Тема: П’ять. П’ятірка. Склад числа 5.( підручник В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва, 2018 Видавничий дім “ Освіта”, с. 33, с.21-зошит )
Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 5, цифрою 5, складом числа 5; учити писати цифру 5, вправляти учнів у порядковій і кількісній лічбі; розвивати логічне мислення, увагу, самостійність, пам'ять; виховувати старанність, охайність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методи та прийоми: бесіда, розповідь, пояснення, ілюстрація, гра.
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.
Обладнання: ілюстрації, плакати, відео.
I. Організаційний момент.
1) Перевірка готовності дітей до уроку.
2) Вправа «Комплімент сусіду».
- Скажіть своєму сусіду по парті щось приємне. Наприклад: Віталику, бажаю тобі успіху на уроці! Діанко, в тебе сьогодні така гарна зачіска! Іванку, мені дуже подобається твій дзвінкий сміх!
II. Повторення вивченого матеріалу.
— Полічіть від 1 до 10; від 5 до 1; від 1 до 5; від 5 до 10; від 3 до 6.
2) Повторення складу чисел.
— У казкових будиночках живуть числа. Нам потрібно відшукати сусідів чисел, які сховались у вікнах. На даху будинків — номер дому. Двоє сусідів повинні утворити число, яке написане на даху будинків.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Ознайомлення з новим матеріалом.
1) Утворення числа 5.
— Порахуйте від 1 до 4. Яке число іде після 4? Як можна утворити число 5, якщо є число 4? (Шляхом додавання 1 до 4)
— Викладіть 4 паличок, До них докладіть ще 1. Скільки вийшло всього паличок? Як же утворилось число 5?
Висновок: число 5 можна утворити додаванням одиниці до попереднього числа 4.
2)Робота з підручником.
Знайомство із числом і цифрою 5. с. 33 Розгляд малюнків.
Завдання 1 ст. 33
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Раз-два — всі пірнають, Три, чотири — виринають, П'ять, шість — на воді. Кріпнуть крильця молоді, Сім, вісім — що є сили. Всі до берега поплили. Дев'ять, десять — обтрусились. І за парти опустились.
Завдання 2 с.33
- Прочитайте рівності записані у вправі 2.
Завдання 3 с.33 Склад числа 5. Робота із купюрами.
- Діти, а ви бачили купюру у 5 грн.?
- Якими меншими купюрами можна розміняти 5 грн.?
3) Робота в зошиті
Завдання 1 ст. 21
— Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.
- Перегляд відео “ Написання цифри 5 ”
- Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».
- Написання в зошиті. Індивідуальна робота в зошиті
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1) Робота в зошиті
Завдання 2 ст.21
Завдання 3 ст.21
2) Робота з підручником (Завдання 4 с.33)
- Мрійниця зафарбувала 5 клітинок так, щоб кожна з них мала лише одну спільну точку чи відрізок з іншою. Вам потрібно зробити це завдання іншим способом.
(Діти виконують вправу на аркушах в клітинку).
IV. Підсумки уроку
- У якому вагоні їде цифра 5?
- Яке число попереднє до числа 5?
- Яке число наступне числа 4?
- Назвати сусідів числа 4.