Урок математики "Число і цифра 9."

Про матеріал
Урок математики "Число і цифра 9.". 1 клас. Урок - мандрівка з казковими героями .
Перегляд файлу

   Тема: Число і цифра 9.

Мета: формування поняття про число 9; учити писати цифру 9, співвідносити число предметів і цифру; ознайомити учнів зі способом утворення числа 9, порядком чисел при лічбі від 1 до 9. Формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за предметними множинами, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2 – 8, виконувати додавання та віднімання на числовому промені, формувати вміння схематично зображувати ситуації, які вимагають об’єднання або вилучення. Розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення, абстрагування, навчати робити істинні висновки. Виховувати любов до предмета.

Обладнання: малюнки, ілюстрації казкових героїв,  роздатковий матеріал, повітряна куля.

                                                          Хід уроку

I.   Організаційний момент.

1. Перевірка готовності до уроку.

2. Мотивація, створення психологічного настрою.

  •    З яким настроєм ви прийшли на урок? (Діти вибирають)

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо мандрувати на повітряній кулі. Нас чекають казкові герої. їм потрібна наша допомога.

  1.  Актуалізація опорних знань.

Щоб піднялася наша куля для польоту треба порахувати і відповісти на запитання.

  1. Усний рахунок
  • Яку дію треба виконати, щоб стало менше? щоб стало більше?
  • Назвіть число , яке стоїть у числовому ряді за числом 6, 2.
  •          Назвіть попереднє до числа 8, 4. Як одержати попереднє число?
  • Назвіть наступне число до числа 5,. Як одержати наступне число?
  • Між якими числами міститься число 6,7.
  • Молодці, наша куля піднялась і ми починаємо мандрувати.
    1. Завдання №1.(с.62)

До нас звернувся Незнайко. Йому треба допомогти знайти значення виразів, а ви вже вмієте це робити. Допоможемо?

Перший та другий стовпчик виконується біля дошки з коментованим письмом, третій - самостійна робота учнів.

(До 3 додати 1 - це означає отримати наступне число4. Число 4 стоїть після 3. Записуємо його в клітинку праворуч. Записуємо значення виразу 3+1=4...) Незнайко подякував нам і дав нам подарунок.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Мандруємо далі. Зустрічає нас Буратіно, який живе на острові Цифр. Він вчить цифри і пропонує нам вивчити нову цифру.

  •       Яку цифру вчили на попередньому уроці? (8)
  • Як ви гадаєте, яка цифра наступна? (9)
  •         Сьогодні на уроці ми будемо вчити число і цифру 9, рахувати до 9, складати рівності, додавати і віднімати на числовому промені.

1. Формування поняття про число 9. Позначення числа цифрою 9. ЗавданняЗ. (с. 62)

Скільки трикутників на малюнку? Квадратів? Кругів?

Що можна сказати про їхню кількість? (однаково)

  • Закрийте пальцем трикутник справа.
  • Скільки на малюнку залишилось трикутників?
  • Що треба зробити, щоб трикутників стало стільки ж,скільки чотирикутників? Стільки ж, скільки кругів? (додати ще один трикутник)
  •   Число, яке характеризує в даному випадку кількість трикутників, чотирикутників, кругів - це число 9.

Число «дев’ять» на письмі позначають цифрою 9. Уважно роздивиться друковану та рукописну цифру 9.

  • На що вона схожа? Буратіно підготував вам віршик.

Як дев ятку нам здобути?

Треба “шість ” перевернути.

Між собою, мов близнята Схожі шістка і дев ятка.

  1. Способи одержання числа 9.

-Знайдіть на числовому промені число 9. Як одержати число 9 із попереднього до нього числа? (8+1)

  • Назвіть наступне число до числа 9. Як одержати 9 із наступного до нього числа? (10-1)

Пальчикова розминка.

Підготуємо наші пальчики до письма цифри 9.

Вихідне положення. Пальці рук випрямити, притиснути один до одного та утримувати напружені пальці до рахунку 10. Виконувати спочатку кожною рукою по черзі, потім двома руками одночасно. Після вправи - струснути кисті рук.

Показ і написання вчителем цифри 9.

  •    Цифра 9 складається з двох елементів - малого лівого овала, та великого

правого півовала. Ширина цифри внизу й вгорі однакова.

Допоможемо Буратіно навчитися писати цю цифру.

Починаємо писати малий лівий овал від правої сторони клітинки, ведемо вгору ліворуч заокруглення на лівий малий овал трохи нижче середини клітинки й, не відриваючи руки, пишемо вниз великий правий півовал так, щоб він торкнувся середини нижньої лінії клітинки, й заокруглюємо внизу ліворуч. Письмо цифри 9 в повітрі, два учні біля дошки.

  1. Робота в зошитах.

Завдання4. (с. 63)

Підкресліть 1-2 найкращі цифри. Буратіно теж залишив нам подарунок.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

  1. Співвідношення цифри та числа об’єктів.

На острові Вітамінка живе папуга Кеша. Допоможемо йому зібрати фрукти в кошики.

Завданням 5(с. 63)

4. Самостійна робота.

  • Що зображено на малюнках? Як можна назвати одним словом?

Треба обвести кожну множину, полічити в ній елементи, провести лінію від множини до цифри, якою записано число, що відповідає кількості елементів даної множини. І папуга дав нам подарунок.

Вправи для очей.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Мандруємо далі. Нас зустрічає черепаха Тортіла.

Завдання№6. (с.63)

  • Що позначає об’єднати?(+)
  • Що означає вилучити?(-)
  • Доберіть схему та вираз до кожного малюнка.

Вот ще для нас подарунок.

V. Підсумок уроку.

З якою цифрою познайомилися на уроці? Давайте власноруч створимо її з різнокольорових паличок, (з цифрою 9).

  • Для чого людині потрібно вміти рахувати?
  • А де ви зможете використати ці знання?
  • Яку цифру навчилися писати? (цифру 9).
  • На що вона схожа?
  • Що сподобалося на уроці найбільше ?
  • Погляньте на наші подарунки (малюнки 9 планет, зображення картини «9 вал», свято 9 Травня, зображення до казки «Вовка в тридев’ятому царстві». Вони мають свій секрет.
  • Що в них спільного? 3 яким настроєм ви підете з уроку? (гарним, сумним, надзвичайно веселим...)
doc
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
1919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку