Урок математики в 3 класі "Додавання трицифрових чисел способом округлення"

Про матеріал

Додаваннятрицифрових чисел способом округлення

Мета: ознайомити учнів з додаванням трицифрових чисел способом округлення; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати старанність.

Перегляд файлу

Додавання трицифрових чисел способом округлення

 

Мета: ознайомити учнів з додаванням трицифрових чисел способом округлення; формувати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати старанність.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення (с. 110, завдання 714)

— Складіть вирази.

— Порівняйте, як змінюється сума внаслідок збільшення (зменшення) одного з доданків на кілька одиниць.

Висновок: при збільшенні одного з доданків сума теж збільшиться; при зменшенні одного з доданків сума зменшиться.

3. Гра «Допоможіть Незнайкові»

— Виправте помилки в обчисленнях.

540 – 360 = 180   240 – 170 = 160   340 – 270 = 70

720 + 90 = 830   580 + 240 = 810   780 – 590 = 180

920 – 290 = 630   540 – 250 = 290   650 + 220 = 870

4. Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

Розв’яжіть задачу.

Першого дня крокодил пролив 140 сльозинок, а другого дня — на 120 сльозинок менше. Скільки сльозинок пролив крокодил за два дні?

Картка 2

Розв’яжіть задачу.

Котигорошко вів щоденник добрих справ. На першій сторінці щоденника він записав 218 добрих справ, на другій — на 105 добрих справ більше. Скільки добрих справ виконав Котигорошко за два дні?

 

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати способом округлення.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

1) Упишіть пропущені знаки і числа.

299 + ... = 300   598 + ... = 600   755 + ... = 800

197 + ... = 200   364 + ... = 400   866 + ... = 900

2) С. 111, завдання 715.

— Знайдіть значення першого виразу письмово.

— Використайте результат, щоб знайти значення інших виразів.

576 + 298 = 874   576 + 297 = 873   585 + 288 = 873

575 + 399 = 974   575 + 398 = 973   575 + 278 = 853

2. Пояснення нового матеріалу

— Щоб округлити будь-яке число до найближчого круглого числа, треба пам’ятати такі правила.

У разі збільшення доданка зменшуй другий доданок на додане число.

Наприклад: 299 + 475.

Міркуйте так:

— Округляю 299. Найближче кругле число — 300. Щоб отримати 300, потрібно 299 збільшити на 1.

299 + 1 = 300

Зменшую другий доданок на додане число: 475 – 1 = 474. Додаю 300 + 474 = 774.

Можна зменшувати не другий доданок, а результат.

299 + 475 = (300 + 475) – 1 = 775 – 1 = 774

У разі зменшення доданка збільшуй другий доданок на додане число.

Наприклад: 203 + 545.

Міркуйте так:

— Зменшую число 203 до найближчого круглого числа. 203 – 3 = 200.

Другий доданок збільшую на число, на яке зменшила число 203: 545 + 3 = 548.

Додаю 200 + 548 = 748.

3. Первинне закріплення (с. 111, завдання 716)

— Знайдіть значення виразів способом округлення за зразком.

Учні розв’язують приклади з коментуванням біля дошки.

398 + 264 = 400 + (264 – 2) = 400 + 262 = 662

546 + 206 = 550 + (206 – 4) = 550 + 202 = 752

494 + 306 = 500 + (306 – 6) = 500 + 300 = 800

689 + 127 = 690 + (127 – 1) = 690 + 126 = 816

434 + 208 = (434 – 2) + 210 = 432 + 210 = 642

259 + 496 = (259 – 4) + 500 = 255 + 500 = 755

Фізкультхвилинка

 

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 111, завдання 717)

— Розгляньте задачу, яка містить буквене дане.

Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання виразу до задачі.

Розв’язання: 4 · а + b.

— Поясніть про що дізналися кожною дією.

Відповідь: всього 4 · а + b груш.

— Розв’яжіть цю задачу, якщо а = 6; b = 8.

2. Робота над задачею (с. 111, завдання 718)

— Скільки місць у залі театру?

— Скільки квитків продано у партер?

— Скільки квитків продано до амфітеатру?

— Скільки квитків продано на балкон?

— Прочитайте головне питання задачі.

— Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі?

— Чому?

— Якою дією дізнаємось скільки квитків продано у партер, до амфітеатру, на балкон?

— Якою дією дізнаємось скільки квитків залишилось?

— Розв’яжіть задачу самостійно.

Перевірка вчителем виконаної роботи.

Розв’язання

1) 295 + 228 + 76 = 599 (квитків) — продали

2) 980 – 599 = 381 (квиток)

Відповідь: залишилося продати 381 квиток.

3. Творча робота над задачею

— Змініть питання в задачі 718 так, щоб у розв’язанні додалася ще одна дія. (На скільки більше квитків продали, ніж залишилося?)

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 112, завдання 719)

VI. Підсумок уроку

— Закінчіть ланцюжки міркувань.

602 + 244 = 600 + (... + ...) = ... + ... = ...

483 + 315 = 490 + (... + ...) = ... + ... = ...

 

VII. Домашнє завдання

С. 112, завдання 720; 721.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шум Ірина
    цікава для мене розробка по даній темі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
15056
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку