Тема уроку. Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел
Дидактична задача: узагальнити і систематизувати знання учнів про числа 1–10: поняття наступного та попереднього чисел, способи їх утворення, прийом додавання й віднімання числа 1. Формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання; учити добирати вирази до сюжетних малюнків, попередньо поставивши до них запитання; формувати уміння добирати пропущені числа в рівностях на основі складу чисел.
Тема уроку. Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел
Дидактична задача: узагальнити і систематизувати знання учнів про числа 1–10: поняття наступного та попереднього чисел, способи їх утворення, прийом додавання й віднімання числа 1. Формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання; учити добирати вирази до сюжетних малюнків, попередньо поставивши до них запитання; формувати уміння добирати пропущені числа в рівностях на основі складу чисел.
Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; учити логічно міркувати.
Виховна задача: виховувати толерантність, вміння співпрацювати в групі.
Обладнання: підручник, ноутбук, картки для роботи в групах, предметні малюнки, цифри на магнітах, маски «Живі цифри».
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Ігровий момент
Учні отримують посилку(коробка з логотипом нової пошти).
ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії
Річ - книжка «Вовк і семеро козенят».(дістаємо з коробки першу річ)
Річ - їжачок. (дістаємо з коробки другу річ)
- Ось цьому їжачкові потрібно допомогти дістатися додому. Для цього картки з числами потрібно розкласти по порядку, щоб їжачок знайшов дорогу додому, де його чекає мама. (на дошці справа вже висить велика їжачиха та цифри в хаотичному порядку, вішаємо зліва маленького їжака)
Назвіть числа від 1 до 10 у порядку збільшення (зростання); у порядку зменшення (спадання).
Назвіть усі числа, які менші ніж 10.
Назвіть числа, які більші за 6.
Назвіть числа, які більші за 4 і менші ніж 7.
ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок
1. Арифметичні дії додавання і віднімання. Формування навичок додавання і віднімання числа 1 на основі розташування чисел у натуральному ряді
Річ – жива цифра(дістаємо третю річ)
Гра «Живі цифри» .
Хором. 1+1=2, 2+1=3, 3+1=4,4+1=5, 5+1=6,6+1=7,7+1=8, 8+1=9, 9+1=10.
Хором. 10-1=9,9-1=8,8-1=7,7-1=6,6-1=5,5-1=4,4-1=3,3-1=2,2-1=1
Річ — підручник(дістаємо з коробки фото титульної сторінки підручника з математики)
2 . Робота з підручником
Розв’язування виразів 2 ст.45. Колективна робота з класом. Учні повторюють поняття числа, наступного до даного. Як одержати число, наступне до даного? попереднє до даного? Що означає до числа додати 1? Що означає від числа відняти 1?
Річ – фігурка спортсмена(дістаємо будь-яку річ що стосується спорту)
3. Фізкультхвилинка.
Річ — листочок(дістаємо листочок дерева)
4. Робота в групах.(с.45 з. 3)
- Кожна група буде розв’язувати приклади, у яких на числа впав листочок і закрив їх. Вам доведеться стати маленькими дослідниками, щоб знайти правильну відповідь.(в кожну групу роздруковую приклади на деякі числа яких впали листочки, діти працюють самостійно)
Самостійна робота учнів з наступною перевіркою на слайдах.
Річ – зображення групи (дістаємо з коробки фото групової роботи на уроці)
5.Робота в групах.( с.45 з.4)
Коментування вчителем малюнку. Складання виразу.
Річ – геометрична фігура
6. Робота з геометричним матеріалом
А зараз у нас буде «геометрична хвилинка».
Хвилинка в нас незвична,
Вона сьогодні геометрична.
Плескай в долоньки стільки разів,
Скільки фігура має кутів.
ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
- Що ми повторили на уроці?
- Що вас зацікавило?
- Як одержати число, наступне до даного? попереднє до даного?
Хвилина доброти.
Усі використані речі складаються в коробку і віддаються у 1- Б, щоб і учні цього класу змогли повторити числа від 1 до 10.