Урок математики в 3 класі "Весела мандрівка з професором Крейдом"

Про матеріал
Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Задачі на 2-3 дії різних ступенів. За підручником авторів Рівкінд Ф.М., Оляницька Л.В..
Перегляд файлу

                                                 Автор: Мітокару Лариса Василівна,

                                 вчитель початкових класів Білоцерківської

спеціалізованої школи I- ІІІ ступенів № 12

з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Білоцерківської міської ради Київської області

Математика

3 клас

 

Тема.  Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел вивчених видів.                    Задачі на 2-3 дії різних ступенів.

Мета:   закріплювати вміння додавати і віднімати круглі трицифрові числа, формувати  в учнів уміння розв’язувати математичні завдання на основі творчих видів роботи, пізнавальну самостійність; завдяки  поєднанню логічних прийомів стимулювати прагнення правильно і швидко виконувати математичні завдання; навчати самостійно контролювати проміжні і кінцеві результати  роботи; розвивати логічне мислення, уяву шляхом постановки проблемних запитань; виховувати уважність, витриманість, почуття відповідальності, бережливе ставлення до природи, власного здоров’я. 

Тип уроку:  застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: компютерно – орієнтоване середовище, сигнальні картки.

 

Хід уроку.

I. Організація класу.

 - Починаємо нашу роботу на уроці математики. Насамперед хочу вам нагадати, що ви талановиті, обдаровані і працьовиті учні.

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

Поміркуйте, що об’єднує всі зображення?

Пригадайте, як правильно писати цифру 7.

У записі якого числа потрібно тричі використати цифру 7?

Запишіть це число каліграфічно.

Які в нього сусіди?

Скільки в числі 777 десятків?  Одиниць? Сотень? Всього десятків? Всього одиниць?

Розкладіть це число розрядні доданки.

ІІ.   Мотивація, тема, мета, завдання уроку.

 

- Сьогодні вас чекає багато математичних завдань, завдяки яким ви зміцните вже набуті уміння та навички, проявите творчість і, навіть, фантазію, адже математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії.

 

ІІІ. Актуалізація, корекція опорних знань.

  1. Усний рахунок.

- А що ж у нас попереду?

Зустріч з незвичайним вченим, мандрівником, дослідником. Щоб дізнатись його ім’я, попрацюйте в парах та виконайте завдання на картках.

 

Робота в парах.

 

Обчисліть значення виразів

 

400 + 30 + 7 =                           675 – 70 + 1 =           

 

777 – 7 – 700 =                         420 + 50 – 300 =                       

 

900 – 500 – 40 =

 

Розташуйте відповіді в порядку зростання та утворіть слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Веселий  і невгамовний  професор Крейд на сторінках свого журналу завжди цікаво та доступно розповідає про навколишній світ, дивовижні природні явища та складні наукові поняття, ділиться з вами своїми науковими здобутками. Адже він знає все і про все, і, навіть, більше, ніж все! (Відео)

 

Пропоную вам  долучитися до команди професора Крейда, і ваш шлях до знань буде радісним і повним власних відкриттів.

 

Перше випробування – Професор Крейд та його помічники  пропонують вам гру.

Гра -  це завжди весело і пізнавально.

Нас запрошують до гри кіт Смик та мишка Шила.

Виконання вправ на  інтерактивній дошці.

 Смикові і Шилі було весело з нами, а мені приємно навчати таких розумних дітей.

 

 Друге випробуваннярозминка для розумників від Мензурки.

 

  • Якщо дорога довша від стежини, то що з них коротше?
  • Кількість тварин – бременських музикантів помножте  на кількість вух у трьох зайців.
  • До всіх ніг трійки коней додайте найбільше одноцифрове число.
  • Маса слона 5 т. О 8год 30 хв він прийшов на каток і катається  певний час. Котру годину показує годинник на катку, якщо годинник у слона вдома поспішає на 1 хв?

ІV. Закріплення раніше набутих знань.

Академія Крейда

Ми потрапили до Академії Крейда. Тут професор щодня займається кропіткою працею: проводить дослідження, робить висновки та відкриття. Вчений і для вас підготував завдання.

 

Пригадайте порядок виконання дій та продовжіть міркування:

У виразах з дужками першою виконуємо дію …  , а потім …

У виразах без дужок першою виконуємо дію… , а потім …

 

Самостійна робота

С. 26 № 162

Самостійно виконайте обчислення значень виразів 404  на с.63 та запишіть у зошит. 

Діти, у яких на столі лежить червоний кружечок, запишіть  вирази, у яких першою є дія додавання.

Діти, у яких зелений кружечок, запишіть  вирази, у яких першою є дія множення.

 

Перевірка.

Значенням якого виразу є кругле одноцифрове число?

Значенням якого виразу є кругле трицифрове число?

У значенні якого виразу всього 44 десятки?

Самоперевірка. Перевірте , чи правильно ви виконали завдання.

 

У кого виникли проблеми під час виконання завдання?

 

V . Фізкультхвилинка «То не є проблема»

Учні виконують танцювальні вправи під музичний супровід.

 

VІ. Розвиток математичних знань.

 

Журнал має постійну розважальну рубрику "Пригоди вряди-годи", в якій герої потрапляють в неймовірні веселі чи сумні але завжди  повчальні  ситуації.

Сьогодні професор Крейд пропонує вам здійснити мандрівку за місто. Наша подорож має бути безпечною, тому пригадаємо Таємниці спецагентів із безпеки.

  1. Таємниці спецагентів, які подорожують автомобілем:
  2. Таємниці спецагентів, які подорожують автомобілем чи автобусом:
  3. Таємниці спецагентів, які подорожують пішки:

 

А тепер спецагентам потрібно розкрити математичні таємниці. Тут знадобиться наша допомога.  Виконання завдань допоможе й вам цікаво провести час та закріпити раніше набуті знання. Ви згодні?

 

Будемо мислити творчо і логічно.

 

  1. Розв’язування задач.

Підготовча робота до розв’язування складеної задачі:

Професор Крейд веде здоровий спосіб життя і щоранку здійснює прогулянки за місто на велосипеді. Сьогодні він вирішив поїхати до лісового озера. Як ви вважаєте, чому саме до озера?

 

А ось як вважає професор:

«Спілкування з водою дає людині 7 переваг: ясність розуму, свіжість, бадьорість, здоров’я, силу, красу, чистоту.»

 

Професор Крейд, їдучи по дорозі, проїхав до лісового озера 12 км, а Мензурка проїхав по стежинці  - у 3 рази меншу відстань. Яку відстань проїхав Мензурка?

 

  • Що потрібно змінити в умові задачі, щоб вона розв’язувалась дією множення?
  • Дією додавання?
  • Дією віднімання?
  • Поставте таке запитання до задачі, щоб у розв’язанні було 2 дії.

 

 Складання та розв’язування складеної задачі.

Пропоную вам здогадатись, про кого буде йти мова  в наступній задачі.

Штрихи до портрета

Зріст від 120 см до 200 см

Маса близько 150 кг

За добу зїдає близько 15 кг – 25 кг

Запасає від 50 кг до 90 кг жиру

Може рухатися зі швидкістю коня

Вміє  рибалити

Складіть задачу за коротким записом.

 

Горіхів -  170 кг

Ягід - ?, на 60 кг більше

Корінців - ?, на 180 кг менше

 

Аналіз задачі аналітичним способом.

Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?

Чи можемо дізнатись, скільки кілограмів ягід з’їдає ведмідь? Якоб дією?

Якщо знайдемо це число, чи зможемо дізнатись скільки кілограмів корінців з’їдає ведмідь? Якоб дією?

Якщо будемо знати, скільки ведмідь з’їдає горіхів, ягід, корінців, чи зможемо дізнатись скільки всього кілограмів поживи?

Розв’язування задачі. 1 учень працює біля дошки.

 

Хто може розв’язати задачу виразом, працюйте самостійно.

Хто розв’язав задачу виразом? Зачитайте.

 

  1. Геометричний матеріал.

Ми потрапляємо на галявину Міркувань.

Ліс – це домівка для багатьох тварин. Тут вони знаходять собі їжу, влаштовують житло, ховаються від ворогів.

А ще його називають легенями нашої планети. Пригадайте, чому?

Люди повинні дбати про збереження лісів, а також насаджувати нові ділянки.

 

Помічниця професора Крейда мишка Шила хоче дізнатися, яка ширина ділянки молодого лісу, якщо її довжина 160 м, а периметр 480 м?

 

Пригадайте, що таке периметр?

Як за відомими периметром і довжиною знайти ширину ділянки?

 

http://userava.ru/diary/wp-content/uploads/2014/09/2100_confused_emotion.jpg

 

 

 

 

 

Складіть обернену задачу.

Яку задачу називають оберненою?

 

VI. Підбиття підсумків навчальної діяльності.

  • Ви дуже добре попрацювали. Чого навчились на уроці?
  • Що було легко виконувати? А що було складним?
  • Що зрозуміли? Пригадайте, які 7 переваг дає людині спілкування з водою?
  • Пригадайте, що означало число 150 на уроці?
  • Числа 120 і 200?        450?
  • Наш урок  завершується, та ми не прощаємось з професором Крейдом та його журналом.

А кажемо: «До нових зустрічей!»

 

VІI. Домашнє завдання.

       1 група: Обчислити значення виразів 408, розв’язати задачу 409.

        2 група: Обчислити значення виразів 408, розв’язати задачу 409 та скласти  обернену задачу.

docx
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку