Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)
Тема. Додавання виду 27+3.Розв’язування складених задач на знаходження невідомого зменшуваного. (Слайд 2)
Завдання уроку. Ознайомити учнів з усним додаванням виду 27+3; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного; узагальнювати вміння та навички обчислювати периметр; розвивати логіку, мислення, увагу; виховувати цікавість до математики.
Обладнання. Презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 3)
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руку вчасно підіймати.
І, щоб не було мороки,
Всі готові до уроку?
Тож , гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
Якщо хочеш досягнути
У житті вершин,
Математику збагнути
Мусиш до глибин!
- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі.
- Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене,поділіться гарним настроєм з друзями.
Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулося,
Спочатку сам посміхнися життю!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Їжачок все порядкує,
у садку господарює.
Вніс на зиму заготовку
в лісову свою коморку:
яблук 11 і груш 12,
ще й грибочків штук 15.
Скільки ж фруктів під замок
вніс в комірку їжачок?
(11 + 12 = 23)
2. Ну а скільки ж сушини
в заготовці до зими?
(23 + 15 = 38)
3. Біля годівнички
горобці й синички
пісеньки співають,
крихітки шукають.
Горобців — 13.
Синичок — 16.
Скільки в хорі співаків?
Хто дізнатися зумів?
(13+ 16 = 29)
4.Під дубочком вісім грибочків,
Під сосною їх — чотири.
Скільки разом?
Полічили?
( 8+4=12)
Гра «Знайди пару» (Слайд 14-15)
Щоб цифри правильно писати.
Хвилинку каліграфії треба почати!
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько!
Учні записують число 45.
(Це число двоцифрове, складається з 4 десятків, 5 одиниць. Для запису числа знадобиться дві цифри: 4; 5. Попереднє число – 44, наступне – 46. Число 45 – непарне.)
*Запишіть число у якому 5 десятків і 6 одиниць;
*Запишіть число попереднє до числа 30;
*Запишіть сусідів числа 18;
*Запишіть суму чисел 11 і 7;
*Запишіть різницю чисел 12 і 6.
Відповідь:56, 29, 17,19, 6.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 20)
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Робота в парах. (с.132, завд.1)
1+9=10 2+8=10 3+7=10 4+6=10 5+5=10 0+10=10
27 + 3 = 98 + 2 =
20 7 90 8
20+ (7+3)=30 90+(8+2)=100
Інші приклади із завдання учні виконують біля дошки.
16 + 4 = 35 + 5 = 73 + 7 = 91 + 9 =
10 6 30 5 70 3 90 1
10+(6+4)=20 30+(5+5)=40 70+(3+7)=80 90+(1+9)=100
Робота в групах. (Слайд 25)
Скорочений запис задачі. (Слайд 26)
Ховалося – ?
Виповзло – 9 раків і 3 раки
Залишилося – 8 раків
Розв’язання (Слайд 27)
9 + 3 =12 (р.) – виповзло.
8 + 12 = 20 (р.)
Вираз : 8 + (9 + 3) = 20 (р.)
Відповідь: 20 раків ховалося за каменем спочатку.
v. Фізкультхвилинка. (Слайд 28)
Робота в парах. (Слайд 29-30)
Я – двоцифрове парне число. Мене немає ні в крузі, ні в квадраті. Знайди мене.
Гра «Хто швидше?»Робота в групах.( с.133, завдання 7) (Слайд 31)
Фотографія Олега – квадратної форми, а Романа – прямокутної форми. На якій фотографії є Олег? А на якій – Роман?
Розв’язання (Слайд 32)
12+12+12+12=48 (см) – периметр рамки квадратної форми;
10+14+10+14=48 (см) - периметр рамки прямокутної форми.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 33)
- Що вам сподобалось на уроці?
2. Самооцінювання. (Слайд 34)
- Ви виконали всі завдання. На уроці всі старалися, допомагали один одному. А зараз
оцініть свої досягнення на уроці за допомогою сходинки успіху.
Домашнє завдання С. 132 - 133, № 4, № 6. (Слайд 35)
Ось і пролунав дзвінок –(Слайд 36)
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі -
Щиро дякую вам друзі!