НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-Гімназія №2» м. Гнівань
Відкритий урок на тему:
«Утворення й читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки.
Види кутів»
Вчитель : Оніщук Наталія Степанівна
2019-2020 н.р.
Тема : Утворення й читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Види кутів
Мета: навчити записувати чотирицифрові числа в нумераційну таблицю; формувати вміння учнів читати чотирицифрові числа; розкладати їх на розрядні доданки; уточнити поняття периметр многокутника; ознайомити з видами кутів.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: картки для усної лічби, нумераційна таблиця, таблиця «Види кутів», мультимедійне обладнання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Читання притчі «Все в твоїх руках»
Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою.
Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав:
– Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий? Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить. Якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так все і сталось. Заздрісник прийшов у місто і спитав у мудреця:
– Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав:
– Все в твоїх руках.
2. Складання девізу уроку
- Давайте, на основі притчі складемо девіз нашого уроку
(Якщо людина захоче, вона все зможе: «Все в твоїх руках»)(Слайд1)
- Сподіваюсь, що ви будете наполегливими, уважними, активними на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
- Діти, перевіримо як ви впоралися із домашнім завданням.(Слайд 2) № 174
Відповідь: 65 км всього подолали туристи
-Як змінити запитання задачі, щоб її розв’язанням був вираз: 30-(30+22):4
(На скільки більше туристи проїхали велосипедами, ніж пройшли пішки?)
№175
63 : 3 = 21
78 : 2 =39
6 · 13=78
21 : 7 = 3
67 · 8 = 536
109 · 7 =763
732 : 4 =183
432 : 8 = 54
- Діти, подивіться на дошку, що ви бачите і як це може визначити тему нашого уроку?
(Нумераційну таблицю, числа, розкладені на розряди, кути)
- Отже, тема нашого уроку «Утворення і читання чотирицифрових чисел. Розкладання на розрядні доданки. Кут.»
Гра «Закінчи ланцюжок»
160:4 40*2 30*30
*9 +120 +210
+20 :5 :100
:10 - 40 *40
Гра «Продовж ряд»,
Для учнів І ряду: Назвіть 5 чисел, додаючи один, а назвавши круглі числа, встаємо. 1999, ….,……
Для учнів ІІ ряду: Назвіть 5 чисел, прилічуючи по 100 від 2000 .
Для учнів ІІІ ряду: Назвіть числа, прилічуючи по 10 від 3010
IІI. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовчі вправи. Математичний диктант.
а) Записати число в таблицю розрядів, яке містить:
3 тис, 6 сот, 5 дес. 4 од.;
6 тис, 8 од.;
5 тис, 9 дес.
б) Записати суму розрядних доданків одним числом:
600 + 40 + 4; 900 + 90 + 9.
2. Пояснення.
Робота в групах. Дослідження
Учні отримують картки з рівностями:
3745=3000+700+40+5
3045=3000+40+5
3005=3000+5
Висновок: Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під
час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки. Якщо в числі відсутні
одиниці якогось розряду чи розрядів, то доданків буде менше, ніж 4.
5000 + 5 = 5005; 6000 + 700 + 70 = 6770.
6000 + 20 + 8 = □ 9000 + 900 + 9 = □
3000 + 7 = □ 8000 + 8 = □
№ 178
Розкласти числа на розрядні доданки:
1587 ; 2579; 3650; 5005; 6800
№ 179
Запиши кожну суму як одне число
6000 + 500 + 40 + 1
4000 + 600 + 20
8000 + 1
ІV. Руханка
V. Розвиток математичних знань.
Задача № 181
Дати відповідь на запитання.
Корів - 57
Телят - у 3 рази менше
Розв’язання:
57 : 3 = 19 (тел.) - телят у череді;
57 : 3 + 57 (тв.) – телят і корів у череді;
57 – 57 : 3 = 38 ( тв.) – на 38 корів більше, ніж телят.
— Ви уже знаєте, що таке кут. Сьогодні ми повторимо вивчений
матеріал і дещо розширимо свої знання про кути. Кут — це фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки. Спільний початок променів називається вершиною кута, а самі промені — сторонами кута.
Кути поділяються на прямі і не прямі. Кут, менший від прямого кута, називається гострим кутом, а кут, більший від прямого, називається тупим кутом (учитель показує, як позначаються кути "<").
На малюнку кути позначено трьома буквами або однією буквою.
№ 182
Учні розглядають кути, подані на с 29. За допомогою лінійки будують у зошиті прямий, гострий і тупий кути.
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія.
Біля твердження, яке зрозуміле ставимо знак оклику, а біля незрозумілого ставимо знак питання.
1. Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під
час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки.
2. Якщо відсутній один із розрядів, то при складанні чисел пишемо 0 на місці розряду.
3.Спільний початок променів – вершина кута, а промені – сторони. Кути бувають прямі, гострі і тупі та позначаються великими латинськими буквами
VII. Домашнє завдання.