Урок математики «Подорож Капітошки»

Про матеріал
Урок математики у 2 класі на тему: "Вправи для засвоєння таблиць додавання і віднімання у межах 100." На уроці використовуються різноманітні інтерактивні вправи,зокрема, робота в парі і в групах, метод"Смайл", метод підсумкової квітки, ігри "Лабіринт", "Акваріум", "Загадки-цікавинки"
Перегляд файлу

Урок математики

«Подорож Капітошки»

Тема: вправи для засвоєння таблиць додавання і віднімання у межах 100.

Мета:вдосконалювати вміння учнів додавати і віднімати в межах 100;розвивати уміння працювати в групах та парах; виховувати колективізм, взаємодопомогу, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження.

Обладнання: макет казкового героя, дидактичний матеріал для роботи у парах і групах, зошити-хмаринки.

ХІД УРОКУ

1.Емоційне налаштування

Дзвоник всім нам дав наказ:

-До роботи, швидше в клас!

Біля парти станем чемно,

Хай мине час не даремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо тихенько на місця свої.

-Сьогодні у нас незвичайний урок ви запросили своїх найближчих і найдорожчих людей, тому я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули,

не просто дивились, а бачили,

не просто відповідали, а міркували,

дружно й плідно працювали.

Метод « Смайл»

-У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:

-А у вас? Покажіть свій настрій.

-Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку. Щоб всі наші сподівання збулися…

Працюватимеш старанно,

 щоб почути у кінці,

щоб у нашім другім класі

учні - просто молодці.

 

2.Хвилинка каліграфії.

-Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах – хмаринках напишемо один рядок знайомої нам цифри. А що це за цифра, відгадайте.

До цифри цієї ти уже звик,

вона дуже схожа на сніговика.

Скоро  зима змінить осінь,

напишемо цифру цю - … (всім) (Учні записують цифру у зошити – хмаринки).

 

3.Знайомство з казковим героєм.

Математичний диктант.

-Діти, сьогодні на наш незвичайний, веселий, казковий урок завітав незвичайний, веселий казковий герой. Його братики та сестрички живуть всюди: в річках і в ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Щоб дізнатися ім»я нашого гостя, ми напишемо невеличкий математичний диктант. Ви повинні будити записати усі цифри, які почуєте у характеристиці нашого героя. Будьте уважними, записуйте  тільки цифри.

Я – один (1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі чотири (4) океани, три(3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають вісім (8) десятків відсотків із води. Близько шести (6) літрів води за один (1) день може випити сім»я  із чотирьох (4) чоловік.

-Перевіремо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами. Підставти під цифри відповідні літери з таблиці – і ви дізнаєтесь ім я нашого гостя.

-Отже, нашого героя звуть капітошка.  

4. Повідомлення теми та мети уроку.

Ознайомлення з планом уроку.

-Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер-жартвник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошкові знайти лист. Будемо разом із ним розв’язувати приклади та задачі, повторювати вивчене.

    Для цього ми перепливемо річку Парну, через яку перебратися зуміємо лише в парі з другом, тож ми і попрацюємо в парах. Потім разом із Капітошкою піднімемося на гуртову хмаринку, з якої групками друзів-краплинок оросимо землю, попрацюємо в групах. Далі перепочинемо, зробимо хвилинку відпочинку біля казкової кринички, після чого вирушимо у небезпечну подорож Задачним морем, де наловимо рибки для акваріуму і проведемо гру «Акваріум». А звідти будемо намагатися дістатися до підсумкового океану, де на острові за деревинку - цікавинку і зачепився лист для Капітошки. Отож, до справи, рушаймо в путь.   

5.Засвоєння вивченого матеріалу.

1. Гра «Лабіринт» (Робота в парах)

- Щоб перепливти річку Парну, попрацюймо з другом в парі, допоможемо краплинкам пройти лабіринт.

1-ряд – покажіть число, яке вийшло при розв’язанні.

2-ряд – покажіть число, яке вийшло при розв’язанні.

2. Вправа «Зошити – хмаринки» (Робота в групах)

Припекло веселе сонечко, і наш Капітошка стрибнув високо на яскраву хмаринку, яка надіслала і вам свій привіт. Ви вже, мабуть, помітили, що ваші веселі зошити-хмаринки різного кольору. Хмаринка пролилась краплинками дощу на землю.  Одні з них впали на гілочки дерев, інші – на квіти. Деякі краплинки впали на дітей, і вони промокли. Отож, за кольором зошитів-хмаринок ми об«єднаємося в групи і дружно попрацюємо.

І група- зелені зошити –гілочка із завданням на листочках.(поставити знак більше, менше,  дорівнює)

ІІ група – червоні –квіточка із завданням на пелюстках.(обчислити вирази)

Взаємоперевірка між групами.

Фізкультхвилинка

  •  Ті краплинки , що потрапили на землю, просочилися крізь неї, очистилися і стали в криничці чистою водичкою.  Давайте і ми з вами трохи відпочинемо, сядемо разом із Капітошкою біля кринички, вмиємося цілющою водичкою, щоб з новими силами продовжити далі свій шлях.

(присіли біля парт)

Відпочили ?

Робота над задачами

  • Щоб здолати високі морські хвилі, допоможемо Капітошці розв’язати задачу.

3.Гра «Акваріум»

Ми вже дістались до підсумкового океану , але лист зачепився на високому дереві і щоб до нього дістатися ми прокладемо цікаві сходинки і закріпимо додавання і віднімання прикладів в межах 100.

(приклади на дошці і відповіді також)

  • Отже, відкриймо лист. Що тут?

4.Гра «Загадки-цікавинки»

А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо розгадавши загадки-цікавинки, які підготували наші учні.

Каже мати-квочка

« В мене 3 синочки і 4дочки»

Скільки діточок у квочки?

(7-слово життя)

 

По дорозі зайчик біг

Ніс 5 яблук на пиріг

Одне впало, покотилось

Скільки яблук залишилось?

(4-слово води)

 

Сидів хлопчик біля річки

І піймав аж 3 рибини

Кошенятко одну вкрало.

Скільки рибки в хлопця стало?

(2-слово «без»)

 

У садок до годівниці

 прилетіли 3 синиці

потім ще три птиці.

Скільки птиць на годівниці?

(6-слово нема)

(Утворилося речення «Без води нема життя»)

6. Підсумок уроку

Метод підсумкової квітки

(На пелюстках намальованої квітки учні позначають те,що їм найбільше сподобалося)

Учись, лічи, складай задачі,

Не зупиняйся ні на мить.

Хто математику полюбить,

Тому в навчанні пощастить.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
1185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку