Тема: Число і цифра 9.
Мета: формування поняття про число 9; учити писати цифру 9, співвідносити число предметів і цифру; ознайомити учнів зі способом утворення числа 9, порядком чисел при лічбі від 1 до 9. Формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за предметними множинами, складати рівності на додавання на основі складу чисел 2 – 8, виконувати додавання та віднімання на числовому промені, формувати вміння схематично зображувати ситуації, які вимагають об’єднання або вилучення. Розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення, абстрагування, навчати робити істинні висновки. Виховувати любов до предмета.
Обладнання: малюнки, ілюстрації казкових героїв, роздатковий матеріал, повітряна куля.
Хід уроку
1. Перевірка готовності до уроку.
2. Мотивація, створення психологічного настрою.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо мандрувати на повітряній кулі. Нас чекають казкові герої. їм потрібна наша допомога.
Щоб піднялася наша куля для польоту треба порахувати і відповісти на запитання.
До нас звернувся Незнайко. Йому треба допомогти знайти значення виразів, а ви вже вмієте це робити. Допоможемо?
Перший та другий стовпчик виконується біля дошки з коментованим письмом, третій - самостійна робота учнів.
(До 3 додати 1 - це означає отримати наступне число4. Число 4 стоїть після 3. Записуємо його в клітинку праворуч. Записуємо значення виразу 3+1=4...) Незнайко подякував нам і дав нам подарунок.
Мандруємо далі. Зустрічає нас Буратіно, який живе на острові Цифр. Він вчить цифри і пропонує нам вивчити нову цифру.
1. Формування поняття про число 9. Позначення числа цифрою 9. Завдання № З. (с. 62)
Скільки трикутників на малюнку? Квадратів? Кругів?
Що можна сказати про їхню кількість? (однаково)
Число «дев’ять» на письмі позначають цифрою 9. Уважно роздивиться друковану та рукописну цифру 9.
Як дев ятку нам здобути?
Треба “шість ” перевернути.
Між собою, мов близнята Схожі шістка і дев ятка.
-Знайдіть на числовому промені число 9. Як одержати число 9 із попереднього до нього числа? (8+1)
Пальчикова розминка.
Підготуємо наші пальчики до письма цифри 9.
Вихідне положення. Пальці рук випрямити, притиснути один до одного та утримувати напружені пальці до рахунку 10. Виконувати спочатку кожною рукою по черзі, потім двома руками одночасно. Після вправи - струснути кисті рук.
Показ і написання вчителем цифри 9.
правого півовала. Ширина цифри внизу й вгорі однакова.
Допоможемо Буратіно навчитися писати цю цифру.
Починаємо писати малий лівий овал від правої сторони клітинки, ведемо вгору ліворуч заокруглення на лівий малий овал трохи нижче середини клітинки й, не відриваючи руки, пишемо вниз великий правий півовал так, щоб він торкнувся середини нижньої лінії клітинки, й заокруглюємо внизу ліворуч. Письмо цифри 9 в повітрі, два учні біля дошки.
Завдання № 4. (с. 63)
Підкресліть 1-2 найкращі цифри. Буратіно теж залишив нам подарунок.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
На острові Вітамінка живе папуга Кеша. Допоможемо йому зібрати фрукти в кошики.
Завданням 5(с. 63)
4. Самостійна робота.
Треба обвести кожну множину, полічити в ній елементи, провести лінію від множини до цифри, якою записано число, що відповідає кількості елементів даної множини. І папуга дав нам подарунок.
Вправи для очей.
Мандруємо далі. Нас зустрічає черепаха Тортіла.
Завдання№6. (с.63)
Вот ще для нас подарунок.
V. Підсумок уроку.
З якою цифрою познайомилися на уроці? Давайте власноруч створимо її з різнокольорових паличок, (з цифрою 9).