Розробка уроку математики у 5 класі.
Тема: Дії з десятковими дробами (Слайд 1)
Мета: (Слайд 2)
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації набутих знань, умінь і навичок.
Обладнання: картки-завдання, презентація до уроку, малюнок казкового дерева,малюнки квіточок.
Хід уроку
Добрий день. Сідайте. Вітаю всіх, хто вчить математику, хто вчить математики, хто знає і любить математику і тим,хто ще не знає,що він любить математику.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (3 хв)
Як справи з домашнім завданням?
Учні доповідають про готовність до уроку.
Які запитання виникли до виконання домашнього завдання? Продовжимо урок.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (4 хв)
Діти подивіться на дошку!Скажіть,який із знаків зайвий? +, :, ?, -, ∙.
Чому? Як ми можемо назвати знаки,що залишилися? (знаки математичних дій)
Отже,темою нашого уроку є дії з десятковими дробами. Завданням нашого уроку є :
1)повторення правил виконання дій з десятковими дробами;
2)виконання вправ;
3)розв’язування задач з десятковими дробами
ІV. Мотивація навчання (3 хв)
Надворі в нас весна. Все відновлюється,розцвітає. А в нас є казкова рослина . Вона вам подобається?А як можна зробити її ще кращою?
Ті учні,які правильно виконають завдання,зможуть прикрасити рослину квіточкою.
V. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв)
Давайте повторимо правила дій з десятковими дробами і виконаємо вправу «Знайди помилку».
Вправа «Знайди помилку» (Слайд 3)
На дошці записані приклади з помилками. Знайдіть їх і поясніть свої дії.
1) 5,243∙100=5243 (524,3)
2) 76,8:10=768 (7,68)
3) 4,3+5=4,8 (9,3)
4) 8,35-0,1=8,34 (8,25)
5) 3,7:0,01=37 (370)
6) 88,5∙0,1=0,885 (8,85)
Молодці!Ви гарно справились з цим завданням, тому з цієї нагоди хочу подарувати Вам кульки:спочатку кульку з найменшим десятковим дробом,далі з більшим і останню - з найбільшим. Але вітер переплутав мої кульки і я потребує вашої допомоги. (Слайд 4-5)
Вправа «Порівняння»
1,008; 1,13; 1,131; 1,2 ; 1,28; 1,029
(1,008; 1,029; 1,13; 1,131; 1,2; 1,28)
Молодці!Ви вмієте ,порівнювати десяткові дроби
VI. Розв’язування вправ (20 хв)
Історична довідка.
На нашій дошці зашифроване прізвище деякого вченого, яке ви прочитаєте виконавши дії. (Слайд 6)
(17,28:3,2+1,4∙2,5):89- 0,08+9,21
1)17,28:3,2=5,4
2)1,4∙2,5=3,5
3)5,4+3,5=8,9
4)8,9:89=0,1
5)0,1-0,08=0,02
6)0,02+9,21=9,23
9,23 3,5 5,4 0,1 8,9 0,02
р е к л п е
Йоганн Кеплер- відомий німецький математик. Запропонував сучасний запис десяткових дробів,тобто відокремлення цілої частини від дробової,комою. (Слайд 7)
Кома – слово багатозначне. Це не тільки математичний термін. В український мові-це розділовий знак. У медицині - це стан довготривалої непритомності. (Слайд 8-10)
Здоров’я дуже важливе,а тому для відпочинку проведемо фізкультхвилинку. (Слайд 11)
Раз-два - час вставати
Будемо відпочивати
Три-чотири-присідаймо
Швидко втому проганяймо
Пять,шість – засміялись
Вправо,вліво понахилялись
Рученьки всі розвели
Підвели їх догори
Кулачками потрусили
Руки знову опустили
Опустили і присіли
Хай рівненькі будуть спини
Головою покрутили
Вліво-вправо,повторили.
А тепер часу не гаймо
Й до завдання поспішаймо!
Ви відпочили,набралися сил,об’єднуємось у дві команди і розв’язуємо задачі. (Слайд 12)
1. На голові білявої людини буває до 150 000 волосин,
у чорнявих - 0,6 того, що у білявих, а в рудих - 0,9 того, що в чорнявих .
На скільки менше волосся на голові рудих людей, ніж білявих? (Слайд 13)
2.За своє життя людина споживає 3 тонни м'яса, хліба на 4 тонни більше, ніж м'яса , а жирів – 0,3 від м'яса.
На скільки тонн більше хліба, ніж жирів потрібно людині? (Слайд 14)
3. Їжак біжить зі швидкістю 7,2 км /год., кінь на 10,8 км / год швидше їжака, а лисиця в 13 разів швидше, ніж їжак.
На скільки швидкість лисиці більша від швидкості коня? (Слайд 15)
4. Марщрут скелелаза складається з 4 частин. Перша частина маршруту складає 2,3 км, друга - в 1,25 рази довша за першу, третя - в 0,5 рази менша за другу, четверта – на 3,25 км менша, ніж друга та третя частини разом. Знайдіть довжину маршруту, який необхідно подолати скелелазу.
(Слайд 16)
VII. Підсумок уроку (3 хв)
«Закінчіть речення» (Слайд 17)
Друзі, допоможіть правильно розставити розділові знаки в реченні.
Похвалити п’ятикласників не можна наставити низьких оцінок
VIII. Домашнє завдання (1 хв)
№1102 (1, 2), № 1104 (3, 4)
Додатково: скласти кросворд по темі «Десяткові дроби» (Слайд 18).