Математика 1 клас
Тема: Узагальнення та систематизація знань учнів з розділу 11-20
Мета:
формування предметних компетентностей:
• узагальнити та систематизувати знання про утворення чисел другого десятка;
• удосконалювати навички додавання та віднімання чисел другого десятка;
• формувати вміння розв’язувати задачі;
• розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, спостережливість;
• виховувати естетичні смаки, любов до природи, чуйність, доброту, старанність, гуманне ставлення до всього живого.
формування ключових компетентностей:
• спілкування державною мовою – володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;
• уміння вчитися – самоорганізуватися до навчальної діяльності;
• загальнокультурну – розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи, увагу;
• інноваційність- формувати знання, уміння до успішного навчання;
• математична компетентність - уміння бачити й застосовувати математику в реальному житті, розуміти зміст і метод математичного моделювання, вміння будувати математичну модель, досліджувати її методами математики, інтерпретувати здобуті результати, обчислювати похибки обчислень.
• громадянської та соціальної компетентності- вчити співпрацювати в команді для досягнення спільної мети;
• здоров`язбережувальна- дбати про здоров’я здобувачів освіти.
Тип уроку: узагальнення знань, систематизація вмінь і навичок.
Освітні галузі: математична, соціальна і здоров’язберігаюча, природнича.
Обладнання: ресурс відеоконференцій Google Meet, презентація, засоби ІКТ
Хід роботи
І. Організація класу
Емоційний настрій
Чи готові ваші вушка слухати – головою кивніть.
Чи готові ваші очі бачити – оком моргніть.
Чи готові ваші ротики відповідати – посміхніться мені.
Чи готові ваші ручки писати – рукою махніть.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Відгадайте загадку :
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма
Здогадались ? Я …
Складіть речення про зиму. (Відповіді учнів)
Поділіть слово-відгадку на склади ( 2 склади, зи – ма)
Скільки звуків в слові зима? (4)
Скільки букв в слові зима ? (4)
Чарівниця - Зима принесла нам на урок дуже цікаві завдання і хоче подивитися у віконечко, як ми впораємося з ними.
Тому вирушаємо у путь.
Зошит свій я відкриваю,
та під нахилом кладу,
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь .
До роботи враз візьмусь.
Запишіть, будь ласка, цифру 4, бо в слові зима 4 звука і 4 склади.
Запишіть цифру 4 рази.
В зошиті пишемо охайно, каліграфічно, правильно і красиво, дотримуючись орфографічного режиму.
Молодці! Всі впорались із завданням. Пані Зима задоволена вашою роботою.
Назви попереднє, щодо числа 20
Назви наступне, щодо числа 16
Назви сусідів числа 13
Дітки, ви – молодці! Гарно впорались із завданням. Пані Зима вражена! І пропонує нам виконати наступне завдання. Це ….
З’єднай приклад з його відповіддю
10+6; 19-10; 18-8; (або 10+7; 17-10; 17-7)
15+3; 16-1; 20+0; 12-12
Чудово всі впорались з математичним диктантом!
Але Пані Зима підготувала нам ще завдання.
III . Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу.
Пташки біля годівнички (малюнок)
Кого ми бачимо на малюнку?
Чому вони прилетіли?
Порахуйте і скажіть, скільки пташок прилетіло до нашої годівнички?
Які пташки прилетіли?
Скільки синичок?(5)
Скільки горобців?(3)
Кого прилетіло більше?(синичок)
Кого прилетіло менше?(горобців)
Складіть нерівність і порівняйте
Знак > або <
5 …3 , 3 … 5.
Перевірка. Молодці!!!
Що полюбляють взимку їсти синички ? (шматочки несолоного сала, крихти хліба)
А горобці? ( несмажене насіння)
Діти, а кого в дворі, на вікні, можливо , на дереві є годівнички? Підніміть ручки.
Ой, які ви добрі, дбаєте і піклуєтесь про пташок !!!
А що ви кладете у годівничку для пташок?
Діти, ви дуже сподобались Пані – Зимі . Вона вражена вашими справами і добрими вчинками.
Дітки, а тепер Пані – Зима пропонує нам відпочити після плідної роботи.
А зараз у нас наступне завдання. Це задача.
В зимовому парку росте 10 дубів, а ялинок на 5 більше.
Скільки дубів росте в парку?
Про що говориться в задачі?(про дерева)
Які дерева ростуть в парку?(берези та дуби)
Чи відомо скільки росте берез?(так)
Скільки?(5)
А чи відомо скільки росте дубів?(ні)
А що нам сказано про дуби?(що їх росте на 5 більше)
Пані – Зима пропонує вам розв`язати задачу самостійно. Знайдіть розв’язання задачі (оберіть і запишіть у зошит вираз, який , на вашу думку, є правильним).
10-5 10+5 10+3 10-3
Перевірка.
Чому ви розв’язали задачу дією додати?(бо в умові задачі сказано на 5 дубів більше)
Правильно! Молодці!
Пані – Зимі дуже сподобалось як ви всі правильно обрали вираз до задачі.
Отже , якщо в умові задачі сказано : на … більше, то це дія додати.
Діти, які геометричні фігури ви бачите на малюнку?
Пані – Зима хоче, щоб із цих геометричних фігур ви зібрали пташку, перетягуючи їх разом. Тому дружно всі до роботи. Будьте дуже уважними.
ІV. Рефлексія
Шановна Пані- Зима, діти дуже гарно впоралися з усіма твоїми завданнями. Тому учні нашого класу «Супер-молодці!»(малюнок).
Дякуємо тобі за такий чудовий урок! У тебе були дуже цікаві завдання , з якими ми впоралися.
Діти, що цікавого вам було на уроці?
Кому сьогоднішній урок дуже сподобався?
А хто у нас на уроці сумував?
Дітки, підніміть руку, у кого гарний настрій?
Дуже швидко сплинув час, тому наш зимовий і цікавий урок закінчено.
Дякую всім вам за гарну роботу на уроці. Поопладуйте собі.
Ви- молодці!