Урок математики в 3 класі на тему «Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд»

Про матеріал
Конспект уроку математики призначений для 3 (інклюзивного) класу, в якому навчається учень з функціональним порушенням органів мовлення. Даний конспект допомагає розподілити специфіку організації освітньої діяльності окремо для учня з ООП.
Перегляд файлу

1

 

 

 Предмет - математика.

Клас - 3 (інклюзивний).   НУШ

Навчальна програма  Типова освітня програма, розроблена під керівництвом    Шияна Р. Б.

 

Порушення, які має дитина з ООП: дитина з функціональним порушенням органів мовлення. Неправильна артикуляція,  пропуск, заміна звуків, що  ускладнює розуміння мови іншими. Обмеженість у вираженні своїх думок, труднощі з підбором слів через недостатній словниковий запас.

 

 

Тема уроку. Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

Мета уроку:

    формування предметних компетентностей  в   умінні  виконувати письмове додавання трицифрових чисел, розуміти поняття розрядів (одиниць, десятків та сотень) та спрощувати процес додавання; удосконалення вміння розв’язувати задачі,

     розвиток аналітичного мислення, пам’яті, уваги, навичок класифікації  багатоцифрових  чисел за кількістю цифр у їх записі, обчислювальних навичок,  вміння застосовувати набуті вміння на практиці.

    виховання  допитливості, інтересу до математики.

Мета уроку для учня з ООП:

    формування предметних компетентностей  в   умінні  виконувати письмове додавання трицифрових чисел, розуміти поняття розрядів (одиниць, десятків та сотень) та спрощувати процес додавання;

     розвиток мислення, навичок класифікації  багатоцифрових  чисел за кількістю цифр у їх записі, обчислювальних навичок,  вміння застосовувати набуті вміння на практиці.
 

Тип уроку: комбінований

Дистанційний урок (синхронний режим).

 

 

 

Матеріали та обладнання: дошка Рadlet

 

 

 

 

 

Перебіг уроку

І. Організація класу та емоційне налаштування.

1.

                  Дзвоник вже сигнал подав,

             Працювати час настав.

            Тож і ми часу не гаймо –

            Працювати починаймо!

2. Емоційне налаштування

      Вушка, прислухайтесь!

      Очка, придивляйтесь!

      Носику, глибше дихай!

      Ротику, посміхнись!

      Спинки, розправляйтесь!

     Ручки, піднімайтесь!

     Нумо до роботи

     Дружно всі взялись!

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

    

ІІІ Актуалізація опорних знань

Специфіка організації освітньої діяльності для учнів класу

Специфіка організації освітньої діяльності для учня з ООП

  1. На  дошці Рadlet  діти бачать числа.

Їм потрібно:

  •      спочатку прочитати одноцифрові числа, потім двоцифрові і трицифрові числа;
  •      вказати кількість розрядних одиниць в двоцифрових і трицифрових числах.
  1. Самостійно виконати завдання в підручнику.  Ст..  69 № 275

Учні самостійно записують числа і перевіряють із числами на слайді, (вони з’являються на ньому по закінченню часу, відведеному на виконання завдання)

  1. За посиланням в чаті учень переходить на дошку Рadlet і в записаних числах вказаними кольорами підкреслює відповідні розряди.

 

 

  1. Асистент вчителя читає завдання з підручника для учня, оскільки навичка читання в нього не сформована на належному рівні.

 

ІV Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці  ми будемо вчитися письмово, «в стовпчик» додавати трицифрові числа без переходу через розряд та використовувати цей спосіб для швидкого обчислення виразів та під час розв’язування задач.

  1. Пояснення матеріалу

            (Робота з дошкою Рadlet  )

Діти, подивіться на дошку.

Щоб зручніше було додавати чи віднімати великі числа, придумали запис у стовпчик. Ознайомимось із правилами цього запису.

- В нас є два числа 352 та 246.

  1) Пишу друге число під першим так, щоб одиниці були під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Підкреслюю. Ставлю знак +.

2) Додаю спочатку  одиниці. Пишу результат під одиницями.

     3) Додаю  десятки. Пишу результат під десятками.

4) Додаю  сотні. Пишу результат під сотнями.

5) Читаю відповідь.

                 (Всі дії демонструються на дошці Рadlet)

Фізкультхвилинка

  1. Опрацювання правила за підручником.  (Ст. 70)
  2. Коментоване розв’язання прикладів на дошці Рadlet

   (Виконують і коментують учні  за вибором вчителя)

V.  Закріплення вивченого матеріалу

 Робота над задачею  (Ст. 70 № 278).

  1. Колективна робота: детальний аналіз задачі.
  2. Самостійна робота: запис розв’язання задачі у зошити.

Специіка організації освітньої діяльності для учнів класу

Специіка організації освітньої діяльності для учня з ООП

Після детального аналізу задачі учні самостійно виконують в зошитах обчислення і звіряють відповідь.

Під контролем асистента вчителя учень виконує обчислення на дошці Рadlet.

 

 

 

VІ.  Підсумок уроку

Гра «Що нам допомогло»

Вчитель зачитує на дошці  Рadlet пункти, а учні говорять що допомогло впоратися з завданнями. Вчитель відмічає їх відповідними знаками (галочками).

  • Уважність на уроці.                                  
  • Знання розрядного складу чисел.
  • Гарна погода.
  • Вміння додавати.
  • Алгоритм виконання письмового додавання.

VІІ. Домашнє завдання

Виконати № 283 (обчислити тільки суми), № 284 (розв’язати задачу).