Урок математики "Назви компонентів та результату дії віднмання"(1 клас).

Про матеріал
Цікавий урок - подорож з математики для учнів 1 класу. У лісі діти зустрічаються з тваринками, які допоможуть познайомитися з назвами компонентів та результату дії віднімання.
Перегляд файлу

Урок математики 1 клас

 

Тема   Назви компонентів та результату дії  віднімання.

Мета   - ознайомити дітей із назвами компонентів та результату дії 

             віднімання;

- розвивати й удосконалювати обчислювальні навички;

- формувати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнком;

- розвивати математичне мовлення, пізнавальний інтерес  до навчання, 

  увагу, логічне мислення;

- вчити працювати в парах;

- виховувати любов до природи.

Обладнання

           - картки з числовим рядом та прищепками для усного рахунку;

           - індивідуальні картки;

          -  малюнки тварин.

Форма проведення уроку  урок-подорож.

                                         

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

     Пролунав дзвінок .

     Починаємо урок.

     Працюватимемо старанно,

     Щоб почути у кінці,

     Що всі діти в нашім класі

     Були просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, чи доводилось вам бути  у зимовому лісі?
  • Я запрошую вас здійснити сьогодні подорож до лісу. Але давайте перевіримо чи ви готові?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

1. Усний рахунок (картки з прищепками).

    - Покажіть на картках

  • Число, наступне до числа 4;
  • Число, попереднє до числа 7;
  • Число, наступне до числа 8;
  • Число, попереднє до числа 9.

  - Повторимо  склад числа 7.

  - Один з вас буде називати число, а ви покажіть йому пару, щоб разом у нас було 7.

   - Якщо ми говоримо про число 7, то скільки буде пар? (6)

   - Ви так гарно працювали, тому вирушаємо до лісу.

 

2. Зустріч з лісовичком.

Каліграфічна хвилинка.

   - Впізнали, хто зустрічає нас на узліссі?

   - Так. Це лісовичок. Він стежить за порядком у лісі. Лісовичок пропонує нам випробування на старанність. Напишемо каліграфічно цифру 7. Пригадаємо, як правильно пишеться цифра сім.

  - Впевнена, що там  у рядочку  багато королев. Обведіть найкращу.

  - Йдемо далі.

 3. Зустріч з лисичкою. Робота в парах.

    - Діти, на партах у вас смужки з частинками малюнка. На кожній смужці внизу числа. Розташуйте числа в порядку зростання і ви дізнаєтесь, кого ми зустрінемо у лісі зараз.

 (Діти  працюють в парах. Закінчили, піднімають  руки).

    - Так. Це лисичка.  Послухайте, що підготувала  про лисичку Дар'я.

(Лисиці дуже обережні. У разі небезпеки або погоні вони заплутують сліди, щоб ввести переслідувача в оману.)

     - Дякуємо.

Саме через цю особливість лисиці присвоєно звання найхитрішого звіра. Бачили як заплутала числа, щоб ми її не впізнали. 

   - Лисичка питає: «Чи могли б ви ці числа записати в порядку зменшення?» (Діти пишуть у зошиті)

4. Зустріч з білочкою.

   - Відгадайте загадку і дізнаєтесь, кого ми зараз зустрінемо.

                    Є горішки і грибочки

                    У дуплі на мотузочку.

                    З гілки плигає на гілку,

                    Це мала руденька … (білка). 

   - Де живе білочка?

   - Чим живиться взимку?

   - Зараз трошки про білочку розкаже Кирило.

(Білочки восени збирають  жолуді, горіхи ліщини і кедрові, гриби, ховають їх в дупла дерев, у траву і мох. А взимку знаходять і їдять)

   - Молодець.

Для того, щоб вижити в сильні морози, білка повинна посилено харчуватися. Бачите скільки приготувала на день.

- Давайте допоможемо білочці порахувати її запаси.

- Розв’яжіть приклади. (Приклади на дошці).

- Як по - різному можна прочитати приклад на додавання?

- Як називаються компоненти дії додавання?

- Білочка захотіла порівняти, чого в неї більше жолудів чи грибочків. Як їй це зробити? Як порівняти два числа?

- Як по – різному можна прочитати приклад на віднімання?

Фізкульт хвилинка

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом.

1. Зустріч із совою.

- Чи знаєте ви якого птаха вважають наймудрішим?

- Так. Це сова.

Сови  - одні із стародавніх птахів. Вони живуть  на планеті багато років. А раз давно живуть, багато знають, то й мудрості набралися.

 - Сова познайомить нас із назвами компонентів дії віднімання.

Подивіться довідничок сови.

-  Число, від якого віднімають, у процесі віднімання зменшується, тому його називають зменшуване.

-  Число, яке віднімають, називають від’ємник.

- А різниця – це результат дії віднімання.

- Давайте разом прочитаємо назви компонентів.

2. Робота з підручником. 

   - У ваших підручниках теж є такий довідничок. За потреби ви можете кожного разу до нього звертатись.

    - Прочитайте напівголосно ще раз назви компонентів.

   - На парті у вас є приклад на віднімання і смужки з назвами компонентів дії віднімання.

    - Розкладіть біля чисел назви.

3. Зустріч з ведмедем.

  - А ось перед нами великий барліг.

 - А хто тут живе?

 - Хто з вас розкаже,  як проводить зиму ведмідь?

 -  Спасибі.

Спить ведмідь дуже чутливо, його легко розбудити. Тож давайте тихенько попрацюємо і розв’яжемо приклади на віднімання, які записані на картках. 

- Назвіть приклад, у якому найменша (найбільша) відповідь.

 - В яких прикладах однакова відповідь?

4. Визначення компонентів дії віднімання.

-  Візьміть червоний олівець і підкресліть у першому стовпчику зменшуване.                    -  У другому – синім олівцем – від’ємник.

-  А у третьому стовпчику різницю обведіть кружечком.

Побажаємо ведмедику солодких снів і рушаємо далі.

V. Закріплення й узагальнення знань учнів.

  1. Зустріч з птахами.
  • А тут зібралась на дереві зграйка птахів.
  • Яких ви впізнали?
  • Порахуйте скільки яких птахів ви бачите.

2. Складання і розв’язання задачі за малюнком.

  • Давайте про синичок і снігурів складемо задачу.
  • З яких частин складається задача?
  • Почнемо з умови. Ми порахували пташок і отримали числові дані.

Синичок – 4, снігурів – 6.

  • Складіть умову задачі.
  • Яке запитання поставимо?
  • Яку дію оберемо для розв’язання задачі? Чому?
  • Давайте змінимо запитання задачі, щоб треба було порівняти яких пташок більше. (На скільки більше снігурів, ніж синичок?)
  • Щоб порівняти два числа… (діти доповнюють)
  • Складіть розв’язання задачі. Запишемо в зошиті.
  • Чи повинні ми дбати про пташок?

-    Так, підгодуємо пташку взимку – почуємо її спів восени.

VІ. Заключна частина

    - Про що дізнались на уроці? Чому навчились?

    - Назвіть компоненти у виразі  9 – 3 = 6

VІ.  Рефлексія

    - Ось і добігає кінця наш урок- подорож.

    Вправа «Дерево»

    - Якщо урок був цікавим, сподобався – прикріпити свій стікер на кроні дерева, якщо було нецікаво - внизу біля коріння.

    - Молодці. Дякую вам за працю.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку