Урок математики у 3 класі НУШ за темою: Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень

Про матеріал
Очікувані результати: - читає і записує багатоцифрові числа в межах тисячі / [4 МАО 2-4.2-1]; - прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу / [4 МАО 3-1.2-9] - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач / [4 МАО 3-1.2-8]; - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 3-3.4-1].
Перегляд файлу

Математика 3 клас

ІІ семестр

(за ТОП-2 Р. Шияна. Підручник: О. М. Гісь, І. В. Філяк «Математика. Підручник для 3 класу», с 37 - 39)

Урок № 77

Тема. Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень.

 

Очікувані результати:

- читає і записує багатоцифрові числа в межах тисячі / [4 МАО 2-4.2-1];

- прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1];

- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу / [4 МАО 3-1.2-9]

- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];

- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]

- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач /  [4 МАО 3-1.2-8];

- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 3-3.4-1].

Зміст уроку

І. Організація класу та емоційне налаштування.

      1. Привітання.  

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаємо-

Працювати починаємо.

  1. Перевірка готовності до уроку.

- Дорогі учні, погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку?

Підручник, щоденник, зошит, ручка та олівець.

     3. Перевірка домашнього завдання

- У кого виникли проблеми з виконанням домашнього завдання ?

- Всі справилися зі своїми завданнями ?

ІІ. Робота над темою уроку

  1. Хвилинка каліграфічного письма

Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число:  25 січня    

Класна робота

-  Пропишіть каліграфічно числа :     2     5     25      2     5     25     2     5     25...

  1.  Усні обчислення

— Полічіть десятками до 100 (10, 20,30, 40, 50, 60, 70, 80, 90)

— Полічіть сотнями до 1000 (100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900)

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

- Сьогодні на уроці ми навчимось додавати та віднімати круглих чисел, а також проведемо змагання з усної лічби. Тож розпочинаймо.

  1. Уведення в тему. Розминка 1.

- Увага! Увага!

В одеській школі – змагання з усної лічби.

Через хвилину – розпочинаємо! Приєднуйся, друже!

 

- Я вам роздам  цеглинки. Ви маєте  подивитися  на свій колір і знайти такий же колір у іншого учасника. Саме так  ви об’єднаєтесь в дві команди.

- Зараз у нас буде розминка. Вам потрібно округлити задані числа до десятків, а тоді числа, які отримаєш – до сотень.

   Перша команда – 317, 282, 831, 679, 745:

десятки: 320, 280, 830, 680, 740

сотні: 300,  300, 800, 700, 700

   Друга команда – 931, 288, 332, 747, 855

десятки: 930, 290, 330, 740, 860

сотні: 900, 300, 300, 700, 900

Розминка 2.

Завдання 2 (с. 40 підручника)

(Розгляньте округлені числа на скриньках. Визначте, до якої скриньки можна кинути кожен із конвертів).

600 ≈ 645, 620, 580, 555;
800 ≈ 805, 785;
890 ≈ 894, 887;
550 ≈ 546.

- Які числа округлили до сотень? – Які до десятків?

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Підготовка до конкурсу №1.

-  А тепер нам потрібно підготуватись до 1 конкурсу. Для цього нам потрібно навчитись додавати способом округлення. Відкрийте підручники на сторінці 40 , завдання 3.

230+380 =

- Нам потрібно 380 округлити до сотень = 400. Тобто число 400 на скільки збільшили? ( на 20) Отже, 230+400-20 = 630-20 = 610

 

Конкурс № 1. Команда переможців - отримає очко!

- Знайдіть завдання 4. Хто швидше розв’яже правильно, піднімає руку.

1) 520+290 = 520+300 - 10 = 810

2) 340+570 = 340+600 - 30 = 910

3) 250+680 = 250+700 - 20 = 930

4) 160+760 = 160+800 - 40 = 920

 

Підготовка до конкурсу  № 2.

- Нам потрібно навчитись віднімати способом округлення. Знайдіть завдання 5, сторінка 41.

750-490 =

- Нам потрібно 490 округлити до сотень = 500. Діти, на скільки ми збільшили 500? (на 10)

Отже, 750-500+10 = 250+10 = 260

 

Конкурс №2. Команда переможців - отримає очко!

- Знайдіть завдання 6. Хто швидше розв’яже правильно, піднімає руку.

1) 520-290 = 520-300+10 = 230

2) 440-170 = 440-200+30 = 270

3) 650-380 = 650-400+20 = 220

4) 970-760 = 970-800+40 = 210

 

Конкурс № 3. Команда переможців - отримає очко!

- Знайдіть задачу 7 сторінка 41.

- Скільки всього навчається у школі учнів? ( 800)

- Скільки народилось навесні і взимку? ( 360)

- Скільки навесні і влітку? ( 400)

- Скільки восени? ( 210)

- Якщо восени народилось 210 учнів, ми зможемо дізнатись скільки дітей народилось крім восени? Якою дією?( віднімання)

- Ми зможемо дізнатись скільки народилось дітей взимку? Якою дією? Що ми будемо віднімати?

- Ми зможемо дізнатись скільки народилось влітку? Якою дією? Що ми будемо віднімати?

- Потім ми зможемо дізнатись скільки народилось навесні? Для цього нам потрібно скільки народилось влітку і взимку. Якою дією? (додавання)

1) 800-210 = 590(уч.) – народились взимку, навесні та влітку

2) 590-360 = 230 (уч.) – народилось влітку

3) 590-400 = 190 (уч.) – народились взимку

4) 230+190  = 520 (уч.) – народились взимку і влітку

5) 590-520 = 70(уч.) – навесні

Відповідь: взимку – 190, навесні – 70, влітку – 230

Конкурс № 4 - для капітанів команди!

1) Назви усі круглі трицифрові числа, які при округленні до сотень дають число 700.
2) Назви усі трицифрові числа, які при округленні до десятків дають число 240.

1) 650, 660, 670, 680, 690.
2) 235, 236, 237, 238, 239.

 

ІІІ. Підсумок уроку

- Чи  сподобалися Вам змагання ?

- Які завдання вам найбільше сподобались?

- Яке завдання було найскладнішим?

- Отже, давайте підрахуємо наші очки.

 

Оцінювання. Нагородження

- Ви молодці! Гарно працювали під час уроку!

- За те, що ви добре та наполегливо працювали протягом уроку, ви також отримуєте невеликі нагороди.

 

ІV. Домашнє завдання: на картках.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 січня 2022
Переглядів
1934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку