Клас 5 Урок ___________ ДАТА_________
Тема: Сполучна і розподільна властивості множення.
Мета: Вивести сполучну та розподільну властивості множення; формування вмінь і навичок їх застосування.
Удосконалювати знання таблиці множення, та вміння застосовувати їх при обчислюванні значень числових виразів. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності учнів.
Виховувати акуратність математичного запису, любов до предмета, бажання вчитися, зацікавленість в результатах своєї роботи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: таблиця - схема «Властивості множення»
Перевірка присутніх
Перевірка готовності учнів до уроку.
Повідомлення теми та мети уроку. (Слайди 1,2,3 )
Девіз уроку (Слайд 4 )
( + повторити правила дорожнього руху) (Слайд 5 )
І варіант
(червоний колір)
10-7+2
ІІ варіант
(жовтий колір)
100-70+20
ІІІ варіант
(зелений колір)
1000-700+200
С В І Т Л О Ф О Р
72 + 72 + 72
40 + 40 + 40 + 40 + 40
Х + Х + Х + Х
У + У + У
(a + b) + (a + b) + (a + b)
III, IV Формування знань, закріплення знань та формування вмінь і навичок.
Проблемна ситуація №1 «Полічи кошенят»
На слайді зображено 3 ряди або 6 стовпчиків кошенят. (Слайд 8 )
Щоб їх порахувати, можна помножити 6 на 3 або 3 на 6.
Результати – однакові: 6*3 = 3*6.
Це – переставна властивість множення. (Слайд 9 )
Проблемна ситуація № 2 обчислити загальну масу лебедів,
якщо маса одного – 7 кг. (Слайд 10 ).
І-й спосіб: Всього лебедів – 5 • 3, їх загальна маса – 7 • (5 • 3).
ІІ-й спосіб: маса лебедів одного ряду – 7 • 5, а всіх трьох рядів – (7 • 5) • 3.
Це – сполучна властивість множення. (Слайд 11 )
Застосування вивченого. Робота із збірником задач № 103 (Слайд 12 )
- ВИСНОВОК – «Чудові пари!» (Слайд 13 )
Запам'ятайте
2*5 = 10;
50*2 = 100;
4*25 = 100;
5*20 = 100;
8*125 = 1000;
4*250 = 1000.
Проблемна ситуація №3
Задача 1 Скориставшись малюнком, та розв’язкам 4*4 + 4*3 = (4 + 3)*4
задай питання . (Слайд 14 ).
Задача 2 «Подумай та дай відповідь »
Довжина прямокутника 19см, а ширина 25см. Знайди периметр.
Зручним способом.
Р = 2a +2b P = 2 (a+b) (Слайд 15 )
Це – розподільна властивість множення. (Слайд 16, 17, )
Наслідок «Винесення множника за дужки» ( Слайд 18 )
Застосування вивченого. Робота із збірником задач № 107 (Слайд 19 )
V. Підсумок уроку.
«Сформулюйте властивості множення»
(заповнення таблиці) (Слайди 20, 21)
VI. Домашне завдання.
Рефлексія (Слайд 23 )
Оцінювання роботи учнів.