Урок математики для 3 класу на тему " Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків".

Про матеріал
Урок математики на тему "Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків". Мета: створити умови для узагальнення і систематизації вміння учнів розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Урок  математики для 3 класу

Тема. Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.

Мета: створити умови для узагальнення і систематизації вміння учнів розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

 I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Очікування дітей.

2. Загадка.

- Відгадавши загадку, ви дізнаєтеся хто до нас завітав на урок.

 

Листя стало золотим,

На полях туман,як дим.

Сірий дощик накрапає,

Сумом землю огортає,

У вирій пташки відлітають,

І листочки опадають.

У туманах вся, у росах

Хто вона золотокоса?

                        ( осінь)

- Тож до нас на урок завітала чарівниця осінь, яка підготувала для вас завдання і корисну інформацію. Будьте уважні і активні.

 Девіз уроку:

                          Міркуй точно,

                          Відповідай чітко,

                          Записуй правильно і швидко.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-- Виконавши наступні завдання, ви прослухаєте легенду про осінь.

1. Хвилинка каліграфії

340  330  320  310…(300  290 280  270  260 )

- встановіть закономірність і продовжіть рядок.

2. Робота з розрядною таблицею.

- Скільки усього у числах сотень, десятків, одиниць?

-- назвіть найбільше, найменше число.

 

3. Розкладіть числа на розрядні доданки  ( показую на картках)

4. Усна лічба. Гра «Чарівний ланцюжок» (с. 61, завдання 391)

— Розв’яжіть чарівний ланцюжок.

— На якій глибині живе морський скат? (790 м)

                                                                           ( діти слухають легенду про осінь)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. Мотивація навчальної діяльності.

— Сьогодні на уроці ми закріпимо вивчений матеріал, вдосконалимо свої вміння і навички обчислень. Як ви думаєте, де можуть знадобитися нам ці знання?

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконавши правильно  задачу 392 , ви дізнаєтеся від чарівниці осені чому опадає листя з дерев.

1. Розв'язування задачі за планом (с. 62, завдання 392)

Аналіз умови задачі за запитаннями вчителя та  планом

             -- Скільки вантажівка привезла дерев? (230)

             --. Скільки дерев посадили на одному боці дороги?  (140)

             -- Скільки дерев залишилося у вантажівці ? (30)

             -- Що запитується у задачі?

                    План.

             1. Скільки всього дерев (230)

             2. Скільки посадили на одному боці ? (140)

             3.  Скільки дерев залишиться посадити після посадки на одному боці дороги?    1)  (230 - 140 = 90 (д.) – залишиться посадити)

                     4.Скільки ще залишилося у вантажівці дерев ? (30)

                5.Скільки дерев посадили на іншому боці дороги?

                2)  (90 - 30 = 60 (д.))

(Відповідь: 60 дерев посадили на іншому боці дороги.

 

 ( Тож слухаємо від осені чарівниці повідомлення чому опадає листя з дерев.)

 

2. Розв’язування задачі (с. 62, завдання 394)   (усно)

 

 Розв’язавши задачі, ви дізнаєтеся про користь опалого листя.

— Чим цікава ця задача?  ( це задача у непрямій формі)

(300 - 280 = 20 (яєць))

3. Робота над задачею (с. 62, завдання 393)  

— Чому дорівнює маса самця орангутанга? (250 кг)

— Чому дорівнює маса самки?  (80кг)

— Яким є запитання задачі?

(250 - 80 = 170 (кг))  ( учень коментує запис задачі)

Відповідь: на 170 кг маса самця більша.

 

4. Творча робота над задачею  (усно)

— Складіть обернену задачу, в якій можна знайти масу самця орангутанга.

(Маса самки 80 кг, це на 170 кг менше, ніж маса самця орангутанга. Чому дорівнює маса самця орангутанга?)

(80+170=250 (кг)

( Слухаємо про користь опалого листя)

 

V. Фізкультхвилинка

 

5. Самостійна робота (с. 62, завдання 396)   1 в. – 1 ст., 2  в. -2стовпчик

 

730 - 320 + 200 = 610               360+ 270 - 440= 190

810 + 130 - 250 = 690                980-630 + 260 = 610

 

6. Робота над задачею (с. 62, завдання 395)

  Якщо правильно виконаєте це завдання , отримаєте корисну інформацію від їжачка хитрячка.

— Складіть задачу за коротким записом.

— Розв’яжіть задачу з поясненням.

Розв’язання

1) 970 - 750 = 220 (пт.) — індиків;

2) 970 - 310 = 660 (пт.) — курей;

3) 310 - 220 = 90 (пт.) — гусей.

Відповідь: 660 курей; 90 гусей; 220 індиків.

 

( Слухаємо інформацію від їжачка)

 

7. Робота над задачею 397.

-- Яку форму має город діда Трохима ?

-- Чому дорівнює периметр  города ?

-- Чому дорівнює  його ширина?

-- Що треба знайти ?

-- Яка сторона города вам відома ?

-- Чому дорівнює сума двох відомих сторін ?(  7+7 = 14 (м)

-- Як знайти суму двох інших сторін городу ? (34-14=20 (м)

--  Як знайти довжину городу  діда Трохима ?  (20: 2= 10 (м)

 

8. Практична робота. 9 с. 62, завдання 398)

-- Скільки стане кутів, якщо відрізати у трикутника 1 кут ? (4)

--Як називається така фігура ?

-- Скільки стане кутів, якщо відрізати 2 кути ?(5)

--  Як називається така фігура ?

-- Скільки стане кутів, якщо відрізати 3 кути ?(6)

--  Як називається така фігура ?

 

VI. Підсумок УРОКУ

Гра «Доповни речення»

-- Мені вдалося…

--Мені було легко…

--Мені сподобалося…

--Виникали труднощі…

VII. Домашнє завдання

С. 62, завдання 399 – 1 в, 400 –2 в.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Власюк Інна
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 липня 2020
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку