урок "ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА ЧАСТИНАМИ ВИДУ 1 + 2 + 4; 8 - 2 - 4. СПІВВІДНОШЕННЯ «НА СКІЛЬКИ БІЛЬШЕ (МЕНШЕ)?».

Про матеріал
розкрити принцип побудови таблиць додавання і віднімання числа 6; формувати вміння учнів додавати і віднімати числа частинами виду 1 + 2 + 4; 8 - 2 - 4; вчити порівнювати довжини відрізків; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички учнів; виховувати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Математика 1 клас

ТЕМА: ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА ЧАСТИНАМИ ВИДУ 1 + 2 + 4; 8 - 2 - 4. СПІВВІДНОШЕННЯ «НА СКІЛЬКИ БІЛЬШЕ (МЕНШЕ)?».

Мета: розкрити принцип побудови таблиць додавання і віднімання числа 6; формувати вміння учнів додавати і віднімати числа частинами виду 1 + 2 + 4; 8 - 2 - 4; вчити порівнювати довжини відрізків; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички учнів; виховувати інтерес до навчання.

Обладнання: роздатковий матеріал,тематичні малюнки, мультимедійне обладнання,підручник.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант

Запишіть число, наступне до числа 5.

Запишіть число, що стоїть перед числом 6.

Запишіть число, яке на 1 менше, ніж 2.

Яке число більше 2, але менше, ніж 4.

Запишіть «сусідів» числа 4.

Взаємоперевірка робіт.

2. Гра «Допоможи  казковим героям»

— Вставте пропущений знак дії.(Робота з підручником)

3. Повторення складу числа 6

— З яких чисел складається число 6?

4. Каліграфічна хвилинка. Письмо цифри 6

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 71)

— Розгляньте таблицю додавання числа 6.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 6, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 6.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (6)

— Тому таблиця й називається «Додати 6».

— У цій таблиці кожна наступна відповідь на 1 більша від попередньої.

— Розгляньте таблицю віднімання числа 6.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 6.

— Яке число віднімали в кожному прикладі? (6)

— Тому таблиця й називається «Відняти 6».

— У цій таблиці перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці додавання і т. д.

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? Потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу? Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?

Завдання 2

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (З + 6; 4 + 5. 6 + 4; 5 + 5. 3 + 5; 2 + 6) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (1 + 6; 0 + 6; 10 - 6; 9 - 6; 8 - 6; 7 - 6)

Завдання 3

— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за інше?

— На скільки число 6 менше, ніж число 7; 8; 9; 10?

— Запишіть за зразком: 6 < 7 на 1.

Завдання 4

— На скільки число 10 більше, ніж число 6; 7; 8; 9?

— Запишіть за зразком: 10 > 6 на 4.

Завдання 5

— Скільки відрізків на малюнку?

— Виміряйте їх довжину.

— На скільки синій відрізок довший від зеленого? А коротший від червоного?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів з коментуванням

7 - 6 + 5 10 - 6 + 3 9 - 6 + 2

4 + 6 - 1 2 + 6 - 4 1 + 6 - 5

2. Самостійна робота

1 варіант

4 + 4 - 2

6 - 6 + 0

6 = 1 + ...                                         

 2 варіант

5 + 4 - 3

6 + 0 - 6

6 = 3 + ...

3. Робота з геометричним матеріалом

— Накресліть відрізок завдовжки 3 см, а другий — на 3 см довший.

— Як дізнатися довжину другого відрізка? (3+ 3 = 6 (см))

— Накресліть цей відрізок у зошиті.

4. Задача на кмітливість

Дві дівчинки каталися 2 години на роликових ковзанах. Скільки годин каталася кожна дівчинка? (2 год)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Повторіть хором таблиці додавання і віднімання числа 6.

— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за друге?

— Що сподобалося на уроці?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2021
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку