Урок математики в 3 класі "ЛІЧБА В МЕЖАХ 199. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ 1. ЗАДАЧІ НА СУМІСНІ ДІЇ ПЕРШОГО І ДРУГОГО СТУПЕНЯ"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з нумерацією чисел другої сотні; навчати читати, записувати трицифрові числа; формувати вміння розв'язувати задачі на сумісні дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, української мови, літературного читання, бережливе ставлення до хліба, повагу до історичного минулого.

Обладнання. Гасло, тема, записи на дошці, кубик, м'яч, зразки для перевірок, малюнки колосків та снопа, мікрофон, колосок, квітки, запис задачі, план розв'язання задачі, картки для самооцінювання.

Тип уроку. Повідомлення нових знань

Форма проведення. Урок-завдання

Перегляд файлу

Тема. ЛІЧБА В МЕЖАХ 199. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ 1. ЗАДАЧІ НА СУМІСНІ ДІЇ ПЕРШОГО І ДРУГОГО СТУПЕНЯ

Мета: ознайомити учнів з нумерацією чисел другої сотні; навчати читати, записувати трицифрові числа; формувати вміння розв'язувати задачі на сумісні дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, української мови, літературного читання, бережливе ставлення до хліба, повагу до історичного минулого.

Обладнання. Гасло, тема, записи на дошці, кубик, м’яч, зразки для перевірок, малюнки колосків та снопа, мікрофон, колосок, квітки, запис задачі, план розв’язання задачі, картки для самооцінювання.

Тип уроку. Повідомлення нових знань

Форма проведення. Уро-завдання

Перебіг уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Любі діти, у наш клас завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

- Хай першими займуть свої робочі місця краса і ніжність вашого класу…

- Сила і мужність…

- Який у вас сьогодні настрій? Зобразіть його на обличчі.

- Усміхніться самі до себе. Усміхніться до мене. Поділіться гарним настроєм з друзями.

- Я дуже хотіла, аби такий настрій був у нас до кінця уроку. Прочитаємо гасло.

Трудіться, діти дорогі, до сьомого поту.

Та дістаньте нагороду за свою роботу.

Пам’ятайте, нагорода – це знання,

Здобуті в чесному бою та працею старанною.

     Зернину знань бажаю вам здобути!

Засіять ниву мудрості й добра!

Тому сьогодні на уроці буду

Творити з вами чудеса.

За кожну сходинку уроку

Я дам вам зернятко мале,

Що протягом сумісної роботи

Великим колосом зросте.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

У вас на партах є картка з колоском. За правильне виконання завдань ми отримуєте право намалювати вусик до однієї зернинки. В кінці уроку зможемо перевірити вашу активність на уроці.

- А для цього зошит свій я відкриваю, навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю, сяду рівно не зігнусь.

Буду я писати вправно, до роботи я берусь.

- Відступаємо 4 клітинки записуємо число, класна робота (я на дошці)

1. Каліграфіча хвилинка

- Щоб отримати першу зернинку напишемо каліграфічну хвилинку.

- Яке сьогодні число? (24) А яке було вчора? (23) як ми його отримали? ( - 1)

- Яке число буде завтра? (25) Як ми його отримали? ( +1)

- Як ми можемо назвати ці числа? (Двоцифрові, числа 3 десятка, сусідні)

- Запишемо їх. (23. 24, 25) Подивіться на зразок!

- Ось ми і отримали першу зернинку і згадали як пишуться двоцифрові числа, як утворити попереднє і наступне число.

2. Математичний диктант. Гра «Чарівний кубик»

- Запишіть число , у якому 3 дес. і 4 од.   34, 97, 65, 42, 15, 81.

- Що ми з вами повторили? (Повторили розряди двоцифрових чисел)

- Зернинку знань здобули.

3. Усний рахунок. Гра «Я-тобі, ти-мені»

- Ось наш м’ячик підлітає. Наступну зернинку здобуває.

- Я для вас буду  називати число. А ви мені повертаєте наступне. (В межах 100)

- Наступну зернинку знань здобули.

4. Задачі з логічним навантаженням.

- А наступна у нас зернинка-цікавинка.

Півень голосно кричить, 20 людей може збудить.

Скільки півнів посадити, щоб 100 людей розбудити?

                               (Може і один розбудити сто людей, якщо вони поруч.)

Киця й котик залюбки випікали пиріжки.

Киця з тіста сім зліпила, котик з снігу — тільки п’ять.

Скільки всіх, малеча мила, пиріжків вони з’їдять?          (7 пиріжків)

- І ця зернинка збагатила колосок.

- Декілька секунд перепочинемо. На цьому снопі заховалися числа від 1 до 11. Знайдіть їх.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Які числа ми записували сьогодні? (Двоцифрові)

- Яке найбільше двоцифрове число? (99)

- Яке число утворимо. Додавши 1? (100)

- На уроці у нас будуть усі умови, щоб ми ознайомилися з нумерацією чисел другої сотні; вчитися читати і писати трицифрові числа, розв’язувати задачі на сумісні дії.

Знати

                      Нумерацію другої сотні

                      Попереднє і наступне число до даного

Вміти

                      Називати складові чисел другої сотні, рахувати в межах другої сотні

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇДІЯЛЬНОСТІ

- Де ми можемо використати знання, що здобудемо? (При лічбі чисел другої сотні…)

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота

- Погляньте на колоски. Скільки їх? (10).

- А на другому малюнку скільки колосків? (Не можемо порахувати, їх багато.)

- Давним-давно люди домовилися користуватися десятковою системою лічби. Відрахуємо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок.

- Як називається ця одиниця для лічби? (Десяток)

- Полічіть десятками: від 10 до 60; від 20 до 90; від 30 до 80; від 10 до 100.

Отже, 10 одиниць одного розряду утворюють одиницю наступного розряду. Десять одиниць утворили один десяток. Якщо ми візьмемо 10 десятків, то утворимо сотню.

10 дес. = 100 од. або 1 сотня

Завдання 374 (с. 55) (Усно)

2. Пояснення нового матеріалу

Завдання 375 (с. 55), аналіз за малюнком, вивчення нумерації

- За допомогою пучка — сотні можна утворювати нові числа, більші за 100. Візьмемо одну сотню паличок і одну паличку. Яке число утворилося? (101)

- Пограємо у гру «Ланцюжок». Користуючись малюнками, назвіть числа від 100 до 110.

Завдання 376 (с. 55), відпрацьовування нумерації за малюнками

- Скільки паличок зображено на кожному малюнку?

Завдання 377 (с. 56), відпрацьовування нумерації за таблицею

- Прочитайте числа, записані в нумераційній таблиці.

- Скільки в числі 98 десятків? Як утворили число 101? Скільки в числі 121 сотень; десятків; одиниць?

Робота за таблицею

- Яке зерно знань взяли з цього завдання? (Вміння читати 3-ц. числа)

Завдання 378 (с. 56), визначення попереднього і наступного числа

- Попрацюємо у парах. Прочитайте рівності і зробіть висновки про утворення чисел.

Висновок. Щоб отримати попереднє число, треба відняти одиницю; щоб отримати наступне число, треба додати одиницю.

3. Первинне закріплення

Завдання 379 (с. 56) (Усно)

Гра «Мікрофон»

135 + 1      169 + 1

140 – 1       170 + 1

181 – 1       180 + 1

180 – 1       190 + 1

 Завдання 380 (с.56) (Усно)

Гра «Блискавка»

- Первіримо вашу уважність і зосередженість. Назвіть числа. Що передують кожному з поданих, і числа, що йдуть за ними.

90  100  115   120   189

- Розмірковуйте так: додати до числа 1 означає назвати наступне число. Після числа 135 йде число 136. Отже, якщо до 135 додати 1, то вийде 136.

Якщо від числа відняти 1 означає назвати попереднє число. Число 140 передує числу 139. Отже, якщо від 140 відняти 1, то вийде 139.

- Ще одна зернинка поповнила наш колосок.

Фізкультхвилинка

А ми зерно сіяли, сіяли, у земельку тоную, свіжую,

З’явились перші листочки, а з них – повні, гарні колосочки.

До сонечка повернулись і сонечку посміхнулись.

Вітер колоски гойдає, до земельки нахиляє.

Колоски з нею розмовляють, а учні тихенько за парти сідають.

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 56, завдання 381)

1. Читання умови (Самостійно, вголос учнем)

2. Аналіз умови задачі.

- До росли дерева? (Вздовж тротуару і у парку)

- Скільки росло дерев вздовж тротуару? (44)

- Що відомо про дерева, що росли у парку? (?д., решта, у 4 р. порівну по ? д.)

- Скільки всього дерев? (80)

- Якщо відомо, що всього було 80 дерев , 44 посадили вздовж тротуару, як знайти решту? (Відніманням)

- Якщо будемо знати скільки дерев у парку і їх посадили у 4 ряди, то як знайти скільки дерев в кожному ряді? (Діленням)

3. Складання плану розв’язання.

- Що знайдемо у першій дії? (Скільки дерев посадили у парку)

- Що знайдемо у другій дії? (Скільки дерев в кожному ряді)

- Як дізнатися, скільки дерев посадили у парку?

- Як дізнатися, скільки дерев у кожному ряді?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно; решта — за допомогою картки-підказки.

1) Скільки дерев посадили у парку?

[  ] – [  ] = [  ] (д.)

2) Скільки дерев у кожному ряді?

[  ] : [  ] = [  ] (д.)

- Зачитайте пояснення до дій та відповідь задачі.

Відповідь: 9 дерев у кожному ряді.

- Складіть вираз до задачі за схемою: ([  ] – [  ]) : [  ] = [  ] (д.)

Ось і ще одна зернинка знайшла своє місце на нашому колосочку.

2. Творча робота над задачею

- Складіть подібну задачу за виразом (66 - 18) : 6.

3. Хвилинка відпочинку

- Покладіть голівки на парти і послухайте, відпочиваючи хвилинку. А чи знаєте ви, як пахне хліб життя? Давайте прислухаємося до цього запаху… Це пахне хліб. Неповторний запах робить хліб живим, частинкою душі кожного з нас. А початок хліба – маленька зернинка. Зернятко нагадує дитину в колисці. Це іскринка життя.

4 . Самостійна робота (с. 56, завдання 382)

Розв’язування прикладів — за рядами з наступною перевіркою за зразком.

- Перевіримо ваші вміння розв’язувати вирази. Граємо у гру «Хто перший?»

- Маємо право приєднати ще одну зернину.

5. Завдання з логічним навантаженням (c. 57, завдання 383)(За наявності часу)

Розв’язання

1) 10 + 8 + 6 = 24 (дм)  2) 2 + 2 = 4 (дм)   3) 24 - 4 = 20 (дм)

Відповідь: дошка вийшла завдовжки 20 дм.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Залишилось приєднати лише одну зернинку, а отримуємо ми її після «Бліц-опитування»

- Назвіть найменше трицифрове число. (100)

- Як отримати попереднє число?

- Як отримати наступне число?

- Прочитайте числа-відповіді із завдання 378.

- Якими словами-ознаками предметів ви можете описати наш урок? (Повчальний, виховний, розвивальний)

Я дала вам зернятка малі, що протягом сумісної роботи великим колосом зросли.

З поля наш колосок потрапить до людей у різних хлібних виробах. Тож шануйте хліб, бережіть та їжте на здоров’я.

    А ще цими днями ми вшановуємо пам’ять про го­лодомор в Україні 33-го року. Скрізь, як говорив Шевченко, «село нена­че погоріло, неначе люди подурі­ли». Від голоду помирали і дорослі, і малі, як ви, діти, промовляючи своє останнє слово у житті — «хліб». Шматок хліба коштував стільки ж, як і саме життя. І коли вам скажуть, що є легкий хліб, то знайте — це не­правда. Є гіркий хліб, є солодкий за­роблений, є позичений чорний, є бі­лий дарований, є солоний горьований. А легкого хліба немає.

  Весь урок ми з вами вели розмову навколо колоску знань. А в якому значенні вжито це словосполучення? (Переносному) Складіть словосполучення зі словом колосок у прямому значенні.(Колосок пшениці)  Тож продовжуйте ви й надалі плекати колос знань. А допоможуть вам в цьому ваші любі вчителі.

 Якщо вам не завдавали складнощі завдання, прикрасьте колосок маками, а якщо ви користувалися моїми картками-підказками або допомогою друзів, приєднайте волошки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 57, завдання 384; 385  і не забудьте 26 листопада запалити свічку пам’яті за невинно загиблими у роки голодомору 32-33 р.р.

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
30 червня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку