Урок математики "Модуль числа"

Про матеріал
Розробка уроку математики у 6 класі на тему "Модуль числа" з використанням інтерактивних методів та використанням проєктора для показу відповідно підготовленої презентації. Урок підготовлено із цікавими завданнями для учнів і містить також завдання міжпредметних зв'язків.
Перегляд файлу

                             МОДУЛЬ ЧИСЛА

Мета уроку:

  • сформувати поняття «модуль числа»; 
  • виробити вміння читати, записувати  і знаходити значення виразів, що містять числа під знаком модуля;
  • знаходити модуль числа та число за його модулем;
  • виховувати свідоме ставлення до навчання;
  • розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення;
  • формувати вміння доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, діяти за алгоритмом;
  • сприяти самовихованню відповідальності за результати своєї роботи.

 

Тип уроку: урок формування і засвоєння нових знань

 

Обладнання: комп’ютер, проєктор, презентація, роздавальний матеріал.

 

Епіграф:

          Вважай нещасливим той день і ту годину,коли ти не засвоїв нічого нового

                                                                                         Давньокитайська мудрість

 

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний момент

     Добрий день, діти! Сідайте, будь ласка.

     -  Розпочинаємо наш урок.  Епіграфом для нашого уроку буде давньокитайська мудрість, бо у нас сьогодні урок формування нових знань та вмінь (слайд 1)

ІІ.   Перевірка домашнього завдання

  1. Продовжіть речення ( Слайд  2 )

1. Від’ємні числа – це числа….

2. Додатні числа – це числа …

3. Від’ємні числа записують ….

4. Координатна пряма – це пряма ….

5. Ліворуч від початку відліку відкладають…

6. Праворуч від початку відліку відкладають…

   7. Протилежні числа – це числа…

                2. Координатна пряма( Слайд 3)

 

 

 

                             D   R             N   K        L

                                                       

                                              0    1

 

  1. Назвіть координати точок , позначених на координатній прямій.
  2. Які з даних точок мають протилежні координати?

  

                     3. Знайти значення виразу ( Слайд 4  )

 

  1.  - ( - ( - ( - 1) ) );
  2. - ( - ( - 10) );
  3. - ( - ( - ( - ( - 6) ) ) );
  4. - ( - а ) , якщо а = 2,3; - 5;
  5. - ( - ( - с ) ), якщо с = - 6,7; 4.

           4.Протилежні числа (Слайд 5)

 

 Вкажіть число, протилежне даному в таблиці,  і  запишіть відповідну букву.

 

−2

0

0,1

1

−0,2

−0,75

5

−3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,7

−(−

−5

−1,5

3

−0,8

0

0

І

М

С

Л

У

Ч

А

Ь

И

Д

 

Таким чином ми з вами дізналися тему сьогоднішнього уроку МОДУЛЬ ЧИСЛА( Слайд  6 )

ІІІ. Оголошення теми, мети  уроку ( Слайд 7  )

ІV. Актуалізація опорних знань.

Завдання класу ( Слайд 9  )

 

Накресліть будь ласка координатну пряму, позначте на ній точки з координатами А(- 3), В(8) і знайдіть відстань від початку відліку до цих точок.

 

                                    А         О                              В                    

 

 

ОА = 3од.в. =   | -3 |;

ОВ = 8 од.в. =  | 8 |.

V. Вивчення нового матеріалу

Модулем числа називають відстань від початку відліку до точки, яка зображує це число на координатній прямій. ( Слайд 10  )

Історична довідка ( Слайд 11  )

Термін  «модуль» походить від  латинського слова «modulus», що означає «міра», його ввів англійський математик Роджер Котес (1682 - 1716).

 Знак ||, який вживається для запису модуля числа, ввів німецький математик Карл Вейєрштрасс (1815 - 1897)

 

Розглянемо модулі додатних, від’ємних, протилежних чисел, зробимо висновок( Слайд 12  )

 

  • Модуль додатного числа є саме це число: | a | = a
  • Модуль нуля є нуль: | 0 | = 0
  • Модуль від’ємного числа є число, протилежне до даного числа: | - a  | = a
  • Протилежні числа мають рівні модулі:  | - a | = | a |

 

VІ. Осмислення і застосування  нових знань, умінь.

Робота з підручником.

Розв’язування вправ письмово № 891, 892,  896, 897, 898, 899

 

Математичні пазли ( Слайд  14  ) Знайти значення виразу:

  1. | - 283|  -  |  - 13 |;
  2. | - | - | - |; 
  3. | - 15|  + | - 45 |;
  4. | - 2   | · |  |;
  5. | - 45| · | - 3 |;
  6. 4,5 · ( | - 3,6| + | - 6,4 | );
  7. 350 : ( | - 9,01| + | - 0,99 | );
  8. | - 8 | :  |    |;
  9. | - 120| · (  | - 4,7| + | - 5,3 | ).

 

 

Розглянемо задачу: ( Слайд  16 )

1) Нехай із пункту О  в протилежних напрямках виїхало два автомобілі. Через деякий час перший був у точці  А (−37) , а другий – у точці  В (25). Який автомобіль пройшов більшу відстань?Яка відстань між автомобілями ?

                          А                                   В

                                                                           

                         −37                           0                      25

 

Розв’язання: АВ= ОА + ОВ =  | −37 | + | 25 | = 37 + 25 = 62.

  1. (Слайд    17 )  Нехай із пункту О  в одному напрямку  виїхало два автомобілі. Через деякий час перший був у точці  В (7), а другий – у точці  А (5). Який автомобіль пройшов більшу відстань? Яка відстань між автомобілями?

 

                                              

                                                                   А         В

                                                                                    

                                                    0                      25        47

 

Розв’язання: АВ= ОВ  -  ОА =  | 47 | -  | 25 | = 47 - 25 = 22.

 

Додаткове завдання

Чи існують такі значення х, для яких:

  1. х < |x|;
  2. х > |x|;
  3. х = |x|.

 

 

VІІ.  Домашнє завдання (Слайд 20)

 п. 32, № 893, 900

 

 

VІІІ.  Оцінювання учнів.

 

 

ІХ.  Підсумки уроку

На дошці записане  число 9( Слайд  18   )

Швидко відповідаємо на запитання

  1. Яке це число?
  2. Його модуль?
  3. Йому протилежне?
  4. Де розташоване на координатній прямій?
  5. Відстань від початку відліку?
  6. Відстань між ним і йому протилежним?
  7. Число, що має менший модуль?
  8. Розв’язком якого рівняння може бути?

 

 -  Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. Інтерактивний Метод – «Мікрофон»

- Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. 

  •                   У – успіх, увага, усмішка
  •                   Р – радість, робота
  •                   О – обдарованість, організованість
  •          К – кмітливість, колективність  (Слайд 19 )

 

Сподіваюсь, що всі ці слова допомагали нам на уроці і ми з вами досягли успіху.

«Успіх – це постійне здійснення тих цілей, які ми поставили перед собою і які виключно важливі для нас»

 

Афоризм: Модуль – це числовий виправний будинок. Навіть від’ємне число, попавши в нього, стає додатним.

 

Урок закінчено. (Слайд   21  ) Дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярмолюк Ірина Борисівна
    Цікавий урок. Дуже вдячна.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
738
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку