Якщо хлопчик віддасть дівчинці 6 цукерок, то цукерок у них стане порівно. Скільки цукерок спочатку було у хлопчика і скільки у дівчинки?
Розв'язання
Нехай у дівчинки було спочатку х цукерок, а у хлопчика на 6 цукерок більше, тобто (х + 6) цукерок. Разом було цукерок – 84
Маємо рівняння:
х + (х + 6) = 84
2х + 6 = 84
2х = 84 – 6
2х = 78
х = 78 : 2
х = 39
Висновок: отже, у дівчинки спочатку було 39 цукерок, а у хлопчика: 39 + 6 = 45 (цукерок)
Відповідь: 39 цукерок; 45 цукерок
Головна вимога до козаків – тримати себе в бездоганній формі. Військовий вишкіл переривався лише на час походу. Новачкам так пояснювали фізичний мінімум, яким повинен володіти козак: на коні реп'яхом сидіти, шаблею рубати й відбиватися, з рушниці гострозоро стріляти.( слайд 13)
А ми з вами зробимо гімнастику для очей.(слайд 14)
До найдавніших населених пунктів району належить село Зелене, яке розташоване на місці запорозького зимівника, заснованого у другій половині ХVII ст.( слайд 15)
Тому,щоб відвідати село Зелене ми повинні пограти в математичне лото( слайд 16) і знайти помилку в розв'язку рівнянь( слайд 17).
Зупинка шоста - поетична
вірш Григорія Крячка «Петрівський край»( слайд 18)
Для закріплення матеріалу відповідаємо на питання, гра Мікрофон
( слайд19)
VII. Домашнє завдання. § 11 № 369, 373 +№ 385 ( слайд 20)