Урок математики "Повторення таблиць додавання і віднімання в межах десяти"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань. Вид уроку: інтегрований урок ─ казка з математики, природознавства та курсу "Я у світі"
Перегляд файлу

Відкритий

інтегрований

урок ─ казка

з   елементами інтерактивних технологій

( урок математики та курс   

           у світі")

в 1 класі

                                                Ковальова Вікторія Іванівна,

                                                учитель вищої категорії,

                                                старший учитель,

                                                Краматорська

                                                санаторна школа ─ інтернат  

                                                І– ІІ ступенів  №10

                                                Донецької обласної ради

Тема: Повторення таблиць додавання і віднімання в межах десяти

Мета: Формувати свідоме засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел у межах десяти, закріплювати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнком та опорними схемами. Удосконалювати навички розв’язування задач на збільшення та зменшення на кілька одиниць.

Вправляти учнів у застосуванні таблиць додавання і віднімання під час розв’язування віршованих задач, порівняння виразів, знаходженні невідомих компонентів дії додавання.

Розвивати образне мислення шляхом розпізнавання найпростіших геометричних фігур на малюнках; пам’ять, увагу, творчу уяву, зв’язне мовлення. Створювати умови для сприятливого психологічного клімату на уроці.

Розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, середовище їхнього існування; розвивати уміння спостерігати за тваринами та описувати їх зовнішній вигляд.

Виховувати допитливість, пізнавальний  інтерес до математики і довкілля, прагнення дітей до самовираження і самореалізації в пізнавальній діяльності; виховувати любов  і дбайливе ставлення до тварин і всього живого на землі.

Тип уроку:    урок узагальнення та систематизації знань

Вид уроку:     інтегрований урок ─ казка

Обладнання:  ─ Палац злої Снігової Королеви ;

                                ─ малюнки лісових мешканців;

                                ─ чарівні дошки для письма;

                                ─ телеграма від звірів;

                                ─ мікрофон;

                                ─ маски тварин;

                                ─ схеми задач і малюнки;

                                ─ індивідуальні картки;

                                ─ геометричний матеріал.

Методи і прийоми: "Гронування",

                                       ─ "Мозкова атака"

                                       ─ "Мікрофон"

І.  Організація класу

     1. Створення емоційного настрою уроку

     Сьогодні у нас незвичайний урок:

     У казку сьогодні ми зробимо крок.

     Із казкою ми зустрічались не раз,

     І знову вона завітає у клас.

     В казках є завжди перешкоди, та знаю,

     Для творчих дітей їх ніколи немає.

  1. Хвилинка  релаксації

─ А зараз дітки заплющте очі, опустіть голівки на парти. Уявіть погожий літній день. Приємно шумить вітерець. Небо синє ─ синє. Ви стоїте на галявині серед чудових квітів. Ви нахиляєтеся, сідаєте в траву і раптом торкаєтеся руками чогось дуже м’якенького та пухнастого з маленьким хвостиком. Кого ви собі уявили?  ( Маленького зайчика, ведмедика).

ІІ. Актуалізація і узагальнення набутих знань

   1. Мозкова атака

─ Дітки, а кого ви ще могли б зустріти у казковому лісі?

( Вовка, сову, їжачка, лисичку, білочку, дятла та інших.)

─ А як їх  можна назвати одним словом?

( Тварини).

─ Тварини ─ це і звірі, які живуть в лісах; і птахи, що літають в небесній синяві; і змії, які люблять вигріватись на сонечку; і риби, що плавають у воді; і комахи, які зустрічаються на кожному кроці.

─ А на які дві групи поділяються тварини?

( На дикі й свійські.)

─ Яких тварин називають свійськими?

( Тварини, які живуть біля людей і яких людина доглядає називаються свійськими.)

─ А хто такі дикі тварини?  ( Це тварини, які живуть в лісі і самі влаштовують собі житла , а також самі шукають їжу.)

─ За малюнками виберіть тільки диких тварин, поясніть чому вони дикі.

   2.  Мотивація навчальної діяльності

  • Знайомство з девізом уроку:

А придивись , будь ласка,

У лісі всюди казка.

Вона блукає лісом.

Прислухайся будь ласка,

У лісі всюди казка.

  • Чарівна хвилинка

─ Діти, але мені здається, що казка в яку ми сьогодні з вами потрапили не дуже весела. Тому що, коли я сьогодні йшла до вас на урок, мені зустрілася Мишка, яка  довго бігла з казкового лісу, щоб передати нам телеграму від всіх лісових мешканців. У них є лісова школа , і вони також дуже люблять навчатися. Але нещодавно з ними трапилася біда.

  • Читання телеграми вчителем:

    Любі дітки, швидше нам допоможіть!

    Зла Чаклунка вчительку Сову забрала

    І нас усіх  зачарувала.

    Виручіть нас із біди ─

    Швидше ж прийдіть ви сюди.

                               Лісові мешканці

Що ж таке трапилось у нашій казці?

    Зла Снігова Королева зачарувала всіх звірів, перетворив їх на бурульки у своєму крижаному палаці,  а мудру Сову заховала у своєму королівстві.

─ Дітки, що ж робити? Для того щоб визволити тваринок, потрібно пройти важкий шлях, подолати великі труднощі. Не злякаєтесь? Тоді в дорогу!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

─ У нас сьогодні незвичайний урок, протягом якого ми поєднаємо знання з довкілля та математики, повторимо таблиці додавання і віднімання в межах 10. Виконуючи різні математичні завдання,  розв’язуючи задачі, допоможемо врятувати звірів, пригадаємо все, що ми про них знаємо.

ІV. Контроль, корекція і закріплення знань

     1.Каліграфічна хвилинка ─ цікавинка

─ Щоб цифри правильно писати,

    Хвилинку каліграфії треба почати!

    Цифри пишу рівнесенько,

    Щоб було гарнесенько.

─ Вирушаємо в дорогу. А для того, щоб зла Снігова королева нам не заважала, потрібно рухатися дуже тихо.                                                                                                          

 ─ Слухайте уважно і записуйте тільки цифри , які зустрінуться на вашому шляху.

  • Найбільший птах ─ це страус, його зріст 3 метра;
  • Найвища тварина  ─ це жирафа, її зріст 6 метрів;
  • Найменша пташка у світі ─ колібрі, її маса трохи більша за 1 грам;
  • Найбільшим жуком є жук ─ олень, довжиною до 8 см;
  • Сова за добу знищує 5  мишей;
  • Маса великого краба ─ 7 кг
  • Лось стрибає в довжину на 4 метри;
  • Морж може перебувати під водою 10 хвилин;
  • Один ховрах за літо з’їдає 9 кг зерна;
  • Найотруйніший павук ─ каракут завдовжки до 2 см

  ( 3, 6, 1, 8, 5, 7, 4, 10, 9, 2 )

   2. Усна лічба ("Незакінчені речення", "Мікрофон")

  • Числа при додаванні називаються так…;
  •  Щоб збільшити число на кілька одиниць…;
  • Щоб зменшити число на кілька одиниць…;
  • Як дізнатися, на скільки одне число більше від іншого?
  • З яких частин складається задача?

   3. Математичний диктант

А зараз якщо ви правильно виконаєте завдання, то ви зможете розчаклувати  одну з бідолашних тваринок, а яку саме,  ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

                     Червонясту шубку має,

                     По гілках вона стрибає.

                     Хоч сама мала на зріст,

                     Та великий має хвіст. (Білка)

  • Скільки кутів у трикутника?
  • Яке число більше 7, але менше 9?
  • Назви сусідів числа 6
  • Яке число стоїть між числами 1 та 3?
  • І доданок 5, ІІ доданок такий самий, знайди суму.
  • Назви попереднє до числа 1
  • Знайди наступне до числа  8.

    ( 3, 8, 5, 7, 2, 10, 0,  9)

─Молодці,  ви змогли розчаклувати цього прекрасного звірка. Підніміть руку ті, хто бачив білку в лісі або в парку? Опишіть все, що пов’язано зі словом "білка".

Складання " Асоціативного куща"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 4. Розв’язування віршованих задач

─ Послухайте, яке важке завдання нам приготувала зла Снігова королева. Вона ніяк не хоче віддавати нам лісових друзів.

─ Розв’яжіть задачі і запишіть приклади в зошит:

  •  Посадив ведмідь в лісочку

6 берізок й 3 дубочки.

Рахувати сам не вмів

То вас дітки попросив. (6+3=9)

  • Біля річки на галявці

Знайшли моркву сірі зайці.

Вісім морквин ─ це не мало,

Одну з’їли, скільки стало? (8─ 1=7)

  • Білочка десять горішків знайшла.

П’ять вже віднесла до дупла.

Решту рахує, замислилась трішки:

Скільки ще треба віднести горішків? (10─5=5)

  • Лісом їжачок ішов,

Шість грибочків він знайшов,

А пізніше на голки

Наколов ще два грибки.     (6+2=8)

  • Йшов додому рижий лис,

Сім зелених яблук ніс.

Двоє впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (7─ 2=5)

  • Пиріжки на повний ротик

Їсть товстенький бегемотик.

Вісім з маком, а два з м’ясом

Порахуйте, скільки разом. (8+2=10)

─ Молодці, у вас все вийшло. А тепер подивіться, якому звіру ми допомогли зруйнувати чари злої королеви.

Прочитайте слово навпаки    ЯЦИСИЛ  (лисиця).

  • Гра "Я ─ лисичка"( інсценізація)

                           Я в темнім лісі проживаю,

                           Довгий хвіст пухнастий маю.

                           До пухнастого хвоста

                           Личить шубонька руда.

                           Усі звуть мене сестричка,

                           А сама я невеличка.

                           Вушка гострі, носик чорний,

                           Хитрий звір я і проворний.

                           Як рушаю полювати,

                           Не виходить зайчик з хати.

─ Зла Снігова королева вже довідалася про те, що ми змогли розірвати її чари і визволили Білочку і Лисичку з крижаного полону. І тепер вона розлютилася і завдання її будуть все важчими і важчими. Не знаю чи впораєтеся ви  з ними?

 5. Складання задачі за малюнком.

   Ведмедиків ─ 6

   Зайчиків       4

   Всього ─ ?

( На день народження до білочки прийшло 6 ведмедиків та 4 зайчика. Скільки всього звірів прийшло на день народження?)

 6.Повторення складу чисел (Робота з чарівними дошками)

3─ це 2 та             6─ це  та 5                    10─ це 4 та 

9─ це 6 та             8─ це 3 та                      5─ це  та 1

─ Чудово! Ви справжні друзі нашим тваринкам. І знов у вас все вийшло і цим ви зняли чари ще з одного звірка. А от з якого ? Відгадайте.

                              Взимку спить цей звір в барлозі,

                              І прокинутись невзмозі.

                             Смокче лапу уві сні.

                             Хто це? Підкажіть мені. (Ведмідь)

 

 

  • Метод "Мікрофон"
  • Ведмідь ─ це маленький чи великий звір?(Великий.)
  • Де живуть ведмеді? (У великих лісах, але можуть виходити у пошуках їжі на поля і в сади.)
  • Як називається житло ведмедя? (Барліг)
  • Назвіть що їсть ведмідь? ( Жаб, ящірок, рибу, звірів, ягоди, горіхи, кореневища, траву.)
  • Коли ведмідь будує собі барліг і залягає спати? (Взимку.)
  • А чому саме взимку? (Взимку важко знайти їжу в лісі.)
  • Чим запасається ведмідь восени? (Він відгодовується восени і запасається жиром.)
  • Де зустрічаються ведмеді в Україні? ( В Карпатах).

 І знову в дорогу. Нас чекають нові пригоди і наші вірні друзі ─ звірята.

 7. Повторення переставної властивості додавання.

  • Гра "Хто швидше"

Згадаємо правило переставної властивості:

Доданки місцями міняй хоч сто раз,

та сума від цього не зміниться в нас.

 3+2+4=9                   5+1+4=10                  1+3+4=8

 2+3+4=?                   4+5+1=?                    4+1+3=?

 4+3+2=?                   1+4+5=?                    3+4+1=?

  • Самостійна робота по варіантах ( С. 79 №2)

 8.  Фізхвилинка

                         Добре те, що сонце світить(руки вгору).

                         Добре те, що віє вітер (хитають дерева).

                         Добре те, що цей ось ліс (присідають)

                         Разом з нами ріс і ріс (підіймаються вгору).

                         Хай живуть у ньому в мирі (крокують)

                         Всі птахи і різні звірі!( плескають у долоні)

─ Все складнішими стають перешкоди на нашому шляху до Палацу злої Королеви , але ми переможемо, тому,  що ми разом.

 9. Розв’язування задачі за таблицями та коротким  

  записом.

   Їжачок ─ 7 грибів

   Білочка ─ ? , на  3 гриби менше (─)

Складіть задачу за коротким записом.

─ Назвіть умову задачі.

─ Знайдіть запитання.

─ Що означає вислів" на 3 менше"?

─ Результат буде більшим чи меншим за 7?

─ Якою дією будемо знаходити гриби, які зібрала білочка?

─ Запишіть розв’язання задачі в зошити.

─ Діти , ви просто молодці! Ви так гарно працювали, що і самі не помітили як  розчаклували одного із героїв задачі.

─ А хто здогадався кого ми врятували від Снігової королеви?

  Правильно, Їжачка.

Давайте згадаємо все, що ви знаєте про цю дивну тваринку, а я вам буду допомагати.

  • Складання "Асоціативного куща"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

Діти, знову розлютувалася Снігова королева, вона ніяк не хоче віддавати нам звірів, але ми з вами зробимо все, щоб її перемогти і зняти злі чари з наших друзів. До роботи мої любі!

 1. Творча вправа

─ Робота з підручником ( с.78 №6)

                        Ну й хитрий братик Лис!

                        Бачте гирі він приніс.

                        От і думайте, хто важчий.

                        Хто розумник з вас найкращий?

─ Діти, подивіться на малюнок і скажіть, кого ви бачите на терезах?

─ Хто важчий, кенгуру чи лисеня?

─ Чому ви вважаєте ,що  кенгуру важить більше? Докажіть.

─ Скільки гир поруч з  лисом? Якою вони вагою?

─ Так на скільки кілограмів лисеня легше?

─ А тоді на скільки кілограмів кенгуру важчий за лисеня? 

( Кенгуру на 4 кг важчий).  

─ Молодці! Я дуже рада за вас! Розсипалися чари ще з одного лісового звіра. А хто це, здогадайтесь самі.

                                              На зеленому лужку

                                              Плига сірий в кожушку.

                                              Куций хвостик, довгі вушки,

                                              В лісовій живе ізбушці. (Заєць)

 2.  Гра "Вірю чи не вірю"

─ Зайчик великий звір? (─)

─ У нього довгі  вуха?  (+)

─ Має великий хвіст?   (─)

─ У нього добрий слух? (+)

─ Він їсть рослини? (+)

─ Плигає з дерева на дерево? (─)

─ Короткий пухнастий хвіст? (+)

─ Полює на вовків? (─)

─ Взимку змінює сіре хутро на біле? (+)

─ Дуже любить мед? (─)

─ Задні ноги довші за передні? (+)

─ Найхитріший звір у лісі ?(─)

 3.Самостійна робота з індивідуальними картками (Розв’язування прикладів).

 +8=10                 ─3=4             10─=5

 7─=2                   6+=9               1+=8

 (Взаємоперевірка).

  1. Фізхвилинка

                             Ми писали, ми трудились,

                             Всі ми трішечки втомились.

                             Будемо відпочивати,

                             І як зайчики стрибати.

                             Як ведмедик тупотіти,

                             І як дятлик стукотіти,

                             Як лисичка, тихо йти

                             Ось і відпочили ми.

   А зараз діти треба бути дуже уважними і кмітливими, для того,щоб розчаклувати найрозумнішу тварину в лісі, вчительку  всіх лісових мешканців. Її  дуже  далеко  сховала

Снігова Королева.

 5. Робота з чарівними дошками

─ Поставити потрібні знаки та розв’язати приклади:

    6 * 4 * 7 = 3                       10 * 5 *1 = 6

    8 * 2 * 4 = 2                         7 * 3 * 9 = 1

─ Чудово виконали і це завдання Снігової Королеви, але нам ще не вдалося зняти чари з вчительки лісової школи. Для цього нам ще треба трошки попрацювати. Ви готові?

 6. Розпізнавання найпростіших геометричних фігур на малюнках ( Аплікація тварин )

                            У лісі звірят різних зустрічали.

                            Кого з них малюнки оці нагадали?

                            Із яких фігур цих звіряток склали?

titletitle─ Діти, а ось і палац злої Снігової Королеви. Десь тут знаходиться тварина, яку ми ніяк не визволимо. А хто це?

                                     Що вона за дивна птиця?

                                     Світла денного боїться…

                                     Дзьоб крючком, великі очі,

                                     І не спиться їй щоночі. (Сова.)

 

─ А  чи хочете ви більше дізнатися про цю тваринку?

  • Розповідь вчителя про сову

Сови живуть у всіх частинах світу. Ці птахи полюють тільки вночі. Вони знищують мишей, пацюків, комах та інших шкідників, цим вони приносять користь людям.

Пір’я у птаха дуже легке і пухнасте, що робить політ швидким і безшумним. Сова ─ це єдина пташка, у якої голова зовсім не схожа на пташину! Її величезні, подібні зіркам очі, здається дивляться на вас у великій задумі. Тому сову часто називають мудрою.

─ Так чому ж  саме сова є вчителем в лісовій школі?

 7. Гра "Перевір завдання"

Остання перешкода залишилася на нашому шляху, скоро ми зруйнуємо чари злої королеви назавжди і всі лісові мешканці повернуться у свій ліс.

─ Зараз ви будете виконувати роль вчителів, перевіривши виконане Злою королевою завдання.

         4+4 < 5               9 ─ 1>10                     2< 3+3

         6>8─2                 7= 1+6                        0+5>9

─ Молодці, в завданні було дуже багато помилок, Снігова Королева втомилася боротися з такими розумними учнями і  віддала нам вчительку ─ сову.

 VІ. Підсумок уроку

   І ось настав найкращий казковий момент.

 ─ Дітки, підніміть вгору серденьки, які ви отримали за чудову роботу на уроці. Подивіться як палають ваші серця, які вони добрі, щирі, гарячі, це вони розтопили палац злої Снігової Королеви і визволили наших друзів з полону. Але дуже не хочеться, щоб наша казка закінчувалася саме так для Снігової Королеви, може ми пробачимо її і вона стане добрішою, полюбить лісових мешканців. Давайте дамо їй шанс,  бо  кожен  має  право  на  помилку,  головне  вміти її

виправити вчасно.

  • Гра "Мікрофон"

─ Чи сподобався вам урок?

─ Чим цікавим займалися на уроці?

─ Що більше всього запам’ятали?

  Про що нове дізналися?

─ Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 липня 2019
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку