Тема:Читання прикладів на множення. Назви чисел при множенні. Задачі на множення.
Мета:Формувати уміння читати приклади на множення; ознайомити з назвами чисел при множенні; розвивати уміння розв’язувати задачі на множення, логічне мислення учнів, пам'ять , увагу,виховувати уважність, охайність,любов до навколишнього світу.
Обладнання:Таблиці усних обчислень, таблиця по темі «Множення» картки для групової роботи, малюнки до задач,ілюстрації,картки-сніжинки,геометричний матеріал.
Хід уроку
І Організація учнів до уроку.
Сьогодні , діти, у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Тож давайте привітаємо один одного та наших гостей.(Гра «Повторялочка»)
Сонце прокидається…
Зиче щастя й радості..
Людям на Землі…
Ми вас теж вітаємо…
Здоров'я вам бажаємо…
На довгії літа, на довгі роки…
Учитель. Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві, нашим гостям.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Учитель . Ви любите загадки?
Я загадаю вам загадку, а ви спробуйте відгадати,що це за цариця до нас завітала?
1. Загадка.
Чудо-сани прилетіли.
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця-
Білокоса,білолиця.
Рукавом махає-
Сріблом все вкриває.
Що це за цариця?(Зима)
2.Прихід сніговичка - листоноші.
-А хто це до нас прийшов? Листоноша, чому ти до нас завітав?
-Я приніс для вас листа.
-А чи можеш нам його прочитати?
«Здрастуйте, любі діти!
Я знаю, що ви довго чекали на мене. Але я не забарилася, я прийшла з подарунками. На кожного, хто буде гарно працювати й відповідати, чекає мій подарунок.
Господиня Зима».
-А ще у конверті на нас чекає сюрприз, а який – дізнаєтеся пізніше.
-А ви любите зиму?А за що? У які ігри можна гратися взимку?
3.Опитування.
-Математика-серйозна наука дуже любить порядок, особливо знання правил та таблиць. Давайте повторимо їх.(«Мозкова атака»)
-Як називаються числа при додаванні?
-Скільки може бути доданків?
-Чи можна замінити дію додавання множенням?
- А що таке множення?(додавання однакових доданків)
4.Робота з дошкою.
-Подивіться на дошку. Прочитайте приклад. Чи можна замінити його множенням?
2+2+2+5=
ІІІ Оголошення теми й мети уроку.
-Хоч математика і серйозна наука, але полюбляє, коли діти на уроках не нудьгують, а граються і розважаються. Тож сьогодні на уроці ми будемо гратися, вчитися читати приклади на множення; ознайомимося з назвами чисел при множенні; розв’язувати задачі й приклади на множенння, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом.
Усний рахунок
1.Полічити від 11 до 15;від20 до 26.
2.Гра «Додати і відняти 1»
3 5 10
2 1
9
3.Замінити додавання множенням.
-Чи любите ви кататися на санчатах? Покажіть, як ви вмієте спускатися з гірки і передавати санчата один одному.
Гра «На санчата»(замінити дію додавння дією множення)
4+4+4+4 7+7 8+8+8 9+9+9
Хай висока круча-
З курсу не зіб’ємось.
В очі сніг колючий,
Але ми сміємось.
-Якою дією ми замінили дію додавання?(Множенням)
4.Загадка
Білий пух летів, летів.
Чорну землю всю накрив.
Як перинна, рівно ліг
На поля біленький…(сніг)
5.Гра у сніжки.
Завдання:Замінити множення додаванням і покласти у кошик сніжку з правильною відповіддю.
6*3 8*4 5 *6 4*3
Перевіримо, чи правильно і швидко поклали сніжки.
-Якою дією ми замінили дію множення?
6.Хвилинка каліграфії
Записати п’ять четвірок, чотири п’ятірки, три трійки, дві двійки; знайти суму і записати результат.
4+4+4+4+4+5+5+5+5+3+3+3+2+2=33
6.Читання прикладів на множення
А) №591(з коментуванням)
Б) №592.
Звернути увагу дітей, на те, що не всі приклади на додавння можна замінити множенням.
В)№593.
Учні пояснюють, яке число береться однаковим доданком у кожному прикладі; скільки разів повторюється доданок.
ІУ Фізкультхвилинка
Працювали ви старанно,
Лічили, писали охайно.
Стомилися очки і рученята,
Спочиньте трохи, мої малята.
(Під музику «Морозець» співаємо і виконуємо рухи)
У Вивчення нового матеріалу
На дошці таблиця:
6*3=18
Перший множник
Другий множник
Добуток
-Запам'ятайте назви чисел при множенні.Числа, які множать, називаються множниками. Число, яке дістають у ході множення, називають добутком.
2.Первинне закріплення.
А)Назвати кожне число у прикладах на множення.
6*8=48 2*7=14
Б) Обчислити.Підкреслити другі множники однією рискою. А добутки-двома.
3*5=15 5*4=20 2*7=14
В)Виконання завдань595,596.
УІ Розв'язування задач на множення
1.Підготовча робота.(Завдання №1 за карткою)
-Що на малюнку?(рукавички)
- Скільки рукавичок у парі?
- Скільки пар рукавичок?
-Скільки всього рукавичок?(8)
-Я дізналися?(Полічили.)
-Як ще можна дізнатися. Скільки всього рукавичок?
(У кожній парі 2 рукавички, а таких пар 4, буде 2*4=8.)
2. Складання задачі за малюнком і розв'язування (Завдання №4-за карткою)
3.Задача №597
УІ Розвиток математичних знань
Полетіли раптом з неба,
Білі-білі пушинки.
Що це? Вам вгадати треба
Бо не пух це, а …(сніжинки).
-Що нам про сніжинки розкаже Довідкове бюро?
Один професор виявив, що за один день під час снігопаду випадає від 8 до 30 різноманітних форм сніжинок. Є у природі сніжинки – крихітки, вони випадають у Антарктиді, де найсильніші морози. Трапляються сніжинки-велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість. У переважній більшості сніжинки невеличкі.
Снігуронька символізує молодість, радість,доброту, кмітливість і дотепність. Але вона сумує, тому, що ніколи не бачила краси літа. Давайте покажемо, які є кольори літа.
Пригадайте, як ми на уроці трудового навчання плели віночок. Тож давайте подаруємо його Снігуронці.
1.Скласти ялинку з геометричних фігур.
–З яких геометричних фігур ви склали ялинку?
2.Завдання №6 на с. 44 у друкованому зошиті.
ІУ Підсумок уроку
1.-Чи сподобався вам урок?
- Що найбільше вам сподобалося?
- Як називаються числа при множенні?
2.Які висловлення істинні , а які хибні?
Учитель.
Сьогодні ви-молодці,
З роботою впоралися усі.
Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне -дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці.
Господиня Зима теж задоволена вами і дарує кожному з вас на згадку про урок чарівну сніжинку і Ангела-охоронця.