Урок математики в 2 класі "Послідовне віднімання виду 50-24. Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. "

Про матеріал
Завдання уроку. Вчити віднімати вирази виду 50-24; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння розв’язувати задачі за коротким записом, за малюнком і виразом; виховувати любов до математики.
Перегляд файлу

   Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)

Тема.   Послідовне віднімання виду 50-24. Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. (Слайд 2)

 Завдання уроку.  Вчити віднімати вирази виду 50-24; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння розв’язувати задачі за коротким записом, за малюнком і виразом; виховувати любов до математики.

Обладнання. Презентація, підручники, геометричні фігури.

Тип уроку. Інтегрований урок

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 3)

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станемо чемно —

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

 Сядемо рівненько на місця свої.

 

  1.     Девіз уроку. (Слайд 4)

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

 

    2.  Рефлексія

       Зараз сядьте всі рівно .

Заплющить очі і повторюйте за мною:

  •         Я уважний/уважна
  •         Я все можу.
  •         Я все хочу знати.
  •         У мене все вийде.

Розплющить очі. Посміхніться. Сьогодні я вам бажаю успіху і очікую цікавої, плідної праці, щирого обміну думок.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.     Усні обчислення (Слайд 5)

 Гра “ День і ніч”

(На слово « Ніч!» учитель зачитує вираз, а на слово «День!» учні називають відповідь.)

 

7+8          9+6           13-9

6+5          7+4           12-8

  1.                      12-7          14- 7

 

  1.     Каліграфічна хвилинка. (Слайд 6)
  •         Яке, діти, сьогодні число? ( 28 січня)
  •         Охарактеризуйте  це число. (Двоцифрове, парне)
  •         Назвіть сусідів цього числа. (27 і 29)
  •         Запишіть сьогоднішнє число, класна робота і каліграфічно  рядочок цифри 28.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 7)

- Тема нашого уроку  «Послідовне віднімання виду 50-24. Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць».

-  Сьогодні на уроці  ви навчитеся віднімати вирази виду 50-24;  будете удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння розв’язувати задачі за коротким записом, за малюнком і виразом.

 

  1. Відгадування загадки. (Слайд 8-9)

   Що за диво –

   Все навколо

   Білим пухом занесло.

   Дива зовсім тут нема.

   Це до на прийшла (зима)  

 

- Діти, до нас на урок завітала зима і вона нам підготувала багато цікавих завдань, які вам  треба зробити.

 

2. Вправа «Мікрофон» (Слайд 10)

— Хто любить зиму? Чому? (Взимку холодно; випадає сніг; річки, озера, ставки замерзають, діти люблять цю пору року)

  •                   Що приносить дітям зима? (Радість, веселощі, розваги)
  •                   На що схожа зима?
  •                   Чим вона відрізняється від інших пір року?
  •                   Тож яка красуня до нас завітала? (Зима)
  •         Зима пропонує попрацювати з підручником.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Робота з підручником.  (с. 135-137) (Слайд 11)
  1. Обчисліть кругові вирази і знайдіть зайвий. (Усно) ( с.135, завдання 1)  (Слайд 12-13)

50-30=20       10+60=70      30+50=80         90-40=50

20-10=10       70-40=30       80+10=90  

Зайвий вираз 40+10 

 

  1. Обчисліть  вирази. Робота в парах ( с.136, завдання 2)  (Слайд 14-15)

 

40-1=39          40-4=36        60-1=59        60-6=54        90-1=89        90-9=81

 

  1. Пояснення нової теми. Виконати обчислення за зразком.

Колективна робота.  ( с.136, завдання 3)  (Слайд 16)

 

    50  - 24   =                                    60 – 57  =                                             

        20        4                                        50       7               

   

(50-20)-4=26                (60-50)-7=3                    

Інші приклади із завдання учні виконують біля дошки.

    40-18 =               70 - 39 =                 20 - 14 =                     80 – 72 =

      10     8                  30      9                    10      4                       70       2

 

(40-10)-8=22          (70-30)-9=31            (20-10)-4=6               (80-70)-2=8

  100-12 =             100 - 45 =                

      10     2                  40      5                                                       

 

(100-10)-2=88       (100-40)-5=55

V. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, давайте будемо відгадувати загадки. А відгадавши ці загадки, ви дізнаєтесь, що потрібно зимі для розваг дітей.

Загадка (Слайд 17)

Дві дощечки, дві сестри                    

Несуть мене із гори. (Лижі) (Слайд 18)

 (На дошці прикріплена сніжинка. Діти відгадують загадки і прикріплюють до кожного промінчика «сніжинки»-відгадки.)  

  • А зараз виконаємо завдання про лижі.
  1. Продовження роботи за підручником.
  1. Визначте дію для кожного запитання. Колективна робота.

 ( с. 136, завдання 4) (Слайд 19)

VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 20)

 

 Загадка. (Слайд 21)

Я падаю на  ваші хати.                                              

Я білий-білий, волохатий.                         

Я прилипаю вам до ніг.

І називаюсь просто(сніг) (Слайд 22)

  • Діти, а які ігри можна грати із снігом?
  • А зараз виконаємо задачу 5 і дізнаємося у які ігри грають діти.
  1. Робота над задачею . Колективна робота. ( с. 136, завдання 5) (Слайд 23)

 

Скорочений запис задачі  (Слайд 24)

 

«Ж .» - 30 р.

«См.» - ?, на 11 р. менше

«З.» - ?, на 5 р. більше

 

Розв’язання. (Слайд 25)

30-11=19 (р.) – влучили в ціль «Сміливці»,

30+5=35 (р.) – влучили в ціль  «Завзяті».

Відповідь: 19 разів, 35 разів, перемогли «Завзяті».

 

           Загадка. (Слайд 26)

В зимову веселу пору                               

Ми найкращі друзі дітвори.                     

Вивозять діти нас на гору,

А ми веземо їх з гори. (Сани) (Слайд 27)

  • А ви любите кататися на санчатах?
  1. Робота над задачею . Самостійна робота. ( с. 137, завдання 7) (Слайд 28)

 

Скорочений запис задачі  (Слайд 29)

Марко – 40 разів

Юстина - ?, на 14 р. менше

Віктор - ?, стільки, скільки  

Розв’язання (Слайд 30)

40-14= 26 (р.) – з’їхала Юстина.

26+40=66 (р.)

Відповідь: 66 разів з’їхав  Віктор на санчатах.

  1. Робота з геометричним матеріалом.

Загадка. (Слайд 31)

 Він – не лялька й не людина,
На снігу стояти звик
В нього ніс – смачна морквина,
Хто це? Звісно, … (сніговик). (Слайд 32)

Гра «Зліпи сніговика».  Робота в парах. (Слайд 33)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • З яких геометричних фігур ви склали сніговика?
  • Скільки в ньому  є  трикутників? квадратів? кругів? овалів?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 34)

  1.     Гра «Незакінчене речення» 
  •         Сьогодні я дізнався/дізналася…
  •         На уроці мені сподобалось…
  •         Мені було важко…
  •         Я зрозумів/зрозуміла…
  •         Я навчився/навчилася…
  •         Тепер я зможу… 

Самооцінювання. (Слайд 35)

 -  Ви виконали всі завдання від зими .
Оцініть свої досягнення на уроці за допомогою картки самооцінювання.

 

C:\Users\Public\Music\Sample Music\Новая папка (2)\Новая папка\02013h3w-8e79-717x0.png

                                   Усяка пора у природі чарівна, (Слайд 36)

У кожній є радість своя!

Ну, а зима

Білосніжна царівна –

Хай радість

Несе вам щодня!

Домашнє завдання - С. 137, № 6, № 7.  

C:\Users\Public\Music\Sample Music\Новая папка (2)\Новая папка\Без названия (56).jpg(Слайд 37)

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Марія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
2301
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку