Урок математики у 2 класі "Додавання виду 27+3. Ровзв’язування складених задач на знаходження невідомого зменшуваного."

Про матеріал
Завдання уроку. Ознайомити учнів з усним додаванням виду 27+3; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного; узагальнювати вміння та навички обчислювати периметр; розвивати логіку, мислення, увагу; виховувати цікавість до математики.
Перегляд файлу

   Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)

Тема. Додавання виду 27+3.Розв’язування складених задач на знаходження невідомого зменшуваного. (Слайд 2)

 Завдання уроку. Ознайомити учнів з усним додаванням виду 27+3; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного; узагальнювати вміння та навички обчислювати периметр; розвивати логіку, мислення, увагу; виховувати цікавість до математики.

Обладнання. Презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 3)

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руку вчасно підіймати.

І, щоб не було мороки,

Всі готові до уроку?

Тож , гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

 

  1.     Девіз уроку. (Слайд 4)

Якщо хочеш досягнути

У житті вершин,

Математику збагнути

Мусиш до глибин!

  1. Емоційне налаштування на урок. (Слайд 5)

- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі.

- Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене,поділіться гарним настроєм з друзями.

  • Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у вас усіх до кінця уроку. Тому зараз ми прочитаємо гасло нашого уроку:

 Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулося,

 Спочатку сам посміхнися життю!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.     Усні обчислення (Слайд 6-13)

1. Їжачок все порядкує,

у садку господарює.

Вніс на зиму заготовку

в лісову свою коморку:

яблук 11 і груш 12,

ще й грибочків штук 15.

Скільки ж фруктів під замок

вніс в комірку їжачок?

(11 + 12 = 23)

 

2. Ну а скільки ж сушини

в заготовці до зими?

(23 + 15 = 38)

 

3. Біля годівнички

горобці й синички

пісеньки співають,

крихітки шукають.

Горобців — 13.

Синичок — 16.

Скільки в хорі співаків?

Хто дізнатися зумів?

(13+ 16 = 29)

 

4.Під дубочком вісім грибочків,

Під сосною їх — чотири.

Скільки разом?

 Полічили?

        ( 8+4=12)

 

Гра «Знайди пару» (Слайд 14-15)

 

 

 

 

 

 

  1. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 16-17)

 Щоб цифри правильно писати.

Хвилинку каліграфії треба почати!

Цифри пишу рівнесенько,

 Щоб було гарнесенько!

 

Учні записують число 45.

  • Охарактеризуйте число 45.

(Це число двоцифрове, складається з 4 десятків, 5 одиниць. Для запису числа знадобиться дві цифри: 4; 5. Попереднє число – 44, наступне – 46. Число 45 – непарне.)

  1. Математичний диктант. (Слайд 18-19)

*Запишіть число у якому 5 десятків і 6 одиниць;

 *Запишіть число попереднє до числа 30;

 *Запишіть сусідів числа 18;

*Запишіть суму чисел 11 і 7;

*Запишіть різницю чисел 12 і 6.

           Відповідь:56, 29, 17,19, 6.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 20) 

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося алгоритм розв’язування виразів виду 27 + 3, а для цього нам потрібно буде згадати склад числа 10. А ще, ми будемо вчитися розв’язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Робота з підручником.  (с. 132-133) (Слайд 21)
  1.     Назвіть 6 пар чисел,які в сумі дають число 10. (Слайд 22-23 )

Робота в парах. (с.132, завд.1)

1+9=10         2+8=10       3+7=10     4+6=10     5+5=10     0+10=10

 

  1. Пояснення нового матеріалу. Виконайте обчислення за зразком. Колективна робота. (с.132, завд.2) (Слайд 24)

    27  + 3  =                                    98 + 2 =                                             

20      7                                        90      8                                  

   

20+ (7+3)=30                90+(8+2)=100                     

Інші приклади із завдання учні виконують біля дошки.

    16 + 4 =                     35 + 5 =                   73 + 7 =                       91 + 9 =  

10      6                      30      5                     70      3                        90      1

 

10+(6+4)=20           30+(5+5)=40             70+(3+7)=80                90+(1+9)=100

  1.  Робота над задачею. ( с. 132, завд. 3) 

Робота в групах. (Слайд 25)

  • Про що розповідається у задачі? ( про раків)
  • Що вони робили? ( ховалися та виповзали)
  • Які ключові слова? ( ховалися, виповзали та залишилося)

Скорочений запис задачі. (Слайд 26)

Ховалося – ?

Виповзло – 9 раків і 3 раки

Залишилося – 8 раків

Розв’язання (Слайд 27)

9 + 3 =12 (р.) – виповзло.

8 + 12 = 20 (р.)

Вираз : 8 + (9 + 3) = 20 (р.)

Відповідь: 20 раків ховалося за каменем спочатку.

 

v. Фізкультхвилинка.  (Слайд 28)

  1. Розв’язування логічного завдання. ( с. 132, завд. 5)

Робота в парах.  (Слайд 29-30)

Я – двоцифрове парне число. Мене немає ні в крузі, ні в квадраті. Знайди мене.

 

 

 

 Гра «Хто швидше?»Робота в групах.( с.133, завдання 7)  (Слайд 31)

Фотографія Олега – квадратної форми, а Романа – прямокутної форми. На якій фотографії є Олег? А на якій – Роман?

142348646_2898798270349134_7850295731402994651_nC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\142340995_753648978900345_4808886085913164261_n.jpg

  • Обчисліть периметри рамок з фотографіями. Який периметр більший?

Розв’язання (Слайд 32)

12+12+12+12=48 (см) – периметр рамки квадратної форми;

10+14+10+14=48 (см) - периметр рамки прямокутної форми.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 33)

  1. Вправа «Інтерв’ю»
  • Що  ви  навчилися  робити  на  уроці?
  • Чи  справились  з  завданнями?
  • Що  вам  сьогодні  здалось  найцікавішим?
  • Що  вам  здалося  найважчим?

- Що  вам  сподобалось  на  уроці?

2. Самооцінювання. (Слайд 34)

        -  Ви виконали всі завдання. На уроці всі старалися, допомагали один одному. А зараз  
        оцініть свої досягнення на уроці за допомогою сходинки успіху.

C:\Users\Admin\Desktop\Facebook1кл\САМОЦІНЮВАННЯ\FB_IMG_1612608343769.jpg

Домашнє завдання С. 132  - 133, № 4, № 6. (Слайд 35)

 

                               Ось і пролунав дзвінок –(Слайд 36)

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі -

Щиро дякую вам друзі!

 

                                              

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2022
Переглядів
1096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку