Тема: Розв’язування задач на всі дії зі звичайними та десятковими дробами
Формування компетентностей:
Предметна компетентність: удосконалити вміння розв’язувати задачі, що передбачають застосування првил і властивостей дій зі звичайними та десятковими дробами.
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень;
Математична компетентність – розв’язувати задачі практичного змісту, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях;
Ініціативність та підприємливість – аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання;
Наскрізна лінія Підприємливість та фінансова грамотність.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання і наочність: картки для диктанту, інт дошка.
Розум полягає
не тільки в знаннях,
але й в умінні
застосовувати
знання на практиці.
Арістотель.
Хід уроку
І Організаційний етап
ІІ Актуалізація опорних знань
Математичний диктант (асистент вчителя перевіряє мат диктант під час уроку)
1.Число записане під рискою дробу…
2.Число записане над рискою дробу …
3.Дріб у якого чисельник менший від знаменника …
4.Знаменник до якого зводяться дроби з різними знаменниками…
5.Дія ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний знаменник…
6.Дробову риску можна розуміти, як дію…
7.Неправильний дріб можна перетворити на…
8. Відсоток, це… частина числа.
9.Добуток взаємнообернених чисел дорівнює…
ІІІ Удосконалення знань і вмінь. Розв’язування задач.
№ 492 , історична довідка про Адама Різе 16 ст.
Адам Ріс
(17 січня 1492 р - 30 березня 1559 р) був німецьким математиком.
Також відомий під ім'ям Адам Різе, видатний вчитель арифметики
Самонавчанням досяг для свого часу чудово глибоких відомостей
в арифметиці, алгебри та геометрії. Різе, як вчитель рахунку,
був популярною особою навіть у середовищі простого народу. Вираз «nach Adam Riese» (що перекладається «по Адаму Різу») залишився приказкою донині вживаною в Німеччині. Різе, на відміну від звичайної практики тих часів,
видавав свої книги не латинською мовою, а на німецькій. Таким шлахом він охопив велику аудиторію .
Задача 2. Славко, Віталій і Сашко створили власний бізнес – автомайстерню. Початковий капітал становив 500000 гривень. Скільки гривень вклав кожен, якщо Славко вклав 0,2 всієї суми, Віталій – 2,1 суми Славка, а Сашко – решту і чий внесок найбільший?
Задача 3. Автомайстерня має витрати: оплата електроенергії – , закупка деталей – , на заробітну плату двом працівникам – 0,2 , оренда приміщення – всіх вкладених грошей та прибуток який становить – 84000 гривень. Через скільки років Славко, Віталій і Сашко повернуть свої витрати і отримають прибуток ? (Всі суми пораховані за рік)
IV Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Домашнє завдання.
Розв’язати №№498, 499. підготувати повідомлення про Герона Александрійського або про Акмимський папірус.
Підручник: Математика 6, О. С. Істер, Київ «Генеза», 2014.