Урок математики, "П'ять .П'ятірка. Склад числа 5".

Про матеріал
Урок математики у 1 класі за підручником В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва, Видавничий дім " Освіта", 2018
Перегляд файлу

Тема: Пять. Пятірка. Склад числа 5.( підручник В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва, 2018 Видавничий дім  “ Освіта”, с. 33, с.21-зошит )

Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 5,  цифрою 5, складом числа 5; учити писати цифру 5, вправляти учнів у порядковій і кількісній лічбі; розвивати логічне мислення, увагу, самостійність, пам'ять; виховувати старанність, охайність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи та прийоми: бесіда, розповідь, пояснення, ілюстрація, гра.

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.

Обладнання: ілюстрації, плакати, відео.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1) Перевірка готовності дітей до уроку.

2) Вправа «Комплімент сусіду».

- Скажіть своєму сусіду по парті щось приємне. Наприклад: Віталику, бажаю тобі успіху на уроці! Діанко, в тебе сьогодні така гарна зачіска! Іванку, мені дуже подобається твій дзвінкий сміх!

II. Повторення вивченого матеріалу.

1) Гра «Ланцюжок».

— Полічіть від 1 до 10; від 5 до 1; від 1 до 5; від 5 до 10; від 3 до 6.

2) Повторення складу чисел.
— У казкових будиночках живуть числа. Нам потрібно відшукати сусідів чисел, які сховались у вікнах. На даху будинків — номер дому. Двоє сусідів повинні утворити число, яке написане на даху будинків.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми вивчатимемо цифру та число 5. А також склад числа 5.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом.

1) Утворення числа 5.

— Порахуйте від 1 до 4. Яке число іде після 4? Як можна утворити число 5, якщо є число 4? (Шляхом додавання 1 до 4)

— Викладіть 4 паличок, До них докладіть ще 1. Скільки вийшло всього паличок? Як же утворилось число 5?

Висновок: число 5 можна утворити додаванням одиниці до попереднього числа 4.

2)Робота з підручником.

Знайомство із числом і цифрою 5. с. 33 Розгляд малюнків.

  • Скільки пальців на руці?
  • Скільки помідорів на стеблі?
  • Скільки променів у зірки?
  • Діти, число 5 позначають цифрою 5. ( показ картки ).
  • А ще цифра 5 – п’ятірка.

Завдання 1 ст. 33

  • Скільки пальців на одній руці?
  • А на двох?
  • Діти погляньте на відерце із рибкою. Скільки рибинок у першому відерці? ( 4 )
  • Що ж змінилося в другому відрі? ( Поклали ще одну )
  • А скільки стало в третьому відерку? ( 5 )
  • Поспішайко дає нам підказку, як потрібно скласти приклад. Подивіться у підручник. Прочитайте цей приклад.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 Раз-два — всі пірнають, Три, чотири — виринають, П'ять, шість — на воді. Кріпнуть крильця молоді, Сім, вісім — що є сили. Всі до берега поплили.  Дев'ять, десять — обтрусились. І за парти опустились.

Завдання 2 с.33

 - Прочитайте рівності записані у вправі 2.

Завдання 3 с.33 Склад числа 5. Робота із купюрами.

- Діти, а ви бачили купюру у 5 грн.?

- Якими меншими купюрами можна розміняти 5 грн.?

3) Робота в зошиті
Завдання 1 ст. 21
— Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.

- Перегляд відео Написання цифри 5

- Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».

- Написання в зошиті. Індивідуальна робота в зошиті

IV. Закріплення вивченого матеріалу 

1) Робота в зошиті

Завдання  2 ст.21

Завдання  3 ст.21

2) Робота з підручником (Завдання 4 с.33)

- Мрійниця зафарбувала 5 клітинок так, щоб кожна з них мала лише одну спільну точку чи відрізок з іншою. Вам потрібно зробити це завдання іншим способом.

(Діти виконують вправу на аркушах в клітинку).

IV. Підсумки уроку 

- У якому вагоні їде цифра 5?

- Яке число попереднє до числа 5?

- Яке число наступне числа 4?
- Назвати сусідів числа 4.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 жовтня
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку