Урок математики на тему:Утворення й читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Види кутів

Про матеріал
Тема : Утворення й читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Види кутів Мета: навчити записувати чотирицифрові числа в нумераційну таблицю; формувати вміння учнів читати чотирицифрові числа; розкладати їх на розрядні доданки; уточнити поняття периметр многокутника; ознайомити з видами кутів. Тип уроку: комбінований Обладнання: картки для усної лічби, нумераційна таблиця, таблиця «Види кутів», мультимедійне обладнання. Хід уроку І. Організаційний момент 1.Читання притчі «Все в твоїх руках» Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою. Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав: – Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий? Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить. Якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший. Так все і сталось. Заздрісник прийшов у місто і спитав у мудреця: – Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий? Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав: – Все в твоїх руках. 2. Складання девізу уроку - Давайте, на основі притчі складемо девіз нашого уроку (Якщо людина захоче, вона все зможе: «Все в твоїх руках»)(Слайд1) - Сподіваюсь, що ви будете наполегливими, уважними, активними на сьогоднішньому уроці. ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань. 1. Перевірка домашнього завдання. - Діти, перевіримо як ви впоралися із домашнім завданням.(Слайд 2) № 174 1) (30 + 22) : 4 = 13 (км) – пройшли пішки; 2) 30 + 22 + 13 = 65 (км) – пройшли всього Відповідь: 65 км всього подолали туристи -Як змінити запитання задачі, щоб її розв’язанням був вираз: 30-(30+22):4 (На скільки більше туристи проїхали велосипедами, ніж пройшли пішки?) №175 63 : 3 = 21 78 : 2 =39 6 · 13=78 21 : 7 = 3 67 · 8 = 536 109 · 7 =763 732 : 4 =183 432 : 8 = 54 2. Повідомлення теми уроку. - Діти, подивіться на дошку, що ви бачите і як це може визначити тему нашого уроку? (Нумераційну таблицю, числа, розкладені на розряди, кути) - Отже, тема нашого уроку «Утворення і читання чотирицифрових чисел. Розкладання на розрядні доданки. Кут.» 3. Усний рахунок. Гра «Закінчи ланцюжок» 160:4 40*2 30*30 *9 +120 +210 +20 :5 :100 :10 - 40 *40 Гра «Продовж ряд», Для учнів І ряду: Назвіть 5 чисел, додаючи один, а назвавши круглі числа, встаємо. 1999, ….,…… Для учнів ІІ ряду: Назвіть 5 чисел, прилічуючи по 100 від 2000 . Для учнів ІІІ ряду: Назвіть числа, прилічуючи по 10 від 3010 IІI. Вивчення нового матеріалу. 1. Підготовчі вправи. Математичний диктант. а) Записати число в таблицю розрядів, яке містить: 3 тис, 6 сот, 5 дес. 4 од.; 6 тис, 8 од.; 5 тис, 9 дес. б) Записати суму розрядних доданків одним числом: 600 + 40 + 4; 900 + 90 + 9. 2. Пояснення. Робота в групах. Дослідження Учні отримують картки з рівностями: 3745=3000+700+40+5 3045=3000+40+5 3005=3000+5 Висновок: Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки. Якщо в числі відсутні одиниці якогось розряду чи розрядів, то доданків буде менше, ніж 4. - Розкладіть на розрядні доданки числа: 2788; 3400; 3040. - Якщо у сумі є різні розрядні числа, то таку суму легко записати у вигляді одного числа. Наприклад, 5000 + 5 = 5005; 6000 + 700 + 70 = 6770. - Запишіть кожну суму як одне число. 6000 + 20 + 8 = □ 9000 + 900 + 9 = □ 3000 + 7 = □ 8000 + 8 = □ 3. Первинне закріплення. № 178 Розкласти числа на розрядні доданки: 1587 ; 2579; 3650; 5005; 6800 № 179 Запиши кожну суму як одне число 6000 + 500 + 40 + 1 4000 + 600 + 20 8000 + 1 ІV. Руханка V. Розвиток математичних знань. Задача № 181 Дати відповідь на запитання. - Скільки було телят у череді? - Скільки було корів і телят разом? Корів - 57 Телят - у 3 рази менше Розв’язання: 57 : 3 = 19 (тел.) - телят у череді; 57 : 3 + 57 (тв.) – телят і корів у череді; 57 – 57 : 3 = 38 ( тв.) – на 38 корів більше, ніж телят. 2. Самостійна робота. Знаходження периметра многокутника. Виконання завдання № 180 (робота ведеться у парах). 3. Робота з геометричним матеріалом. — Ви уже знаєте, що таке кут. Сьогодні ми повторимо вивчений матеріал і дещо розширимо свої знання про кути. Кут — це фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки. Спільний початок променів називається вершиною кута, а самі промені — сторонами кута. Кути поділяються на прямі і не прямі. Кут, менший від прямого кута, називається гострим кутом, а кут, більший від прямого, називається тупим кутом (учитель показує, як позначаються кути "<"). На малюнку кути позначено трьома буквами або однією буквою. № 182 Учні розглядають кути, подані на с 29. За допомогою лінійки будують у зошиті прямий, гострий і тупий кути. VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Біля твердження, яке зрозуміле ставимо знак оклику, а біля незрозумілого ставимо знак питання. 1. Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки. 2. Якщо відсутній один із розрядів, то при складанні чисел пишемо 0 на місці розряду. 3.Спільний початок променів – вершина кута, а промені – сторони. Кути бувають прямі, гострі і тупі та позначаються великими латинськими буквами VII. Домашнє завдання. - № 183,184
Перегляд файлу

 

 

НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-Гімназія №2» м. Гнівань

 

 

 

 

Відкритий урок на тему:

«Утворення  й  читання  чотирицифрових  чисел. Розкладання  чисел  на  розрядні  доданки.

 Види  кутів»

 

Вчитель : Оніщук Наталія Степанівна

 

2019-2020 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

Тема : Утворення  й  читання  чотирицифрових  чисел. Розкладання  чисел  на  розрядні  доданки.  Види  кутів 

Мета: навчити записувати чотирицифрові числа в нумераційну таблицю; формувати вміння учнів читати чотирицифрові числа; розкладати їх на розрядні доданки; уточнити поняття периметр многокутника; ознайомити з видами кутів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: картки для усної лічби, нумераційна таблиця, таблиця «Види кутів», мультимедійне обладнання.

 

 Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Читання притчі «Все в твоїх руках»

         Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою.

Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав:

 – Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий?  Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить.  Якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так все і сталось. Заздрісник прийшов у місто і спитав у мудреця:

– Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?

Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав:

– Все в твоїх руках.

2. Складання девізу уроку

- Давайте, на основі притчі складемо девіз нашого уроку

(Якщо людина захоче, вона все зможе: «Все в твоїх руках»)(Слайд1)

- Сподіваюсь, що ви будете наполегливими, уважними, активними на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Контроль, корекція  та  закріплення знань.

  1. Перевірка  домашнього завдання.

-  Діти, перевіримо як ви  впоралися  із  домашнім завданням.(Слайд 2)  № 174

  1. (30 + 22) : 4 = 13 (км) – пройшли  пішки;
  2. 30 + 22 + 13 = 65 (км) – пройшли  всього

Відповідь: 65 км  всього  подолали  туристи

-Як змінити запитання задачі, щоб її розвязанням був вираз: 30-(30+22):4

(На скільки більше туристи проїхали велосипедами, ніж пройшли пішки?)

 

 

№175


63 : 3 = 21

78 : 2 =39

6 · 13=78

21 : 7 = 3

67 · 8 = 536

109 · 7 =763

732 : 4 =183

432 : 8 =  54


 

  1. Повідомлення теми уроку.

- Діти, подивіться на дошку, що ви бачите і як це може визначити тему нашого уроку?

(Нумераційну таблицю, числа, розкладені на розряди, кути)

- Отже, тема нашого уроку «Утворення і читання чотирицифрових чисел. Розкладання на розрядні доданки. Кут.»

 

  1. Усний рахунок.

Гра «Закінчи ланцюжок»

160:4          40*2         30*30

*9                 +120          +210

+20               :5                 :100

:10                - 40             *40

 Гра «Продовж ряд»,

Для учнів І ряду: Назвіть 5 чисел, додаючи один, а назвавши круглі числа, встаємо. 1999, ….,……

Для учнів ІІ ряду: Назвіть 5 чисел, прилічуючи по 100 від 2000 .

Для учнів ІІІ ряду: Назвіть числа, прилічуючи по 10 від 3010

IІI. Вивчення нового матеріалу.

1.  Підготовчі вправи. Математичний диктант.

а) Записати число в таблицю розрядів, яке містить:

3 тис, 6 сот, 5 дес. 4 од.;

6 тис, 8 од.;

5 тис, 9 дес.

 

б) Записати суму розрядних доданків одним числом:

                        600 + 40 + 4; 900 + 90 + 9.

2.  Пояснення.

Робота в групах. Дослідження

Учні отримують картки з рівностями:

3745=3000+700+40+5

3045=3000+40+5

3005=3000+5

Висновок: Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під
час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки. Якщо в числі відсутні
одиниці якогось розряду чи розрядів, то доданків буде менше, ніж 4.

  • Розкладіть на розрядні доданки числа: 2788; 3400; 3040.
  •  Якщо у сумі є різні розрядні числа, то таку суму легко записати у вигляді одного числа. Наприклад,

5000 + 5 = 5005; 6000 + 700 + 70 = 6770.

  •  Запишіть кожну суму як одне число.

6000 + 20 + 8 = □            9000 + 900 + 9 = □

3000 + 7 = □            8000 + 8 = □

  1. Первинне закріплення.

                № 178

Розкласти числа на розрядні доданки:

1587 ; 2579; 3650; 5005; 6800

№ 179

 Запиши кожну суму як одне число

6000 + 500 + 40 + 1

4000 + 600 + 20

8000 + 1

 ІV. Руханка

V. Розвиток  математичних знань.

Задача № 181

Дати відповідь на запитання.

  • Скільки було телят у череді?
  • Скільки було корів і телят разом?

Корів -  57  

Телят -  у 3 рази менше 

 Розвязання:

 57 : 3 = 19 (тел.) -  телят у череді;

 57 : 3 + 57 (тв.) – телят і корів у череді;

 57 – 57 : 3 = 38 ( тв.) – на 38 корів більше, ніж  телят.

 

  1. Самостійна робота. Знаходження периметра многокутника. Виконання завдання № 180 (робота ведеться у парах).

Файл:Вправа 132.jpeg

  1. Робота з геометричним матеріалом.

 Ви уже знаєте, що таке кут. Сьогодні ми повторимо вивчений
матеріал і дещо розширимо свої знання про кути. Кут — це фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки. Спільний початок променів називається вершиною кута, а самі промені — сторонами кута.

Кути поділяються на прямі і не прямі. Кут, менший від прямого кута, називається гострим кутом, а кут, більший від прямого, називається тупим кутом (учитель показує, як позначаються кути "<").

На малюнку кути позначено трьома буквами або однією буквою.

 

№ 182

Учні розглядають кути, подані на с 29. За допомогою лінійки будують у зошиті прямий, гострий і тупий кути.

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Біля твердження, яке зрозуміле ставимо знак оклику, а біля незрозумілого ставимо знак питання.

1. Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під
час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки.

2. Якщо відсутній один із розрядів, то при складанні чисел пишемо 0 на місці розряду.

3.Спільний початок променів – вершина кута, а промені – сторони. Кути бувають прямі, гострі і тупі та позначаються великими латинськими буквами

VII. Домашнє   завдання.

  • № 183,184

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казнавецька Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
2202
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку