Математика ( до підручника «Математика» для 3 класу
(у 2-х частинах). (автори Ольга Гісь, Ірина Філяк)
4 години на тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
|
1 |
Нумерація чисел у межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. Характеристика числа ( урок 1, с.9-11 ) |
|
|
2 |
Число десятків, число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Розрядна таблиця. Порівняння чисел. ( урок 2, с.12-14 ) |
|
|
3 |
Арифметичні дії додавання і віднімання. Розв’язування задач на 2 дії, які є комбінаціями простих задач. ( урок 3, с.15 – 18 ) |
|
|
4 |
Прийоми усного додавання і віднімання. Схематичний рисунок як допоміжна модель задачі. ( урок 4, с. 18 – 22 ) |
|
|
5 |
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням. ( урок 5, с.23-26 ) |
|
|
6 |
Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма й обернена задачі. Задача на знаходження третього доданка. ( урок 6, с. 27 – 30 ) |
|
|
7 |
Задачі на різницеве порівняння. Складання оберненої задачі. Дослідження задачі. ( урок 7, с. 30 – 32 ) |
|
|
8 |
Арифметична дія множення. Таблиці множення чисел 2–5. Розв’язування задач на множенная. ( урок 8, с.33 – 37) |
|
|
9 |
Пропедевтика до вивчення таблиць множення чисел 6–9. ( урок 9, с. 38 – 41 ) |
|
|
10 |
Таблиці множення чисел 6–9. ( урок 10, с.41 – 44 ) |
|
|
11 |
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених.( урок 11, с. 44 – 48 ) |
|
|
12 |
Компоненти дій множення і ділення. Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями множення та ділення. ( урок 12, с. 49 – 52 ) |
|
|
13 |
Таблиці ділення на 8 і на 9. ( урок 13, с. 53 – 56 ) Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів. ( урок 14, с.56 – 59 )
|
|
|
14 |
Складання задач за коротким записом як допоміжною моделлю задачі. ( урок 15, с. 60 – 62 ) |
|
|
15 |
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з табличними даними. ( урок 16, с. 62 – 65 ) |
|
|
16 |
Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх застосовувати. Математичний ярмарок. ( урок 17, с.65 – 68 ) |
|
|
17 |
Діагностувальна робота № 1 по темі «Числа. Дії з числами».
|
|
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності |
|||
18 |
Аналіз діагностувальної роботи. Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах. Різні способи читання виразів. ( урок 18, с. 68 – 72 ) |
|
|
19 |
Складання виразу до задачі. ( урок 19, с. 73 – 75 ) Вирази зі змінною. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з буквеними даними. ( урок 20, с. 76 – 78 ) |
|
|
20 |
Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними. ( урок 21, с. 78 – 82 ) |
|
|
21 |
Переставний закон множення. ( урок 22, с. 83 – 86 ) Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані у непрямій формі. ( урок 23, с. 87 – 90 ) |
|
|
22 |
Задачі на збільшення та зменшення числа у кілька разів, сформульовані в непрямій формі. Аналіз задач і добір виразів. ( урок 24, с. 90 – 93 ) |
|
|
23 |
Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. ( урок 25, с. 94 – 97 ) |
|
|
24 |
Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв'язування рівнянь з діями першого ступеня. ( урок 26, с. 97 – 100 ) |
|
|
25 |
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. ( урок 27, с. 100 – 103) |
|
|
26 |
Розв’язування рівнянь з діями другого ступеня. ( урок 28, с. 103 – 106 ) |
|
|
27 |
Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною. ( урок 29, с. 106 – 108 )
|
|
|
28 |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр. ( урок 30, с. 109 – 113 ) |
|
|
29 |
Розв’язування задач з одиницями довжини. ( урок 31, с. 113 – 115 ) |
|
|
30 |
Діагностувальна робота № 2 по темі «Математичні вирази. Рівності. Нерівності.» |
|
|
31 |
Аналіз діагностувальної роботи. Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної. ( уроки 32 - 33, с. 116 – 119 ) |
|
|
32 |
Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи. ( урок 34, с. 120 – 125 ) |
|
|
33 |
Характерні ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін. ( урок 35, с. 125 – 128 ) |
|
|
34 |
Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата. ( урок 36, с. 128 – 131) |
|
|
35 |
Задачі на знаходження сторони квадрата за відомим периметром. ( урок 37, с. 131 – 132 ) Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника «квадрата». ( урок 38, с. 133 – 135 ) |
|
|
36 |
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга) за допомогою шаблону. ( урок 39 с. 136 – 139 ) |
|
|
37 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга. ( урок 40, с. 139 – 142 ) |
|
|
38 |
Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями. ( урок 41, с. 143 – 147 ) |
|
|
39 |
Лічба у межах тисячі. Трицифрові числа Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею. ( урок 42, с. 148 – 152 ) |
|
|
40 |
Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями. ( урок 43, с. 152 – 156 ) Закріплення знань, умінь і навичок. ( урок 44, с. 157 – 159 ) |
|
|
41 |
Розклад чисел на розрядні доданки. ( урок 45, с. 159 – 162 )
|
|
|
42 |
Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа. ( урок 46, с. 162 – 164 ) |
|
|
43 |
Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач. ( урок 47, с. 165 – 167 ) |
|
|
44 |
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі. ( урок 48, с. 167 – 171 ) |
|
|
45 |
Задача на знаходження кожного з трьох доданків за сумами двох і сумою трьох. Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. ( урок 49, с. 171 – 175 ) |
|
|
46 |
Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел. ( урок 50, с. 176 – 178 ) |
|
|
47 |
Закріплення вмінь порівнювати числа. ( урок 51, с. 179 – 181 ) |
|
|
48 |
Удосконалення вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач. ( урок 52, с. 182 – 184 ) |
|
|
49 |
Діагностувальна робота № 3 з теми « Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі» |
|
|
50 |
Аналіз діагностувальної роботи. Довжина. Кілометр. ( урок 53, с. 185 – 188 ) |
|
|
51 |
Збільшення та зменшення трицифрового числа на 1. ( урок 54, с. 189 – 193 ) |
|
|
52 |
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач. ( урок 55, с. 193 – 196 ) |
|
|
53 |
Вибір схеми розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими даними і схемою. ( урок 56, с. 196 – 198 ) |
|
|
54 |
Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач. ( урок 57, с. 198 – 201 ) |
|
|
55 |
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного. ( урок 58, с. 201 – 206 ) |
|
|
56 |
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного. ( уроки 60 - 61, с. 209 – 213 ) |
|
|
57 |
Множення одноцифрового числа на кругле і ділення круглого числа на кругле шляхом послідовного множення (ділення) ( урок 62, с. 214 – 216 ) |
|
|
58 |
Творча робота над задачею. ( урок 63, с. 216 – 218 ) |
|
|
59 |
Діагностувальна робота № 4 |
|
|
60 |
Аналіз діагностувальної роботи. Закріплення вивченого за 1 семестр. ( урок 64 – 65, с. 219 – 223 )
|
|
|
|
2 семестр |
|
|
81 |
Додавання виду 350 + 200, 350 + 20. Віднімання виду 350 - 200, 350 - 20 |
|
|
82 |
Закріплення навичок усного додавання і віднімання вивчених видів |
|
|
83 |
Додавання виду 350 + 240. Віднімання виду 350 - 240 |
|
|
84 |
Додавання виду 260 + 40. Віднімання виду 300 - 70. Задача на знаходження четвертого пропорційного (другий вид) |
|
|
85 |
Додавання виду 70 + 60, 260 + 50 частинами |
|
|
86 |
Віднімання виду 120 - 50 частинами: способом розкладання від’ємника на зручні доданки |
|
|
87 |
Додавання виду 380 + 120. Віднімання виду 500 - 340 |
|
|
88 |
Додавання виду 380 + 120. Віднімання виду 500 - 340 |
|
|
89 |
Додавання виду 350 + 170 |
|
|
90 |
Віднімання виду 350 - 170 двома способами |
|
|
91 |
Закріплення вмінь усно додавати і віднімати круглі трицифрові числа |
|
|
92 |
Округлення чисел до десятків, до сотень |
|
|
93 |
Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень |
|
|
94 |
Контрольна робота № 5 |
|
|
95 |
Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд |
|
|
96 |
Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд |
|
|
97 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд, коли в сумі одержуємо нуль в одному з розрядів |
|
|
98 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Письмове додавання у випадку кількох доданків |
|
|
99 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Письмове додавання у випадку кількох доданків |
|
|
100 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд |
|
|
101 |
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Перевірка правильності обчислень |
|
|
102 |
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Розв’язування задач |
|
|
103 |
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Розв’язування задач |
|
|
104 |
Письмове віднімання чисел із переходом через розряд. Перевірка правильності обчислень |
|
|
105 |
Письмове віднімання чисел із переходом через розряд. Перевірка правильності обчислень |
|
|
106 |
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел |
|
|
107 |
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел |
|
|
108 |
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. Порівняння іменованих чисел та дії над ними |
|
|
109 |
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. Порівняння іменованих чисел та дії над ними |
|
|
110 |
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами |
|
|
111 |
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами |
|
|
112 |
Перетворення іменованих чисел та дії над ними |
|
|
113 |
Два способи називання часу за годинником. Розв’язування задач на визначення тривалості події |
|
|
114 |
Визначення часу за годинником. Визначення тривалості події, часу початку і закінчення події |
|
|
115 |
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами |
|
|
116 |
Визначення часу за електронним годинником. Задачі на визначення тривалості події |
|
|
117 |
Задачі з одиницями часу |
|
|
118 |
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Час» |
|
|
119 |
Контрольна робота № 6 |
|
|
120 |
Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин, та обернені до них |
|
|
121 |
Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин, та обернені до них |
|
|
122 |
Множення суми на число і числа на суму |
|
|
123 |
Множення виду 24 • 3, 240 • 3, 204 • 3, 4 • 23, 4 • 230, 4 • 203. Розв’язування задач |
|
|
124 |
Множення трицифрового числа на одноцифрове і одноцифрового — на трицифрове |
|
|
125 |
Сполучний закон множення. Пропедевтика розв’язування задач на спільну роботу |
|
|
126 |
Задача на спільну роботу та обернена до неї |
|
|
127 |
Задача на спільну роботу та обернена до неї |
|
|
128 |
Правило ділення суми на число. Розв’язування задач на спільну роботу та складання виразу до неї |
|
|
129 |
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3, 63 : 3, 396 : 3. Розв’язування задач |
|
|
130 |
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове виду 42 : 3, 112 : 7 |
|
|
131 |
Закріплення знань, умінь і навичок ділити двоцифрове, трицифрове число на одноцифрове |
|
|
132 |
Закріплення знань, умінь і навичок ділити двоцифрове, трицифрове число на одноцифрове |
|
|
133 |
Ділення круглого числа на кругле виду 420 : 20. Задача на подвійне зведення до одиниці |
|
|
134 |
Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці. Обернені до них задачі |
|
|
135 |
Ділення виду 51 : 17 способом підбору |
|
|
136 |
Ділення виду 51 : 17 способом підбору |
|
|
137 |
Обчислення виразів виду 64 : 16 способом послідовного ділення |
|
|
138 |
Обчислення виразів виду 64 : 16 способом послідовного ділення |
|
|
139 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Творча робота над задачею |
|
|
140 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Творча робота над задачею |
|
|
141 |
Контрольна робота № 7 |
|
|
142 |
Ділення з остачею |
|
|
143 |
Ділення з остачею |
|
|
144 |
Властивість остачі |
|
|
145 |
Закріплення вмінь знаходити остачу від ділення та застосовувати властивість остачі |
|
|
146 |
Закріплення вмінь знаходити остачу від ділення та застосовувати властивість остачі |
|
|
147 |
Перевірка ділення з остачею |
|
|
148 |
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Ділення з остачею» |
|
|
149 |
Частини. Поділ на рівні частини. Дріб з чисельником 1 |
|
|
150 |
Частини. Поділ на рівні частини. Дріб з чисельником 1 |
|
|
151 |
Порівняння дробів із чисельником 1 |
|
|
152 |
Знаходження частини від числа |
|
|
153 |
Знаходження частини від числа |
|
|
154 |
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити частину від числа |
|
|
155 |
Знаходження числа за його частиною |
|
|
156 |
Знаходження числа за його частиною |
|
|
157 |
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити число за його частиною |
|
|
158 |
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити число за його частиною |
|
|
159 |
Маса. Перетворення та порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях маси. Дії над ними |
|
|
160 |
Маса. Перетворення та порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях маси. Дії над ними |
|
|
161 |
Розв’язування задач з одиницями маси |
|
|
162 |
Розв’язування задач з одиницями маси |
|
|
163 |
Вартість. Підрахунок грошей |
|
|
154 |
Перетворення і порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях вартості |
|
|
165 |
Контрольна робота № 8 |
|
|
166 |
Додавання і віднімання різнойменних іменованих чисел |
|
|
167 |
Задачі з одиницями вартості |
|
|
168 |
Задачі для майбутніх бізнесменів |
|
|
169 |
Підбір грошей |
|
|
170 |
Підбір грошей |
|
|
171- 175 |
Повторення вивченого |
|
|