Урок математики "Читання прикладів на множення.Назви чисел при множенні"

Про матеріал
Формувати уміння читати приклади на множення; ознайомити з назвами чисел при множенні; розвивати уміння розв’язувати задачі на множення, логічне мислення учнів, пам'ять , увагу,виховувати уважність, охайність,любов до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Тема:Читання прикладів на множення. Назви чисел при множенні. Задачі на множення.

Мета:Формувати уміння читати приклади на множення; ознайомити з назвами чисел при множенні; розвивати уміння розв’язувати задачі на множення, логічне мислення учнів, пам'ять , увагу,виховувати уважність, охайність,любов до навколишнього світу.

Обладнання:Таблиці  усних обчислень, таблиця по темі  «Множення» картки для групової роботи, малюнки до задач,ілюстрації,картки-сніжинки,геометричний матеріал.

Хід уроку

І Організація учнів до уроку.

 Сьогодні , діти, у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Тож давайте привітаємо один одного та наших гостей.(Гра «Повторялочка»)

Сонце прокидається…

Зиче щастя й радості..

Людям на Землі…

Ми вас теж вітаємо…

Здоров'я вам бажаємо…

На довгії літа, на довгі роки…

Учитель. Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві, нашим гостям.

  • Я  вам теж бажаю гарного настрою та успіхів.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Учитель . Ви любите загадки?

Я загадаю вам загадку, а ви спробуйте відгадати,що це за цариця до нас завітала?

1.   Загадка.

Чудо-сани прилетіли.

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця-

Білокоса,білолиця.

Рукавом махає-

Сріблом все вкриває.

Що це за цариця?(Зима)

2.Прихід  сніговичка - листоноші.

 -А хто це до нас прийшов? Листоноша, чому ти до нас завітав?

-Я приніс  для вас листа.

-А чи можеш нам його прочитати?

«Здрастуйте, любі діти!

Я знаю, що ви довго чекали на мене. Але я не забарилася, я прийшла з подарунками. На кожного, хто буде гарно працювати й відповідати, чекає мій подарунок.

Господиня Зима».

-А ще у конверті на нас чекає сюрприз, а який – дізнаєтеся пізніше.

-А ви любите зиму?А за що? У які ігри можна гратися взимку?

3.Опитування.

-Математика-серйозна наука дуже любить порядок, особливо знання правил та таблиць. Давайте повторимо їх.(«Мозкова атака»)

-Як називаються числа при додаванні?

-Скільки може бути доданків?

-Чи можна замінити дію додавання множенням?

- А що таке множення?(додавання однакових доданків)

4.Робота з дошкою.

-Подивіться на дошку. Прочитайте приклад. Чи можна замінити його множенням?

2+2+2+5=

ІІІ Оголошення теми й мети уроку.

-Хоч математика і серйозна наука, але полюбляє, коли діти на уроках не нудьгують, а граються і розважаються. Тож сьогодні на уроці ми будемо гратися,  вчитися читати приклади на множення; ознайомимося з назвами чисел при множенні; розв’язувати задачі  й приклади на множенння, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом.

Усний рахунок

1.Полічити  від 11 до 15;від20 до 26.

2.Гра «Додати і відняти 1»

3                                                            5                                                                    10

 

2                                                             1                                                                                    

 

  1.                                                             3                                            7 6

 

 9

3.Замінити додавання множенням.

-Чи любите ви кататися на санчатах? Покажіть, як ви вмієте спускатися з гірки і передавати санчата один одному.

Гра «На санчата»(замінити дію додавння дією множення)

4+4+4+4    7+7   8+8+8    9+9+9

Хай висока круча-

З курсу не зіб’ємось.

В очі сніг колючий,

Але ми сміємось.

  • Перевіримо, чи ніхто не випав із санок.

-Якою дією ми замінили дію додавання?(Множенням)

4.Загадка

Білий пух летів, летів.

Чорну землю всю накрив.

Як перинна, рівно ліг

На поля біленький…(сніг)

5.Гра у сніжки.

  • А чи любите ви грати у сніжки? Пограємо? Ось вам кошик.

Завдання:Замінити  множення додаванням і покласти у кошик сніжку з правильною відповіддю.

6*3    8*4   5 *6    4*3

Перевіримо, чи правильно і швидко поклали сніжки.

-Якою дією ми замінили дію множення?

6.Хвилинка каліграфії

Записати п’ять четвірок, чотири п’ятірки, три трійки, дві двійки; знайти суму і записати результат.

4+4+4+4+4+5+5+5+5+3+3+3+2+2=33

6.Читання прикладів на множення

А) №591(з коментуванням)

Б) №592.

Звернути увагу дітей, на те, що не всі приклади на додавння можна замінити множенням.

В)№593.

Учні пояснюють, яке число береться однаковим доданком у кожному прикладі; скільки разів повторюється доданок.

ІУ Фізкультхвилинка

Працювали ви старанно,

Лічили, писали охайно.

Стомилися очки і рученята,

Спочиньте трохи, мої малята.

(Під музику «Морозець» співаємо і виконуємо рухи)

У Вивчення нового матеріалу

На дошці таблиця:

6*3=18

Перший множник

Другий множник

Добуток

-Запам'ятайте назви чисел при множенні.Числа, які множать, називаються множниками. Число, яке дістають у ході множення, називають добутком.

2.Первинне закріплення.

А)Назвати кожне число у прикладах на множення.

6*8=48    2*7=14

Б) Обчислити.Підкреслити другі множники однією рискою. А добутки-двома.

3*5=15     5*4=20    2*7=14

В)Виконання завдань595,596.

УІ Розв'язування задач на множення

1.Підготовча робота.(Завдання №1 за карткою)

-Що на малюнку?(рукавички)

- Скільки рукавичок у парі?

- Скільки пар рукавичок?

-Скільки всього рукавичок?(8)

-Я дізналися?(Полічили.)

-Як ще можна дізнатися. Скільки всього рукавичок?

  кожній парі 2 рукавички, а таких пар 4,  буде 2*4=8.)

2. Складання задачі за малюнком і розв'язування (Завдання №4-за карткою)

3.Задача №597

УІ Розвиток математичних знань

  • Загадка

Полетіли раптом з неба,

Білі-білі пушинки.

Що це? Вам вгадати треба

Бо не пух це, а …(сніжинки).

-Що нам про сніжинки розкаже Довідкове бюро?

Один професор виявив, що за один день під час снігопаду випадає від 8 до 30 різноманітних форм сніжинок. Є у природі сніжинки –  крихітки, вони випадають у Антарктиді, де найсильніші морози. Трапляються сніжинки-велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість. У переважній більшості сніжинки невеличкі.

  • Самостійна робота(Виконання завдання №2-3 –за карткою)
  • Робота над задачею (Завдання №4,с.43-у друкованому зошиті)
  • Загадка.
  • Хто допомагає Дідові Морозу у новорічне свято?(Снігуронька)
  • Що нам про Снігуроньку розкаже Довідкове бюро?

Снігуронька символізує молодість, радість,доброту, кмітливість і дотепність. Але вона сумує, тому, що ніколи не бачила краси літа. Давайте покажемо, які є кольори літа.

Пригадайте, як ми на уроці трудового навчання плели віночок. Тож давайте подаруємо його Снігуронці.             

  • Снігуронько, ми даруємо тобі ці квіти літа.
  • Діти, вона бачить і втішається нашим подарунком.
  • Робота з геометричним матеріалом

1.Скласти ялинку з геометричних фігур.

      –З яких геометричних фігур ви склали  ялинку?

2.Завдання №6 на с. 44  у друкованому зошиті.

ІУ Підсумок уроку

1.-Чи сподобався вам урок?

- Що найбільше вам сподобалося?

- Як називаються числа при множенні?

2.Які висловлення істинні , а які хибні?

  • Влітку йде сніг?(Ні)
  • Чи завжди дію додавання можна замінити множенням?(Ні)
  • Дніпро - це річка.(Так).
  • Діти, які добре працюють на уроці  молодці? (так)

Учитель.

 Сьогодні ви-молодці,

З роботою впоралися усі.

Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне -дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці.

Господиня Зима теж задоволена вами і дарує кожному з вас на згадку про урок  чарівну сніжинку і Ангела-охоронця.

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку