КОНСПЕКТ УРОКУ МАТЕМАТИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ПІДРУЧНИКА МАТЕМАТИКА Н. БУДНА, М. БЕДЕНКО
Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел
Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток; вдосконалювати вміння розв’язувати і порівнювати задачі, розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення;
виховувати уважність.
Ключові компетентності :
- вміння вчитися ( організовуватися до навчальної діяльності, робити самоперевірку);
- соціальні компетентності (виявляти ініціативу, співпрацю);
- здоров’язбережувальні (практичне ознайомлення зі способами відпочинку і переключення)
предметні компетентності:
- закріплювати знання таблиці множення та ділення;
- удосконалювати вміння обчислювати письмово, розв’язувати задачі;
- вдосконалювати логічну (забезпечується здатністю учня виконувати логічні операції, розв’язувати кросворди, ребуси , загадки )
Матеріали : малюнок «квітка Добра» (з відривними пелюстками ), короткі записи задач, модель «математичний круг» , індивідуальні картки ( для математики самостійно ), закладки, відзнаки і вигляді браслетів.
Хід уроку
Будем разом рахувати,
Додавати й віднімати ,
множити й ділити!
Квітка Добра нам буде допомагати,
добрі справи хоче підказати !
Добра справа – допомогти вдома комусь в родині – мамі прибрати , бабусі - прочитати новини.
III. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні на уроці ми будем розв’язувати різні задачі а ще вчитися письмово додавати двоцифрові числа та використ. цей спосіб обчислення під час розв’язування задач.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота
— Розгляньте, як учні додали числа 35 і 52. (усно і письмово).
- Перевірте з’ясуйте, хто помилився . Як думаєте чому?
(письмово це легше перевірити .)
При письмовому додаванні чисел одиниці додають до одиниць, десятки — до десятків.
- Сьогодні ми дослідимо як ще можна це робити.. робимо спробу на с. 19-№ 103 (можна на чернетці)
Пояснення: додамо письмово - 26 +36. До 6 додамо 6 – буде 12. Це 1 десяток і 2 одиниці. Ми 2 записуємо під одиницями , 1 запам’ятовуємо ( ставимо крапку над десятками ) додаємо десятки : 2 десятки і 3 десятки, буде 5 десятків та ще 1 десяток, буде 6 десятків. Записуємо цифру 6 під десятками . Ми одержали 62.
- А тепер № 105 з коментуванням (4 учнів)
Добра справа: для друга – візьміть невеличку іграшку . наклейку і підкладіть у шафку непомітно.
Робота над задачами:
2. Задача 101 Дитина дня читає задачу. Розглянути що відомо . – робота зі схемою : розгляньте на схемі шлях, котрий мама пройшла, а потім той, що ще має пройти . Нам потрібно порівняти їх . Чи можемо ми це робити?
Що нам ще потрібно дізнатись? ( шлях, котрий мама вже пройшла ) Як це можна зробити ?
Знайдене число і буде пройденим шляхом.
Фіз хвилинка: за вибором дітей ( «Бедрик»)
Добра справа для себе – купіть собі смаколик, який давно хотіли або зробіть те, про мріяли .
Задача102 ( читаємо з коментуванням – складаємо схему)
Хтось коментує і формулюють відповідь .
Задача 106 виконуємо самостійно, хтось коментує розв’язок і відповідь. Які ми молодці, працьовиті та уважні!
Добра справа для солдата: візьміть участь у зборі необхідних речей для воїнів. Додайте записку (до приклада): «Передаю вам мій улюблений шампунь. Назарко. 7 років». Долучіться до плетення сіток в п. Оксани
Тренувальні приклади : 45 +54 56 +65 75 + 57 (письмово)
Математика з другом : позначити кольори квітки добра, виконавши дії на пелюстках.
Добра справа Допоможіть бабусі навчитись користуватися мобільним телефоном, якщо в неї щось не виходить.
Підсумок уроку:
Рефлексія « Незакінчене речення». Потрібно продовжити речення.
- На уроці я начився…
- На сьогоднішньому уроці найважливішим було…
- На уроці я навчився ( навчилась)…
- Я пригадав ( пригадала) на уроці…
Виставляємо позначку на картці градус успіху. Вчитель: