Урок математики Тема уроку. Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел

Про матеріал

Тема уроку. Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел

Дидактична задача: узагальнити і систематизувати знання учнів про числа 1–10: поняття наступного та попереднього чисел, способи їх утворення, прийом додавання й віднімання числа 1. Формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання; учити добирати вирази до сюжетних малюнків, попередньо поставивши до них запитання; формувати уміння добирати пропущені числа в рівностях на основі складу чисел.

Перегляд файлу

Тема уроку. Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел

Дидактична задача: узагальнити і систематизувати знання учнів про числа 1–10: поняття наступного та попереднього чисел, способи їх утворення, прийом додавання й віднімання числа 1. Формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання; учити добирати вирази до сюжетних малюнків, попередньо поставивши до них запитання; формувати уміння добирати пропущені числа в рівностях на основі складу чисел.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; учити логічно міркувати.

Виховна задача: виховувати толерантність, вміння співпрацювати в групі.

Обладнання: підручник, ноутбук, картки для роботи в групах, предметні малюнки, цифри на магнітах, маски «Живі цифри».

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 Ігровий момент

 Учні отримують посилку(коробка з логотипом  нової пошти).

  • Роздивіться її уважно. Як ви думаєте, де я її взяла? Що ви знаєте про Нову пошту? Навіщо вона потрібна людям?
  • У цій посилці  є різні речі, які допоможуть вам повторити все те, що ми вивчили про числа 1 – 10.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Хвилина каліграфії

 

Річ - книжка «Вовк і семеро козенят».(дістаємо з коробки першу річ)

  • Яке число зустрічається у назві цієї казки? Пропишемо цифру 7.
  • А чи  знаєте ви ще казочки,у назві яких є число?
  1. Усне опитування.

 

             Річ -  їжачок.  (дістаємо з коробки другу річ)

 -  Ось цьому їжачкові потрібно допомогти дістатися додому. Для цього картки з числами потрібно   розкласти по порядку, щоб їжачок знайшов дорогу додому, де його чекає мама. (на дошці справа вже висить велика їжачиха та цифри в хаотичному порядку, вішаємо зліва маленького їжака)

 Назвіть числа від 1 до 10 у порядку збільшення (зростання); у порядку зменшення (спадання).

Назвіть усі числа, які менші ніж 10.

Назвіть  числа, які більші за 6.

Назвіть числа, які більші за 4 і менші ніж 7.

 

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

1. Арифметичні дії додавання і віднімання. Формування навичок додавання і віднімання числа 1 на основі розташування чисел у натуральному ряді

 

          Річ – жива цифра(дістаємо третю річ)

 Гра «Живі цифри» .

  • Що буде з числом, якщо до нього додати 1?
  • Давайте перевіримо. Зараз ви станете живими цифрами. Ми хором додаватимемо по 1, а кому я одягатиму маску, виходитиме і ставатиме в числовий ряд. ( вчитель одягає на голову дитині цифру , діти по черзі утворюють біля дошки числовий ряд)

Хором. 1+1=2, 2+1=3, 3+1=4,4+1=5, 5+1=6,6+1=7,7+1=8, 8+1=9, 9+1=10.

  • Що буде з числом, якщо від нього відняти 1? (вчитель знімає цифри і дитина сідає на місце)

Хором. 10-1=9,9-1=8,8-1=7,7-1=6,6-1=5,5-1=4,4-1=3,3-1=2,2-1=1

 

      Річ — підручник(дістаємо з коробки фото титульної сторінки підручника з математики)

2 . Робота з підручником

 Розвязування виразів 2 ст.45.  Колективна робота з класом. Учні повторюють поняття числа, наступного до даного. Як одержати число, наступне до даного? попереднє до даного? Що означає до числа додати 1? Що означає від числа відняти 1?

 

        Річ – фігурка спортсмена(дістаємо будь-яку річ що стосується спорту)
3.  Фізкультхвилинка.

 

 Річ — листочок(дістаємо листочок дерева)

4. Робота в групах.(с.45 з. 3)

 - Кожна група буде розв’язувати приклади, у яких на числа впав листочок і закрив їх.  Вам доведеться стати маленькими дослідниками, щоб знайти правильну відповідь.(в кожну групу роздруковую приклади на деякі числа яких впали листочки, діти працюють самостійно)

  Самостійна робота учнів з наступною перевіркою на слайдах.

 

 Річ – зображення групи (дістаємо з коробки фото групової роботи на уроці)

5.Робота в групах.( с.45 з.4)

         Коментування вчителем малюнку. Складання виразу.

  • Поміркуйте в групах. Треба об’єднувати чи вилучати  об’єкти ? Складіть вирази до своїх малюнків.(роздаю в кожну групу свій малюнок, перед цим на слайдах показую і  коментую кожен малюнок. Діти самостійно складають вираз до малюнку,і знаходять його значення.

 

          Річ – геометрична фігура

6. Робота з геометричним матеріалом

А зараз у нас буде «геометрична хвилинка».

Хвилинка в нас незвична,

Вона сьогодні геометрична.

Плескай в долоньки  стільки разів,

Скільки фігура має кутів.

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Що ми повторили на уроці?

- Що вас зацікавило?

- Як одержати число, наступне до даного? попереднє до даного?

Хвилина доброти.

 Усі використані речі складаються в коробку і віддаються у 1- Б, щоб і учні цього класу змогли повторити числа від 1 до  10.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку