Тема уроку: Додавання і віднімання круглих десятків.
Мета уроку:закріпити знання, вміння та навички учнів в порівнянні чисел в межах 100, в додаванні і відніманні круглих чисел. Вчити правильно називати числа від 1 до 100, визначати їх місце в числовому ряді, називати сусідів чисел. Розвивати і коригувати мислення, пам'ять, мовлення учнів, дрібну моторику. Виховувати працелюбність, старанність, повагу один до одного.
Обладнання: цеглинки лего, приклади для усного рахунку, підручник, казковий персонаж хлопчик Андрійко, кольорові геометричні фігури, презентації до уроку.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Пролунав дзвінок
починається урок.
Сідають дівчатка, а за ними хлопчики.
Урок з математики розпочинаємо,
тож часу не втрачаємо.
Зручненько всі сідаємо
і роботу починаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1. Робота з цеглинками лего.
-- повторення кольорів;
-- складання сходинок за кольорами;
-- закріплення поняття: перша, друга, третя і т.д. і кольору сходинок;
2.2. Усний рахунок з цеглинками лего.
Завдання: кожна цеглинка лего має своє число. Потрібно обчислити приклад і підняти цеглинку того кольору, яка має число розвязок прикладу. ( Вчитель показує приклад, діти самостійно усно обчислюють приклади і піднімають цеглинку лего відповідного кольору).
8 – 5 = 5 + 5 =
10 + 6 = 13 – 10 =
10 + 10 = 4 + 4 =
17 – 7 = 15 – 15 =
2.3. Робота в зошиті.
а) Каліграфічна хвилинка.
- Пишемо рядочок числа 47. З яких чисел складається число 47? Запишемо : 47= 40+7.
Скільки десятків і скільки одиниць містить число 47?( Діти викладають склад числа у таблицю розрядів).
б ) – Запишіть числовий ряд від 47 до 57.
в) – Запишіть сусідів числа 47; 70; 63; 29.
ІІІ. Руханка « Булька» ( демонстрація з youtube. com.).
ІV. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу.
4.1. Усна робота. Завдання: допоможіть тітоньці сові назвати числа, які ви бачите на екрані.
(Перегляд презентації. Вчитель демонструє на екрані ТВ числа : 28, 41,74, 59, 66, 82, 34).
4.2. Робота в зошиті.
а) Завдання – гра. Переставте дітей від найменшого до найбільшого, тобто в порядку зростання. ( На екрані ТВ ілюстрація різних за віком і зростом дітей. Над головою хлопчиків і дівчаток числа. Учням потрібно спочатку усно розставити дітей відповідно до чисел що над ними, у порядку зростання. Потім записати числа від найменшого до найбільшого).
17 6 9 20 15 2 18 5 12
б ) Розвязування прикладів.
(Вчитель демонструє приклади на екрані ТВ. Учні колективно з поясненням розв’язують їх, записуючи в зошиті і на дошці. Другий стовпчик – розв’язують самостійно).
60 + 30 = 40 – 30 =
80 – 60 = 30 + 30 =
20 + 40 = 90 – 40 =
70 – 50 = 50 + 20 =
в) Робота над задачею.
-- В підручнику стор. 89, № 3.
Колективна робота над задачею.
5. Робота з геометричним матеріалом.
- Це хлопчик Андрійко. Він щось ніяк не може розібратись з геометричними фігурами. Допоможіть йому знайти і назвати потрібні фігури. Повторимо кольори.
V. Підсумок уроку.
5.1. Рефлексія.
5.2. Вербальне оцінювання учнів.