Математика 01.11
Тема. Повторення вивченого про геометричні тіла. Аналітичні вправи на розпізнавання геометричних тіл за їх описом. Розв’язування задач.
Ключові компетентності: уміння встановлювати істинність суджень, робити висновки, використовувати їх у практичному житті, виховання толерантності.
Предметні компетентності: розпізнавання геометричних тіл за їх описом, удосконалення обчислювальних навичок, розв’язування задач на збільшення числа на кілька одиниць і на різницеве порівняння.
Очікувані результати: знаходить відомі площинні фігури серед предметів навколишнього середовища, розпізнає геометричні тіла за їх описом, складає задачу за аналогією, розв’язує задачі на різницеве порівняння і на збільшення числа на кілька одиниць, самостійно виконує обчислення.
Хід уроку
І. Організація класу.
Ось і знов дзвінок лунає,
Мелодійно і срібно звучить.
Він до класу дітей скликає,
Щоб успішно нового навчить.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Усна лічба «Чарівний м’яч»
– Відгадай загадку і отримай завдання для усної лічби.
Він буває баскетбольний,
Волейбольний і футбольний.
Стрибає, стрибає, літає
І втоми не знає. (м’яч)
– Обчисліть усно вирази, записані на м’ячі.
Диференційоване завдання для окремої групи дітей .
Гра з м’ячем. Я кидаю м’яча й задаю математичне завдання. Ви ловіть м’яча, швидко давайте відповідь і кидайте назад мені.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
– Яку форму має м’ячик?
– Які ще предмети, що вас оточують мають форму кулі?
– Сьогодні на уроці ми повторюємо матеріал про геометричні тіла.
– Чи потрібно нам вивчати цю тему?
– Завдання уроку: будемо знаходими геометричні тіла і розпізнавати їх за описом, складати задачу за аналогією, розв’язувати задачі на різницеве порівняння і на збільшення числа на кілька одиниць, самостійно виконувати обчислення.
– Хто виконає всі завдання, той досягне відмінного результату і здобуде багато нових знань.
ІV. Опрацювання матеріалу.
Робота з довідничком у підручнику (с. 67)
– Пригадай, як називаються геометричні тіла.
Робота з демонстраційним матеріалом.
– Я демонструю геометричне тіло, а ви назвіть предмети, які є в нашій класній кімнаті й мають таку ж форму.
Розв’язання практичної задачі «Хто більше»
– Матвій нехай принесе на мій стіл стільки кубиків, скільки зможе взяти. Марк нехай принесе предмети, що мають форму циліндра.
Завдання практичне. Розгляньте предмет циліндричної форми – олівець чи … Він має плоску поверхню і криву поверхню. Знайдіть їх.
Робота з підручником
Завдання 1. Відгадай, яка я фігура.
Завдання 2. В кожному рядку назви дві наступні фігури.
Завдання 3 (самостійно)
– Запишемо на дошці лише два. А решту виконайте самостійно.
Задача 4.
До господаря на ферму ми помандруєм.
Кількість корів, коней, качок, курей порахуєм.
– Скільки корів у господаря? (57)
– Скільки коней? (26) Запишемо скорочений запис. Яке запитання у задачі?
Картка для дитини з ООП із скороченим записом задач.
Корів – 57
Коней – 26
– Який вираз скласти, щоб розв’язати задачу?
– Дайте відповідь на запитання задачі?
– Скільки у господаря качок? (65)
– Скільки курей? (невідомо, але знаємо, що на 24 більше, ніж качок). Запишемо скорочений запис.
– Яке запитання у задачі?
Качок – 65,
Курей – ?, на 24 більше, ніж
– Який буде розв’язок задачі?
– Дайте відповідь на запитання задачі?
Творча робота над задачею. Складіть задачу по-іншому. Почніть так: На фермі є … качок і … курей. На скільки … ?
Математика з другом. Допоможи визначити які вирази обчислювали курка і які качка.
Гра «Знайди помилку»
V.Підсумок уроку.
– Чи поповнилися ваші знання за цей урок?
Рефлексія.
Вправа «Відкритий мікрофон»