Тема. Звичайні дроби.
Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми "Звичайні дроби", виробити вміння та навички творчого застосування знань; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати позитивну мотивацію навчання, зацікавленість математикою, організованість, колективізм, дисциплінованість.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації.
Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint, роздатковий матеріал.
Хід уроку
I.Організаційна частина
Доброго дня всім присутнім. Девізом сьогоднішнього уроку я взяла слова В.О.Сухомлинського.
"Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер"
Я думаю, що сьогодні на уроці ви зможете показати всі свої знання та вміння.
«Світлофор настрою»
У кожного учня сигнальна картка, один бік якої зелений, а другий – червоний.
Діти, покажіть за допомогою світлофора, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Я бажаю вам, щоб гарний настрій не залишав вас до кінця уроку. Якщо ж настрій не дуже вам подобається, намагайтеся працювати на уроці так, щоб він покращився.
II.Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети та очікуваних результатів
Відгадайте загадку.
Нас гарний учень легко розпізнає:
Ми правильні й неправильні буваєм.
Хто більший, а хто менший, та однак
З нас кожен в математиці — мастак.
І кожен справу свою добре робить
Бо ми ж не хто-небудь, а … .
(Дроби)
Отже, на цьому уроці ми актуалізуємо знання з теми «Звичайні дроби» і підготуємося до контрольної роботи, яка відбудеться на наступному уроці. (Слайди 1, 2)
Я пропоную написати вам на клейких листочках свої сподівання від уроку. Приклейте ці листочки на нашого чарівного їжачка, який в кінці уроку віднесе ваші знання до своєї чарівної комори, де вони будуть зберігатися до наступного року. У 6 класі ці знання знадобляться вам, адже ми будимо вивчати нові відомості про дроби і застосовувати вже здобуті вміння.
III.Перевірка домашнього завдання.
Вправа «Знайди помилку товариша».
Учні обмінюються зошитами і перевіряють виконання домашніх вправ сусідом по парті за розв'язанням на слайді. Учні оцінюють один одного: правильно виконане завдання – 3 бали, 1 помилка – 2 бали, 2 помилки – 1 бал, 3 і більше помилок – 0 балів. Якщо виконане правильно додаткове завдання, то за нього учень отримує додатковий бал. (Взаємоперевірка. Робота в парах)
(Слайди 3, 4)
Розв'язання домашнього завдання
№1110
№1112
Додаткове завдання
№1118
Занесіть отримані бали до листа обліку знань і вмінь учня. (Додаток 1)
Лист обліку знань і вмінь учня Прізвище та ім'я учня _________________________ | |||||||||||
Домашнє завдання | Усна відповідь | Плутанина | Втрачена інформація | Снігова куля | Коментований лист | Мовчазне розв'язування | Самостійна робота | Робота в групах | Проблемне завдання | Робота над індивідуальними картками | Оцінка за урок |
IV.Актуалізація опорних понять.
Розв'яжіть кросворд
1.Які ми вивчаємо дроби?
2.Число, що записують над рискою дробу?
3.Число, що записують під рискою робу?
4.З якою математичною дією пов'язаний звичайний дріб?
5.Дріб, чисельник якого менший за знаменник?
6.Дріб, чисельник якого більший за знаменник?
7.
1 | 4 | 5 | ||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
6 |
V.Застосування набутих знань, умінь і навиків.
Усні вправи
Кожна вірна відповідь — 1 бал.
1.Виділіть цілу частину із неправильного дробу:
1.1.16/5;
1.2.21/5;
1.3.26/3.
2.Перетворіть мішане число у неправильний дріб:
2.1.2 5/9;
2.2.5 3/8;
2.3.11 2/7.
3.Порівняти:
3.1.1/5 і 1/8;
3.2.7/8 і 7/5;
3.3.5/6 і 6/6;
3.4.1/2 і 2/4.
(Слайд 6)
«Математичне лото»
Кожна група отримує лист із завданнями та картками з правильними відповідями. Учні розв'язують приклади і прикріплюють їх зворотнім боком на таблицю. Якщо всі приклади розв'язано правильно, то утворюється малюнок – зображення Маші з мультфільму «Маша та ведмідь».
Завдання для лото
(Слайди 7)
Діти, а подивіться, хто це завітав до нас у гості? Та це ж Маша з мультфільму «Маша та ведмідь». Ви знаєте, що вона почала ходити до школи, але через свою неуважність та недисциплінованість має дуже багато проблем із навчанням. Сьогодні Маша прийшла до нас за допомогою. Ну то як, допоможемо Маші навести лад у своїх знаннях?
«Плутанина»
Після складного уроку математики Маша повернулася додому і почала виконувати домашнє завдання. На диво вона впоралася із складним завданням. Та на радощах почала бігати, стрибати, наробила такий гармидер, що всі аркуші, на яких вона виконувала завдання перемішалися, а скласти їх знову в потрібному порядку вона не змогла. Давайте допоможемо їй це зробити.
Учень біля дошки відновлює порядок перетворень, прикріплюючи кнопками листочки.
(Слайд 8)
Вірна відповідь – 1 бал.
«Втрачена інформація»
(Слайди 9,10)
А ось наша Маша потрапила під дощ. Відкрила зошит та побачила, що частина інформації розмилася. Допоможіть їй відновити втрачені дані.
Маша дуже вдячна своїм помічникам і дарує вам фізкультхвилину.
(Слайд 11)
«Сторінка природознавства»
Об'єм яйця птаха-гіганта з острова Маагаскар понад
(Слайд 12)
Розв'язування вправ
(Слайд 13)
«Коментований лист»
№1109
Вірна відповідь – 2 бали.
«Мовчазне розв'язування» .
№1111 (2)
Вірна відповідь – 2 бали.
Самостійна робота з наступною самоперевіркою
№1111 (1).
(Слайд 14, 15)
Учні проводять самоперевірку, виставляють відповідний бал у лист обліку. (За вірне виконання 1 бал).
«Проблемне завдання»
(Слайд 16)
№1117
Ранком бабуся поділила порівну між чотирма онуками 2 яблука, в обід – 7, а ввечері -- 3.
Вірна відповідь – 1 бал.
Учні, які отримали за урок найменшу кількість балів, можуть підвищити свою оцінку, виконавши індивідуальні завдання. (Додаток 3).
Індивідуальні тестові завдання.
Вірна відповідь – 2 бали.
Ключове слово «Знання».
VI.Підсумок уроку
Знання – це скарб і чим більше знає людина, тим вона багатша. Щоб дістатись до нашої мети ми повторили правила виконання дій з дробами, порівняння дробів, розв'язували вправи.
(Слайд 17)
Продовжте речення:
−Сьогодні на уроці я …
−Мені запам'яталося …
−Мені було складно …
VII.Домашнє завдання. (Слайд 18)
Виконати тести на ст. 245-246.
VIII.Аналіз емоційного стану.
Покажіть за допомогою світлофора, який у вас настрій.
(Слайд 19)
Розробка уроку з теми
5 клас
Підготувала вчитель математики Великолептиської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Дзежик Олександра Михайлівна
Тема. Звичайні дроби.
Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми "Звичайні дроби", виробити вміння та навички творчого застосування знань; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати позитивну мотивацію навчання, зацікавленість математикою, організованість, колективізм, дисциплінованість.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації.
Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Доброго дня всім присутнім. Девізом сьогоднішнього уроку я взяла слова В.О.Сухомлинського.
"Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер"
Я думаю, що сьогодні на уроці ви зможете показати всі свої знання та вміння.
«Світлофор настрою»
У кожного учня сигнальна картка, один бік якої зелений, а другий – червоний.
Діти, покажіть за допомогою світлофора, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Я бажаю вам, щоб гарний настрій не залишав вас до кінця уроку. Якщо ж настрій не дуже вам подобається, намагайтеся працювати на уроці так, щоб він покращився.
Відгадайте загадку.
Нас гарний учень легко розпізнає:
Ми правильні й неправильні буваєм.
Хто більший, а хто менший, та однак
З нас кожен в математиці — мастак.
І кожен справу свою добре робить
Бо ми ж не хто-небудь, а … .
(Дроби)
Отже, на цьому уроці ми актуалізуємо знання з теми «Звичайні дроби» і підготуємося до контрольної роботи, яка відбудеться на наступному уроці. (Слайди 1, 2)
Я пропоную написати вам на клейких листочках свої сподівання від уроку. Приклейте ці листочки на нашого чарівного їжачка, який в кінці уроку віднесе ваші знання до своєї чарівної комори, де вони будуть зберігатися до наступного року. У 6 класі ці знання знадобляться вам, адже ми будимо вивчати нові відомості про дроби і застосовувати вже здобуті вміння.
Вправа «Знайди помилку товариша».
Учні обмінюються зошитами і перевіряють виконання домашніх вправ сусідом по парті за розв’язанням на слайді. Учні оцінюють один одного: правильно виконане завдання – 3 бали, 1 помилка – 2 бали, 2 помилки – 1 бал, 3 і більше помилок – 0 балів. Якщо виконане правильно додаткове завдання, то за нього учень отримує додатковий бал. (Взаємоперевірка. Робота в парах)
(Слайди 3, 4)
Розв’язання домашнього завдання
№1110
№1112
Додаткове завдання
№1118
Занесіть отримані бали до листа обліку знань і вмінь учня. (Додаток 1)
Лист обліку знань і вмінь учня Прізвище та ім’я учня _________________________
|
|||||||||||
Домашнє завдання |
Усна відповідь |
Плутанина |
Втрачена інформація |
Снігова куля |
Коментований лист |
Мовчазне розв’язування |
Самостійна робота |
Робота в групах |
Проблемне завдання |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розв’яжіть кросворд
|
|
1 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усні вправи
Кожна вірна відповідь — 1 бал.
(Слайд 6)
«Математичне лото»
Кожна група отримує лист із завданнями та картками з правильними відповідями. Учні розв’язують приклади і прикріплюють їх зворотнім боком на таблицю. Якщо всі приклади розв’язано правильно, то утворюється малюнок – зображення Маші з мультфільму «Маша та ведмідь».
Завдання для лото
|
|
|
|
|
|
(Слайди 7)
Діти, а подивіться, хто це завітав до нас у гості? Та це ж Маша з мультфільму «Маша та ведмідь». Ви знаєте, що вона почала ходити до школи, але через свою неуважність та недисциплінованість має дуже багато проблем із навчанням. Сьогодні Маша прийшла до нас за допомогою. Ну то як, допоможемо Маші навести лад у своїх знаннях?
«Плутанина»
Після складного уроку математики Маша повернулася додому і почала виконувати домашнє завдання. На диво вона впоралася із складним завданням. Та на радощах почала бігати, стрибати, наробила такий гармидер, що всі аркуші, на яких вона виконувала завдання перемішалися, а скласти їх знову в потрібному порядку вона не змогла. Давайте допоможемо їй це зробити.
Учень біля дошки відновлює порядок перетворень, прикріплюючи кнопками листочки.
(Слайд 8)
Вірна відповідь – 1 бал.
«Втрачена інформація»
(Слайди 9,10)
А ось наша Маша потрапила під дощ. Відкрила зошит та побачила, що частина інформації розмилася. Допоможіть їй відновити втрачені дані.
Маша дуже вдячна своїм помічникам і дарує вам фізкультхвилину.
(Слайд 11)
«Сторінка природознавства»
Об’єм яйця птаха-гіганта з острова Маагаскар понад 9 л і більше курячого в 150 разів. Розв’язавши таке завдання, ви дізнаєтесь його назву.
(Слайд 12)
Розв’язування вправ
(Слайд 13)
«Коментований лист»
№1109
Вірна відповідь – 2 бали.
«Мовчазне розв’язування» .
№1111 (2)
Вірна відповідь – 2 бали.
Самостійна робота з наступною самоперевіркою
№1111 (1).
(Слайд 14, 15)
Учні проводять самоперевірку, виставляють відповідний бал у лист обліку. (За вірне виконання 1 бал).
«Проблемне завдання»
(Слайд 16)
№1117
Ранком бабуся поділила порівну між чотирма онуками 2 яблука, в обід – 7, а ввечері -- 3.
Вірна відповідь – 1 бал.
Учні, які отримали за урок найменшу кількість балів, можуть підвищити свою оцінку, виконавши індивідуальні завдання. (Додаток 3).
Індивідуальні тестові завдання.
Вірна відповідь – 2 бали.
Ключове слово «Знання».
Знання – це скарб і чим більше знає людина, тим вона багатша. Щоб дістатись до нашої мети ми повторили правила виконання дій з дробами, порівняння дробів, розв’язували вправи.
(Слайд 17)
Продовжте речення:
Виконати тести на ст. 245-246.
Покажіть за допомогою світлофора, який у вас настрій.
(Слайд 19)
Додаток 1
Лист обліку знань і вмінь учня Прізвище та ім’я учня _________________________
|
|||||||||||
Домашнє завдання |
Усна відповідь |
Цікаві пазли |
Плутанина |
Втрачена інформація |
Сторінка природознавства |
Коментований лист |
Мовчазне розв’язування |
Самостійна робота |
Проблемне завдання |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Лист обліку знань і вмінь учня Прізвище та ім’я учня _________________________
|
|||||||||||
Домашнє завдання |
Усна відповідь |
Цікаві пазли |
Плутанина |
Втрачена інформація |
Сторінка природознавства |
Коментований лист |
Мовчазне розв’язування |
Самостійна робота |
Проблемне завдання |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Лист обліку знань і вмінь учня Прізвище та ім’я учня _________________________
|
|||||||||||
Домашнє завдання |
Усна відповідь |
Цікаві пазли |
Плутанина |
Втрачена інформація |
Сторінка природознавства |
Коментований лист |
Мовчазне розв’язування |
Самостійна робота |
Проблемне завдання |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Додаток 3
Індивідуальні тестові завдання.
Ключове слово _____________________ .
Додаток 4
Комп’ютерна презентація
Слайд 1
|
Слайд 2
|
Слайд 3
|
Слайд 4
|
Слайд 5
|
Слайд 6
|
Слайд 7
|
Слайд 8
|
Слайд 9
|
Слайд 10
|
Слайд 11
|
Слайд 12
|
Слайд 13
|
Слайд 14
|
Слайд 15
|
Слайд 16
|
Слайд 17
|
Слайд 18
|
Слайд 19
|
|