Урок математики. 6 клас. "Знаходження дробу від числа"

Про матеріал

Навчити учнів знаходити дріб від числа і вміти його застосовувати в процесі розв'язування задач. Розвивати навички множення звичайних дробів; розв'язування задач, обчислювальні навички, математичну мову; вміння працювати в групі, парі.

Виховувати працьовитість, самостійність, увагу, толерантність, культуру спілкування.

Перегляд файлу

Урок № 38

Математика 6 клас

15.11.2018

Тема уроку: «Знаходження дробу від числа».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Мета уроку:

Навчальна: навчити учнів знаходити дріб від числа і вміти його застосовувати в процесі розв’язування задач;

Розвивальна: розвивати навички множення звичайних дробів; розв’язування задач, обчислювальні навички, математичну мову; вміння працювати в групі, парі;

Виховна: виховувати працьовитість, самостійність, увагу, толерантність, культуру спілкування.

Тип уроку: формування знань і вмінь

 Інформаційно-методичне забезпечення: підручник «Математика» для 6 класу, О.С. Істер, презентація, проектор, екран, комп’ютер.  Форми роботи учнів: індивідуальна робота, робота в групах та парах, самостійна робота, вправа «Мікрофон»взаимопроверка.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштування на роботу

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/135692/45325/47615_images/20.jpg

Вчитель: Кожен урок математики – це нова сторінка у побудові храму знань.

https://naurok.com.ua/uploads/files/33365/50810/53765_images/thumb_20.jpg

  1. Перевірка домашнього завдання

Перевіряють учні – консультанти на перерві

 

Самостійна робота (картки)

 

Варіант 1

1) Обчисліть: 

 

 

а) б) в) г)

2) Розв'яжіть рівняння:

           

3) Спростіть вираз:

           

і знайдіть його значення, якщо у =

Варіант 2

1) Обчисліть: 

 

 

а) б) в) г)

2) Розв'яжіть рівняння:

3) Спростіть вираз:

           

і знайдіть його значення, якщо у =

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Урок ми проведемо не просто цікаво, а ще і корисно.

 Вивчаючи основи здоров’я ви вивчаєте режим школяра. Хто може нагадати з яких етапів він складається? А чи всі ви, діти, дотримуєтеся режиму школяра? Якщо ні, то потрібно про це гарно подумати і «перебудуватися» так, щоб ви його виконували. Людство з давніх-давен усвідомило ціну здоров’я, присвячуючи цій темі мудрі  думки.  «Щоб  бути  здоровим,  потрібно  власні  зусилля,  постійні  й  значні.  Замінити  їх не можна нічим».    Так сказав відомий український кардіолог Микола Амосов. Дотримуйтесь режиму дня, займайтеся спортом і будете здорові і щасливі.  Як же ми проведемо свій день. Складіть режим дня за яким ви живете – це і буде план нашого уроку.

«Творча майстерня»

План уроку:

1)зарядка;

2)сніданок;

3)навчання в школі;

4)обід;

5) прогулянка;

6)приготування домашніх завдань;

8)приготування до сну;

9)підсумок дня.

IV. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мікрофон»

Щоб було цікаво вам,

«Мікрофон» свій підключай.

Жваво ти відповідай,

Вірно відповідь давай.

1). Зарядка (розминка). Звучить пісня про зарядку.

1. Як помножити дріб на натуральне число?

2. Як помножити дріб на дріб?

3. Як помножити мішані числа?

4. Як представити мішане число у вигляді неправильного дробу?

5. Який дріб називають неправильним?

6. Як з неправильного дробу виділити цілу частину?

7. Що означає скоротити дріб?

8. Що таке 1%?

9. Як знайти відсоток від числа?

10. Як перевести відсотки в звичайний або десятковий дріб?

2) Сніданок.

Вчитель: Настав час сніданку. Скажіть, діти, скільки відсотків їжі денної норми ми повинні отримати на сніданок? Вірно, 25%. А хто може сказати скільки це звичайним дробом?

На сніданок у нас задачі. Такі завдання ми виконували в 5 класі. Хто може сказати як знайти дріб від числа a?

1. Маша знайшла в лісі 20 грибів, з них 2/5 грибів були білими. Скільки білих грибів знайшла Маша?

2. Мама    дала Колі 12 цукерок. Він з'їв 3/4 цих цукерок. Скільки цукерок залишилося у Колі?

Учні розв’язують задачі усно.

1 20:5•2=8 грибів;

2 1)12:4•3=9 (цукерок) 2)12-9=3 (цукерки)

Вправа «Мозковий штурм»

Як би розв’язав таку задачу учень 6 класу?

Йде банк ідей.

№1 20•2/5=8 (грибів)

№2 1)12•3/4=9 (цукерок) 2)12-9=3 (цукерки)

Підводиться підсумок .

V.Формування нових знань

Презентація.

3) Навчання в школі.

Ми дісталися з вами до школи на урок математики. Вже за сніданком ми поступово почали «перетравлювати» тему 

нашого уроку.

Отже тема нашого уроку: «Знаходження дробу від числа»

Учні дивляться презентацію і вивчають матеріал. Всі задачі розв’язують усно з поясненням.

Настав час обіду. Всі сіли за столи і отримали страви вигляді завдань

VI. Формування вмінь

Робота за підручником.

Робота в парі. Назначаються учні чергові (консультанти)

4) Обід. Це 50% їжі (перше, друге і третє)

№344

Пара яка виконала першою зачитує відповіді.

№ 346, 354. Робота біля дошки.

Поїли. Час відпочити

VII. Фізкультхвилинка

5) Відпочинок (фізкультхвилинка).

Здібність  людини  до  саморегуляції  стану,  до  психічної  перебудови забезпечує  і  її  ефективну  адаптацію  в  довкіллі,  в  стосунках  з  іншими. Навчати керувати своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років.

 « Морозиво»

 Ви всі любите морозиво.  Уявіть,  що ви  завітали  до  Снігової  Королеви.

Замерзли  і  стали  самі  схожі  на  морозиво.  Тіло,  руки,  ноги,  голова  скуті холодом… Брр… Але прийшов добрий чарівник і сказав: 

-  Заплющіть  очі!  Покладіть  руки  на  коліна.  Вам  зручно,  вам  ніщо  не заважає… Зараз почнемо відтавати. Зігріваються і відтають пальчики ніг, зігріваються і відтають ступні, зігріваються і розслабляються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг вгору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики  рук.  Пальці  розслабляються.  Зігріваються  і  розслабляються долоні.  Зігріваються  і  розслабляються  кисті  рук.  Тепло  від  кистей піднімається  до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, розслабились. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від животика піднімається до грудей, шиї,  голови.  Обличчю  жарко.  Обличчя  розслабилося,  ротик  відкрився, голова повисла. Розтануло морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі.

VIII. Підсумок уроку

6) Домашнє завдання (закріплення)

Вправа «Хто швидше»

№ 352 (по 4 учні від команди». Решта зі своєю командою разом записують в зошити.

7) Вечеря Вчитель: Попрацювали на славу. Можна і повечеряти. 

Математичний диктант.

1 варіант.

1) 1/6 від 12 (2)

2) 3/5 від 20 (12)

3) 10% від 100 (10)

4)25% від 120 (30)

5) 7/3 від 3/7 (1)

Поміняються з сусідом зошитами і перевіряють.

2 варіант.

1) 1/8 від 16 (2)

2) 4/7 від 21 (12)

3) 50% від 60 (30)

4) 20% від 150 (30)

5) 6/10 від 10/6 (1)

8) Прогулянка.

А тепер прогуляємося перед сном по вивчених правилах?Прогуляємося по вже вивченим правилами.

1. Як знайти дріб від числа?

2. Як знайти відсоток від числа?

3. Чи зрозумілим був матеріал?

4. Чи сподобався вам урок?

Які висновки для себе ви зробили?

Чи варто виконувати режим школяра?

IX. Домашнє завдання. Рефлексія.

9) Підсумок дня.

Виставлення оцінок. Домашнє завдання за підручником.

§ 15 – опрацювати, правила вивчити; №№ 345, 347, 359 (письмово)

Вчитель читає вірша

Головне — здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я дбай!

 

docx
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
7356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку