ТЕМА. ДІЛИМО СКЛАДЕНУ ЗАДАЧУ НА ПРОСТІ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ ЗІ ЗМІННОЮ
МЕТА. Формувати процедурну та логічну компетентності: вміння розв'язувати складені задачі: актуалізувати поняття складеної задачі, вміння розбивати складену задачу на прості; учити складати план розв'язування задачі; формувати дослідницьку компетентність: вміння обчислювати значення виразів із змінною; порівнювати математичні вирази логічним способом; закріпити розуміння залежності між результатами додавання або віднімання від зміни одного з компонентів; формувати математичну компетентність, розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння; стимулювати цікавість до математики; формувати соціальну та громадську компетентність, комунікативну компетентність, підприємницьку компетентність, екогологічну грамотність і здорове життя, виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І сувора, й соловїна
Математики країна
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно працювати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим у відповіді бути.
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві речі ждуть.
Емоційне налаштування
Девіз уроку
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
14+42= 27-15=
15+5= 12-4=
20+7= 8+6=
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Було – 3кг і 8 кг
Витратив - ?кг
Залишилося – 4кг
Короткий запис першої
В пакеті-3кг
В коробці -8кг ?кг
І це буде перша дія нашої задачі.
Друга проста задача
Було- 11кг цвяхів
Витратив - ?кг
Залишилося – 4 кг
ЗАРЯДКА ДЛЯ ОЧЕЙ
Шифр
1 |
8 |
10 |
11 |
25 |
31 |
зелений |
блакитний |
синій |
оранжевий |
жовтий |
червоний |
Виконана робота
1 приклад : 12-(5+6)+24=
5+6=11 |
12-11=1 |
1+24=25 |
оранжевий |
зелений |
жовтий |
2 приклад: 21+(16-8+2)-30=
16-8=8 |
8+2=10 |
21+10=31 |
31-30=1 |
блакитний |
синій |
червоний |
зелений |
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
Якій компонент змінюється? Як ? на скільки? Як ця зміна впливає на результат?
Якими способами можна користуватися , порівнюючи вирази? (перший – обчислення значення виразів, другий – на основі розуміння зміни залежності результату від зміни значення компоненту дії )
Порівняйте вирази зручним для себе способом.
Перевірка з використанням цеглинок конструктора лєго.
ПІДСУМОК УРОКУ. Кольорова рефлексія
Зелена цеглинка – я задоволений уроком, він був корисним для мене, я багато, з користю працював на уроці. Я розумів усе, про що йшлося на уроці.
Жовта цеглина – урок був цікавим, здебільшого корисним, я брав активну участь у ньому, зміг виконати багато завдань. Під час уроку мені було досить комфортно.
Червона цеглинка – користі від уроку я отримав мало, розумів небагато з того, про що йшлося на ньому, до відповідей готовим не був.
Дз