Урок математики в 5 класі "Переставна, сполучна та розподільна властивості множення."

Про матеріал
Конспект та презентація до уроку. Мета: Вивести сполучну та розподільну властивості множення; формування вмінь і навичок їх застосування. Удосконалювати знання таблиці множення, та вміння застосовувати їх при обчислюванні значень числових виразів. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності учнів. Виховувати акуратність математичного запису, любов до предмета, бажання вчитися, зацікавленість в результатах своєї роботи.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Клас  5         Урок ___________         ДАТА_________

Тема: Сполучна і розподільна властивості множення.

Мета: Вивести сполучну та розподільну властивості множення; формування вмінь і навичок їх застосування.

Удосконалювати знання таблиці множення, та вміння застосовувати їх при обчислюванні значень числових виразів. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності учнів.

Виховувати акуратність математичного запису, любов до предмета, бажання вчитися, зацікавленість в результатах своєї роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця - схема «Властивості множення»

План уроку

  1.      Організаційний момент. 
  2.      Актуалізація опорних знань.
  3.      Формування знань.
  4.      Закріплення знань та формування вмінь.
  5.      Підсумок уроку.
  6.      Домашнє завдання.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент. 

Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку.

Повідомлення теми та мети уроку. (Слайди  1,2,3 )

Девіз уроку  (Слайд   4 )

  1. Актуалізація опорних знань.
    1.               Робота з сигнальними картками –

 ( + повторити правила дорожнього руху)  (Слайд 5 )

 


І варіант

(червоний колір)

10-7+2

ІІ варіант

(жовтий колір)

100-70+20

ІІІ варіант

(зелений колір)

1000-700+200


С В І Т Л О Ф О Р

  1. Запиши у вигляді добутку суму (Слайди  6,7 )

72 + 72 + 72

40 + 40 + 40 + 40 + 40

Х + Х + Х + Х

У + У + У

(a + b) + (a + b) + (a + b)

 

III, IV Формування знань, закріплення знань та формування вмінь і навичок.

 Проблемна ситуація №1  «Полічи кошенят»

На слайді зображено 3 ряди або 6 стовпчиків кошенят. (Слайд 8 )

Щоб їх порахувати, можна помножити 6 на 3 або 3 на 6.

Результати – однакові: 6*3 = 3*6.

 Це – переставна властивість множення. (Слайд 9 )

 

 

 

Проблемна ситуація № 2   обчислити загальну масу лебедів,

якщо маса одного – 7 кг. (Слайд  10 ).

І-й спосіб: Всього лебедів – 5 • 3, їх загальна маса – 7 • (5 • 3).

ІІ-й спосіб: маса лебедів одного ряду – 7 • 5, а всіх трьох рядів – (7 • 5) • 3.

 Це – сполучна властивість множення. (Слайд  11 )

 Застосування вивченого. Робота із збірником задач  № 103 (Слайд  12 )

 

  • 5*17*20;
  • 5*27*4;
  • 8*37*125;
  • 25*451*4;
  • 50*659*2.

 

  -  ВИСНОВОК – «Чудові пари!»  (Слайд 13 )

Запам'ятайте

2*5 = 10;

50*2 = 100;

4*25 = 100;

5*20 = 100;

8*125 = 1000;

4*250 = 1000.

Проблемна ситуація №3

Задача 1      Скориставшись малюнком, та розв’язкам 4*4 + 4*3 = (4 + 3)*4 

                      задай питання .  (Слайд   14 ).

Задача 2      «Подумай та дай відповідь »

                      Довжина прямокутника 19см, а ширина 25см. Знайди периметр.

                               Зручним способом.

                     Р = 2a +2b                  P = 2 (a+b)     (Слайд  15 )

Це – розподільна властивість множення. (Слайд  16, 17,  )

Наслідок «Винесення множника за дужки»  ( Слайд 18 )

Застосування вивченого. Робота із збірником задач  № 107  (Слайд 19 )

 

  •  37*218+63*218;
  • 568*43 – 566*43;
  • 47*34+34*26-71*34.

 

 

V.  Підсумок уроку. 

«Сформулюйте властивості множення»

(заповнення таблиці)  (Слайди 20, 21)

VI. Домашне завдання.

      Рефлексія (Слайд 23 )

      Оцінювання роботи учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок Математики

Номер слайду 2

Переставна, сполучна та розподільна властивості множення.

Номер слайду 3

Мета уроку: Вивести сполучну та розподільну властивості множення; формування вмінь і навичок їх застосування. Удосконалювати знання таблиці множення, та вміння застосовувати їх при обчислюванні значень числових виразів. Виховувати акуратність математичного запису, любов до предмета, бажання вчитися.

Номер слайду 4

Девіз уроку. Міркуємо – швидко. Відпочиваємо – правильно. Лічимо – точно. Пишемо – гарно.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 5

Розминка - цікавинка

Номер слайду 6

Зверніть увагу на кольори!Не забувайте правил дорожнього руху!І на уроці також будьте уважними!

Номер слайду 7

Запиши у вигляді добутку суму (запиши у зошит)72 + 72 + 72= 40 + 40 + 40 + 40 +40=х + х + х + х=y + у + у=(а + в) + (а + в) + (а + в)=

Номер слайду 8

Перевірка (відповіді)72 + 72 + 72= 72·340 + 40 + 40 + 40 +40= 40·5х + х + х + х = 4ху + у + у= 3у(а + в) + (а + в) + (а + в)= 3(а+в)

Номер слайду 9

Полічіть кошенят:6 • 3 = 3 • 6

Номер слайду 10

Переставна властивість множення. Які б не були числа а і b, завжди а • b = b • a. Від перестановки множників добуток не змінюється

Номер слайду 11

Обчисліть загальну масу лебедів, якщо маса одного лебедя - 7 кг:І-й спосіб: Всього лебедів – 5 • 3, їх загальна маса – 7 • (5 • 3)ІІ-й спосіб: маса лебедів одного ряду – 7 • 5, а всіх трьох рядів – (7 • 5) • 3

Номер слайду 12

Сполучна властивість множення. Які б не були числа а, b і с завжди(а • b) • с = a • (b • c)Щоб добуток двох чисел помножити на третє число, досить перше число помножити на добуток другого і третього чисел

Номер слайду 13

Збірник задач № 103 Знайдіть значення виразу:5*17*20;5*27*4;8*37*125;25*451*4;50*659*2.

Номер слайду 14

25 4 = 100125 8 = 10005 20 = 100 Чудові пари!2 50 = 100

Номер слайду 15

Скориставшись малюнком та розв'язкам задай питання 4 • 4 + 4 • 3 = (4 + 3) • 4

Номер слайду 16

Подумай та дай відповідь! Довжина прямокутника 19 см, ширина 25cм. Знайди периметр зручним способом пояясни сівй вибір: 1925 Р=2a + 2b. Р=2(a + b)

Номер слайду 17

Розподільна властивість множення. Які б не були числа а, b і с завжди(а + b) • с = a • c + b • c. Щоб помножити суму на число, треба кожний доданок помножити на це число і знайдені добутки додати

Номер слайду 18

Розподільна властивість множення(а - b) • с = a • c - b • c. Які б не були числа а, b і с завжди. Щоб помножити різницю на число, можна на це число помножити зменшуване, а потім – від'ємник, і від першого добутку відняти другий.

Номер слайду 19

Можно застосовувати ці правила і навпаки :ab-ac = а(b-c) ab+ac = а(b+c) Тоді кажуть: «Виносимо спільний множник за дужки».

Номер слайду 20

Збірник задач № 107 Обчисліть найзручнішим способом:37*218+63*218;568*43 – 566*43;47*34+34*26-71*34.

Номер слайду 21

Сформулюйте влативість множення ав = (ав)с= а(b-c) = а(b+c) =

Номер слайду 22

Сформулюйте влативість множення ав = ва (ав)с= а (вс) а(b-c) =ab-acа(b+c) =ab+ac

Номер слайду 23

Правило. Переставна властивість множення: а • в = в • а. Сполучна властивість множення: (а • в) • с = а • (в • с)Властивості множення показують, що значення добутку не залежить від порядку множників і порядку дій. Це дозволяє спрощувати обчислення.

Номер слайду 24

Рефлексія. Супер!Плохо !Очень плохо !Отлично !Не понял !

zip
Додано
20 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку