Урок математики Додавання і віднімання у межах 10. Узагальнення і систематизація знань

Про матеріал
Урок математики у 1-А класі Ніжинської ЗОШ I-III ст. № 10 (класний керівник Білоус Світлана Геннадіївна) "Додавання і віднімання у межах 10. Узагальнення і систематизація знань"
Перегляд файлу

                                           Урок  математики

                                                 у 1- А класі

Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел у межах 10.

            Узагальнення і систематизація знань.

Мета. Закріпити й узагальнити вивчений матеріал; перевірити рівень умінь  і 

            навичок учнів .

            Розвивати мислення, пам’ять, математичну мову.

            Виховувати прагнення  до добра, мудрості, любові.

Обладнання.   ІКТ, підручник, зошит, набір чисел, віяло.

Тип уроку.  Урок-казка «Крижане серце».

                                              Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Прийом «Настрій».( Діти повторюють за вчителем.)

 

Я дарую тобі добро.

Ти даруєш мені добро.

Ми даруєм всім добро.

 

Прийом «Долоньки». ( Діти прикладають долоньку до долоньки сусіда по парті і бажають гарного настрою.)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

( Звучить музика із мультфільму «Крижане серце»).

- З якого мультфільму ця музика? («Крижане серце»).

- Про яку людину так говорять?

- У кого було крижане серце? ( У Ельзи). Безстрашна сестра принцеса  Анна

вирушає в гори, щоб знайти свою сестру-королеву Ельзу, яка може зняти з країни льодяні чари. На її шляху – багато перешкод. З вашою допомогою вона  зможе їх подолати.  Ми разом з Анною вирушаємо казкою, повторимо і закріпимо вивчений матеріал , щоб їй швидше знайти сестру.

( На дошці Анна, яка тримає сумочку із завданнями.)

  1. Закріплення знань.

(Завдання на сніжинках.)

1 завдання.  Сніжинки допоможуть Анні швидше дістатися сестри.

Злі  сили розвіяли числа. (На дошці перемішані числа.) Побудуйте числовий ряд у порядку зростання. ( Діти будують числовий ряд від 1 до 10 ) .

- Порахуйте  від 1 до 10 і від 10 до 1.

- Назвіть  найменше  число. 

- Назвіть найбільше число.  

- Назвіть сусідів числа 3.

- Яке число знаходиться між числами 7 і 9.

- Як називаються числа при додаванні?  Знайдіть суму 7 і 3. (7+*=10).(слайд)

- Як знайти невідомий доданок?

- А що буде, якщо до 3+7? – Як називається цей закон? (Переставний).         - Прочитайте  по-різному цей вираз.

- З яких чисел складається 10? ( Повторення складу числа).

      - Як називаються числа при відніманні?

     - Зменшуване – 6, від’ємник – 2. Знайдіть різницю. (6-2=4)          (Прикріплюю сніжинку.)

2 завдання. Виє, свище завірюха. Анна нічого не чує. Беру сніжинку. Гра «Мовчанка» вкаже  їй правильний шлях.

  • Візьміть  віяло, показуйте відповідь, а ліхтарик сигналізуватиме про  її правильність.

6+3 =9                      5-0 =5                     8+2=10

4-4 =0                       6-3=3                     10-6=4

Вітер вщух.  Анна  йде далі. (Раз-віяло взяли, 2- в портфель поклали.)

(Прикріплюю сніжинку )

3 завдання.  Анна почула сумний голос пташок.

  • Що  для пташок страшніше взимку холод чи голод? (Голод.) Вона дістала із кишені зерно, крихти хліба . Поки вона годує їх, ми допоможемо Анні розв’язати віршовані задачі.
  • З яких частин складається задача? (Умова, питання, розв’язок, відповідь.)
  • Спочатку прочитайте умову, потім питання.(  Учні читають задачі.)

 

*У садок до годівниці

Прилетіли 3 синиці.

Потім ще 4 птиці.

Скільки птиць на годівниці? 3+4=7.

 

 

 

Пташки подякували Анні за доброту і вказали коротший шлях до Ельзи.

Прикріпили сніжинку

 

4 завдання. Хвилинка каліграфії.

  • А  ми з вами повторимо, як писати цифру 5.
  • Відкриваємо зошити. Відступили 4 клітинки вниз. ( Показую, як писати цифру 5.)
  • Серед написаних цифр знайдіть ту, яка на вашу думку найбільше сподобалась і обведіть її.

 

   5 завдання.  Математичний диктант. (Завдання із сумочки.)

А ця сніжинка  пропонує виконати математичний диктант.

(Учень працює біля дошки.)

  • В зошиті відступіть клітинку вниз і записуємо в рядок.
  1. Перший доданок – 2, другий – 4. Знайдіть і запишіть суму.(6)
  2.  Число 6 збільшити на 3. (9)
  3. Знайдіть різницю 9 і 1. (8)
  4. На скільки 8 більше 5? (3)
  5. До якого числа треба додати 3, щоб стало 10? (7).

Прикріплюю сніжинку.

Фізкультхвилинка. Зарядка для очей.

Сніг сиплеться в очі. Зробимо зарядку для очей.

6 завдання. Йде далі дівчинка, а вітер ще сильніший, йти ще важче на пошуки сестри. Давайте візьмемо ще одну сніжинку, щоб швидше пройти цей шлях.

Обчисліть вирази. ( Діти розв’язують біля дошки.)

До 5 додати 4  (9)                      10 зменшити на стільки ж   (0)

3 збільшити на стільки ж (6)    Зменшуване- 8, від’ємник -6. Знайти різницю (2)

Від 7 відняти 4 (3)                      Знайти суму 3 і 2(5).

7 завдання. Стомилася і змерзла Анна. Вдалині вона побачила затишний будинок. В ньому жила добра бабуся, яка запросила дівчинку погрітися.

 За вікном Анна була пташина ферма.

Завдання на сніжинці.

  • Відкрийте підручники на сторінці 81 №1. Попрацюємо в парах.

 Учні 1 ряду складають рівність  до 1 кошика. 1+ 1+ 5=7.

Учні 2 ряду – до другого. 2+7=9.

Третій ряд – до третього. 3+3+4=10.

Прикріплюю сніжинку.

8 завдання.

  • Ці кури знесли яйця. Бабуся принесла їх у будинок, щоб пригостити дівчинку. Наступна сніжинка пропонує нам розв’язати задачу.
  • Я почну складати задачу за малюнком, а ви продовжіть. Не забудьте про частини задачі (умова, питання, розв’язок та відповідь).
  • Бабуся принесла у кошику -… ( Діти продовжують: 10 яєць. Вона вже поклала в контейнер 7 яєць. Скільки яєць ще  залишилося покласти?)
  • Скільки було всього яєць у кошику? (10).
  • Скільки поклали у контейнер? (7).
  • Що питається у задачі?
  • За допомогою якої дії  зможемо розв’язати цю задачу? ( Віднімання).
  • Складіть вираз. 10-7=3 (яєць) . Учень записує на дошці, а діти в зошиті.
  • Що питалося в задачі?
  • Дайте відповідь на питання задачі.

Фізкультхвилинка. Прийшла пора перепочити.

Бабуся дала в дорогу гостинці, вона подякувала і  відправилась далі.

Прикріпили сніжинку.

9 завдання. Геометричний матеріал.

Підійшла Анна до синього моря і гірко заплакала, бо не знає, як же їй подолати водний простір. Аж раптом перед нею з’явився вітрильник.                 ( Вітрильник на слайді).

  • З яких  геометричних він складається?
  • Скільки трикутників? (2)
  • Яка головна ознака трикутника? (Три сторони, три кути, три вершини.)
  • А які ще ви бачите фігури? ( Чотирикутник. Його ознаки.)
  • А ще? ( Круг.)
  • Щоб  вітрильник доправив її до Ельзи, потрібно придбати квиток.
  • Яку форму він має? ( Прямокутну.)
  • Візьміть олівець, відступіть 2 клітинки в зошиті вниз, поставте точку на хрестик і накресліть прямокутник, довжина – 4 см, ширина - 2см.

 

Рефлексія.

Анна з вашою допомогою подолала всі перешкоди і зустрілася з сестрою. Добре  серце люблячої сестри розтопило серце Ельзи.

Не шукайте добро, а даруйте його іншим, і тоді воно саме прийде до вас. Ви сьогодні гарно працювали і Анна з Ельзою прислали вам винагороду за роботу. Відкрийте останню сторінку свого зошита. Що там? ( Наклейки.) Приклейте їх  на сторінку зошита, де ми сьогодні працювали на згадку про урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

-

-

 

           

                    

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 березня 2021
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку