Урок математики у 3 класі за темою:Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

Про матеріал
Очікувані результати: - утворює багатоцифрові числа різними пособами / [4 МАО 2-4.2-1]; - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях/ [4 МАО 2-4.3-1] - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1] - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації / [4 МАО 2-2.2-1]; - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 2-3.4-1].
Перегляд файлу

Математика 3 клас

ІІ семестр

(за ТОП-2 Р. Шияна. Підручник: О. М. Гісь, І. В. Філяк «Математика. Підручник для 3 класу», с.42 - 45)

Урок № 78

Тема. Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. 

 

Очікувані результати:

- утворює  багатоцифрові числа різними пособами / [4 МАО 2-4.2-1];

- класифікує  багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3];

- встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4];

- виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях/ [4 МАО 2-4.3-1]

- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];

- планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]

- використовує  різні стратегії  розв’язування  проблемної ситуації /  [4 МАО 2-2.2-1];

- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 2-3.4-1].

Зміст уроку

І. Організація класу та емоційне налаштування.

1. Привітання.  

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

 

2. Перевірка готовності до уроку.

Гра «Так чи ні»

Перевіримо, чи готові ви до уроку?

  • Клас готовий працювати? (Так)
  • Додавати й віднімати? (Так)
  • Вчасно руку піднімати? (Так) 
  • Вміло в класі працювати? (Так)  
  • Вирази й задачі розв’зати? (Так)

- Дорогі учні, погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку?

Підручник, щоденник, зошит, ручка та олівець.

 3. Перевірка домашнього завдання

- У кого виникли проблеми з виконанням домашнього завдання ?

- Всі справилися зі своїми завданнями ?

ІІ. Робота над темою уроку

  1. Хвилинка каліграфічного письма

Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число:  26 січня    

Класна робота

-  Пропишіть каліграфічно числа :   2     6     26     260    2     6     26     260    2     6     26...

  1.  Усні обчислення

Гра «Хто швидше?» ( цеглинки LEGO)

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

- Сьогодні на уроці  ми будемо вчитися письмово додавати трицифрові числа без переходу через розряд та використовувати цей спосіб обчислення під час розв’язування задач.

 

1. Уведення в тему.

Усна лічба  № 1 - с.42 підручника                                                                                                

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Задача № 2  - сторінка 43.

Прочитайте задачу про себе.

- Яка відстань від Одеси до Миколаєва? ( 130 км)

- В якому місті вони пересіли в інший автобус? ( Коблево)

- Яку відстань вони проїхали від Коблева до Одеси? ( відстань що на 10 км більша від тієї, яку вони вже проїхали)

- Що в нас питається в задачі? ( відстань від Одеси до Коблевого, і від Коблевого до Миколаєва)

- Подивіться на схему на дошці.

- Ми зможемо дізнатись, скільки вони проїхали км без тих 10 км які вони ще проїхали? Якою дією? (віднімання)

- Ми зможемо дізнатись яка відстань від Одеси до Коблевого та від Коблевого до цієї точки, якщо в них відстані однакові? Якою дією? (ділення)

- Потім ми зможемо дізнатись скільки км від Коблевого до Миколаєва, якщо відстань її на 10 км більше від відстані яку проїхали? Якою дією? ( додавання)

1) 130 - 10 = 120(км.) – проїхали від Коблева.

2) 120: 2 = 60 (км.) відстань від Одеси до Коблева.

3) 60 + 10 = 70(км)

Відповідь: 60 км – відстань від Одеси до Коблева, 70 км – від Коблевого до Миколаєва.

 

V. Робота над темою уроку

- Діти, подивіться на дошку. Щоб зручніше було додавати чи віднімати великі числа, придумали запис у стовпчик. Ознайомимось із правилами цього запису.

- В нас є два числа 435 та 312.

1) Пишу друге число під першим так, щоб одиниці були під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Підкреслюю. Ставлю знак + чи -.

2) Додаю чи віднімаю одиниці. Пишу результат під одиницями.

3) Додаю чи віднімаю десятки. Пишу результат під десятками.

4) Додаю чи віднімаю сотні. Пишу результат під сотнями.

5) Читаю відповідь:

- на першій плашці: сума дорівнює 747, різниця становить 123

- на другій плашці: сума дорівнює 398, різниця становить 316

-  Ну, що ж, потренуємось розв’язувати задачі використовуючи письмове додавання або віднімання.

 

Задача 3 сторінка 44.

С. – 435 т.

Л. – 312 т.

С. і Л. - ?

- Отже, скільки відвідало в січні? ( 435)

- Скільки туристів відвідало в лютому? ( 312)

- Що нас запитується в задачі? ( скільки туристів відвідало музей за два місяці разом?)

- Що ще запитується? ( наскільки туристів більше було в січні, ніж у лютому?)

- Отже ми зможемо дізнатись скільки відвідало туристів за 2 місяці? Якою дією? (додавання)

- Ми зможемо дізнатись на скільки туристів більше в січні, ніж у лютому?

1) 435+312 = 747 (т.) за 2 місяці (в стовпчик)

2) 435-312 = 123 (т.) – більше в січні, ніж у лютому.

Відповідь: 747 – за 2 місяці, на 123 більше, ніж у лютому.

 

Приклади 4 сторінка 45.

Обчисліть вирази, послідовно записуючи їх у стовпчик і біля відповіді запишіть слово, яке відповідає відповіді.

Народне прислів’я: великому кораблю – велике плавання.

 

Задача 5 сторінка 45.

Прочитайте задачу.

- Скільки виповнилось місту Миколаїв? ( 228 років)

- Що в нас питається в задачі? ( скільки років буде Миколаєву через 130 років?)

- Що ще питається в задачі? ( скільки років було Миколаєву 125 років тому?)

- Якою дією ми дізнаємось, скільки буде Миколаєву через 130 років? (додавання) Що будемо додавати?

- Якою дією ми дізнаємось, скільки було Миколаєву 125 років тому? (віднімання) Що будемо віднімати?

Відповідь: буде – 358, було – 103 років.

 

Завдання 6 сторінка 45.

Прочитайте завдання.

- Скільки марок у Роман? ( 103)

- Скільки марок у Сергія? ( 5)

- Скільки марок у Андрія? (226)

- Скільки марок у Кирила? (172)

- Прочитайте перше завдання. Доповни усно схему іменами та числами з таблиці.

- Прочитайте друге завдання. Обчисли письмово, скільки всього марок із кораблями:

у Романа й Андрія; ( у стовпчик)

103+226 = 329

у Сергія й Андрія;

226+51 = 277

в Андрія й Кирила;

226+172 = 398

- Прочитайте третє завдання. Обчисли письмово, на скільки менше марок із кораблями:

у Сергія, ніж у Кирила;

172-51 = 121

у Романа, ніж в Андрія;

226-103 = 123

- Запишіть завдання 7 сторінка 46. Прочитайте задачу про себе.

- За скільки пройдено першу частину шляху? ( за а днів)

- За скільки пройдено другу частину? ( удвічі швидше)

- За скільки пройдено третю частину шляху? ( за b днів)

- Що нас питається? ( складіть вираз, щоб дізнатись, скільки всього днів тривала подорож)

a+2a+b

 

VІ. Підсумок уроку

- Які завдання вам найбільше сподобались?

- Яке завдання було найскладнішим?

 

Оцінювання.

- Ви молодці! Гарно працювали під час уроку!

Картки для самооцінювання для нуш

VІІ. Домашнє завдання: с. 46 підручника, № 8, 9.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 січня 2022
Переглядів
2315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку