Урок математики у 1 класі
Тема. Вивчаємо число і цифру 5. Склад числа 5. Порівняння груп об'єктів. Написання цифри 5.
Мета: створювати умови для формування ключової компетентності молодших школярів, через практичну роботу дослідити утворення числа 5, розкрити зміст поняття число і цифра 5, вчити писати цифру 5; продовжувати роботу над формуванням навички порівнювати числа в межах 5; продовжити формувати організаційні, загально-пізнавальні уміння та навички, розвивати увагу, пам’ять; вдосконалювати навички усної лічби,виховувати увагу.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок … математики
На уроці сидітиму…тихо
Буду слухати… уважно
Писатиму … каліграфічно
Зошит триматиму … правильно
Рахуватиму … швидко
Відповідатиму … чітко
-Діти, покажіть з яким настроєм ви починаєте урок. Я бажаю, щоб такий настрій був до кінця уроку.
- Що ви очікуєте від уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1) Бачу, що ви гарно налаштуватися на роботу. Візьмемо собою тих, хто вміє рахувати, порівнювати, гарно писати, робити висновки.
Усний рахунок.
Лічба в прямому і зворотньому порядку.
Робота з картками – цифрами.
Три листки і ще листок Заховались між квіток. Вам просте завдання,діти, Ці листочки полічити. 4 |
На травиці біля хати Метушаться цуценята: 2 білих, наче сніг, 1чорне. Скільки всіх? 3 |
Гляньте, білочка 1 Виглядає із дупла. Ось ще 3 стрибнуло з гілки. Хто вгадає, буде скільки? 4 |
3) Робота з картками – цифрами.
- Покажіть число, попереднє до числа 3;
- число, попереднє до 2;
- число, наступне після числа 3,
- число, наступне після числа 1;
- число, яке стоїть між числами 1 і 3,
- склад числа 4, це 1 і …
- склад числа 4, це 2 і …
Гра « Засели будинки».
Гра» Олівці»
На скільки більше олівців ви використали?
До чотирьох олівців добавте ще 1. Викладіть фігуру. Яку фігуру утворили? Чому вона має таку назву? Із 5 олівців утворіть ламану. Яку ще можна утворити геометричну фігуру, маючи 5 сторін?
Робота з « ЛЕГО».
Покладіть 1 цеглинку. Яка цифра відповідає кількості цеглинок?
Покладіть 2 цеглинки. Як ви утворили число 2? Якою цифрою позначимо кількість цеглинок?
Утворіть, щоб кількість цеглинок стало 3.
III. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Утворення числа 5.
Отже, щоб дістати число 5, потрібно до 4+1.
Покладіть на парті 4 цеглинки. Додайте ще одну. Скільки разом стало?
То як утворилось число 5?
Як називається число 5 по відношенню до числа 4?
2) 1. На що схожа 5? Оберіть малюнок
Перегляд відео – уроку.
2. Робота з лего .Викладітьцифру 5.
Написання цифри 5.
Обвести «шершавчик»
Із скількох елементів складається ця цифра?
Цифра 5 складається з трьох елементів: дугоподібної лінії, короткої прямої похилої лінії та правого півовалу. Починаємо писати з верхньої сторони квадрата недалеко від правого кута й ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, пишемо малий правий півовал до нижньої сторони квадрата так, щоб він не торкався правої сторони, де заокруглюємо ліворуч ближче до нижнього лівого кута. Відриваємо руку і вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кута квадрата.
— А зараз напишемо всі цю цифру в повітрі, ліктем, носиком.
Написання цифри в зошитах.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Назвати сусідів числа 2, 4.
Назвати наступні та попередні числа до поданих чисел.
Гра»Яке число загубилось?»
VI. Підсумок уроку.
число 5 і пишеться цифра 5. А що ви цікавого знаєте про 5?
Є монета вартістю 5 копійок.
5 пальців на руці.
«Мікрофон»
- Який настрій у вас на кінець уроку?
- Чи справдились ваші очікування?
- Чи потрібні нам уроки математики? Для чого ?
Ви всі дітки – молодці
гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.