Урок математики "Одержуємо половину"

Про матеріал

Тема уроку. Одержуємо половину

Мета: формувати поняття про дріб із чисельником 1.

Дидактична задача: вдосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати розуміння конкретного змісту ділення на рівні частини; ознайомити учнів із дробами з чисельником 1 — частинами, із практичним утворенням половини, половиною як однією із двох рівних частин цілого, кількістю половин у цілому; вчити записувати половини двома цифрами; формувати уявлення про чисельник і знаменник; розвивати вміння розв'язувати задачі на знаходження частини від числа.

Розвивальна задача: розвивати наочно-образне мислення, формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, узагальнення.

І Актуалізація опорних знань

«Математика - зарядка для розуму». Виконаємо декілька розумових вправ.

  • 1.Усне опитування
  • -Як називаються компоненти при множенні, діленні ?
  • -Чи можна множити, ділити на 1?
  • -Який результат отримаємо?
  • -При множенні на нуль отримаємо???
  • -А при діленні? (на нуль ділити не можна)
  • -Якою арифметичною дією перевіряємо дію ділення? (множенням)
  • -Запишіть у зошитах число, класна робота

2 .Математичний диктант

  • 1.«Ланцюг прикладів» Завдання: записати лише відповідь
  • 2.Задача. 20 : 2 =10
  • Самоперевірка 50, 100, 20, 10
  • -Які це числа? (круглі, бо кількість одиниць 0; парні, бо діляться на 2, багатоцифрові, натуральні числа)
  • -Які числа називають натуральними?
  • числа, що використовуються для рахування предметів або для вказування порядкового номера того чи іншого предмета - натуральні
  • -Яке найменше натуральне число? (1)
  • 3.Математика з другом

Завдання: розв'язати приклади в парах і за допомогою дешиврувальника прочитати слово

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

и

І

Ї

Й

К

Л

М

  • 1.
2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

ь

Ю

Я

  • 18.
19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33.

І варіант

ІІ варіант

ІІІ варіант

(35 – 25) 2 =

(35-25) ∙ 2 =

80 : 8 2 =

72 : 9 + (13 – 2) =

9 ∙ 3 – 8 =

13 – 10 + 16 =

4 6 : 4 +10 =

4 ∙ 4 + 0 =

45 : 9 + 11=

100 – 54 - 39=

31- 3 ∙ 4 =

63 : 7 + 90 : 9 =

10 9 – 87=

27 : 3 : 3 =

8 5 – 37 =

67 + 22 – 60 =

1 + 5 ∙2 =

100: 10 +1=

36 =

6 ∙ (12-9) =

4 5 – 2 =

100 : 100 =

6 – 10 : 2 =

14 : 7 - 11 =

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Яке слово у вас отрималося? (половина)

  • -А що таке половина? Як її знайти, як записати? Сьогодні ми й поговоримо про це.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • -В мене для вас є ще одна задача. Допоможіть мені її розв'язати.

Задача про грушу

2 дівчинки розділили порівну 1 грушу. Скільки груш отримала кожна дівчинка? (відповіді дітей)

  • -Ми сказали, що 1 – найменше натуральне число. Якщо 1 розділити на 2, то число стане ще меншим. А таких чисел ми з вами не вчили
  • 2.Діти, крім натуральних чисел і числа 0 є числа інші, особливі.

ІІІ. Формування нових знань та способів дії

1. Ознайомлення з дробами з чисельником 1,

1. _ Отже, На скільки частин розділили грушу? ( на 2)

-Скільки таких частин отримала кожна дівчинка? (1)

- Як можна назвати кожну частину? (половина)

- Як отримати половину? (ціле число розділити на дві рівні частини і взяти одну частину)

Це число називається одна друга 1 і записується ось так

2

  • 3.Хвилинка каліграфії
  • У зошитах запишіть число, класна робота.

Записується число вертикально у двох клітинках. Риска під верхнім числом – це знак ділення.

Запишіть цілий рядок числа одна друга.

  • 4.Первинне закріплення способу одержання половини.
  • Практичні завдання
  • 1.Робота зі смужками.
  • -Візьміть білу смужку паперу, зігніть її так, щоб протилежні сторони співпали. Скільки частин смужки отрималося? (2)
  • -Зафарбуйте половину смужки. Що можна сказати про іншу частину смужки? (це теж половина)
  • -Які половини між собою? (однакові)
  • -Скільки половин у цілому? (2)
  • -Як по-іншому можна назвати половину? (одна друга)
  • -Візьміть паперовий круг . Зігніть його навпіл
  • Учні перегинають круг навпіл так, щоб контури співпали, розгладжують лінію згину, розгортають і бачать: лінією згину цілий круг поділено на дві рівних частини; учні заштриховують одну з таких частин і показують розфарбовану половину круга. З'ясовуємо, що у крузі дві половини.
  • Наочність –дерев'яна модель круга і його половин
  • 2.Фізкультхвилинка
  • Кожен день ви стикаєтеся з таким числами, але й не знали, що вони називаються дробовими
  • 3.Продовження роботи
  • -Одна друга – це дробове число, дріб.
  • -Як отримали одну другу? ( Ціле поділили на дві рівні частини)
  • -Запишіть 1 : 2 = 1

2

  • -Число під рискою – це знаменник, він означає, на скільки рівних частин поділили ціле
  • -Число над рискою – це чисельник, він означає, скільки таких частин взяли
  • -А що ж таке риска? (знак ділення)
  • Інколи учням важко запам'ятати, де писати знаменник, а де чисельник. Я вам підкажу. Подивіться на цей малюнок.
  • 4.ВПРАВА З РОЗДАТКОВИМ МАТ-ЛОМ
  • 5.Вправа з Лего
  • 6. Вправа на сайті https://learningapps.org/9724545 Частини цілого

ІV. Самостійна робота ( у зошиті)

Задача

  • Про домовичка
  • Перевірка

V. Рефлексія

  • -Отже, що нового дізналися на уроці?
  • -Як отримати половину?
  • -Як інакше назвати половину числа?
  • -Як називаються числа у дробі?
  • -Де пишемо чисельник? Знаменник?

Покажіть кубиком лего

Якщо зрозуміли урок – червоний ,

не дуже - зелений

не зрозуміло – синій

https://learningapps.org/4462691 звичайні дроби

https://learningapps.org/4704445 від найменшого до найбільшого

Перегляд файлу

Тема уроку. Одержуємо половину

Мета: формувати поняття про дріб із чисельником 1.

Дидактична задача: вдосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати розуміння конкретного змісту ділення на рівні частини; ознайомити учнів із дробами з чисельником 1 — частинами, із практичним утворенням половини, половиною як однією із двох рівних частин цілого, кількістю половин у цілому; вчити записувати половини двома цифрами; формувати уявлення про чисельник і знаменник; розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження частини від числа.

Розвивальна задача: розвивати наочно-образне мислення, формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, узагальнення.

І Актуалізація опорних знань

«Математика  - зарядка для розуму». Виконаємо декілька розумових вправ.

  1. Усне опитування
  • Як називаються компоненти при множенні, діленні ?
  • Чи можна множити, ділити на 1?
  • Який результат отримаємо?
  • При множенні на нуль  отримаємо???
  • А при діленні? (на нуль ділити не можна)
  • Якою арифметичною дією перевіряємо дію ділення? (множенням)
  • Запишіть у зошитах число, класна робота

2 .Математичний диктант

  1. «Ланцюг прикладів» Завдання: записати лише відповідь
  2. Задача. 20 : 2 =10

Самоперевірка 50, 100, 20, 10

  • Які це числа? (круглі, бо кількість одиниць 0; парні, бо діляться на 2, багатоцифрові, натуральні числа)
  • Які  числа називають натуральними?

числа, що використовуються для рахування предметів або для вказування порядкового номера того чи іншого предмета - натуральні

  • Яке найменше натуральне число? (1)
  1. Математика з другом

Завдання: розв’язати приклади в парах і за допомогою дешиврувальника прочитати слово

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

и

І

Ї

Й

К

Л

М

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

ь

Ю

Я

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

 

               І варіант

                 ІІ варіант

               ІІІ варіант

(35 – 25) · 2 =

(35-25) ∙ 2  =                      

80 : 8 · 2 =

72 : 9 + (13 – 2) =

9 ∙ 3 – 8 =                              

13 – 10 + 16 =

4 · 6 : 4 +10 =

4 ∙ 4 + 0 =                            

45 : 9 + 11=

100 – 54 - 3·9=

31- 3 ∙ 4 =                          

63 : 7 + 90 : 9 =

10 · 9 – 87=

27 : 3 : 3 =                             

8 · 5 – 37 =

67 + 2·2 – 60 =

1 + 5 ∙2 =

100: 10 +1=

3·6 =

6 ∙ (12-9) =

4 · 5 – 2 =

100 : 100 =

6 – 10 : 2 =                            

14 : 7 - 1·1 =

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Яке слово у вас отрималося? (половина)

  • А що таке половина? Як її знайти, як записати? Сьогодні ми й поговоримо про це.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

  • В мене для вас є ще одна задача. Допоможіть мені її розв’язати.

Задача про грушу

2 дівчинки розділили порівну 1 грушу. Скільки груш отримала кожна дівчинка? (відповіді дітей)

  • Ми сказали, що 1 – найменше натуральне число. Якщо 1 розділити на 2, то число стане ще меншим. А таких чисел ми з вами не вчили
  1. Діти, крім натуральних чисел і числа 0 є числа інші, особливі.

ІІІ. Формування нових знань та способів дії

1. Ознайомлення з дробами з чисельником 1,

1. _ Отже, На скільки частин розділили грушу? ( на 2)

-Скільки таких частин отримала кожна дівчинка? (1)

- Як можна назвати кожну частину? (половина)

- Як отримати половину? (ціле число розділити на дві рівні частини і взяти одну частину)

Це число  називається одна друга  1   і записується ось так

                                                                   2

 

  1. Хвилинка каліграфії

У зошитах запишіть число, класна робота.

      Записується число вертикально у двох клітинках.  Риска під верхнім числом – це знак ділення.

Запишіть цілий рядок числа одна друга.

  1. Первинне закріплення способу одержання половини.

Практичні завдання

  1. Робота зі смужками.
  • Візьміть білу смужку паперу, зігніть її так, щоб протилежні сторони співпали. Скільки частин смужки отрималося? (2)
  • Зафарбуйте половину смужки. Що можна сказати про іншу частину смужки? (це теж половина)
  • Які половини між собою? (однакові)
  • Скільки половин у цілому? (2)
  • Як по-іншому можна назвати половину? (одна друга)
  • Візьміть паперовий круг . Зігніть його навпіл

Учні перегинають круг навпіл так, щоб контури співпали, розгладжують лінію згину, розгортають і бачать: лінією згину цілий круг поділено на дві рівних частини; учні заштриховують одну з таких частин і показують розфарбовану половину круга. З’ясовуємо, що у крузі дві половини.

Наочність –дерев’яна модель круга і його половин

 

  1. Фізкультхвилинка

Кожен день ви стикаєтеся з таким числами, але й не знали, що вони називаються дробовими

 

  1. Продовження роботи
  • Одна друга – це дробове число, дріб.
  • Як отримали одну другу?     ( Ціле поділили на дві рівні частини)
  • Запишіть 1 : 2 = 1                                    

                                                    2

  • Число під рискою – це знаменник, він означає, на скільки рівних частин поділили ціле
  • Число над рискою – це чисельник, він означає, скільки таких частин взяли
  • А що ж таке риска? (знак ділення)

Інколи учням важко запам’ятати, де писати знаменник, а де чисельник. Я вам підкажу. Подивіться на цей малюнок.

 

  1. ВПРАВА З РОЗДАТКОВИМ МАТ-ЛОМ
  2. Вправа з Лего

 

  1.  Вправа на сайті      https://learningapps.org/9724545  Частини цілого

 

ІV. Самостійна робота ( у зошиті)

Задача

Про домовичка

Перевірка

 

V. Рефлексія

 

  • Отже, що нового дізналися на уроці?
  • Як отримати половину?
  • Як інакше назвати половину числа?
  • Як називаються числа у дробі?
  • Де пишемо чисельник? Знаменник?

 

Покажіть кубиком лего

Якщо  зрозуміли урок – червоний ,

не дуже  -   зелений

не зрозуміло – синій

 

 

https://learningapps.org/4462691      звичайні дроби

 

https://learningapps.org/4704445      від найменшого до найбільшого

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
1839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку