Урок математики у з класі НУШ Письмове віднімання трицифрових чисел виду 623-347. Складання виразів і обчислення їх значень.

Про матеріал
Формувати вміння письмовим способом віднімати трицифрові числа від круглого числа або виду 623-347; вчити учнів складати та обчислювати вирази; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів; Виховувати товариськість, уважність, самостійність, цікавість до вивчення математики.
Перегляд файлу

Урок математики у 3 класі НУШ

 

 

Тема уроку: Письмове віднімання трицифрових чисел виду 623-347. Складання виразів і обчислення їх значень.

Мета: формувати вміння письмовим способом віднімати трицифрові числа від круглого числа або виду 623-347; вчити учнів складати та обчислювати вирази; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення учнів;

Виховувати товариськість, уважність, самостійність,цікавість до вивчення математики.

Обладнання: таблиця, картки, підручник

Тип уроку:комбінований урок

Освітні галузі: математична

Хідуроку

 

І. Вступна частина

1.Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Почався уже урок.

Тож, часу не гаймо,

До роботи, приступаймо!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.(с. 43, № 230 - задача, 231 —приклади)

- Поясніть розв’язання задачі. Прокоментуйте розв’язання прикладів в стопчик.

3.Усний рахунок. Віршовані задачі.

Носять воду черепашки,

Черепашкам трішки важко.

В діжку, скільки було сили,

Сорок літрів наносили.

Мама їжу готувала,

І дванадцять вже забрала.

Запитання не змінилось:

Скільки літрів залишилось? (28.)

Зводять їжачки будинок,

Привезли вагон цеглинок:

Є зелених там шістнадцять,

А червоних вісімнадцять.

Порахуйте їжачкам,

Скільки всіх цеглинок там? (34.)

Заготовлено Ведмедем

Внукам дев’ять банок з медом.

А бабуся Ведмедиха

Їм варення варить стиха.

На вечерю й на сніданок

Є вже двадцять вісім банок!

Скільки разом — чи не мало—

Дід і бабка зготували? (37.)

Килимок плете Лисиця.

Скільки їй клубків згодиться?

Сім клубків зелених треба,

Десять синіх, наче небо,

Дев’ять білих, жовтих п’ять.

Треба всіх порахувать. (31.)

Дві сестрички, дві лисички,

Заплели по дві косички.

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (4.)

Якось кіт забіг до хижки,

Полякались дуже мишки,

Їх в кімнаті тридцять п’ять,

Дев’ять в нірці ще сидять.

Щоб від котика сховати,

Маєм всіх порахувати. (44.)

На гілках вербички

Двадцять три синички,

Вісім з них — запам’ятай —

Полетіли десь у гай.

А назад вернулось три.

Скільки стало, говори. (18.)

Бджоли влітку час не гають—

Цілий день медок збирають,

У комірках воскових

Є чимало меду в них:

Двадцять вісім — мед гречаний,

Десять — липовий духмяний,

Сім — із польових квіток ...

Порахуйте весь медок. (45.)

Перевірка: 28, 34, 37, 31, 4, 44, 18, 45.

4. Робота з таблицею на повторення таблиць множення та ділення.

5. Каліграфічна хвилинка.

Напишіть каліграфічно число 234.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу. Самостійна робота.

Індивідуальні картки.

Завдання 1.Обчислити вирази.

356+292=                   793-267=

2.Розв’язати рівняння.

Х— 567=215

3. Порівняти вирази.

356-347 ?120-110    456-56 ? 465-65

 

ІV. Основначастина. Вивченняновогоматеріалу.

1. Мотивація навчальної діяльності.

1. Формування обчислювальних навичок (с. 43, № 232)

— Зменште на 5 кожне число.

2. Формування вмінь письмово віднімати з переходом через розряд

(с. 43,№ 233)

— Розглянемо перший вираз.

— Міркуємо так. Від 3 одиниць неможна відняти 7 одиниць. Позичаємо 1 десяток у двох десятків. Додаємо 1 десяток до числа 3, одержимо 13. Від 13 відняти 7, дорівнює 6. Записуємо це число під одиницями. Пам’ятаємо, що від 2 десятків ми забрали 1 десяток, тому залишився 1 десяток. Від

1 десятка неможна відняти 4 десятка, отже, позичаємо у 6 сотень одну сотню. Перетворюємо її на десятки. Одна сотня — це десять десятків. Додаємо їх до 1 десятка. Віднімаємо від 11 число 4, отримуємо 7. Записуємо це число під десятками. Пам’ятаємо, що від сотень відняли одну сотню, отже, від

5 сотень відняти 3 сотні буде 2 сотні. Отримали різницю 276.

— Розглянемо другий вираз.

— Міркуємо так. Від 5 одиниць не можна відняти 7 одиниць. Оскільки у розряді десятків одиниці відсутні, тому беремо одну сотню. Щоб не забути про це, поставимо у розряді сотень крапку. Одну сотню перетворимо на десятки. Одна сотня — це десять десятків. 9 десятків залишимо у розряді десятків, а один десяток перетворимо на одиниці. Один десяток — це 10 одиниць, та ще 5 одиниць, буде 15 одиниць. Від 15 одиниць відняти 7 одиниць, буде 8 одиниць. Число 8 записуємо під одиницями.

Від 9 десятків відняти 3 десятки, буде 6 десятків. Число 6 записуємо під рискою на місці десятків.

Крапка нагадає нам, що забрали одну сотню. Від 6 сотень відняти 1 сотню, буде 5 сотень. Число 5 записуємо під сотнями. Отримали різницю 568.

— Розглянемо третій вираз.

— Міркуємо так. Від 7 одиниць неможна відняти 8. Позичаємо один десяток у десятків. Додаємо його до одиниць, буде 17. Від 17 відняти 8, отримуємо 9. Записуємо під одиницями. Пам’ятаємо, що у розряді десятків на 1 десяток стало менше. Відняти від 3 десятків 8 десятків не можна, тому позичаємо 1 сотню. Одна сотня — це десять десятків. Додаємо їх до 3 десятків. Від 13 відняти 8, буде 5.

У розряді сотень запозичили 1 десяток, там стало 2 сотні. Від 2 сотень відняти 2 сотні, отримуємо 0. Нуль у розряд не записуємо. Отримали різницю 59.

Розглянемо останній вираз.

Міркуємо так. Від 0 одиниць відняти 7 одиниць не можемо. Оскільки у розряді десятків та сотень стоїть 0, тому позичемо 1 десяток у розряді тисяча. Переносимо її до сотень. Одна сотня- це десять десятків. Оскільки в розряді десятків стоїть 0, тому позичемо в розряді сотень одну одиницю.

У розряді сотень залишилося 9 десятків. А в розряді десятків стало 1 десяток. У розряді одиниць стоїть 0, позичаємо у десятків 1 одиницю. Тепер у розряді десятків залишилося 9 десятків. А в розряді одиниць стало 10. Від 10 віднімаємо 7, буде 3. У розряді десятків від 9 віднімаємо 6, буде 3. У розряді сотень від 9 віднімаємо 8 сотень, буде 1. У розряді тисяч була одиниця, але ми її запозичили в інші розряди. Там залишився 0. Його ми не записуємо в результат. Отримали різницю 133.

3. Набуття навичок віднімання.

С. 43, № 234 коментоване письмо.

V. Фізкультхвилинка. https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc

VІ. Закріплення та узагальнення знань учнів.

1. Творче завдання. Пригадування роботи в групах.

Складання виразів та їх обчислення (с. 43, № 237) Робота в групах.

2. Перевірка роботи в групах.

3. Розв’язування задачі. С.43, № 236 колективно

4. Вправа «Гронування». (Етапи виконання дії)

 

 

1.Записую числа в стопчик                                      2.Віднімання починаємо з одиниць

 

3.Одиниці під одиницями         Віднімання  

4.Десятки під десятками                                        5.Сотні під сотнями 

 

VІІ. Підсумок  уроку.

Вправа «Мікрофон»

  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Навіщо вміти віднімати письмово?
  • Де в житті ви зможете  застосувати ці вміння?

VІІІ. Домашнє завдання.

С.44. № 239, 240 (Вчитель аналізує з дітьми завдання)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку