Урок математики у 2 класі за програмою О.Д. Дубогай “Навчання у русі”
Вправи і задачі на закріплення вивчених способів множення і ділення. Складання рівностей і нерівностей. Розпізнавання геометричних фігур.
Підготувала Бонікевич Наталія Олександрівна, вчитель початкових класів Підлісецької загальноосвітньої школи І-ІІст. Кременецького району Тернопільської області
Підлісецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Кременецького району
Тернопільської області
Урок математики
у 2 класі
за програмою
“Навчання у русі”
Вправи і задачі на закріплення вивчених способів множення і ділення. Складання рівностей і нерівностей. Розпізнавання геометричних фігур.
2-й клас
Вчитель вищої кваліфікаційної категорії
Бонікевич Наталія Олександрівна
2017р
Мета: Закріпити знання вивчених таблиць множення та ділення;
узагальнити знання учнів про зв'язок між арифметичними діями;
формувати навички швидких обчислень табличних випадків;
вправляти учнів у розв’язанні задач;
розвивати увагу, спостережливість, вміння аналізувати,узагальнювати,робити висновки; виховувати допитливість.
Девіз:
слухай - уважно,
думай - добре,
відповідай – чітко.
Хід уроку
І. Активізація пізнавальної діяльності
1. Дихальні вправи ( із стрічками).
Відновлення дихання після перерви.
На рівні очей на витягнутій руці трьома пальцями тримаємо стрічки. На рахунок 1-і робимо глибокий вдих, на 2-і, 3-і – видихаємо, направляючи повітря на стрічку. Повторити три рази.
2. Визначення тема уроку за допомогою прикладів
9 |
81 |
56 |
18 |
7 |
6 |
32 |
5 |
20 |
20 |
8 |
з |
а |
к |
р |
і |
п |
л |
е |
н |
н |
я |
3· 6 |
42:7 |
4· 8 |
24:3 |
8· 7 |
45:9 |
5· 4 |
28:4 |
9· 9 |
63:7 |
р |
п |
л |
я |
к |
е |
н |
і |
а |
з |
(після розв’язання кожного виразу вправа із долоньками)
Вправи із долоньками
На дошці збоку прикріплені з кольорового картону контури дитячих долоньок. Після правильного обрахування виразу учень стає спиною до дошки навпроти долоньок. Повертаючи тулуб вправо – вліво почергово, учень своїми долоньками має торкнутись контурів долоньок.
- Що, на вашу думку, ми будемо робити на уроці?
- Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?
3. Повторення таблиць множення і ділення
(вправа із м’ячиком)
«М'яч в руки»
Вчитель стоїть в центрі класу з м'ячем у руках. Для перевірки знань таблиці множення чи ділення називає приклад, вказує ім'я учня, кидає йому м'яч та одержує відповідь та м'яч назад.
63 :9, 0 ·8, 9 ·4, 6:6, 36 ·0, 50 :10 , 7 ·1, 6 ·7
З метою підтримки тіла у фізіологічно правильному положенні під час навчально-виховного процесу школярі використовують мішечки з йодованою сіллю. Тримаючи соляний мішечок на голові, дитина вирівнює спину, відстань від очей до парти є оптимально.
4. Усний рахунок
(слайди, блокнотики)
80 -40 :5•7-14:6•4+22:10•6=(30)
5. Гра «Знайди свою дію»
Отримавши картки із завданням , клас ділиться на 4 групи відповідно до математичної дії (+, -, ·, : )
- зменшуване 9, від’ємник 4
- сума чисел 6 і 8
- число 3 збільшити у 7 разів
- 24 поділити на 4
- різниця чисел 42 і 6
- доданок 5, доданок 7
- число 4 збільшити на 8
- частка чисел 54 і 6
- множник 2, множник 6
- число 18 зменшити у 3 рази
- ділене 72, дільник 9
- добуток чисел 9 і 3
- число 45 зменшити на 9
- 36 плюс 6
-12 мінус 4
- 4 помножити на 7
( Колективна перевірка вірного вибору)
В кожного учня на парті картка із записаними матема-тичними виразами у різних формах на 4 арифметичних дії. По команді вчителя учні відкривають свої картки , мовчки читають вирази і утворюють чотири команди відповідно до арифметичної дії (додавання, віднімання, ділення, множення). При перевірці правильності вибору своєї групи учні плещуть в долоньки. А при не правильній відповіді – піднімають руки вгору, схрещую-чи над головою.
6. а)Із множини чисел записати три приклади на множення. Кожне число можна використати лише один раз.
9, 6, 32, 8,5,63, 7,4,30
(Правильно записаний вираз супроводжується певними рухами)
При правильному виконанні обчислення, отримавши похвалу від вчителя «Молодець», учень виконує довільні рухи - задоволення (присісти, покрутитись, підняти руки вгору і підстрибнути ).
б)- На кожен вираз множення скласти вирази на ділення
7. Робота за підручником
№970
На дошці записані вирази. У пропущені клітинки вставити знаки
( < ,>, =)
(до дошки пострибати на одній нозі, правильно виконане завдання
супроводжується певними рухами, виказуючи своє задоволення)
Вправа «Пострибайко»
Для виконання письмового завдання на дошці учень стрибає на одній нозі, обраховує вираз і після похвали вчителя виконує різні рухові вправи для передачі свого емоційного стану.
64:8 * 71 27:3 * 54:9
56:7*40:5 82- 1*99
68*45-3 19-4*44
ІІ. Фізкультхвилинка
Відновлення дихання після проведення фізкультхвилинки.
На 1-і робимо глибокий вдих, на 2-і, 3-і, 4-і – повільний видих з надуванням кульки.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Задача 973
а) короткий запис задачі
б) аналіз задачі
в) коментований запис задачі
г) самостійний запис виразу та відповіді до задачі.
2.Гімнастика для очей.
Для очей
Долоньки притиснути щільно одна до одної, сильно ними потерти, щоб відчути тепло і прикласти до очей. Очі в цей час легко прикрити. Порахувати до п'яти. Сильно зажмурити очі. Знову порахувати до п'яти. Покліпати очками. І повільно прийняти долоньки.
(відповідь супроводжується рухами)
Для долоньок та пальчиків
Після виконання письмових завдань учні беруть в долоньки горішки і обертовими рухами масажують долоньки та пальчики.
5. Складання за малюнками рівностей і нерівностей
№ 972
- Записати на дошці і у зошиті
6. Гімнастика для шийних хребців
«Намалювати носиком» поросятко.
В центрі на дошці прикріплений малюнок Поросятка, який складається із геометричних фігур. За рухами указки вчителя по малюнку діти носиками обводять кожен елемент малюнка Поросятка.
ІV. Підсумок уроку
- Домашнє завдання: №№975, 976.
Додаток
І. Дихальні вправи
1. Зі стрічками.
Відновлення дихання після перерви.
На рівні очей на витягнутій руці трьома пальцями тримаємо стрічки. На рахунок 1-і робимо глибокий вдих, на 2-і, 3-і – видихаємо, направляючи повітря на стрічку. Повторити три рази.
Відновлення дихання після проведення фізкультхвилинки.
На 1-і робимо глибокий вдих, на 2-і, 3-і, 4-і – повільний видих з надуванням кульки.
ІІ. Рухові вправи
На дошці збоку прикріплені з кольорового картону контури дитячих долоньок. Після правильного обрахування виразу учень стає спиною до дошки навпроти долоньок. Повертаючи тулуб вправо – вліво почергово, учень своїми долоньками має торкнутись контурів долоньок.
При правильному виконанні обчислення, отримавши похвалу від вчителя «Молодець», учень виконує довільні рухи - задоволення
(присісти, покрутитись, підняти руки вгору, вперед….).
В кожного учня на парті картка із записаними математичними виразами у різних формах на 4 арифметичних дії. По команді вчителя учні відкривають свої картки , мовчки читають вирази і утворюють чотири команди відповідно до арифметичної дії (додавання, віднімання, ділення, множення). При перевірці правильності вибору своєї групи учні плещуть в долоньки. А при не правильній відповіді – піднімають руки вгору, схрещую-чи над головою.
Вчитель стоїть в центрі класу з м'ячем у руках. Для перевірки знань таблиці множення чи ділення називає приклад, вказує ім'я учня, кидає йому м'яч та одержує відповідь та м'яч назад.
Для виконання письмового завдання на дошці учень стрибає на одній нозі, обраховує вираз і після похвали вчителя виконує різні рухові вправи для передачі свого емоційного стану.
ІІІ. Гімнастика
1.Для шийних хребців
«Намалювати» носиком Поросятко.
В центрі на дошці прикріплений малюнок Поросятка, який складається із геометричних фігур. За рухами указки вчителя по малюнку діти носиками обводять кожен елемент малюнка Поросятка.
2.Для долоньок та пальчиків
Після виконання письмових завдань учні беруть в долоньки горішки і обертовими рухами масажують долоньки та пальчики.
Долоньки притиснути щільно одна до одної, сильно ними потерти, щоб відчути тепло і прикласти до очей. Очі в цей час легко прикрити. Порахувати до п'яти. Сильно зажмурити очі. Знову порахувати до п'яти. Покліпати очками. І повільно прийняти долоньки.