Урок математики в 3 класі " Письмове додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток "

Про матеріал
До уваги колег урок математики , де цікаві завдання спрямовані на формування вміння виконувати письмове додавання та віднімання двоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі. А "Квітка Добра підказує школярам ідеї про добрі справи для друзів і не тільки ...
Перегляд файлу

16____  вересня 20___року

КОНСПЕКТ УРОКУ МАТЕМАТИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ПІДРУЧНИКА МАТЕМАТИКА Н. БУДНА, М. БЕДЕНКО

 

Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; вдосконалювати вміння розв’язувати і порівнювати задачі, розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення;

виховувати уважність.

Ключові компетентності :

- вміння вчитися ( організовуватися до навчальної діяльності, робити самоперевірку);

-   соціальні компетентності (виявляти ініціативу, співпрацю);

-  здоров’язбережувальні (практичне ознайомлення зі способами відпочинку і переключення)

предметні компетентності:

-     закріплювати знання таблиці множення та ділення;

-     удосконалювати вміння обчислювати письмово, розв’язувати задачі;

-    вдосконалювати логічну (забезпечується здатністю учня виконувати логічні операції, розв’язувати кросворди, ребуси , загадки )

 

Матеріали :  малюнок «квітка Добра»   (з відривними пелюстками ), короткі записи задач, модель «математичний круг» , індивідуальні картки ( для математики самостійно ), закладки, відзнаки і вигляді  браслетів.

Хід уроку

  1. Привітання-девіз:

Будем разом рахувати,

Додавати й віднімати ,

множити й ділити!

Квітка Добра нам буде допомагати,

добрі справи хоче  підказати !

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Усна лічба  : 
  •          Гра «Зайве число?» (за табл. множ. чисел 4 та 5)
  •          Гра «Місяць загубився…»
  •          «швидко множу»
  1. Розминка для пальчиків: записати числа – 6  6  6  16  60  66 64  61 65  66  69  36 26 46  (підкреслити парні )
  2. Математична вікторина :  («Так чи ні» ?)
  •                 Чотирикутник, у якого всі сторони рівні це квадрат?
  •                 Чи має тиждень 7днів?  а  місяць 28 днів?
  •                 У круга 4 сторони?
  •                 А поїзд довший за автобус?
  •                 У двох гусаків 6 ніг?
  •                 Чи 90 – найбільше двоцифрове число?
  •                 Квітка дарує нам першу  свою пелюстку з підказкою  про добру справу, яку ви можете зробити сьогодні або протягом тижня .

Добра справа – допомогти вдома комусь в родині – мамі прибрати , бабусі - прочитати новини.

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будем розв’язувати різні задачі а ще вчитися письмово додавати двоцифрові числа та використ. цей спосіб обчислення під час розв’язування задач.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

— Розгляньте, як учні додали числа 35 і 52. (усно і письмово).

-  Перевірте з’ясуйте,  хто помилився . Як думаєте чому?

(письмово це легше перевірити .)

При письмовому додаванні чисел одиниці додають до одиниць, десятки — до десятків.

 - Сьогодні ми дослідимо як ще можна це  робити.. робимо спробу на с. 19-№ 103 (можна на чернетці)

Пояснення: додамо письмово -  26 +36. До 6 додамо 6 – буде 12. Це 1 десяток і 2 одиниці. Ми 2 записуємо під одиницями , 1 запам’ятовуємо ( ставимо крапку над десятками ) додаємо десятки : 2 десятки і 3 десятки, буде 5 десятків та ще 1 десяток, буде 6 десятків. Записуємо цифру 6 під десятками .  Ми одержали 62.

 - А тепер № 105 з коментуванням  (4 учнів)

 

 Добра справа:  для друга –  візьміть невеличку іграшку . наклейку і підкладіть у шафку непомітно.

 

Робота над задачами:

2. Задача 101 Дитина дня читає задачу. Розглянути що відомо . – робота зі схемою : розгляньте на схемі шлях, котрий мама пройшла, а потім той, що ще має пройти . Нам потрібно порівняти їх . Чи можемо ми це робити?

 Що нам ще потрібно дізнатись? ( шлях, котрий мама вже пройшла ) Як це можна зробити ?

  •                                                 Потрібно від всього  шляху (100м), відняти той, котрий вона повинна пройти, тобто 3 м

 Знайдене число і буде пройденим шляхом.

  •          Ще раз звертаємось до схеми підказки . як нам порівняти ці шляхи.
  •          Записуємо дії з коментуванням .

Фіз хвилинка: за вибором дітей ( «Бедрик»)

Добра справа для себе – купіть собі смаколик, який давно хотіли або зробіть те, про мріяли .

 

Задача102 ( читаємо з коментуванням – складаємо схему)

Хтось коментує і формулюють відповідь .

Задача 106 виконуємо самостійно, хтось коментує розв’язок  і відповідь. Які ми молодці, працьовиті та уважні!

Добра справа для солдата: візьміть участь у зборі необхідних речей для воїнів. Додайте записку (до приклада): «Передаю вам мій улюблений шампунь. Назарко. 7 років». Долучіться до плетення сіток  в п. Оксани

 Тренувальні приклади :  45 +54       56 +65       75 + 57 (письмово)

Математика з другом : позначити кольори квітки добра, виконавши дії на пелюстках.

Добра справа Допоможіть бабусі навчитись користуватися мобільним телефоном, якщо в неї щось не виходить.

Підсумок уроку:

Рефлексія « Незакінчене речення». Потрібно продовжити речення.

-  На уроці я  начився…

- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…

- На уроці я навчився ( навчилась)…

- Я пригадав ( пригадала) на уроці…

Виставляємо позначку на картці градус успіху. Вчитель:

  •          Я дякую , вам , діти за роботу. Кожен з вас  дуже старанно сьогодні працював. І бачу успіхи. Софійка – не відставала, Василько намагався з’єднувати уважно літери . Вітя працював самостійно …  а квітка бажає вам не забувати про добрі справи , бо добро врятує світ. Дарує підказки для дом завд. ( на маленьких квіточках)

 

  1.    Добра справа – допомогти вдома комусь в родині – мамі прибрати , бабусі - прочитати новини.

 

  1.    Добра справа:  для друга візьміть невеличку іграшку . наклейку і підкладіть у шафку непомітно

 

  1.     
  2.    Добра справа для себе – купіть собі смаколик, який давно хотіли або зробіть те, про мріяли .

 

 

  1.    Добра справа для солдата: візьміть участь у зборі необхідних речей для воїнів. Додайте записку: «Посилаю вам мій улюблений шампунь. Назарко. 7 років». Долучіться до плетення сіток  в п. Оксани

 

 

  1.    Добра справа Допоможіть бабусі навчитись користуватися мобільним телефоном, якщо в неї щось не виходить.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 вересня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку