Урок математики у 1 класі " Додаємо та віднімаємо числа першого десятка"

Про матеріал
Тема: Закріплення вміння додавати і віднімати числа у межах 10. Подорож до парку відпочинку ім. Горького. Мета: закріпити вміння учнів додавати та віднімати числа в межах першого десятку , навчати розв’язувати задачі,складати задачі за скороченою умовою, порівнювати результати математичних виразів; розвивати увагу, пам’ять, творче мислення учнів; виховувати любов до рідного міста Харкова та вдячність за сучасні перетворення на краще.
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації Новобаварського району

Харківської міської ради

Харківська загальноосвітня школа I-III ступенів № 54

Харківської міської ради  Харківської області

 

 

Закріплення вміння додавати та віднімати

числа у межах 10.

 

 

 

 

 

 Підготувала вчитель початкових класів

Бойко Олена Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХАРКІВ

2021 р.

 

Тема: Закріплення вміння додавати і віднімати числа у межах 10. Подорож до парку відпочинку ім. Горького.

Мета: закріпити вміння учнів додавати та віднімати числа в межах першого десятку , навчати розв’язувати задачі,складати задачі за скороченою умовою, порівнювати результати математичних виразів;

розвивати увагу, пам’ять, творче мислення учнів;

виховувати любов до рідного міста Харкова та вдячність за сучасні перетворення на краще.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, документ-камера, ширма лялькового театру, лялька-білочка, плакати для створення панно « Парк відпочинку», картки з прикладами для панно, картки у кожного учня « Емблема парку» на звороті з прикладами, плакат « Оглядове колесо», презентація уроку.

Тип уроку:  урок закріплення нового матеріалу

 

I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності

– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось –  не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні наш урок математики – незвичайний. До нас завітала весела та  яскрава гостя!
  • Ми вивчили з вами числа першого десятка, навчилися вирішувати приклади на додавання і віднімання,  вміємо порівнювати числа, складати і вирішувати задачі.  А сьогодні я запрошую вас в подорож.

А хто буде нашим гідом, ви дізнаєтеся, вирішивши приклади.

 

 

2 + 1

3 + 4

2 + 2

2+3

3+3

3+5

5 + 4

3

7

4

5

6

8

9

Б

І

Л

О

Ч

К

А

 

(звучить голос за ширмою лялькового театру, далі з’являється білка )

  • Я веселенький звірок,
    Плиг з ялинки на дубок.
  1. Білочка дуже спритна. Вона хоче,щось у вас спитати.

Математична розминка ( « Мікрофон»)

  • Назвіть найменше одноцифрове число…
  • Як називається лінія у якої є початок і кінець…
  • Збільшити на  … означає …
  • Скільки сторін у п`ятикутника…
  • Як називаються числа при додаванні…
  • Задача складається з …
  • Молодці!  А тепер ми вирушаємо далі.

 

-Я запрошую вас, любі діти, здійснити математичну подорож  у дуже цікавий куточок нашого рідного міста Харкова!  Сьогодні нас чекає дуже багато цікавої та корисної роботи. Ми перевіримо, як ви  навчилися додавати та віднімати числа у межах 10.  Згодні?

  • Так.

III. Опрацювання теми уроку.

Робота з інтерактивною дошкою.

  • То ось вам перше завдання. ( Гра « Міцні горішки)
  • Моє останнє число 8.Хай буде весело усім. - Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.
    - Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.
    (вчитель демонструє на дошці)
  • Молодці, діти, ви допомогли білочці запастися горішками, тепер можемо вирушати!
  • А куди?
  • Зараз дітки самі здогадаються!  Прошу вас поділитись на групи та отримати завдання:

1 група

Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від меншого до більшого. (мал.1)

2 група

Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від  більшого до  меншого.(мал.2)
 

Вчитель викликає дітей до дошки,вони  розвязують приклади,а далі складають пано. Діти в класі записують приклади в зошит.

Малюнок 1

 

 

 

 

 

На звороті приклади

9-6-2=                 7-5+3=   4+6-2=                    4+4+2=

 

 

 

 

Малюнок 2

 

 

 

 

 

 

 

 

На звороті приклади

10-3+2=           5-5+7=           8+2-6=         4+4-7=

-Яка ж команда сьогодні швидше працювала? Молодці!

Трішки ми попрацювали,
Сили наші підупали,
Треба нам би відпочити,
Сили свої відновити.
Нумо, дружно встанемо.
І зарядку почнемо:
Руки вгору, руки в боки
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз –
До навчання знов берись!

-Ну ,що,здогадалися,де ми?  Це парк культури та відпочинку ім. Горького. слайд

-Хто вже вівідував парк?

 -Він був закладений ще у 1893-95 роках, 110 років тому. Спочатку називався Миколаївським або Заміським парком.  Та ось у 2012 році до Дня визволення нашого міста від німецько-фашиських загарбників , 23 серпня було урочисто відкрито оновлений парк атракціонів. Парк оновлено за підтримки  Геннадія Адольфовича Кернеса,

А  ось білочка стала символом парку тому, що дуже багато цих тваринок можно там зустріти і навіть погодувати. (слайд ) Вони дуже звикли до людей, тому  давайте цінувати їхню довіру і не лякати.

-Білочка дуже спритна тваринка,швидко перелітає з дерева на дерево. То й ми допоможемо нашій гості швидко дістатися власного будиночка. А для того розвяжемо лісові задачки.

а) Розв’язування задач- віршів
Посадив ведмідь в садочку
Шість берізок, два дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати.
Та не може полічить.
А ну, всі допоможіть.
(6 + 3 = 9)

Їжак по гриби пішов,
вісім рижиків знайшов.
6 грибів поклав в корзину.
Скільки залишились на спині?
(8 – 6 = 2)

Десять стиглих зерен сої
Хом’ячок у нірку з поля
За щоками наносив,
З них чотири зранку з’їв,
Лишок перегодом з’їсть.
Скільки в нього зерен?
(10 – 4 = 6)

Білка- мама, білченя
По горіхи йдуть щодня,
А зриваючи горіхи,
Білченя сказало тихо:
-Ось чотири, ось це п’ять,
Як же їх порахувати?
(4 + 5 = 9)
б) складання та розв’язування задач
- З яких частин складається задача?
- Давайте складемо і розв’яжемо задачу за коротким записом ( інтерактивна дошка)

На гілці ліщини було 7 горішків –

Білченя  зірвала 3 горішки. Скільки горішків залишилося на гілці?

-Білочка знов кличе нас на розваги у парку!(фізкультхвилинка) Слайд

Але щоб потрапити на атракціони, потрібні білети . Ми отримаємо їх, коли виконаємо завдання. ( інтерактивна дошка)

-А тепер пропоную виконати завдання « Гойдалка» , слайд

3+6 * 10-5

4+4 * 8-6

9-4 * 5+0

Діти працюють самостійно. Далі перевіряють результати за допомогою документ-камери.

-Не можемо ми не відвідати головну алея парку, яка веде до величезного колеса.

Тільки наше колесо буде математичне. ( У кожного учня на парті картка із зображенням звірят ,а на звороті- приклад на додавання або віднімання в межах 10) Діти вирішують приклади та закріплюють свої картки  на плакаті на дошці, створюючи колективну роботу  . Коли «колесо» складено-вчитель піводить  підсумок уроку.

IV Підсумок уроку.

-З оглядового колеса у парку, висота якого 55 метрів ,  ми бачимо наше прекрасне місто Харків, а з математичного колеса подивимось на наш урок –подорож.

- Чого ми сьогодні навчались на уроці?

-Що спадобалось?

-Що запам’ятали?

На згадку про  урок вчителька роздає календарики з видами парку Горького.

-Подякуємо нашій супутниці за подорож парком розваг .

До нових зустрічей!( слайд)

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку