Урок математики, 6 клас
Тема: Множення та ділення звичайних дробів
Мета: систематизувати та узагальнити знання та вміння з теми; розвивати навички колективної роботи у поєднанні з самостійною; застосовувати вивчене до розв’язування нестандартних задач; розвивати міжпредметні зв’язки, формувати вміння об’єктивно оцінювати себе і однокласників; виховувати учнів справжніми громадянами своєї держави.
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченко, український рушник, ілюстрації до творів Т.Г.Шевченко, висловлювання видатних людей про математику і Кобзаря, роздатковий матеріал, презентація.
Немає науки, не пов’язаної
з математикою.
Л. Ейллер
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент уроку
Учитель: Доброго ранку, діти! Сьогодні на нас очікує особливий урок математики. Отож давайте почнемо його з усміхненої ноти! Погляньте на своїх сусідів по парті та подаруйте їм щиру усмішку. Так ми налаштуємося на гарний настрій і продуктивну роботу.
II. Перевірка домашнього завдання
Обговорення тих завдань, при виконанні яких в учнів виникли труднощі.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Учитель: Чим будем займатись на уроці, ви дізнаєтесь, коли усно розв’яжете приклади, записані на дошці:
; (2) П
; (0) О
; (0) В
: ; (3) Т
() (5) О
1* () Р
* () И
* (1) Т
: (1) И
Яке Ви слово отримали (повторити). Яку тему ми будемо повторювати.
Тема: Множення та ділення звичайних дробив.
( на дошці тема уроку)
Задача нашого уроку: повторить звичайні дроби та дії з ними. А скажіть, будь ласка – на уроці повторення можна іще щось нове пізнати? ( відповіді)
Да, можна, розв’язав кросворд Ви і пізнаєте
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Розв’язати кросворд:
Відповіді: 1. Нескоротний. 2. Корінь . 3.Обернені. 4. Знаменник. 5. Правильний. 6. Періодичний.
Ключове слово: КОБЗАР
1н |
е |
с |
к |
о |
р |
о |
т |
н |
и |
й |
|
|
|
2к |
о |
р |
і |
н |
ь |
||||
3о |
б |
е |
р |
н |
е |
н |
і |
|
|||
|
4з |
н |
а |
м |
е |
н |
н |
и |
к |
||
5п |
р |
а |
в |
и |
л |
ь |
н |
и |
й |
||
6п |
е |
р |
і |
о |
д |
и |
ч |
н |
и |
й |
|
Хто такий Кобзар? Це великий український поет Т.Г.Шевченко.
Ось сьогодні на уроці ми будемо повторяти звичайні дробі та пізнавати про життя і творчість Т.Г.Шевченко.( слайд)
( на дошці задачі уроку)
ІV. Розв’язування вправ
Обчислити:
· |
· 10 |
· 1 |
: |
?1 |
?8 |
?1 |
?4 |
Відповідь: 1814
Учитель. Про що говорить отримане число? (Відповіді учнів)
Народився Т.Г. Шевченко 9 березня 1814 р. в селі Моринцях Звенигородського повіту на Київщині - в сім’ї селянина-кріпака.( слайд)
2. Робота в парах
Учитель: У кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати». Вам потрібно заповнити пропуски цифрами, які ви знайдете, коли розв’яжете вправи, записані на картці 1.
Картка 1
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.( слайд)
Учитель: Ви заповнили вільні місця і дізналися про такі факти із життя Т.Г.Шевченка, які вам знадобляться і в наступних класах.
А тепер розв’яжемо задачу із картки 2.
Картка 2
Скільки років було Т.Г.Шевченко, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок нового періоду в історії української літератури, якщо цього числа дорівнює 6?
(26 років).
Як називається ця збірка поезій? («КОБЗАР»).
3.Учитель: Зараз ми проведемо гру «Хто швидше?»
Вашій увазі табличка із семи клітинок. Розв’яжете сім завдань із картки 3. Кожна відповідь відповідає номеру букви алфавіту. Букви знайдете із таблички з алфавітом. Хто ж першим прочитає слово?
З |
А |
П |
О |
В |
І |
Т |
Картка 3
1. Розв’язати рівняння: х - 5 = 4 (10)
2. Обчислити: 5 · = (1)
3. Знайти число, якого дорівнює 8. (20)
4. У книжці 76 сторінок. Хлопчик прочитав книжки. Скільки сторінок він прочитав? (19)
5. Знайдіть значення виразу: 8,4 : 2 - = (3)
6. Число, обернене до числа . (12)
7. Знайдіть від числа 69. (23)
Алфавіт
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
ї |
й |
к |
л |
м |
н |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
31 |
32 |
33 |
|
||
ь |
ю |
я |
Відповідь: ЗАПОВІТ
Учитель: Хто з учнів прочитає цей вірш? Чи був виконаний заповіт великого Кобзаря?
4.Робота в групах ( сформувати нові групи та запросити на місця отведені для них) Учитель: На картках записано рівняння, а на звороті - слова. Потрібно розв’язати рівняння і розставити картки в порядку зростання знайдених коренів та перевернути картки. Тоді записані на звороті слова утворять один із творів Т.Г.Шевченко.
Картка 1
(x-8),
Картка 2
(,
Картка 3
Картка 4
Відповідь: «Якби ви знали паничі….»
V. Підсумок уроку
На парті лежать види смайликів, будь ласка, підійміть той, який покаже ваш настрій після уроку
VІ. Завдання додому
МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБИВ
ПОВТОРИТИ
П І З Н А Т И
Обчислити:
· |
· 10 |
· 1 |
: |
? |
? |
? |
? |
Обчислити:
· |
· 10 |
· 1 |
: |
? |
? |
? |
? |
Обчислити:
· |
· 10 |
· 1 |
: |
? |
? |
? |
? |
Обчислити:
· |
· 10 |
· 1 |
: |
? |
? |
? |
? |
Картка 1
1.Обчислити: : =
2.Виконати дії: 1 - : 5 + 4,5 : - =
3.Знайдіть значення виразу: 2х – 0,4 + 22, якщо х =
4.Розв’яжіть рівняння: (х - 5) · = 5
Картка 1
1.Обчислити: : =
2.Виконати дії: 1 - : 5 + 4,5 : - =
3.Знайдіть значення виразу: 2х – 0,4 + 22, якщо х =
4.Розв’яжіть рівняння: (х - 5) · = 5
Картка 1
1.Обчислити: : =
2.Виконати дії: 1 - : 5 + 4,5 : - =
3.Знайдіть значення виразу: 2х – 0,4 + 22, якщо х =
4.Розв’яжіть рівняння: (х - 5) · = 5
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.
Цікаво знати
Тарас Шевченко із ____ років життя: ___ років був на засланні, ___ років був кріпаком, і лише ___ років був на волі.
Картка 2
Скільки років було Т. Г.Шевченко, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок нового періоду в історії української літератури, якщо цього числа дорівнює 6?
Картка 2
Скільки років було Т. Г.Шевченко, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок нового періоду в історії української літератури, якщо цього числа дорівнює 6?
Картка 2
Скільки років було Т. Г.Шевченко, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок нового періоду в історії української літератури, якщо цього числа дорівнює 6?
Картка 2
Скільки років було Т. Г.Шевченко, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок нового періоду в історії української літератури, якщо цього числа дорівнює 6?
Картка 3
1. Розв’язати рівняння: х - 5 = 4
2. Обчислити: 5 · =
3. Знайти число, якого дорівнює 8.
4. У книжці 76 сторінок. Хлопчик прочитав книжки. Скільки сторінок він прочитав?
5. Знайдіть значення виразу: 8,4 : 2 - =
6. Число, обернене до числа .
7. Знайдіть від числа 69.
Картка 3
1. Розв’язати рівняння: х - 5 = 4
2. Обчислити: 5 · =
3. Знайти число, якого дорівнює 8.
4. У книжці 76 сторінок. Хлопчик прочитав книжки. Скільки сторінок він прочитав?
5. Знайдіть значення виразу: 8,4 : 2 - =
6. Число, обернене до числа .
7. Знайдіть від числа 69.
А Л Ф А В І Т
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
ї |
й |
к |
л |
м |
н |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
31 |
32 |
33 |
|
||
ь |
ю |
я |
А Л Ф А В І Т
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
ї |
й |
к |
л |
м |
н |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
31 |
32 |
33 |
|
||
ь |
ю |
я |
П |
О |
В |
Т |
О |
Р |
И |
Т |
Ь |
2 |
О |
0 |
3 |
5 |
|
|
1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
І |
|
ІІ |
|
ІІІ |
|
IV |
|
V |
|
VI |
|
Картка 1 (x-8),
|
Картка 2 (,
|
Картка 3
|
Картка 4
|
|
|
|
|