Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)
Тема. Послідовне віднімання виду 50-24. Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. (Слайд 2)
Завдання уроку. Вчити віднімати вирази виду 50-24; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння розв’язувати задачі за коротким записом, за малюнком і виразом; виховувати любов до математики.
Обладнання. Презентація, підручники, геометричні фігури.
Тип уроку. Інтегрований урок
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 3)
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станемо чемно —
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
2. Рефлексія
Зараз сядьте всі рівно .
Заплющить очі і повторюйте за мною:
Розплющить очі. Посміхніться. Сьогодні я вам бажаю успіху і очікую цікавої, плідної праці, щирого обміну думок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Гра “ День і ніч”
(На слово « Ніч!» учитель зачитує вираз, а на слово «День!» учні називають відповідь.)
7+8 9+6 13-9
6+5 7+4 12-8
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 7)
- Тема нашого уроку «Послідовне віднімання виду 50-24. Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць».
- Сьогодні на уроці ви навчитеся віднімати вирази виду 50-24; будете удосконалювати обчислювальні навички, розвивати вміння розв’язувати задачі за коротким записом, за малюнком і виразом.
Що за диво –
Все навколо
Білим пухом занесло.
Дива зовсім тут нема.
Це до на прийшла… (зима)
- Діти, до нас на урок завітала зима і вона нам підготувала багато цікавих завдань, які вам треба зробити.
2. Вправа «Мікрофон» (Слайд 10)
— Хто любить зиму? Чому? (Взимку холодно; випадає сніг; річки, озера, ставки замерзають, діти люблять цю пору року)
VІ. Вивчення нового матеріалу.
50-30=20 10+60=70 30+50=80 90-40=50
20-10=10 70-40=30 80+10=90
Зайвий вираз 40+10
40-1=39 40-4=36 60-1=59 60-6=54 90-1=89 90-9=81
Колективна робота. ( с.136, завдання 3) (Слайд 16)
50 - 24 = 60 – 57 =
20 4 50 7
(50-20)-4=26 (60-50)-7=3
Інші приклади із завдання учні виконують біля дошки.
40-18 = 70 - 39 = 20 - 14 = 80 – 72 =
10 8 30 9 10 4 70 2
(40-10)-8=22 (70-30)-9=31 (20-10)-4=6 (80-70)-2=8
100-12 = 100 - 45 =
10 2 40 5
(100-10)-2=88 (100-40)-5=55
V. Мотивація навчальної діяльності
— Діти, давайте будемо відгадувати загадки. А відгадавши ці загадки, ви дізнаєтесь, що потрібно зимі для розваг дітей.
Загадка (Слайд 17)
Дві дощечки, дві сестри
Несуть мене із гори. (Лижі) (Слайд 18)
(На дошці прикріплена сніжинка. Діти відгадують загадки і прикріплюють до кожного промінчика «сніжинки»-відгадки.)
( с. 136, завдання 4) (Слайд 19)
VІ. Фізкультхвилинка (Слайд 20)
Загадка. (Слайд 21)
Я падаю на ваші хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг.
І називаюсь просто…(сніг) (Слайд 22)
Скорочений запис задачі (Слайд 24)
«Ж .» - 30 р.
«См.» - ?, на 11 р. менше
«З.» - ?, на 5 р. більше
Розв’язання. (Слайд 25)
30-11=19 (р.) – влучили в ціль «Сміливці»,
30+5=35 (р.) – влучили в ціль «Завзяті».
Відповідь: 19 разів, 35 разів, перемогли «Завзяті».
Загадка. (Слайд 26)
В зимову веселу пору
Ми найкращі друзі дітвори.
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори. (Сани) (Слайд 27)
Скорочений запис задачі (Слайд 29)
Марко – 40 разів
Юстина - ?, на 14 р. менше
Віктор - ?, стільки, скільки
Розв’язання (Слайд 30)
40-14= 26 (р.) – з’їхала Юстина.
26+40=66 (р.)
Відповідь: 66 разів з’їхав Віктор на санчатах.
Загадка. (Слайд 31)
Він – не лялька й не людина,
На снігу стояти звик
В нього ніс – смачна морквина,
Хто це? Звісно, … (сніговик). (Слайд 32)
Гра «Зліпи сніговика». Робота в парах. (Слайд 33)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 34)
Самооцінювання. (Слайд 35)
- Ви виконали всі завдання від зими .
Оцініть свої досягнення на уроці за допомогою картки самооцінювання.
Усяка пора у природі чарівна, (Слайд 36)
У кожній є радість своя!
Ну, а зима
Білосніжна царівна –
Хай радість
Несе вам щодня!
Домашнє завдання - С. 137, № 6, № 7.
(Слайд 37)