Урок математики "Додавання і віднімання двоцифрових чисел. Календар зимових свят. Узагальнення і систематизація вивченого."

Про матеріал
Урок на закріплення вмінь учнів виконувати додавання і віднімання двоцифрових чисел, вдосконалення обчислювальних навичок, уміння розв'язувати задачі різних типів; розвиток спостережливості, логічного мислення учнів, цікавості та допитливості до навколишнього світу; виховання старанності, уважності, самостійності.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА 2 клас

Тема: Додавання і віднімання двоцифрових чисел. Календар зимових місяців. Узагальнення і систематизація вивченого.

Мета: закріплювати вміння учнів виконувати додавання і віднімання двоцифрових чисел, вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі різних типів; розвивати спостережливість, логічне мислення учнів, цікавість та допитливість до навколишнього світу; виховувати старанність, товариськість, доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики, створювати мотивацію до вивчення математики.

Обладнання: картки для групової роботи, ноутбук, презентація, відеозаписи, ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь, навичок.

Форма проведення: урок-подорож.

Освітні галузі: математична, природнича, громадянська.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу.

Добрий день, діти!

Рада бачити вас!

Нам урок уже давно

Треба розпочати.

І гарненько вже сьогодні

Треба працювати.

2. Мотивація навчальної діяльності.

*Усні обчислення.

- Діти, прочитайте зашифроване слово, розставивши значення виразів у порядку зростання.

Шифр

18

15

27

5

14

8

9

д

і

ь

в

м

е

д

21-16=                    20-6=

32-24=                    47-29=

42-33=                    24-9=

53-26=

Найбільшою твариною-хижаком України є ведмідь. Він сьогодні буде нас знайомити з цікавими фактами про тварин, що живуть на території нашої країни.

А ось трохи цікавинок про самого ведмедя (можуть підготувати матеріал діти). Звір може розвивати швидкість до 40 кілометрів за годину, що втричі більше середньо статистичної людини.

В зимовій сплячці пульс ведмедя сповільнюється до 8 ударів за хвилину.

А ще цікавим фактом є те, що про вік бурих ведмедів можна дізнатись, підрахувавши кільця на зрізі корінного зуба.

*Каліграфічна хвилинка.

Записати двоцифрові числа круглими десятками.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Удосконалення обчислювальних навичок.

Ведмідь нас познайомить з найбільшою твариною України.

Б

у

з

р

18

33

54

91

 

85-31=

31+2=

78-60=

31+60=

Зубр є найбільшою і найважчою твариною не тільки в Україні, а й в усій Європі. Його висота понад два метри та вага до тисячі кілограм. Живуть зубри у змішаних лісах, харчуються рослинною їжею ( гілки, листя, кора дерев, лишайники, трави і навіть гриби). Тривалість життя зубра двадцять п’ять років.

  1. Порівняння виразу та числа.

Цікаво, а який же найбільший птах, що живе в Україні? Дізнаєтесь, порівнюючи вирази та числа.

Поєднайте букви тих порівнянь, де поставили знак «більше», та прочитайте слово. (глухар)

45+5 ( ) 54     г

60-4 ( ) 43      г

78 ( ) 67+3     л

98-5 ( ) 99      р

59+1 ( ) 63     и

64-9 ( ) 59      ф

30-9 ( ) 13      у

56 ( ) 13+18   р

54-16 ( )20     х

75 ( ) 94-54    а

Поєднайте букви тих порівнянь, де поставили знак «менше», та прочитайте слово (гриф).

Чорний гриф – найбільший хижий птах. Довжина тіла дорослої особини доходить до метра, крила мають довжину від 70 до 85 см, а їх розмах досягає до трьох метрів. Вага птаха 7-12 кг.

В Україні чорні грифи трапляються лише в Криму.

Птахів залишилось дуже мало за даними Червоної книги України популяція грифів на нашій території не перебільшує 50 осіб), тому вони потребують охорони і дбайливого ставлення.

Глухар – один з найбільших і дуже красивих птахів серед тетеривиних. Цей рідкісний птах фауни України мешкає Чорнобильській зоні відчудження. Гнізда розташовує на землі. Назва «глухар» сталася через будову слухової системи цього птаха. Він втрачає слух в період свого співу (токування). Це використовують мисливці, птахи не чують пострілів.

В природі рідко можна зустріти, тож люди намагаються їх розводити в зоопарках, заповідниках.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Розв’язування задач.

Відпочинемо у кафе «Їжачок» і дізнаємось про незвичайного вухатого їжачка.

А спочатку почастуємось приготованими стравами.

Допоможемо хлопчику та дівчинці обчислити вартість їх замовлення. Замовте  частування собі і порахуйте вартість.

Дівчинка: Я замовляю сирник і какао.

Хлопчик: Я замовляю фруктовий салат, млинець і лимонад.

Меню

 

Десерти

Напої

Тістечка – 15 грн

Чай зелений – 14 грн

Млинець – 23 грн

Чай чорний – 9 грн

Сирник – 28 грн

Какао – 27 грн

Пиріг – 19 грн

Сік – 15 грн

Салат фруктовий – 36 грн

Лимонад – 14 грн

 

Вухатий їжак занесений до Червоної книги України і є унікальним серед інших їжаків  через великі вуха, що можуть займати половину голови, хвостик до 5 см. Серце їжака б’ється зі швидкістю 200 ударів на хвилину, а під час зимової сплячки 20 ударів на хвилину.

Задача від їжачка.

У кафе їжачок за день приготував 65 коктейлів. Із них 22 коктейлі були бананові, 19 – шоколадні, а решта – кокосові. Скільки кокосових коктейлів приготував їжачок за день у кафе?

Задача від їжачка.

Назви, який сьогодні день тижня, число, місяць. Яка пора року? Скільки днів у кожному зимовому місяці? Чому в лютому не завжди буває 28 днів? Скільки днів триває зима? У якому місяці починається новий рік? Скільки в січні робочих днів, а скільки вихідних?

  1. Фізкультхвилинка
  2. Самостійна робота

Завдання пропонує жук-олень – найвойовничіша комаха.

93-22-47

83-(36-29)

83-36-29

83-(36-29)

Задача

За день у магазині діти купили 47 фруктових батончиків. Із них: 15 малинових, 10 – бананових, а решта – яблучні. Скільки яблучних батончиків купили діти?

ІІІ Звіт учнів про результати роботи.

Діти читають результати самостійної роботи та знайомляться з комахою жуком-оленем.

На території України рогач зустрічається у центральних, східних, північних областях. Жук харчується лише соком дерев або молодих пагонів.

Жуку-оленю встановлено пам’ятники у Японії, Великобританії, Англії, Гонконгу і на острові Суматра.

ІV Підсумок уроку

Що сьогодні робили на уроці?

Який вид роботи найбільше сподобався?

Про яких тварин найцікавіше було слухати?

Чи хотіли б дізнатись ще про інших тварин, які живуть у нашій країні?

Нагородимо найдопитливіших та найактивніших дітей нашої невеликої подорожі.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 січня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку