Урок математики "Дії з десятковими дробами".

Про матеріал
Розробка уроку математики у 5 класі. Тема: Дії з десятковими дробами Тип уроку: урок узагальнення та систематизації набутих знань, умінь і навичок. Обладнання: картки-завдання, презентація до уроку, малюнок казкового дерева,малюнки квіточок.
Перегляд файлу

Розробка уроку  математики у 5 класі.

Тема: Дії з  десятковими дробами (Слайд 1)

Мета: (Слайд 2)

  •  систематизувати знання учнів про десяткові дроби: читати,порівнювати, виконувати дії додавання, віднімання,множення і ділення з десятковими дробами;
  • формувати навички застосовувати дані знання для розв’язування вправ та задач;
  • формувати вміння аналізувати відповіді однокласників;
  • розвивати увагу та пізнавальну активність учнів, логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність;
  • виховувати інтерес до математики, дисциплінованість.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації набутих знань, умінь і навичок.

Обладнання:  картки-завдання, презентація до уроку,  малюнок казкового дерева,малюнки квіточок.

 Хід уроку

  1. Організаційний етап (1 хв)

Добрий день. Сідайте. Вітаю всіх, хто вчить математику, хто вчить математики, хто знає і любить математику і тим,хто ще не знає,що він любить математику.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (3 хв)

Як справи з домашнім завданням?

Учні доповідають про готовність до уроку.

Які запитання виникли до виконання домашнього завдання? Продовжимо урок.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (4 хв)

Діти подивіться на дошку!Скажіть,який із знаків зайвий? +, :, ?, -, ∙.

Чому? Як ми можемо назвати знаки,що залишилися? (знаки математичних дій)

Отже,темою нашого уроку є дії з десятковими дробами. Завданням нашого уроку є :

1)повторення правил виконання дій з десятковими дробами;

2)виконання вправ;

3)розв’язування задач з десятковими дробами

 ІV. Мотивація навчання (3 хв)

Надворі  в нас  весна. Все відновлюється,розцвітає. А в нас є казкова рослина . Вона вам подобається?А як можна зробити її ще кращою?

Ті учні,які правильно виконають завдання,зможуть прикрасити рослину квіточкою.

V. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв)

Давайте  повторимо правила дій з десятковими дробами і виконаємо вправу «Знайди помилку».

Вправа «Знайди помилку» (Слайд 3)

На дошці записані приклади з помилками. Знайдіть їх і поясніть свої дії.

1) 5,243∙100=5243          (524,3)

2) 76,8:10=768                (7,68)

3) 4,3+5=4,8                    (9,3)

4) 8,35-0,1=8,34              (8,25)

5) 3,7:0,01=37                 (370)

6) 88,5∙0,1=0,885            (8,85)

Молодці!Ви гарно справились з цим завданням, тому з цієї нагоди      хочу  подарувати  Вам кульки:спочатку кульку з найменшим десятковим дробом,далі з більшим і останню - з найбільшим. Але вітер переплутав мої кульки  і я потребує вашої допомоги. (Слайд 4-5)

Вправа  «Порівняння»

 1,008;     1,13;    1,131;      1,2 ;     1,28;        1,029

(1,008;       1,029;     1,13;      1,131;     1,2;      1,28)

Молодці!Ви  вмієте ,порівнювати десяткові  дроби

VI. Розв’язування вправ (20 хв)

Історична довідка.

На нашій дошці зашифроване прізвище деякого  вченого, яке ви прочитаєте виконавши дії. (Слайд 6)

(17,28:3,2+1,4∙2,5):89- 0,08+9,21

1)17,28:3,2=5,4

2)1,4∙2,5=3,5

3)5,4+3,5=8,9

4)8,9:89=0,1

5)0,1-0,08=0,02

6)0,02+9,21=9,23

9,23               3,5         5,4          0,1            8,9               0,02

р                    е             к             л               п                  е

Йоганн Кеплер- відомий  німецький математик. Запропонував сучасний запис десяткових дробів,тобто відокремлення цілої частини від дробової,комою. (Слайд 7)

Кома – слово багатозначне. Це не тільки  математичний термін. В український мові-це розділовий знак. У медицині - це стан довготривалої непритомності. (Слайд 8-10)

Здоровя дуже важливе,а тому  для відпочинку проведемо фізкультхвилинку. (Слайд 11)

Раз-два - час вставати

Будемо відпочивати

Три-чотири-присідаймо

Швидко втому проганяймо

Пять,шість – засміялись

Вправо,вліво понахилялись

Рученьки всі розвели

Підвели їх догори

Кулачками потрусили

Руки знову опустили

Опустили і присіли

Хай рівненькі будуть спини

Головою покрутили

Вліво-вправо,повторили.

А тепер часу не гаймо

Й до завдання поспішаймо!

Ви відпочили,набралися сил,об’єднуємось у дві команди і розвязуємо задачі. (Слайд 12)

1. На голові білявої людини буває до 150 000 волосин,

у чорнявих  - 0,6 того, що у білявих, а  в рудих -  0,9  того,  що в чорнявих .

На скільки менше волосся на голові рудих людей, ніж білявих? (Слайд 13)

2.За своє життя людина споживає  3 тонни м'яса,  хліба  на 4 тонни більше, ніж м'яса , а жирів – 0,3 від м'яса.

На скільки  тонн більше хліба, ніж жирів потрібно людині? (Слайд 14)

3. Їжак біжить зі швидкістю 7,2 км /год., кінь на 10,8 км / год швидше їжака, а лисиця в 13 разів швидше, ніж їжак.
На скільки швидкість лисиці  більша від швидкості коня? (Слайд 15)

4. Марщрут скелелаза складається з 4 частин. Перша частина маршруту складає 2,3 км, друга -  в 1,25 рази  довша за першу, третя -  в 0,5 рази менша за другу, четверта – на 3,25 км менша, ніж друга та третя частини разом. Знайдіть довжину маршруту, який необхідно подолати скелелазу.

(Слайд 16)

VII. Підсумок уроку (3 хв)

 «Закінчіть речення» (Слайд 17)

  • Сьогодні на уроці я …
  • повторив…
  • закріпив…
  • дізнався …

Друзі, допоможіть  правильно розставити розділові знаки в реченні.

Похвалити п’ятикласників не можна наставити низьких оцінок

VIII. Домашнє завдання (1 хв)

№1102 (1, 2), № 1104 (3, 4)

Додатково: скласти кросворд по темі «Десяткові дроби» (Слайд 18).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 липня 2020
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку