МОДУЛЬ ЧИСЛА
Мета уроку:
Тип уроку: урок формування і засвоєння нових знань
Обладнання: комп’ютер, проєктор, презентація, роздавальний матеріал.
Епіграф:
Вважай нещасливим той день і ту годину,коли ти не засвоїв нічого нового
Давньокитайська мудрість
Хід уроку
І. Організаційний момент
– Добрий день, діти! Сідайте, будь ласка.
- Розпочинаємо наш урок. Епіграфом для нашого уроку буде давньокитайська мудрість, бо у нас сьогодні урок формування нових знань та вмінь (слайд 1)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Від’ємні числа – це числа….
2. Додатні числа – це числа …
3. Від’ємні числа записують ….
4. Координатна пряма – це пряма ….
5. Ліворуч від початку відліку відкладають…
6. Праворуч від початку відліку відкладають…
7. Протилежні числа – це числа…
2. Координатна пряма( Слайд 3)
D R N K L
• • • • • • • •
0 1
3. Знайти значення виразу ( Слайд 4 )
4.Протилежні числа (Слайд 5)
Вкажіть число, протилежне даному в таблиці, і запишіть відповідну букву.
− |
−2 |
0 |
0,1 |
1 |
|
−0,2 |
−0,75 |
5 |
|
−3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,7 |
−(− |
−5 |
−1,5 |
− |
|
3 |
−0,8 |
|
0 |
0 |
І |
М |
С |
Л |
У |
Ч |
А |
Ь |
И |
Д |
Таким чином ми з вами дізналися тему сьогоднішнього уроку МОДУЛЬ ЧИСЛА( Слайд 6 )
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку ( Слайд 7 )
ІV. Актуалізація опорних знань.
Завдання класу ( Слайд 9 )
Накресліть будь ласка координатну пряму, позначте на ній точки з координатами А(- 3), В(8) і знайдіть відстань від початку відліку до цих точок.
А О В
ОА = 3од.в. = | -3 |;
ОВ = 8 од.в. = | 8 |.
V. Вивчення нового матеріалу
Модулем числа називають відстань від початку відліку до точки, яка зображує це число на координатній прямій. ( Слайд 10 )
Історична довідка ( Слайд 11 )
Термін «модуль» походить від латинського слова «modulus», що означає «міра», його ввів англійський математик Роджер Котес (1682 - 1716).
Знак ||, який вживається для запису модуля числа, ввів німецький математик Карл Вейєрштрасс (1815 - 1897)
Розглянемо модулі додатних, від’ємних, протилежних чисел, зробимо висновок( Слайд 12 )
VІ. Осмислення і застосування нових знань, умінь.
Робота з підручником.
Розв’язування вправ письмово № 891, 892, 896, 897, 898, 899
Математичні пазли ( Слайд 14 ) Знайти значення виразу:
Розглянемо задачу: ( Слайд 16 )
1) Нехай із пункту О в протилежних напрямках виїхало два автомобілі. Через деякий час перший був у точці А (−37) , а другий – у точці В (25). Який автомобіль пройшов більшу відстань?Яка відстань між автомобілями ?
А В
• • •
−37 0 25
Розв’язання: АВ= ОА + ОВ = | −37 | + | 25 | = 37 + 25 = 62.
А В
• • •
0 25 47
Розв’язання: АВ= ОВ - ОА = | 47 | - | 25 | = 47 - 25 = 22.
Додаткове завдання
Чи існують такі значення х, для яких:
VІІ. Домашнє завдання (Слайд 20)
п. 32, № 893, 900
VІІІ. Оцінювання учнів.
ІХ. Підсумки уроку
На дошці записане число 9( Слайд 18 )
Швидко відповідаємо на запитання
- Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. Інтерактивний Метод – «Мікрофон»
- Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте.
Сподіваюсь, що всі ці слова допомагали нам на уроці і ми з вами досягли успіху.
«Успіх – це постійне здійснення тих цілей, які ми поставили перед собою і які виключно важливі для нас»
Афоризм: Модуль – це числовий виправний будинок. Навіть від’ємне число, попавши в нього, стає додатним.
Урок закінчено. (Слайд 21 ) Дякую за урок!