Урок математики у 1 класі. Тема "Досліджуємо властивості величин. Ціле і частина. Визначення довжини ламаної. Розв’язування задач."

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку математики у 1 класі з теми "Досліджуємо властивості величин. Ціле і частина. Визначення довжини ламаної. Розв’язування задач." за програмою О.Савченко до підручника С.О.Скворцової, О.В.Онопрієнко.
Перегляд файлу

Тема уроку. Досліджуємо властивості величин. Ціле і частина. Визначення довжини ламаної. Розв’язування задач.

Мета: формувати поняття про загальну властивість величин.

Дидактична задача: формувати уявлення про довжину, масу, місткість як адитивні величини, вчити знаходити величину цілого шляхом додавання величин його частин; формувати вміння складати короткий запис

задачі, розв’язувати прості задачі; закріплювати навички вимірювання ламаної та  відрізків.

Розвивальна задача: розвивати в учнів образне мислення шляхом виконання завдань геометричного змісту.

Х ід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Ми ознайомилися з такими властивостями об’єктів навколишнього світу, як довжина,  маса та місткість. Це — величини. Сьогодні ви дізнаєтесь про основну властивість величин.

ІІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

1.Геометрична хвилинка.

  1. Назвати геометричні фігури.

 

 

 

 

 

 

  1. Назвіть ознаку, що змінюється.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Продовжіть послідовність.
  2.  

 

 

 

 

 

 

 

  1. Зоровий диктант. Розгляньте геометричні фігури. Назвіть їх. Чи всі вони однакові за розміром? Кольором? Викладіть по пам’яті геометричні фігури на парті в такому ж порядку.

 

 

 

2. Усне опитування.

Назвіть «сусідів» числа: 6,5,9,0,3.

Як одержати наступне число? попереднє число?

Сформулюйте переставний закон додавання.

Назвіть компоненти при дії додавання; віднімання.

Як знайти невідомий доданок? Як знайти невідоме зменшуване? Як знайти невідомий від’ємник?

В яких одиницях вимірюється довжина предмета; маса; місткість?

3.Самостйна робота

Завдання № 3 (зошит) Доповни таблицю

Зменшуване

10

7

*

6

*

10

9

*

8

Від’ємник

8

*

4

6

3

6

5

4

5

Різниця

*

6

3

*

5

*

*

6

*

 

4. Актуалізація вміння знаходити довжину ламаної лінії.

Завдання № 4 ( підручник). Виміряйте довжину ламаної лінії. (усно)

4.Актуалізація вміння визначати заховану частину відрізка.

Завдання № 2 (зошит)

Скільки сантиметрів стрічки заховано?

ІІІ. Формування нових знань і способів дії.

Ознайомлення із основною властивістю величин.

  1. Робота з підручником.

Завдання № 1 ( усно)

  • З яких частин складається ціле? З яких складається стрічка? Що можна сказати про довжину всієї стрічки? (Вона дорівнює сумі довжини частин стрічки). Що можна сказати про масу цілого торта? Місткість посудини?

Висновок : величина цілого дорівнює сумі його частин.

Завдання № 2 (усно)

  • Назви частини цілого. З чого складається величина цілого в кожному випадку? (величина цілого складається з його частин)

Завдання № 3 (усно). Визнач масу всього винограду. Зроби висновок. (Маса винограду дорівнює сумі мас кожного грона)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІV. Закріплення вивченого матеріалу та формування вмінь і навичок.

1. Завдання №1 (зошит) виконується з коментуванням. Відшукай частини смужки і зафарбуй їх відповідними кольорами. Визнач довжину цілої смужки.

2.Робота із задачею.

Завдання № 5 (підручник). Робота проводиться за пам’яткою « Працюю над задачею»

Короткий запис

К. – 5 кг

        ) на ? більше

М. – 1 кг

 

3.Графічні вправи «Наведи та допиши»

1).Завдання № 4 (зошит).

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

1. Бесіда.

- Що сподобалося на уроці? Чого навчилися?Що вдавалося легко? Чи були труднощі? Над чим треба ще попрацювати?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 квітня 2019
Переглядів
5363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку