Урок математики. Тема. Ділимо складену задачу на прості. Обчислення значення виразу зі змінною.

Про матеріал
Данний урок допоможе ознайомити учнів з поняттям "складена задача", вчити дітей бачити в складі складеної задачі прості. Закріплювати вміння обчислювати вирази зі змінною. Формувати компетентності передбачені програмою.
Перегляд файлу

ТЕМА. ДІЛИМО СКЛАДЕНУ ЗАДАЧУ НА ПРОСТІ. ОБЧИСЛЕННЯ               ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗУ ЗІ ЗМІННОЮ

МЕТА. Формувати процедурну  та логічну компетентності: вміння розв'язувати складені задачі: актуалізувати поняття складеної задачі, вміння розбивати складену задачу на прості; учити складати план розв'язування задачі; формувати дослідницьку компетентність: вміння обчислювати значення виразів із змінною; порівнювати математичні вирази логічним способом; закріпити розуміння залежності між результатами додавання або віднімання від зміни одного з компонентів; формувати математичну компетентність, розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння; стимулювати цікавість до математики; формувати соціальну та громадську компетентність, комунікативну компетентність, підприємницьку компетентність, екогологічну грамотність і здорове життя, виховувати старанність, товариськість.

Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

 

 

Хід уроку

  1. Організація класу

І сувора, й соловїна

Математики країна

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно працювати.

Вмій кмітливо  все збагнути,

Першим у відповіді бути.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві речі ждуть.

  • А речі нас дійсно чекають дуже цікаві, адже в нас буде не просто урок, а урок математичної кухні МАСТЕРШЕФ.
  • Але для початку давайте пригадаємо наш дивіз.

Емоційне налаштування

   Девіз уроку 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.      

 

  1. Передбачення
  • Для того щоб потрапити на математичну кухню, нам потрібні певні інструменти, якими ми будемо користуватися.  Щоб  їх отримати, потрібно здогадатися, що ж ми будемо робити на уроці? Що ж ви очікуєте від уроку? (На кухонних предметах записані передбачення: ніж, ложка, виделка, дощечка, черпак, кастрюля, сковорідка..)
  • Молодці.
  1. Оголошення теми уроку.
  • Так, на сьогоднішньому уроці ми навчимося ділити складену задачу на прості, закріпимо вміння обчислювати значення виразів зі змінною, порівнювати математичні вирази.
  •  Отже, приступаємо до роботи.
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Давайте пригадаємо, яке сьогодні число. (30 листопада).
  • Назвіть сусідів цього числа (29, 31)
  • Давайте каліграфічно запишемо ці числа собі в зошити.

 

  1. Усний рахунок. Дитактична гра «Варю - смажу» будемо картоплю варити чи смажити? >15 - варимо, 15< смажимо

14+42=           27-15=

15+5=              12-4=

20+7=               8+6=

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Але в нас на кухні сталася непередбачувана ситуація. Обвалилася поличка. І покликали майстра. Давайте ж розв’яжімо задачу с. 51,з. 1.
  • Прочитайте задачу. Давайте складемо короткий запис

Було – 3кг і 8 кг

Витратив - ?кг

Залишилося – 4кг

  • Що нам потрібно знати, щоб дати відповідь на запитання задачі. (Скільки було і скільки залишилося)
  • А чи є відоме нам число скільки було цвяхів ? (ні). То у нас автоматично з’являється ще один знак запитання біля слова було. Чому? (Бо спочатку треба дізнатися скільки всього було кг цвяхів в майстра)
  • Отже, яка це задача? Проста чи складна? Складна, бо в неї два знаки запитання.
  • Щоб легше її було розв’язати, давайте розділимо її на прості задачі.

Короткий запис першої

В пакеті-3кг

В коробці -8кг ?кг

І це буде перша дія нашої задачі.

Друга проста задача

Було- 11кг цвяхів

Витратив - ?кг

Залишилося – 4 кг

 

ЗАРЯДКА ДЛЯ ОЧЕЙ

 

  1. Формування вміння обчислювати значення виразів за діями. Робота з конструктором лєго. Робота в групах. С. 51, з2. Математичний сандвіч
  • А зараз наш клас поділиться на дві команди. Команду червоних та команду синіх. До якої команди належить ваша група символізує колір фігури на столі.
  • Проставте порядок виконання дій. Поясніть свій вибір.
  • Обчисліть значення  виразів складіть кольорову доріжку

Шифр

1

8

10

11

25

31

зелений

блакитний

синій

оранжевий

жовтий

червоний

 

Виконана робота

1 приклад : 12-(5+6)+24=

5+6=11

12-11=1

1+24=25

оранжевий

зелений

жовтий

 

2 приклад: 21+(16-8+2)-30=

16-8=8

8+2=10

21+10=31

31-30=1

блакитний

синій

червоний

зелений

 

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

  1. Самостійна робота. Вправа кольорова вежа. Самоперевірка Смажені млинці. Знайди значення виразу зі змінною. С.51, з. 3.
  2. Закріплення розуміння залежності між результатами арифметичних дій додавання і віднімання та зміною одного з компонентів. С. 51, з 4 Завдання виконують з коментованим письмом. Гарячі  пиріжки
  • Прочитайте кожний вираз у стовпчику, називаючи компоненти і результат.

Якій компонент змінюється? Як ? на скільки? Як ця зміна впливає на результат?

 

  1. Бабусині вареники. Удосконалення вміння порівнювати вирази. Самостійна робота. С 51, з 5

Якими способами можна користуватися , порівнюючи вирази? (перший – обчислення значення виразів, другий – на основі розуміння зміни залежності результату від зміни значення компоненту дії )

Порівняйте вирази зручним для себе способом.

Перевірка з використанням цеглинок конструктора лєго.

  • Покажіть цеглинку відповідного кольору : > - синій, < - оранжевий, = - зелений
  1. Геометрично – логічні завдання. Виміряй довжину фрукта, овоча.

 

ПІДСУМОК УРОКУ. Кольорова рефлексія

Зелена цеглинка – я задоволений уроком, він був корисним для мене, я багато, з користю працював на уроці. Я розумів усе, про що йшлося на уроці.

Жовта цеглина – урок був цікавим, здебільшого корисним, я брав активну участь у ньому, зміг виконати багато завдань. Під час уроку мені було досить комфортно.

Червона цеглинка – користі від уроку я отримав мало, розумів небагато з того, про що йшлося на ньому, до відповідей готовим не був.

Дз

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку