Тема уроку. Досліджуємо властивості величин. Ціле і частина. Визначення довжини ламаної. Розв’язування задач.
Мета: формувати поняття про загальну властивість величин.
Дидактична задача: формувати уявлення про довжину, масу, місткість як адитивні величини, вчити знаходити величину цілого шляхом додавання величин його частин; формувати вміння складати короткий запис
задачі, розв’язувати прості задачі; закріплювати навички вимірювання ламаної та відрізків.
Розвивальна задача: розвивати в учнів образне мислення шляхом виконання завдань геометричного змісту.
Х ід уроку
І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Ми ознайомилися з такими властивостями об’єктів навколишнього світу, як довжина, маса та місткість. Це — величини. Сьогодні ви дізнаєтесь про основну властивість величин.
ІІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.
1.Геометрична хвилинка.
2. Усне опитування.
Назвіть «сусідів» числа: 6,5,9,0,3.
Як одержати наступне число? попереднє число?
Сформулюйте переставний закон додавання.
Назвіть компоненти при дії додавання; віднімання.
Як знайти невідомий доданок? Як знайти невідоме зменшуване? Як знайти невідомий від’ємник?
В яких одиницях вимірюється довжина предмета; маса; місткість?
3.Самостйна робота
Завдання № 3 (зошит) Доповни таблицю
Зменшуване |
10 |
7 |
* |
6 |
* |
10 |
9 |
* |
8 |
Від’ємник |
8 |
* |
4 |
6 |
3 |
6 |
5 |
4 |
5 |
Різниця |
* |
6 |
3 |
* |
5 |
* |
* |
6 |
* |
4. Актуалізація вміння знаходити довжину ламаної лінії.
Завдання № 4 ( підручник). Виміряйте довжину ламаної лінії. (усно)
4.Актуалізація вміння визначати заховану частину відрізка.
Завдання № 2 (зошит)
Скільки сантиметрів стрічки заховано?
ІІІ. Формування нових знань і способів дії.
Ознайомлення із основною властивістю величин.
Завдання № 1 ( усно)
Висновок : величина цілого дорівнює сумі його частин.
Завдання № 2 (усно)
Завдання № 3 (усно). Визнач масу всього винограду. Зроби висновок. (Маса винограду дорівнює сумі мас кожного грона)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІV. Закріплення вивченого матеріалу та формування вмінь і навичок.
1. Завдання №1 (зошит) виконується з коментуванням. Відшукай частини смужки і зафарбуй їх відповідними кольорами. Визнач довжину цілої смужки.
2.Робота із задачею.
Завдання № 5 (підручник). Робота проводиться за пам’яткою « Працюю над задачею»
Короткий запис
К. – 5 кг
) на ? більше
М. – 1 кг
3.Графічні вправи «Наведи та допиши»
1).Завдання № 4 (зошит).
V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
1. Бесіда.
- Що сподобалося на уроці? Чого навчилися?Що вдавалося легко? Чи були труднощі? Над чим треба ще попрацювати?