Управління освіти адміністрації Новобаварського району
Харківської міської ради
Харківська загальноосвітня школа I-III ступенів № 54
Харківської міської ради Харківської області
Закріплення вміння додавати та віднімати
числа у межах 10.
Підготувала вчитель початкових класів
Бойко Олена Василівна
ХАРКІВ
2021 р.
Тема: Закріплення вміння додавати і віднімати числа у межах 10. Подорож до парку відпочинку ім. Горького.
Мета: закріпити вміння учнів додавати та віднімати числа в межах першого десятку , навчати розв’язувати задачі,складати задачі за скороченою умовою, порівнювати результати математичних виразів;
розвивати увагу, пам’ять, творче мислення учнів;
виховувати любов до рідного міста Харкова та вдячність за сучасні перетворення на краще.
Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, документ-камера, ширма лялькового театру, лялька-білочка, плакати для створення панно « Парк відпочинку», картки з прикладами для панно, картки у кожного учня « Емблема парку» на звороті з прикладами, плакат « Оглядове колесо», презентація уроку.
Тип уроку: урок закріплення нового матеріалу
I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності
– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
А хто буде нашим гідом, ви дізнаєтеся, вирішивши приклади.
2 + 1 |
3 + 4 |
2 + 2 |
2+3 |
3+3 |
3+5 |
5 + 4 |
3 |
7 |
4 |
5 |
6 |
8 |
9 |
Б |
І |
Л |
О |
Ч |
К |
А |
(звучить голос за ширмою лялькового театру, далі з’являється білка )
Математична розминка ( « Мікрофон»)
-Я запрошую вас, любі діти, здійснити математичну подорож у дуже цікавий куточок нашого рідного міста Харкова! Сьогодні нас чекає дуже багато цікавої та корисної роботи. Ми перевіримо, як ви навчилися додавати та віднімати числа у межах 10. Згодні?
III. Опрацювання теми уроку.
Робота з інтерактивною дошкою.
1 група
Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від меншого до більшого. (мал.1)
2 група
Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від більшого до меншого.(мал.2)
Вчитель викликає дітей до дошки,вони розвязують приклади,а далі складають пано. Діти в класі записують приклади в зошит.
Малюнок 1
|
|
|
|
На звороті приклади
9-6-2= 7-5+3= 4+6-2= 4+4+2=
|
|
|
|
Малюнок 2
На звороті приклади
10-3+2= 5-5+7= 8+2-6= 4+4-7=
-Яка ж команда сьогодні швидше працювала? Молодці!
Трішки ми попрацювали,
Сили наші підупали,
Треба нам би відпочити,
Сили свої відновити.
Нумо, дружно встанемо.
І зарядку почнемо:
Руки вгору, руки в боки
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз –
До навчання знов берись!
-Ну ,що,здогадалися,де ми? Це парк культури та відпочинку ім. Горького. слайд
-Хто вже вівідував парк?
-Він був закладений ще у 1893-95 роках, 110 років тому. Спочатку називався Миколаївським або Заміським парком. Та ось у 2012 році до Дня визволення нашого міста від німецько-фашиських загарбників , 23 серпня було урочисто відкрито оновлений парк атракціонів. Парк оновлено за підтримки Геннадія Адольфовича Кернеса,
А ось білочка стала символом парку тому, що дуже багато цих тваринок можно там зустріти і навіть погодувати. (слайд ) Вони дуже звикли до людей, тому давайте цінувати їхню довіру і не лякати.
-Білочка дуже спритна тваринка,швидко перелітає з дерева на дерево. То й ми допоможемо нашій гості швидко дістатися власного будиночка. А для того розвяжемо лісові задачки.
а) Розв’язування задач- віршів
Посадив ведмідь в садочку
Шість берізок, два дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати.
Та не може полічить.
А ну, всі допоможіть.
(6 + 3 = 9)
Їжак по гриби пішов,
вісім рижиків знайшов.
6 грибів поклав в корзину.
Скільки залишились на спині?
(8 – 6 = 2)
Десять стиглих зерен сої
Хом’ячок у нірку з поля
За щоками наносив,
З них чотири зранку з’їв,
Лишок перегодом з’їсть.
Скільки в нього зерен?
(10 – 4 = 6)
Білка- мама, білченя
По горіхи йдуть щодня,
А зриваючи горіхи,
Білченя сказало тихо:
-Ось чотири, ось це п’ять,
Як же їх порахувати?
(4 + 5 = 9)
б) складання та розв’язування задач
- З яких частин складається задача?
- Давайте складемо і розв’яжемо задачу за коротким записом ( інтерактивна дошка)
На гілці ліщини було 7 горішків –
Білченя зірвала 3 горішки. Скільки горішків залишилося на гілці?
-Білочка знов кличе нас на розваги у парку!(фізкультхвилинка) Слайд
Але щоб потрапити на атракціони, потрібні білети . Ми отримаємо їх, коли виконаємо завдання. ( інтерактивна дошка)
-А тепер пропоную виконати завдання « Гойдалка» , слайд
3+6 * 10-5
4+4 * 8-6
9-4 * 5+0
Діти працюють самостійно. Далі перевіряють результати за допомогою документ-камери.
-Не можемо ми не відвідати головну алея парку, яка веде до величезного колеса.
Тільки наше колесо буде математичне. ( У кожного учня на парті картка із зображенням звірят ,а на звороті- приклад на додавання або віднімання в межах 10) Діти вирішують приклади та закріплюють свої картки на плакаті на дошці, створюючи колективну роботу . Коли «колесо» складено-вчитель піводить підсумок уроку.
IV Підсумок уроку.
-З оглядового колеса у парку, висота якого 55 метрів , ми бачимо наше прекрасне місто Харків, а з математичного колеса подивимось на наш урок –подорож.
- Чого ми сьогодні навчались на уроці?
-Що спадобалось?
-Що запам’ятали?
На згадку про урок вчителька роздає календарики з видами парку Горького.
-Подякуємо нашій супутниці за подорож парком розваг .
До нових зустрічей!( слайд)
1