Урок математики "Складання і розв'язування прикладів на додавання і віднімання"

Про матеріал
Урок містить цікавий матеріал для усного рахунку, логічні вправи. Матеріал уроку може бути використаний для вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

Тема. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання.

Мета. Вчити учнів складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання,

           Користуючись предметними малюнками, лічильним матеріалом.

           Розвивати усне мовлення, пам'ять, мислення, обчислювальні навички.

           Виховувати повагу до професії будівельника, почуття колективізму, інтерес

           до математики.

Обладнання. Казковий будиночок, який складається із частин-блоків, приклади для

           усної лічби, предметні малюнки, лічильний матеріал, таблиці. 

Хід уроку.

І. Організація класу.

                Любі діти, у наш клас

                Завітали гості щирі.

                Привітаймо в добрий час

                Гостей посмішкою й миром.

                               Ось і продзвенів дзвінок,

                               Починається урок.

                               Працюватимем старанно,

                               Щоб почути у кінці,

                               Що у нашім першім класі

                               Дітки – просто молодці.

                                                     Математика – наука

                                                     Точна і серйозна,

                                                     І прожить без неї нам

                                                     Навіть дня не можна.

Сьогодні урок у нас ювілейний. А кожний ювілей відзначають гарною роботою, тож і ми повинні працювати так, щоб отримати задоволення.

Сьогоднішній урок ми розпочинаємо загадкою.

Виростають скрізь будинки,

Хто ж складав усі цеглинки,

                                               Хто тут стіни мурував,

                                               Нам будинки збудував?

І ми з вами на уроці теж будемо маленькими будівельниками. А ось цей чарівний ключ відкриє замки до слова, яке і підкаже нам, що ж ми будемо будувати на уроці.

2+2=4 (д)                      3+2=5(і)                 5+5=10 (м)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми будемо складати і записувати приклади на додавання і віднімання, повторимо написання чисел.

ІІІ. Закріплення та повторення вивченого матеріалу.

Подивіться на місце майбутньої будівлі.

Тут повинен стояти будинок.

А тепер за працю!

Побудова будинку розпочинається з фундаменту.

Фундамент – основа будинку. Він повинен бути міцним. Такою основою математики є усні обчислення, а тому вони повинні бути досконалими.

1. Розмістити вагончики у порядку зростання від 1 до 10.

Прочитати числа: від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 6, від 5 до 1, від 5 до 10, від 9 до 5.

Покажіть число, попереднє до 3, 5, 8;

наступне до 9, 1, 4;

 число, що знаходиться між числами 3 і 5, 4 і 6, 8 і 10.

2. Порівняти числа: 1 і 1, 1 і 2, 8 і 6, 10 і 5, 7 і 3.

3. Хвилинка каліграфії.

До нас завітав гість з країни Математики.

З яких цифр складено цього чоловічка?

І ми з вами будемо писати цифру, з якої складено цього чоловічка.

Цікавинки.

  • Малятко кита, тільки що народжене, має довжину 8 метрів.
  • У павука 8 ніг, а восьминога так і називають, що в нього 8 ніг.
  • Якщо місце збирання нектару знаходиться далеко від вулика, то бджоли виконують фігуру, схожу на 8.

Ви добре справилися із завданням, тому ми можемо вже закласти фундамент нашого будинку.

ІV. Розвиток математичних знань.

1. Усний рахунок. Гра «Мовчанка».

5+1      4+4           6+2              7+3        4+6             3+6              

2. Фізкультхвилинка «Столярики».

3. Скласти і записати приклади на додавання і віднімання, користуючись лічильним матеріалом, предметними малюнками.

4. Фізкультхвилинка «Аргентинський дощ».

Ми успішно виконали завдання і можемо побудувати перший поверх будівлі.

5. Віршовані задачі.

                         Півень залетів на тин,

                         А на тину іще один.

                         Скільки ж півників усіх?

                         Полічи-но швидко їх!

 

                         У садок до годівниці

                         Прилетіли дві синиці.

                         Потім ще чотири птиці.

                         Скільки птиць на годівниці?

 

                         В свині двоє поросят,

                         Змерзли вони, аж тремтять.

                         Щоб їх відігріти,

                         Скільки валянків купити?

Ви на славу потрудились і тому маємо право звести наступний поверх будівлі.

6. Логічні задачі.

1) На груші виросло 5 яблук, а на ялинці – лише 2. Скільки всього яблук виросло?

2) У лютому розквітли 3 ромашки і 2 троянди. Скільки стало квітів?

3) Скільки ніг у карася?

4) Скільки крил у поросяти?

5) Скільки рук у їжака?

Ви добре справились із завданням, а тому добудуємо дах будинку.

7. А тепер давайте прикрасимо подвір’я навколо цієї будівлі.

8. А тепер визначимо, у кого «найсолодше» яблуко?

9. Кого пускають у будинок першим?

З яких геометричних фігур складено нашого котика?

V. Підсумок уроку.

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку