Урок математики в 1 кл." Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9.Сума зручних доданків. Творча робота над задачею. "

Про матеріал
Розробка уроку на допомогу вчителям. Відповідає чинній програмі . Містить в собі різні творчі завдання.
Перегляд файлу

 

 

Павлоградська загальноосвітня школа I-III ст. № 15

Урок математики

1 клас

Віднімаємо числа 6, 7, 8,9.

Сума зручних доданків.

Творча робота над задачею.

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Гула В.А.

 

 

2020р.

 

 Тема: Віднімаємо числа 6,7,8,9. Сума зручних доданків . Творча робота над задачею.

Мета: ознайомити учнів з поняттям сума зручних доданків стосовно віднімання  на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання, повторити склад числа 6-9 і вміння подавати це число у вигляді суми двох доданків, вчити складати короткий запис до задачі і розв’язувати їх, формувати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, память, увагу; формувати інтерес до математичних знань.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

-Продзвенів уже дзвінок,

Розпочався наш урок.

Зараз будем міркувати,

Додавати й рахувати,

Цікаві задачі розв’язувати,

Щоб розум розвивати.

ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної мотивації учнів.

- Сьогодні ми підготуємося до вивчення віднімання чисел 6,7,8,9, опануємо складові цього прийому обчислення.

- І працюватимемо під девізом. Давайте проговоримо девіз уроку:

Міркувати-швидко!

Відповідати-правильно!

Лічити-точно!

Писати-гарно!

- Сьогодні у нас незвичайний урок. а урок-казка. Казка вийде незвичайна, а математична. Ми зможемо лише тоді її побачити, коли виконаємо завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.

1. Розповідь учителя. ( Малюнок Королеви Математики).

- Математика-цариця наук. Вона присутня всюди: в музиці, в природі, вдома і в школі. І сьогодні ми помандруємо до королівства Математики. Шлях, яким ми будемо іти, непростий. Перед королівством знаходиться казковий ліс. Нам потрібно пройти через нього. Тут на нас чекає багато цікавих пригод. Ми зустрінемось із казковими героями, які принесуть нам метематичні завдання або їм буде потрібна наша допомога. Після кожного виконаного завдання ми будемо на один крок ближче до замку Королеви Математики.

-В кінці уроку нас чекає сюрприз. Отже, ви готові? Розпочинається казка.

Як намалювати зайчика поетапно. Майстер-клас для дітей в яскравих ...Хто прийшов до нас у гості?

Довгі вуха, куций хвостик.

Довгі ноги: скік та скік.

Ми погнались, він утік. (Зайчик.)

 

 

- Зайчик-дуже спритна тварина. Він швидко втікає від хижаків, він навчився від них переховуватися. А сьогодні він вирішив зупинитися на нашій казковій галявині. Давайте ми йому доведемо, що ми теж багато чому уже навчилися.

2. Усне опитування.

- Назвати числа в порядку зростання.

- Назвати числа в порядку спадання.

- Назвати сусідів чисел 5, 8, 4, 9.

3. Усна лічба.

 Робота в підручнику с.96 №1.

4. Математичний диктант.

- Запишіть число, яке передує числу 8.

- Запишіть число, попереднє до числа 5.

- Число 4 збільшити на 1.

- Різниця чисел 9 і 4.

- Зменшуване 10, від’ємник 2. Знайдіть значення різниці.

- Перший доданок 5, другий – 2. Знайдіть значення суми.

- На скільки 9 більше за 5?

5. Гра «Пригоди Королеви»

( Робота з Лего, екран телевізора).

6. Каліграфічна хвилинка.

1. – Щоб цифри правильно писати,

       хилинку каліграфії треба почати.

2. Яку цифру ми сьогодні будемо писати дізнаємося, коли розв’яжемо задачу.

Було у Лисиці 7 яблук-кислиць. 

Одне вона зїла, а скільки лишилось?

7-1=6

- Сьогодні ми повторимо правопис цифри 6.

(Перевірка написання цифр відбувається в парах. Сусіди по парті обмінюються зошитами, вибирають найкращу цифру й обводять її простим олівцем).

- Отже, із завданнями для першого казкового героя ми впоралися.

ІV. Формування нових знань і способів дій.

1. Загадка.

волк-мультфильма-завывая-на-белой-предпосылке-иллюстрация-волка-154054901.jpg- Спробуйте відгадати, хто до нас знову вийде з казкового лісу?

Він живе далеко в хащах,

Мабуть там йому найкраще.

Не боїться він нікого ,

Дуже гострі зуби в нього. (Вовк)

 

 

2. Ознайомлення із способом віднімання чисел 6 7 8 9.

-Давайте навчимо Вовчика розвязувати такі приклади.

5+3

  8 – 5 = 5 + 3 – 5=3

Пояснення! (8 це 5 і 3; 5 віднімаю від 5 буде 0; залишається 3; отже, відповідь 3)

3. Первинне закріплення способу віднімання.

Завдання № 2 (підручник с. 96) ( розв’язуємо приклади біля дошки , з коментованим письмом )

      - Отже, із завданням від другого казкового героя ми теж впоралися.

     V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

Ведмідь у наймах - українська народна казка1. Самостійна робота учнів.

Хоч у нього шуба є,

Та як холод  настає,

Він на їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає. (Ведмідь  )

Завдання №3 (підручник ст.96)

- Отже, із завданням від третього казкового героя ви впоралися.

2. Фізкультхвилинка «Ведмедики»

Йшли ведмедики малі, (Діти крокують на місці.)

Нахилились до землі.

(Діти нахиляються вперед, торкаються руками підлоги.)

Потім встали, руки в боки, (Стають рівненько.)

І зробили три підскоки. ( Три рази підстрибують.)

Потім розминали плечі.

(Роблять кругові рухи руками, що торкаються плечей.)

Руки вгору, ( Піднімають прямі руки вгору.)

Опустили (Опускають руки.)

12776864_535e53e77d38ade01f87bf7b239dd22c_800.jpgІ за парти тихо сіли. (Сідають за парти.)

3. Робота в групах.

На лісовій галявині казковій.

Зявилась дівчинка у шапочці червоній.

      Що за гостя, діти, це Дюймовочка?

      Ні, це відома всім…….(Червона Шапочка)

 

 

- Коли Червона Шапочка іде лісом, то завжди співає і танцює. Але сьогодні не хочеться їй бігати і стрибати. У неї захворіла мама. Вона прийшла на лісову галявину, щоб назбирати суниць. Адже варення із суниць-найкращі ліки від застуди. Давайте допоможемо назбирати Червоній Шапочці суничок. Сунички незвичайні, на зворотному боці написані приклади.

- Увага, дивимося на екран телевізора.

(Розподіл обов’язків: один учень Турист, збирає суниці; писар-записує приклади, які на суницях; решта-розв’язують. Кожна група складає  сунички в свої  кошики. Капітани зачитують вирази. Виграє та група, котра назбирала більше суниць.)

 

 

 

4. Робота з геометричним матеріалом.

- Червона Шапочка боїться повертатися додому, тому що по дорозі їй зустрівся Вовк. Він запропонував Червоній Шапочці знайти на малюнку прямокутники і трикутники .  Якщо вона не знайде ці фігури, то вовк її зїсть.

- Діти, давайте допоможемо Червоній Шапочці.

- Увага, дивимося на екран телевізора.

Аплікація з геометричних фігур 

 

 

 

 

 

 

 

images.jpg5. Формування вмінь розв’язувати задачі.

Завдання № 4 (підручник ст.96 )

- Послухайте загадку і відгадайте, хто до нас поспішає?

Добре всі знають хитру куму,

В гості не кличуть – знаєте чому?

Як завітає хитрунка  руда,

Маленьким звіряткам настане біда. (Лисиця)

6. Розвиток логічного мислення учнів.

На дереві сиділо 5 горобців і 6 синиць.

Потім 6 пташок полетіли.

Чи була серед них хоча б одна синиця?

(Так, тому що птахів полетіло більше, ніж горобців.  )

- Отже, із завданням від цього казкового героя ми теж впоралися.

VІ. Підсумок уроку.

  • Стокові векторні зображення Їжак | Depositphotos®Останній гість нашого уроку – маленький звірок.

Гостроносий і малий,                      Покрокові приклади з малювання їжака

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?    (  Їжачок )

 

- Їжачок   приніс нам завдання. Ви повинні розв’язати приклади. Відповіді прикладів зашифровані буквами. Коли ви їх розв'яжете, то ми прочитаємо, який сюрприз приніс Їжачок вам від Королеви Математики.

5 – 2 = 3Я                10 – 3 = 7У

4 + 5 =9А                 4 + 4 = 8К

6 – 1 = 5Б                9 – 3 = 6Л  

- Запишіть відповіді у порядку зростання.

 

3   5    6   7   8   9

Я  Б   Л  У  К  А  

  • Наша   школа     має статус «Школа здоров’я». Королева Математики піклується про ваше здоров’я, щоб ви ніколи не хворіли. Тож їжте на здоров’я  яблука.

VІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

В чудеса не вірять діти,

Бо відомо всім давно,

Що чудес ніде не стріти,

Крім казок і крім кіно.

Але раптом так буває:

На казковий, наш урок,

Королева Математики завітає.

Бо ми зробили їй  назустріч

Широкий математичний крок.

-Ваша думка про сьогоднішній урок. (використовуємо Лего-6 цеглинок)

  • (зелений)- На уроці було цікаво, у мене все виходило.
  • (жовтий)- На уроці було цікаво, але з деяким завданням у мене виникли труднощі.
  • (червоний) – На уроці було не цікаво.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гула Валентина
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку