Урок "Порядок дій у виразах. Алгоритм." для учнів 2 класу

Про матеріал

Систематизувати навички додавання та віднімання трицифрових чисел; тренувати уміння складати програму дій у виразах з дужками, уміння читати прості блок – схеми заданих алгоритмів, удосконалювати уміння аналізувати і розв'язувати задачі; розвивати розумову активність, пам'ять, працьовитість, увагу, загально навчальні навички; виховувати працьовитість,кмітливість, самостійність, почуття відповідальності, уміння працювати в колективі, розуміння важливості математичних знань.

Перегляд файлу

Урок математики у 2класі

Тема. Порядок дій у виразах. Алгоритм.

Мета: систематизувати навички додавання та віднімання трицифрових чисел; тренувати уміння складати програму дій у виразах з дужками, уміння читати прості блок – схеми заданих алгоритмів, удосконалювати уміння аналізувати і розв’язувати задачі; розвивати розумову активність, пам'ять, працьовитість, увагу, загально навчальні навички;  виховувати  працьовитість,кмітливість, самостійність,  почуття відповідальності, уміння працювати в колективі, розуміння важливості математичних знань.

Тип уроку: урок рефлексії.

 

Хід уроку

І.Мотивація до навчальної   діяльності.

Закінчилася перерва,

                    Продзвенів чаклун – дзвінок,

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок!

Всі за парти діти сіли,

Тихо зошити відкрили,

Ручки правильно взяли

І писати почали.

 

           10 грудня

                            Класна                   робота

 

Починається урок математичний.

Він сьогодні і цікавий, і незвичний.

- Сьогодні  ми з вами побуваємо в уявному банку, математичному.  Можливо після нашого уроку хтось із вас захоче обрати професію банкіра, касира, оператора або контролера. Тому будьте уважні! Що потрібно знати і вміти працюючи в цьому закладі? ( Додавати і віднімати, обчислювати вирази, вміти користуватися алгоритмом, розв’язувати задачі)

- Отже, сьогодні ми потренуємось у складанні програми дій у виразах з дужками, у  читанні найпростіших блок – схем, у розв’язуванні задач та рівнянь. Працює бонусна система, за кожну правильну відповідь 1 бал.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в індивідуальній діяльності.

1. Виконання обернених операцій

Кожен банкір уміє працювати з комп’ютером.

                       + 25               - 8                - 12                + 36

 

 

- Які дії треба виконати, щоб дізнатися, яке число було введено в комп’ютер?

 ( обернені)

-  Назвіть дію, обернену дії додавання.

- Назвіть дію, обернену дії віднімання.

- Обчислюємо ланцюжком

- Отже, було введено число 5.

- Складіть вирази, значенням яких дорівнює 5

- Молодці! Це були прості вирази, але вирази бувають складні, з дужками.

- Давайте пригадаємо порядок виконання дій у виразах ( Завжди спочатку виконують дії в дужках, а потім інші по порядку. Якщо у виразах немає дужок, то дії треба виконувати по порядку зліва направо.)

- Складіть програму дій:

      1        3      2                                                  2    1  

(78 + 12) - (21 - 9)                                           а - (b + c)

(1-дія знаходимо суму чисел 78 і 12; 1-діяз находимо суму букв  b і c ;

2-дія знаходимо різницю чисел  21 і9 ; 2-дія від а віднімаємо результат 1дії  .

3-дія від результату 1дії віднімаємо результат 2дії.     

2. Самостійна робота №1

Банк відкривається. Щоб стати клієнтом банку, потрібно отримати картку. Оберіть собі будь – яку і спробуйте свої сили.

Червона картка – найскладніше завдання.

Синя картка – складне завдання.

Зелена картка – звичайне завдання.

Червона                                     Синя                                                 Зелена

  1. Склади порядок дій:

 

    4    1       5      2    3                       1     3     2      4               2      1     3

  a - (b –c ) + (d – s + n)              (a + b) – (c + d) + m  a + ( b – c) + d

 

  1. Знайди значення виразу:

       2           1          2          1                                      1         2

900 – ( 357 + 278)  800 – ( 589 + 1)   (300 + 250) – 50

  1. 357+278=635  1) 589+1=600   1) 300+250=550
  2. 900-635=265  2) 800 -600=200   2) 550 -50=500

 

*  Додаткове завдання

Розшифруй слово

Ц

80 - 52

28

 

Л

50 - 17

33

Д

32 + 19

51

Е

18+24

42

Ь

90 - 63

27

М

83+17

100

О

63 - 45

18

 

100

18

33

18

51

42

28

27

М

О

Л

О

Д

Е

Ц

Ь

 

Перевірка за еталоном.

- Підніміть руку ті, у кого немає помилок.

- Підніміть руку ті, у кого є  помилки?

- Яким правилом треба користуватися у складанні порядку дій? (Завжди спочатку виконують дії в дужках, а потім інші по порядку. Якщо у виразах немає дужок, то дії треба виконувати по порядку зліва направо.)

 

3. Гра «Обчислювальні машини»

– Ми стали клієнтами банку. Спробуємо скористатися банкоматом. Для цього я пропоную об’єднатися  в  групи зарядами і виконати алгоритм дій  обчислювальної машини. Групи назвемо касами.

- Кожна група отримує число,  яке є кодом картки. Це число треба ввести в банкомат і виконати дії. ( 0, 20, 2 )

C:\Users\Оксана\Pictures\2011-12-01\001.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Перевірка.

Клієнт першої каси називає отриману відповідь.

Другої  і  каси перевіряють так само.)

На дошці числа – відповіді   7, 1, 9

4.Каліграфічна хвилинка

- Запишіть усі трицифрові числа, які можна утворити із цифр 1, 9, 7. Цифри в числах не повторюються. Пишіть правильно, каліграфічно, охайно.

197,971, 917,179,719,791

- Запишіть у порядку зростання

 

179, 197, 791, 719, 917, 971

- Назвіть найменше число. (179)

- Назвіть найбільше число. ( 971)

 Дайте характеристику  найбільшого числа 971. ( натуральне, трицифрове, сума розрядних доданків 900 + 70 + 1, сусіди 970 та 972, сума цифр 17 )

Хвилинка відпочинку.

Працівники банку працюють за розпорядком. За розкладом у нас зараз виробнича перерва .

Ми і вчились, і трудились,

І, напевно, вже втомились,

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво.

На «чотири»! – враз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

 

ІІІ. Локалізація з ускладненням.

Самостійна робота №2 (Самостійна робота № 19 стор. 43)        

 

Працівники банку, отримавши завдання, виконують їх у певному порядку.

1.Підкресли записи, що є виразами:

 9 + а    90 - 75+4   70=70

 45 – 11   36 + 9 > 40   с - d

 2. Склади програму дій

      

   (a – b) – (c + d)

   m – (n + p – k)

   (a + b) – c – (d – n)

   3.Розстав дужки у виразі за заданою програмою дій:

                                   

  1. – 9 + 3 + 8   70 – 9 + 3 + 8

 4.Знайди значення виразу:

 

900 – (463 + 189) =

 

5.Постав, де потрібно, дужки так, щоб вийшла правильна рівність

  9 + 6 – 8 = 7   18 + 30 – 11 – 6 = 43

  60 – 8 – 4 = 56   70 – 8 + 7 – 37 = 18

 

Взаємоперевірка. Робота в парах .

  - Обміняйтеся зошитами. Перевіряємо  за зразком.

Зразок

1.Підкресли записи, що є виразами:

 9 + а    90 - 75+4   70=70

 45 – 11   36 + 9 > 40   с - d

 2. Склади програму дій:

       1   2     3

   (a – b) – (c + d)

      3      1     2

   m – (n + p – k)

       1     3    4     5

   (a + b) – c – (d – n)

   3.Розстав дужки у виразі за заданою програмою дій:

        2    3     1                               2 1     3

  1. – 9 + 3 + 8   70 – 9 + 3 + 8

 4.Знайди значення виразу:

        2         1

900 – (463 + 189) = 248

 

  1. 463   2) 900

     189       652

  1.                 248

 

5.Постав, де потрібно, дужки так, щоб вийшла правильна рівність

  (9 + 6) – 8 = 7   (18 + 30) – (11 – 6) = 43

  60 – (8 – 4) = 56   70 – (8 + 7) – 37 = 18

 

 

- Яким правилом користувалися, виконуючи  завдання. ( Завжди спочатку виконуємо дії в дужках, а потім інші в порядку запису)

ІV. Включення в систему знань і повторення.

  1. Розв’язування задачі

- Працівники банку ведуть облік людей, які користуються   його послугами . Цих  людей називають клієнтами банку.

-  Отже розв’яжемо  задачу.

До банку першого дня звернулося 350 клієнтів, а другого дня – на 54 клієнти більше. Скільки всього клієнтів звернулося до банку?

- Про що йдеться в умові задачі? ( Про клієнтів)

- Скільки клієнтів звернулося до банку  першого дня? (До банку першого дня звернулося 350 клієнтів)

- Скільки  клієнтів звернулося до банку другого дня?  ( невідомо, але сказано, що другого дня – на 54 клієнти більше.  )

- Яке питання у задачі? (Скільки всього клієнтів звернулося до банку?)

- Чи можемо ми дати відповідь відразу? (Ні)

- Яка схема підходить до нашої задачі ?(2)

    

    

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Що позначає менший відрізок?

- Що позначає більший відрізок?

- Що позначає число 54? (різницю)

- Що позначає фігурна дужка?  (ціле)

- Що треба зробити, щоб знайти ціле ? (частинки додати)

- Чи можемо ми відразу знайти ціле? (Ні, невідома більша частинка)

- Як знайти другу частинку? ( До меншої частинки  додати різницю)

- Хто бажає записати розв’язок задачі біля дошки?

1) 350 + 54 = 404(кл.) – звернулося до банку ІІ дня;

2) 350 +404 = 754(кл.)

Відповідь: 754 клієнти звернулося до банку.

  1. Розв’язування рівняння

Ведучи облік своїх справ працівники часто зустрічаються з невідомим

Робота у посібнику стор. 25 № 7

- Виконуємо рядами. Запрошую по одному представнику від кожного ряду.

х – 17 = 63   24 + х = 84   90 – х = 21

х = 63 + 17   х = 84 – 24   х = 90 – 21

х = 80            х= 60    х= 69

80 – 17 = 63  24 + 60 = 84  90 – 69 = 21

- Ви згодні з розв’язком?

V. Рефлексія діяльності.

 - Чи сподобалося вам працювати в банку?

 - Чи всі завдання були легкими?

 - Який предмет необхідно знати працюючи в банку?

 - Що потрібно людині для того, щоб працювати банкіром?

 - Мені сьогодні було комфортно з вами працювати. Підрахуємо бонуси.

 - Встаньте ті  у кого 7 бонусів   оцінка 7, 8-8,9-9,10-10,11-11,12-12.

 - На згадку про наш урок ви отримуєте банківську картку. На ваші рахунки перераховано всі бонуси, які ви отримали за урок.

 - Дякую за співпрацю.

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
7926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку