Урок "Порядок дій у виразах. Алгоритм." для учнів 2 класу

Про матеріал

Систематизувати навички додавання та віднімання трицифрових чисел; тренувати уміння складати програму дій у виразах з дужками, уміння читати прості блок – схеми заданих алгоритмів, удосконалювати уміння аналізувати і розв'язувати задачі; розвивати розумову активність, пам'ять, працьовитість, увагу, загально навчальні навички; виховувати працьовитість,кмітливість, самостійність, почуття відповідальності, уміння працювати в колективі, розуміння важливості математичних знань.

Перегляд файлу

Урок математики у 2класі

Тема. Порядок дій у виразах. Алгоритм.

Мета: систематизувати навички додавання та віднімання трицифрових чисел; тренувати уміння складати програму дій у виразах з дужками, уміння читати прості блок – схеми заданих алгоритмів, удосконалювати уміння аналізувати і розв’язувати задачі; розвивати розумову активність, пам'ять, працьовитість, увагу, загально навчальні навички;  виховувати  працьовитість,кмітливість, самостійність,  почуття відповідальності, уміння працювати в колективі, розуміння важливості математичних знань.

Тип уроку: урок рефлексії.

 

Хід уроку

І.Мотивація до навчальної   діяльності.

Закінчилася перерва,

                    Продзвенів чаклун – дзвінок,

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок!

Всі за парти діти сіли,

Тихо зошити відкрили,

Ручки правильно взяли

І писати почали.

 

           10 грудня

                            Класна                   робота

 

Починається урок математичний.

Він сьогодні і цікавий, і незвичний.

- Сьогодні  ми з вами побуваємо в уявному банку, математичному.  Можливо після нашого уроку хтось із вас захоче обрати професію банкіра, касира, оператора або контролера. Тому будьте уважні! Що потрібно знати і вміти працюючи в цьому закладі? ( Додавати і віднімати, обчислювати вирази, вміти користуватися алгоритмом, розв’язувати задачі)

- Отже, сьогодні ми потренуємось у складанні програми дій у виразах з дужками, у  читанні найпростіших блок – схем, у розв’язуванні задач та рівнянь. Працює бонусна система, за кожну правильну відповідь 1 бал.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в індивідуальній діяльності.

1. Виконання обернених операцій

Кожен банкір уміє працювати з комп’ютером.

                       + 25               - 8                - 12                + 36

 

 

- Які дії треба виконати, щоб дізнатися, яке число було введено в комп’ютер?

 ( обернені)

-  Назвіть дію, обернену дії додавання.

- Назвіть дію, обернену дії віднімання.

- Обчислюємо ланцюжком

- Отже, було введено число 5.

- Складіть вирази, значенням яких дорівнює 5

- Молодці! Це були прості вирази, але вирази бувають складні, з дужками.

- Давайте пригадаємо порядок виконання дій у виразах ( Завжди спочатку виконують дії в дужках, а потім інші по порядку. Якщо у виразах немає дужок, то дії треба виконувати по порядку зліва направо.)

- Складіть програму дій:

      1        3      2                                                  2    1  

(78 + 12) - (21 - 9)                                           а - (b + c)

(1-дія знаходимо суму чисел 78 і 12; 1-діяз находимо суму букв  b і c ;

2-дія знаходимо різницю чисел  21 і9 ; 2-дія від а віднімаємо результат 1дії  .

3-дія від результату 1дії віднімаємо результат 2дії.     

2. Самостійна робота №1

Банк відкривається. Щоб стати клієнтом банку, потрібно отримати картку. Оберіть собі будь – яку і спробуйте свої сили.

Червона картка – найскладніше завдання.

Синя картка – складне завдання.

Зелена картка – звичайне завдання.

Червона                                     Синя                                                 Зелена

  1. Склади порядок дій:

 

    4    1       5      2    3                       1     3     2      4               2      1     3

  a - (b –c ) + (d – s + n)              (a + b) – (c + d) + m  a + ( b – c) + d

 

  1. Знайди значення виразу:

       2           1          2          1                                      1         2

900 – ( 357 + 278)  800 – ( 589 + 1)   (300 + 250) – 50

  1. 357+278=635  1) 589+1=600   1) 300+250=550
  2. 900-635=265  2) 800 -600=200   2) 550 -50=500

 

*  Додаткове завдання

Розшифруй слово

Ц

80 - 52

28

 

Л

50 - 17

33

Д

32 + 19

51

Е

18+24

42

Ь

90 - 63

27

М

83+17

100

О

63 - 45

18

 

100

18

33

18

51

42

28

27

М

О

Л

О

Д

Е

Ц

Ь

 

Перевірка за еталоном.

- Підніміть руку ті, у кого немає помилок.

- Підніміть руку ті, у кого є  помилки?

- Яким правилом треба користуватися у складанні порядку дій? (Завжди спочатку виконують дії в дужках, а потім інші по порядку. Якщо у виразах немає дужок, то дії треба виконувати по порядку зліва направо.)

 

3. Гра «Обчислювальні машини»

– Ми стали клієнтами банку. Спробуємо скористатися банкоматом. Для цього я пропоную об’єднатися  в  групи зарядами і виконати алгоритм дій  обчислювальної машини. Групи назвемо касами.

- Кожна група отримує число,  яке є кодом картки. Це число треба ввести в банкомат і виконати дії. ( 0, 20, 2 )

C:\Users\Оксана\Pictures\2011-12-01\001.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Перевірка.

Клієнт першої каси називає отриману відповідь.

Другої  і  каси перевіряють так само.)

На дошці числа – відповіді   7, 1, 9

4.Каліграфічна хвилинка

- Запишіть усі трицифрові числа, які можна утворити із цифр 1, 9, 7. Цифри в числах не повторюються. Пишіть правильно, каліграфічно, охайно.

197,971, 917,179,719,791

- Запишіть у порядку зростання

 

179, 197, 791, 719, 917, 971

- Назвіть найменше число. (179)

- Назвіть найбільше число. ( 971)

 Дайте характеристику  найбільшого числа 971. ( натуральне, трицифрове, сума розрядних доданків 900 + 70 + 1, сусіди 970 та 972, сума цифр 17 )

Хвилинка відпочинку.

Працівники банку працюють за розпорядком. За розкладом у нас зараз виробнича перерва .

Ми і вчились, і трудились,

І, напевно, вже втомились,

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво.

На «чотири»! – враз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

 

ІІІ. Локалізація з ускладненням.

Самостійна робота №2 (Самостійна робота № 19 стор. 43)        

 

Працівники банку, отримавши завдання, виконують їх у певному порядку.

1.Підкресли записи, що є виразами:

 9 + а    90 - 75+4   70=70

 45 – 11   36 + 9 > 40   с - d

 2. Склади програму дій

      

   (a – b) – (c + d)

   m – (n + p – k)

   (a + b) – c – (d – n)

   3.Розстав дужки у виразі за заданою програмою дій:

                                   

  1. – 9 + 3 + 8   70 – 9 + 3 + 8

 4.Знайди значення виразу:

 

900 – (463 + 189) =

 

5.Постав, де потрібно, дужки так, щоб вийшла правильна рівність

  9 + 6 – 8 = 7   18 + 30 – 11 – 6 = 43

  60 – 8 – 4 = 56   70 – 8 + 7 – 37 = 18

 

Взаємоперевірка. Робота в парах .

  - Обміняйтеся зошитами. Перевіряємо  за зразком.

Зразок

1.Підкресли записи, що є виразами:

 9 + а    90 - 75+4   70=70

 45 – 11   36 + 9 > 40   с - d

 2. Склади програму дій:

       1   2     3

   (a – b) – (c + d)

      3      1     2

   m – (n + p – k)

       1     3    4     5

   (a + b) – c – (d – n)

   3.Розстав дужки у виразі за заданою програмою дій:

        2    3     1                               2 1     3

  1. – 9 + 3 + 8   70 – 9 + 3 + 8

 4.Знайди значення виразу:

        2         1

900 – (463 + 189) = 248

 

  1. 463   2) 900

     189       652

  1.                 248

 

5.Постав, де потрібно, дужки так, щоб вийшла правильна рівність

  (9 + 6) – 8 = 7   (18 + 30) – (11 – 6) = 43

  60 – (8 – 4) = 56   70 – (8 + 7) – 37 = 18

 

 

- Яким правилом користувалися, виконуючи  завдання. ( Завжди спочатку виконуємо дії в дужках, а потім інші в порядку запису)

ІV. Включення в систему знань і повторення.

  1. Розв’язування задачі

- Працівники банку ведуть облік людей, які користуються   його послугами . Цих  людей називають клієнтами банку.

-  Отже розв’яжемо  задачу.

До банку першого дня звернулося 350 клієнтів, а другого дня – на 54 клієнти більше. Скільки всього клієнтів звернулося до банку?

- Про що йдеться в умові задачі? ( Про клієнтів)

- Скільки клієнтів звернулося до банку  першого дня? (До банку першого дня звернулося 350 клієнтів)

- Скільки  клієнтів звернулося до банку другого дня?  ( невідомо, але сказано, що другого дня – на 54 клієнти більше.  )

- Яке питання у задачі? (Скільки всього клієнтів звернулося до банку?)

- Чи можемо ми дати відповідь відразу? (Ні)

- Яка схема підходить до нашої задачі ?(2)

    

    

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Що позначає менший відрізок?

- Що позначає більший відрізок?

- Що позначає число 54? (різницю)

- Що позначає фігурна дужка?  (ціле)

- Що треба зробити, щоб знайти ціле ? (частинки додати)

- Чи можемо ми відразу знайти ціле? (Ні, невідома більша частинка)

- Як знайти другу частинку? ( До меншої частинки  додати різницю)

- Хто бажає записати розв’язок задачі біля дошки?

1) 350 + 54 = 404(кл.) – звернулося до банку ІІ дня;

2) 350 +404 = 754(кл.)

Відповідь: 754 клієнти звернулося до банку.

  1. Розв’язування рівняння

Ведучи облік своїх справ працівники часто зустрічаються з невідомим

Робота у посібнику стор. 25 № 7

- Виконуємо рядами. Запрошую по одному представнику від кожного ряду.

х – 17 = 63   24 + х = 84   90 – х = 21

х = 63 + 17   х = 84 – 24   х = 90 – 21

х = 80            х= 60    х= 69

80 – 17 = 63  24 + 60 = 84  90 – 69 = 21

- Ви згодні з розв’язком?

V. Рефлексія діяльності.

 - Чи сподобалося вам працювати в банку?

 - Чи всі завдання були легкими?

 - Який предмет необхідно знати працюючи в банку?

 - Що потрібно людині для того, щоб працювати банкіром?

 - Мені сьогодні було комфортно з вами працювати. Підрахуємо бонуси.

 - Встаньте ті  у кого 7 бонусів   оцінка 7, 8-8,9-9,10-10,11-11,12-12.

 - На згадку про наш урок ви отримуєте банківську картку. На ваші рахунки перераховано всі бонуси, які ви отримали за урок.

 - Дякую за співпрацю.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
2075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку